View Full Version : лагер на предна главина на 145
здравейте фенове,
аз съм много нещастен и искам някой да даде акъл...заех се с напръв поглед лесната задача да сменя лагера на предно дясно колело ама....*уй тате баница. закупих си аз камък за гедорето 36 и започнах да напъвам да развия гайката дето освобождава главината ама си останах само с напъването.1 час се зорих и гайката немръдна.
пръсках с WD-40 ама пак нищо. дайте идея как да я развия тая пуста гайка и да :go:а то после като се свали главината лагера лесно ли се вади или трябва и полуоската да се извади?:frown:
а забравих да кажа колата е 145 1.3 боксер '95 год.
Linkestis
09-06-2009, 19:17
А изправи ли контрата на гайката??
по-добре не го прави сам,колега
НЕ съм много сигорен за това дали гайката не е с обратна резба ;)
ако нямаш подходящо менгеме или преса няма да можеш да сложиш новия лагер :roll: ако греша ме поправете ;)
много внимавай отде ще вземеш лагера ,че 3 бр смених докато случа
Linkestis
09-06-2009, 19:53
....
ако нямаш подходящо менгеме или преса няма да можеш да сложиш новия лагер :roll: ако греша ме поправете ;)
Взима го и отива на преса,между 15 и 20лв.взимат за да го набият обратно.
Cardinala
09-06-2009, 19:57
Аз сменях преди година и нещо лагера на дясна главина. При мойто майсторче за 1 час и 30 лв ме сгласи.
А лагера дето го взех беше ОМ КАР с един ключ Сол на кутийката за 28лв и да кажа засега нямам проблеми.
И наистина ако нямаш менгеме или преса не се хващай да го правиш и най-вече недей да го правиш САМ
изправих контра-гайката ама не беше от това. пробвах и за обратната резба ама не е. после разбрах че резбата е нормална. еми то ако е за 30 лв. няма смисал да се хабя да го сменям сам ама незнам тука в тъпата софия при кого да отида да ми го сменят и затова се наех сам. то егати дадох 20 лв. само за вложка за гедоре 36.
Linkestis
09-06-2009, 20:32
Да ти задам още един малко глупав въпрос...някои държи ли ти спирачката когато се опитваш да стягаш/отвиваш?
Cardinala
10-06-2009, 00:57
Колега върви при Лисан и не се занимавай с глупости.Колко ще ти вземе не знам, но поне ще си останеш доволен.
Виж му координатите и се разбери с него
Аз тук в Плевен избягвам сервизите, но за такива по-общи неща се предавам, че нямам кога да се занимавам.
Обаче за неща по двигателя и кутията само бащата пипа, че всичко живо "майстор" тука, вика "Аз със такива извращения на техниката не се занимавам!"
вземаш една водопроводна тръба метър и половина, надяваш я на гедората и някой да ти държи спирачките натиснати. стъпваш на тръбата и се молиш камъка да издържи.
вземаш една водопроводна тръба метър и половина, надяваш я на гедората и някой да ти държи спирачките натиснати. стъпваш на тръбата и се молиш камъка да издържи.
е точно така направих с водопроводна тръба метър и половина.първо натисках натисках с ръцете и после се нервирах и стъпих отгоре на тръбата(която се изкриви на 2 пъти) че даже и се залюлях отгоре с поскоци и НЕ МРЪДНАА!:bash:
Да ти задам още един малко глупав въпрос...някои държи ли ти спирачката когато се опитваш да стягаш/отвиваш?
първо пробвах така с натисната спирачка-Не стана.
после монтирах гумата и спуснах колата да стъпи на гумата и през отвора на джантата пак напъвах и пак не стана
остава ти варианта или в сервиз или при гумаджии с пневматичен гайковерт.
PEPI-2ALFA
10-06-2009, 16:31
остава ти варианта или в сервиз или при гумаджии с пневматичен гайковерт.
Щом с удължение 1,5метра не е успял, едва ли с гумаджийски гайковерт ще успее. Варианта си е сервиз с опитен майстор и оборудване.
П.П. Опитай да законтриш лоста в земята и със силата на двигателя (на първа или задна скорост - зависи кое колело работиш) да развиеш гайката. Правил съм такова упражнение на Джулиета -задно и Рено Експрес (баничарка) -предно.
BlueStorm
11-06-2009, 23:27
Тръбата не водопроводна, а стоманена ( защото се криви ).
И щом не става с метър и половина взимаш два метра тръба! Няма друга философия, освен някой да натиска спирачката вътре. Успех!
..пробвах и за обратната резба ама не е. после разбрах че резбата е нормална...
как разбра :)
как разбра :)
ами първо пробвах да въртя и на двете страни защото като не тръгна с напъни наляво се сетих да пробвам на другата страна-нищо не стана.
малко по-късно докато гледах съсредоточено в главината и мислех за други варианти се загледах в гайката която отгоре има едни контрички. контричките като си свиеш(все едно в законтрено положение) се вижда че пазят гайката от развиване наляво.
Linkestis
13-06-2009, 11:44
А изправи ли контрата на гайката??
......... се загледах в гайката която отгоре има едни контрички. контричките като си свиеш(все едно в законтрено положение) се вижда че пазят гайката от развиване наляво.
Колега нали те питах за контрата :)
Колега нали те питах за контрата :)
колега извинявай аз съм объркал това което съм написал е за колегата reptli защото той пита как съм разбрал за това че резбата не е лява. ;)
а момчета да ви питам хрумна ми да нагрея гайката и после да я изстудя дали ще има ефект.Знам че на запекла гайка така се прави и се развива после много лесно:gruebel:
Сега те видях,колега!Идеята ти да нагрееш гайката хич не е лоша,защото може да има лепило на резбата.Нагрей я до около 120-130 градуса и пробвай тогава да я отвиеш.Успех!
sp_romeo1
14-06-2009, 01:03
Още ли не сте го сменили тоя лагер бре? От1 седмица я следя тая тема , взимаш читав инструмент и 2м. тръба и си ти.....
а момчета да ви питам хрумна ми да нагрея гайката и после да я изстудя дали ще има ефект.Знам че на запекла гайка така се прави и се развива после много лесно:gruebel:
Бягай в най-близкия сервиз да я отвият с гайковерта. И си вземи нова гайка, не слагай старата.
Бягай в най-близкия сервиз да я отвият с гайковерта. И си вземи нова гайка, не слагай старата.
а имаш ли идея от къде да я взема тая гайка че никъде не намерих.аз ако намера нова гайка тая старата направо ще и се види света тесен:machinegunner:
имам един инструмент дето има много малки приставки и една от тях е за рязане на метал(нещо като мини флекс) и ще я срежа старата гайка
ама незнам от къде да си купя нова:(
Предлага се като резервна част.
А с флекса само в краен случай, твърде вероятно е да нараниш резбата отдолу.
аз няма да я прорязвам цялата гайка а само ще я изстъня и тогава когато напъна с ключа тя ще се счупи сама и готово. а аз в комплекта с лагера имам и гайка само че тя е толкова малка че не влиза. незнам защо изобщо са я сложили при положение че не става. тя е с глава за ключ 30 а отвора е може би 12-14 мм. яко ментаци а уж лагера който купих е наи-убавия и най-оригиналния ама май е само "оргиналдъ"
:sad:
аз няма да я прорязвам цялата гайка а само ще я изстъня и тогава когато напъна с ключа тя ще се счупи сама и готово. а аз в комплекта с лагера имам и гайка само че тя е толкова малка че не влиза. незнам защо изобщо са я сложили при положение че не става. тя е с глава за ключ 30 а отвора е може би 12-14 мм. яко ментаци а уж лагера който купих е наи-убавия и най-оригиналния ама май е само "оргиналдъ"
:sad:
Да не са ти дали лагер за друг автомобил.На мен така в TINcar ми бяха дали лагер за фиат който е по-малък!
Да не са ти дали лагер за друг автомобил.На мен така в TINcar ми бяха дали лагер за фиат който е по-малък!
Нямам идея да ти кажа.не мисля че е друг лагера защото ми го искараха по каталог, но само като сваля стария ще се разбере на 100%. проблема ми е че никъде немога да намеря гайка.Колегата Тонов беше казал че се намира ама...никъде.дори и във Ванто няма.:( ако някой знае къде има да свирка
Провери в магазините за болтове и гайки!Само вземи точния размер на резбата!Има такива само,че са с пластмасова част против саморазвиване.Карам с такава от 4 години!
Провери в магазините за болтове и гайки!Само вземи точния размер на резбата!Има такива само,че са с пластмасова част против саморазвиване.Карам с такава от 4 години!
ок ще провера.благодаря ти за информацията колега.то там в комплекта с лагера имаше точно такава с пластмасова вложка против развиване, която незнам доколко може да е надеждна в случея.само дето гайката в комплекта е по-малка:censored:
Нямам идея да ти кажа.не мисля че е друг лагера защото ми го искараха по каталог, но само като сваля стария ще се разбере на 100%. проблема ми е че никъде немога да намеря гайка.Колегата Тонов беше казал че се намира ама...никъде.дори и във Ванто няма.:( ако някой знае къде има да свирка
http://axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=45&modif=179&cat=30&subcat=126&prod=6025&numenkl=1&show=1
Аз съм купувал и от evro07, провери все на едно от двете места ще има...
а разви ли гайката,колега :neutral:
http://axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=45&modif=179&cat=30&subcat=126&prod=6025&numenkl=1&show=1
Аз съм купувал и от evro07, провери все на едно от двете места ще има...
е точно е от те тия го купих комплекта кагера с гайка дето гайката не става.:(
а иначе не гайката още не съм я развил. в момента в който си купя нова гайка и старата ще я .....
колега забрави за евро 07,продават лагери БОКЛУЦИ
колега забрави за евро 07,продават лагери БОКЛУЦИ
аз лагер имам само гайка ще си купя от там;)
stiliyan66
29-06-2009, 16:35
Минаха 20 дни, разви ли гайката?:wallbash:
Минаха 20 дни, разви ли гайката?:wallbash:
не:( след последният опит с нагряването пак не стана. но ще я науча аз нея.нямах време събота и неделя иначе... купих си 2 нови гайки и старата ще я прорежа с един мини шлайф който има и накраиници за прорязване. така ще стане според мен:) ще я изтъня гайката колкото мога повече на 2 срещуположни места и после ще я напъна с ключа да се счупи:) после е ясно:)
stiliyan66
05-07-2009, 00:59
не:( след последният опит с нагряването пак не стана. но ще я науча аз нея.нямах време събота и неделя иначе... купих си 2 нови гайки и старата ще я прорежа с един мини шлайф който има и накраиници за прорязване. така ще стане според мен:) ще я изтъня гайката колкото мога повече на 2 срещуположни места и после ще я напъна с ключа да се счупи:) после е ясно:)
след като я прорежеш сложи в единия прорез секач и го наведи под 45 градуса за да не нараниш резбата и с няколко удара ще се отвори.
Здравейте на всички. Гайката е развита :) вчера след поредните 2 часа усилия накрая я развих. Сложих ключа и този път му сложих 2 тръби една в друга за удължители напънах 2-3 пъти ама ме достраша да не отплесне и накрая нагласих тръбата така че да опре в земята. качих се, запалих "бих една първа" И ГАЗ:naughty::naughty: след 3-4 "тръгвания" на по 5000 оборота гайката се поразхлаби и съответно се разви.учудих се много и веднага в главата ми изникна въпроса това с какво е затягано. та свалих гайката разглобих всичко и сега стигнах до изваждането на самата главина, която дори и не поддаде. пробвах изваждане със скоба за лагери от онези дето приличат на паяк и в средата има един болт. полуоската която се яви като център за скобата фактически отиде навътре към скоростите, но главината дори и не помръдна да излезе. накрая скобата се счупи, полуоската си излезе пак нормално и пак всичко беше на изходно положение.някакви идеи за изваждане......:oops:
развий болтовете от амортисьора ,болтовете на спирачните челюсти и болта на шарнира и изкарай цялата главина намери здраво менгеме и се пробвай там.А това с нагряването го направи сега но нагрявай само към гнездото на лагера не към спирачната част
sp_romeo1
18-07-2009, 12:43
Здравейте на всички. Гайката е развита :) вчера след поредните 2 часа усилия накрая я развих. Сложих ключа и този път му сложих 2 тръби една в друга за удължители напънах 2-3 пъти ама ме достраша да не отплесне и накрая нагласих тръбата така че да опре в земята. качих се, запалих "бих една първа" И ГАЗ:naughty::naughty: след 3-4 "тръгвания" на по 5000 оборота гайката се поразхлаби и съответно се разви.учудих се много и веднага в главата ми изникна въпроса това с какво е затягано. та свалих гайката разглобих всичко и сега стигнах до изваждането на самата главина, която дори и не поддаде. пробвах изваждане със скоба за лагери от онези дето приличат на паяк и в средата има един болт. полуоската която се яви като център за скобата фактически отиде навътре към скоростите, но главината дори и не помръдна да излезе. накрая скобата се счупи, полуоската си излезе пак нормално и пак всичко беше на изходно положение.някакви идеи за изваждане......:oops:
Ако продължаваш така,скоро няма да си караш колата.Намери човек с преса,да ти смени лагера успешно...
victtorbg
18-07-2009, 13:25
Здравейте на всички. Гайката е развита :) вчера след поредните 2 часа усилия накрая я развих. Сложих ключа и този път му сложих 2 тръби една в друга за удължители напънах 2-3 пъти ама ме достраша да не отплесне и накрая нагласих тръбата така че да опре в земята. качих се, запалих "бих една първа" И ГАЗ:naughty::naughty: след 3-4 "тръгвания" на по 5000 оборота гайката се поразхлаби и съответно се разви.учудих се много и веднага в главата ми изникна въпроса това с какво е затягано. та свалих гайката разглобих всичко и сега стигнах до изваждането на самата главина, която дори и не поддаде. пробвах изваждане със скоба за лагери от онези дето приличат на паяк и в средата има един болт. полуоската която се яви като център за скобата фактически отиде навътре към скоростите, но главината дори и не помръдна да излезе. накрая скобата се счупи, полуоската си излезе пак нормално и пак всичко беше на изходно положение.някакви идеи за изваждане......:oops:
Не се мъчи.Ела в понеделник или вторник и ще избием лагера на преса.
Не се мъчи.Ела в понеделник или вторник и ще избием лагера на преса.
само кажи къде и идвам. драсни ми едно ЛС с адрес и телефон че вече ми писна.
victtorbg
18-07-2009, 14:12
В подписа ми е темата където има и адрес и телефон.Само звънни преди да дойдеш.
Има ли нещо по-особено при смяната на лагера на предна главина на кола с ABS и какво е то?Когато в магазин питам за лагер винаги ме питат с ABS ли е колата или не та затова ми мина през ума че може да има някаква разлика.Благодаря сърдечно за всички отговори!
Majed_146
10-07-2012, 00:56
Алфите 145/6 преди 99( без външен фейслифт) лагерите им на предните колелета са еднакви с абс или без абс (Абс датчека разчита на фланец, който е монтиран на външното каре). след 99, датчицицте за абс разчитат на магнити, които са в черупката на лагерите(тук има значение), но си нисля че може би след 99 май няма такава без абс?!(може и да има :lupe:).
поздрави
Благодаря,моята е 98 г и датчика е на карето,т.е. лагера е като на тези без ABS .А вярно ли е ,че трябва да се сменят и зегерката и гайката ,а не само лагера ,щото продават и голи лагери освен комплекти ?
Majed_146
10-07-2012, 23:26
ами хубаво да се сменят, но като няма караш със старите!
аз съм със стари гайки и зегерки! за сега няма проблем!
вземи си лагери FAG те са добри и са със зегерка и гайка!
Поздрави!
Смениха ми лагера ,но колата изгуби инерция ,това нормално ли е ?
didko_boy
21-09-2012, 23:16
не не е нормално ! стегна ли хубаво прословутата гайка на карето ? покарай малко с минимално натискане на спирачки и след това провери дали някое колело не загрява повече от останалите , ако трябва вдигай колата на крик и върти на ръка всяко колело (предните се въртят по трудно от задните)
Да ,стегната е с 10 кг ,надявам се не е малко .
ivan dimitrov
24-09-2012, 23:24
---
Надеждата е хубаво нещо, ама .... производителят казва -27 - 30 кг.
И от това ли ще загуби инерция ,по-скоро от презатягане .
И от това ли ще загуби инерция ,по-скоро от презатягане .
От презатягане най-много да се прецака резбата на карето.
По-скоро е проблем с апарата на спирачката.
Някъде в монатажа е ...
Освен ако проблема не е чисто субективно мнение на колегата.
Така де. Като нещо не тропа и не стърже вие или пуши, значи не върви...:big_bow_down:
Обективно ,субективно ,колелото ,на което смениха лагера задържа .Писна ми вече ,преди половин година ми смениха задни накладки ,след това ремонт на единия спирачен апарат ,сега смяна на преден лагер ,айде пак същото .
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.