View Full Version : Изгорял компютър ?
Здравейте алфисти , искренно ви моля за помощ и съвет. Колата е 145 ts , 2000 год., 1,4 .Направо ми се стъжни защото ми казаха , че може би ми е изгорял компа ! Следната история : свърши ми безина и минах на газ .След кратко спиране (преди да съм заредил бенз) се опитах да я запаля с аварииня режим на газовата оредба(иначе винаги пали на безин). Колата запали и поради МОЕ разсейване колата угасна. От там нататък няма никой! 2 пъти наливах бензин - общо 8 литра понеже се съмнявах , че помпата не може да засмуче, пробвах на газ пак , изчака ден да не е задавена , тикаха ме , изваждах клемата за ресет на компа .Няма резултат. Просто глупаво ще е заради свършване на бензина да стане това ! Друг път ми е падал акумулатора и знам , че чрез оборотомера който мърда до края , колата дава някакви знаци , сега беше същото като нямаше бензин . Това не е ли признак на някакви знаци от компа? Или как може да се разбере че компа е изгорял без диагностика?
Всички ваши мнения и съвети ще са от невероятна полза за мен (не съм много на ти с колите). Защото ако не е изгорял и е някаква " глупост" ще кофти да купувам нов, на това отгоре съм и малко зле с парите в момента а пък колата ми трябва. Благодаря ви предварително !
hristiqn
10-06-2009, 21:31
С гадаене няма как да ти се помогне . Качи я на диагностика и ще видиш. Имам и компютър и каквото още ти трябва , случват се и такива неща .
alfageorgi
10-06-2009, 21:35
Провери си помпата .Много по-вероятно е да е изгоряла тя .Просто не трябва да оставаш никога без бензин в резервоара защото той я охлажда и при липсата му тя просто се скапва.Успех.
DerMeister
10-06-2009, 22:24
Провери си помпата .Много по-вероятно е да е изгоряла тя .Просто не трябва да оставаш никога без бензин в резервоара защото той я охлажда и при липсата му тя просто се скапва.Успех.
Прегледай релета, бушони и т.н. Инерционният прексвач на бензина. А на газ също ли вече не пали?
На газ също не пали. И още един признак дори , забелязах че лампата на инжекциона когато е на контакт не свети - може би е още един важен признак.
Като дадеш на контакт ако не чуваш бръмченето на помпата значи е свършила.Ако е тя - сменя се сравнително лесно и има различни вариантии цени .
veso22zk
11-06-2009, 00:11
разпознава ли ти клбюча
veso22zk
11-06-2009, 00:20
може и помпа да е но наи добре да я закараш на елкон там штети кажат каде е проблема
разпознава ли ти клбюча
да , разпознава го . а за помпата не се чува наистина , но дали ако компа е изгорял , помпата трябва да се чува
veso22zk
11-06-2009, 00:33
затова наи добре дая види спецялист
veso22zk
11-06-2009, 00:36
но штом си я уставил без бензин наи вероятно да е помпата а не компа
Колега, няма нужда да пускаш мнения през 2 минути, има бутон "редактиране" за целта :!: Прочети правилата на форума :!::!::!:
щом не ти светва лампата на инжекциона, първо провери има ли захранване ЕКУ-то.
щом не ти светва лампата на инжекциона, първо провери има ли захранване ЕКУ-то.
Добра идея , благодаря
Просто не мога да разбера как със свършване на безина "свърших" с изгорял компютър .
Вързахме колата за диагностика , майстора каза че не може да се свърже с екуто. Аз все още се надявам да е някакъв друг проблем. Някакви идеи да имате ?
колега,провери имаш ли захранване на екуто. провери бушоните и релетата.
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=28282
ако няма захранване няма как да се свържеш за диагностика. това че ключа светва и изгасва е щото алфа кода е отделен модул.
Провери си релето за газта.Може да се е скапало и точно тоя проблем ще прави.На газ не превключва,а нормално затворения контакт е нагорял и симулатора не включва дюзите.Подай директно напрежение на плюса на клапана за газта и опитай да я запалиш.Ако пали е въпросното реле.Другата вероятност е да са нагоряли и клемите на превключвателя за газ-бензин.Провери и това.Успех!
Ето я и развръзката! Но първо да благодаря на всички и особенно на колегата Колев ,който дадоха съвети при това и верни . Без вашите идеи щях да си имам 2 компа и колата пак нямаше да има признаци на живот.
След възможните причини които изредихте , отидох до сервиза блокирах алармения имобилайзер и взех да ровя бушоните .Никога не съм се радвал толкова на изгорял бушон!!! Оказа се че това е бушона на бензиновата помпа . Смених го и всички лампи по таблото светнаха! Голяма радост. При последвалите опити да запаля пак всичко 'умря' .Пак смяна на въпросния бушон и най- накрая майстора смени версията и заключи , че не е компютъра а помпата е изгоряла . Мисля , че вече е прав .Откачихме захранването на помпата и колата запали на гас .
Та майстора наистина се учуди как така този бушон спирал захранването на компа. Въпреки , че можеше да стане голяма беля след първоначалното му заключение , не искам да кажа нищо лошо за човека .Да кажем че е бил разсеян и много зает затова не е обърнал достатъчно внимание на проблема а си извадил много прибързан извод. Имам предишни впечатления от него и наистина добре работи.
И още венъж ви благодаря на всички , а за по 'неуките' като мен да знаят да не оствят колата без бензин дори и един единствен път(само веднъж е ставало при мен) , че става мазало след това.Дано чрез моя проблем и неговото решение някой да си спести излишни грешни изводи и притеснения, че по друг начин едва ли бих могъл да ви бъда полезен както вие бяхте на мен!
хубаво че сте я оправили колега. тука сме за да си помагаме. внимавай винаги да имаш няколко литра бензин, че помпата изгаря само за 10-тина секунди на сухо.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.