PDA

View Full Version : Ако ви загряват колите през лятото.



de4o
09-06-2009, 19:35
ако ви загряват колите през лятото горещо препоръчвам да си почистите радиаторите с водоструика аз направо съм ИЗУМЕН преди водата завираше и държеше 105-110 гр. а след измиването се нормализира на малко под 90гр. и понеже карам предимно градско това е от голямо значение за мен.

Никога не съм очаквал че мръсен радиатор може да вдигне толко температурата.
Написах това за да бъде от полза на някой.

piqnica
09-06-2009, 19:40
А наръчник за малоумни има ли? Как точно се прави това? Мерси.

Sunny
09-06-2009, 19:42
Никога не съм очаквал че мръсен радиатор може да вдигне толко температурата.
Логично , след като не може преминава въздух между ламелите на радиатора .
Но почистването с водоструйка ми се струва малко като нож с две остриета - защо - защото от силната струя може да се накривят ламелите и да стане още по -зле .

didod
09-06-2009, 19:44
За външно или вътрешно миене става дума?

BlueStorm
09-06-2009, 19:46
ако ви загряват колите през лятото ...

Да добавя - и ако не ви работят добре климатиците ...

Linkestis
09-06-2009, 19:57
ако ви загряват колите през лятото .....

Да добавя - и ако не ви работят добре климатиците ...
И аз да добавя...
Отидете до Надин

:tooth::tooth:

AntiLuuP
09-06-2009, 20:08
И аз да добавя...
Отидете до Надин

:tooth::tooth:

Стига де колега без грубости :hi_temerature:

de4o
09-06-2009, 20:16
външно и не се изкривиха ламелите

de4o
09-06-2009, 21:51
написах това не защото е трудно за изпълнение а защото никой в това число и аз не би се досетил че някакви си там забити и изсъхнали мухи и комари биха причинили такова загряване

bager
09-06-2009, 21:51
Абсолютно си прав колега, миенето на радиатора подобрява доста топлообмена с въздуха. Много хора подценяват това, но радиаторите ни са толкова набити с мухи, листа, прах и какви ли не болкуци, че ефикасността им е доста под нормалната.
Само наистина трябва да се внимава, да не се пръска твърде близо с водоструйката!

gigi
09-06-2009, 22:03
А на дизелите си измивайте и кулера, после върви повече - харчи по малко.

piqnica
09-06-2009, 23:02
Айде кажете как става това де? Просто отвънка минавам с водоструйка през решетката ли?? Или трябва от вътрешната страна, защото ако е от вътре ми се струва доста неразумно и нелогично...?

slav40
10-06-2009, 10:38
написах това не защото е трудно за изпълнение а защото никой в това число и аз не би се досетил че някакви си там забити и изсъхнали мухи и комари биха причинили такова загряване
.......... и спукване на радиатора на 3 места насред София около 15.00часа в задръствания при 38 градуса външна температура............ чистете с водоструйка и не се плашете, че нещо ще се изкриви

pacho_kardana
10-06-2009, 17:59
А на дизелите си измивайте и кулера, после върви повече - харчи по малко.

Наистина с чист кулър има промяна! :hmm:

reptli
10-06-2009, 18:31
А на дизелите си измивайте и кулера, после върви повече - харчи по малко.

сеедно е чипната :eat:

MUROMAN
10-06-2009, 18:36
сеедно е чипната :eat:

Не не си прав -все едно е Чипкана. :bath: :rotfl:

old alfist
10-06-2009, 18:36
И да не миете със студена вода/ако някой реши с маркуча/ при горещ радиатор, че може да се получи - пук.

KoRny
10-06-2009, 18:42
Айде кажете как става това де? Просто отвънка минавам с водоструйка през решетката ли?? Или трябва от вътрешната страна, защото ако е от вътре ми се струва доста неразумно и нелогично...?
Ако са ти доста мръсни можеш и с някъв препарат(например Meglio) и после отмиваш с водата

slav40
10-06-2009, 21:24
И да не миете със студена вода/ако някой реши с маркуча/ при горещ радиатор, че може да се получи - пук.

...като е горещ радиатора и вали дъжд,минаваш през локва(ако нямаш кора под двигателя) пръска и по радиатора и няма проблем,даже се вижда като спреш на светофар и излиза пАра от пред........... неможе да се повреди толкова лесно ...е зависи и какво менте е все пак :prescription:

DiStefano
10-06-2009, 21:32
абсолютно подкрепям
миналата година в центъра на София
насред 40 градусова жега ... насред адското задръстване .. ахааааа .. за малко
3 часа след това при същите условия едва доближи
90-те градуса ...
по въпроса за "струйките" с водоструйка
зависи и ква де надали може нещо да му направиш
на радиатора .. поне нашта блек енд декер ... демек
черния и оня е педераска и баровете дет ги пише на
нея са далече от истината ...
а пароструйка от големите не знам ... може и да е проблем ...

old alfist
10-06-2009, 21:40
...като е горещ радиатора и вали дъжд,минаваш през локва(ако нямаш кора под двигателя) пръска и по радиатора и няма проблем,даже се вижда като спреш на светофар и излиза пАра от пред........... неможе да се повреди толкова лесно ...е зависи и какво менте е все пак :prescription:
Слави, аз съм чувал за такива случаи с маркуча - на мен не ми се е случвало, но смятам, че не е излишно да се почака 10-тина минути.

slav40
10-06-2009, 21:52
Слави, аз съм чувал за такива случаи с маркуча - на мен не ми се е случвало, но смятам, че не е излишно да се почака 10-тина минути.

Подкрепям! И за половин час да е ,нека да се изчака за по-сигурно!

Deathbringer
11-06-2009, 10:46
А аз да питам, че не разбрах. Откъде ги миете радиатора и кулъра през решетките отпред ли или през двигателния кош?

Lqnkata
11-06-2009, 12:24
Да си измия по-обстойно кулера с пароструйка, не се бях сетил... :gruebel:

reptli
12-06-2009, 01:16
А аз да питам, че не разбрах. Откъде ги миете радиатора и кулъра през решетките отпред ли или през двигателния кош?

добре де ти през двигателя виждаш ли кулера,радиатора... :)

Lqnkata не само кулера ако имаш маслен радоатор също ;)

rusiq86
12-06-2009, 10:34
колеги дайте опишете манипулацията подробно, за невежите като нас, че ако ме накарате да смъкна бронята заради радиатора се отказвам :(

Fear
12-06-2009, 13:02
колеги дайте опишете манипулацията подробно, за невежите като нас, че ако ме накарате да смъкна бронята заради радиатора се отказвам :(
Вчера зареждах фреон и човека в сервиза ми каза да изчистя радиаторите, обаче трябвало да се свалят. :shutup:
Хич не ми харесва тази работа, та наистина - има ли начин да се измият сравнително задоволително без да се разглобява колата?

Blade
12-06-2009, 13:32
Вчера зареждах фреон и човека в сервиза ми каза да изчистя радиаторите, обаче трябвало да се свалят. :shutup:
Хич не ми харесва тази работа, та наистина - има ли начин да се измият сравнително задоволително без да се разглобява колата?

Именно затова е високото налягане на пароструйката :prescription:

slav40
12-06-2009, 16:02
Е затова се заключват теми! Не може да е написано 20 пъти за процедурата и пак да се пита! Тая тема стана също като наводнение,едно и също се върти ......

reptli
12-06-2009, 20:51
Е затова се заключват теми! Не може да е написано 20 пъти за процедурата и пак да се пита! Тая тема стана също като наводнение,едно и също се върти ......

напълно си прав...

от един обикновен съвет за лека профилактика почнахме бронии,чудесии...

не четете,че става въпрос за външно измиване на радиатора(на ламелите през,които минава въздуха и охлажда течността ВЪТРЕ в радиатора)

хващате пароструйката и я насочвате към... абе с две думи,през местата от които се вижда радиатора това е!никаква философия няма ;)

bager
16-06-2009, 23:43
Направих снимки на процедурата за измиване на радиаторите на 156-ца.
Нищо особено не е, но все пак може да улесни някой колега.
Успех!