View Full Version : Отказаха тоците
Patsimir
06-02-2006, 15:19
Първо започна да мига лампата на акумулатора. После спря оборотомера и километража и накрая и светлини, клаксун...всичко. Какво е това и има ли почва у нас :D
Абе не ми е до шеги... Ако знаете от какво е и каде се прави - кажете :)
Колега трябва да опишеш по-подробно проблема! Кажи кога и какво точно е станало.
Най-вероятно не ти работи генератора или по някаква причина не подава напрежение към колата.
Patsimir
06-02-2006, 15:32
Ми тръгвам да пътувам сутринта. И забелязах че батерииката на акумулатора ми премигва слабо на таблото. После забелязах че чистачките много бавно вървят. Спрях фаровете да пестя ток. После изведнъж започна да спира /гасне/ таблото - оборотомер, километраж, все едно съм изгасил колата /мисля че само датчика за температурата работеше/ и после в софия вече и мигачите отказаха и клаксуна. Пристигнах си /слава богу :)/ изгасих колата и сега вече не пали - все едно е паднал акумулатора
Ами щом най-напред ти е светнала светлинката с акумулатора, значи по няква причина алтернатора е спрял да зарежда.... и ако си продължил да караш така....в реда на нещата е всичко да изгасне...защото просто се е изхабила батерийката
Имаш проблем със зареждането на акумулатора или със самия него. Как ти е ремъка на алтернатора?
Имаш проблем със зареждането на акумулатора или със самия него. Как ти е ремъка на алтернатора?
или е заминала стабилизиращата плочка?
Patsimir
06-02-2006, 15:55
Абе не знам каде е този ремък, но алфаманияк ми каза, че някакви четчици трябвало да се почистят /май са в алтернатора/ - защото акумулатора е ОК, палила е досега от първия път, значи одтава алтернатора или тези четчици, които май също са в алтернатора... :?
А сега мерил ли си си акумулатора ?
А сега мерил ли си си акумулатора ?
е кво да го мери като е паднал :pfbbt:
Patsimir
06-02-2006, 16:03
не съм...знам че е изтощен, въобще не върти - ще го зарждам ама защо падна ми е въпроса - какво стана...
Абе не знам каде е този ремък, но алфаманияк ми каза, че някакви четчици трябвало да се почистят /май са в алтернатора/ - защото акумулатора е ОК, палила е досега от първия път, значи одтава алтернатора или тези четчици, които май също са в алтернатора... :?
Колега, моля те не дей да пишеш такива работи. Виж сега. Акумулатора ти служи за да даде електро енергия на стартера, който ти завърта първоначално двигателя, за да запалиш. В момента в който запалиш заработва алтернатора. Той се задвижва от коляновия вал чрез ремък. Алтернатора произвежда тока необходим, за да ти работи двигателя, за фаровете и всички останали консуматори ВКЛЮЧИТЕЛНО и зарежда акумулатора. Четките са графитни. Намират се вътре в алтернатора и служат, за да подават захранване към ротора. Ако настъпи някакъв проблем с алтернатора, не зависимо дали ти се разхлаби/скъса ремъка, четките се износят и вече не опират в колектора на ротора или изправителната плочка спре да функционира. В този момент алтернатора спира да произвежда електроенергия и всички останали консуматори започват да черпят ток от акумулатора. Докато не се изтощи акумулатора. А докато се изтощи акумулатора настъпват събития като тези, които ти описваш. Започват да не работят уредите по таблото. Намалява светлината на фаровете и т.н. Докато не решиш да спреш и след това да се опиташ да използваш стартера, за да запалиш. В този момент се оказва, че в акумулатора няма достатъчно електроенергия, за да се задвижи стартера.
Patsimir
06-02-2006, 16:35
Абе не знам каде е този ремък, но алфаманияк ми каза, че някакви четчици трябвало да се почистят /май са в алтернатора/ - защото акумулатора е ОК, палила е досега от първия път, значи одтава алтернатора или тези четчици, които май също са в алтернатора... :?
Колега, моля те не дей да пишеш такива работи. Виж сега. Акумулатора ти служи за да даде електро енергия на стартера, който ти завърта първоначално двигателя, за да запалиш. В момента в който запалиш заработва алтернатора. Той се задвижва от коляновия вал чрез ремък. Алтернатора произвежда тока необходим, за да ти работи двигателя, за фаровете и всички останали консуматори ВКЛЮЧИТЕЛНО и зарежда акумулатора. Четките са графитни. Намират се вътре в алтернатора и служат, за да подават захранване към ротора. Ако настъпи някакъв проблем с алтернатора, не зависимо дали ти се разхлаби/скъса ремъка, четките се износят и вече не опират в колектора на ротора или изправителната плочка спре да функционира. В този момент алтернатора спира да произвежда електроенергия и всички останали консуматори започват да черпят ток от акумулатора. Докато не се изтощи акумулатора. А докато се изтощи акумулатора настъпват събития като тези, които ти описваш. Започват да не работят уредите по таблото. Намалява светлината на фаровете и т.н. Докато не решиш да спреш и след това да се опиташ да използваш стартера, за да запалиш. В този момент се оказва, че в акумулатора няма достатъчно електроенергия, за да се задвижи стартера.
:oops: Благодаря ти колега за подробното обяснение :)
значи сега съм почти сигурен, че е от тези четчици. Кажете някой майстор...
Кажете някой майстор...
св наум от хемус посока семинарията преди светофара в дясно
Patsimir
06-02-2006, 16:44
Кажете някой майстор...
св наум от хемус посока семинарията преди светофара в дясно
А името на сервиза, телефон, знаеш ли нешо повече, че аз лесно ще ида до там, ще завия преди светофара в дясно и кво... :?
Кажете някой майстор...
св наум от хемус посока семинарията преди светофара в дясно
А името на сервиза, телефон, знаеш ли нешо повече, че аз лесно ще ида до там, ще завия преди светофара в дясно и кво... :?
той е на самия св наум
с/у серзива за съединители/накладки
не може да го изтървеш
малък е качваш се на тротоара
не знам телефон
има сервиз също и на Сливнца и Раковска
и на двете места съм правил и засега съм доволен
На "Раковска" при пресечката и с "Дунав". Това се пада между "Сливница" и "Козлодуй", ако идваш от "Сливница" отдясно. Сервиза се казва Дунав и е най-стария в София за стартери и алтернатори. Търсиш чичо Стоянчо
вземаш си плочка с четки (струва 35 лв.) държи се на 2 болтчета развиваш сменяш и готово.
Пацимире ... както ти казах още онзи ден и те пратих там и ти обесних и за алтернатора и четките му и за помпата ма кой да ме слуша :evil:
Patsimir
06-02-2006, 22:57
Пацимире ... както ти казах още онзи ден и те пратих там и ти обесних и за алтернатора и четките му и за помпата ма кой да ме слуша :evil:
Добре де Бобо :oops: само да си сваля акумулатора, че тия италианци са го хванали с некви болтове и не мога да го сваля. утре сабалем :) го свалям да се позареди че да запали и отивам при чавдар и съседния на него гараж. колко време да го зареждам?
Зависи колко ампераж на час подава зарядното обикновенно е от 4-10 ампера което прави взависимост от това колко ампера ти е акумулатора от 6-12/13 часа :wink: :wink:
избери най близкия до теб сервиз , щото градско само на батерия ше изкараш 2-3 километра най-много и пак ше падне , и гледай да не пускаш ни чистачки ни музика ,нищо :waving: , най много мига4 :punk:
Dodo 155
07-02-2006, 21:24
избери най близкия до теб сервиз , щото градско само на батерия ше изкараш 2-3 километра най-много и пак ше падне , и гледай да не пускаш ни чистачки ни музика ,нищо :waving: , най много мига4 :punk:
Градско ще изкара много повече от 2-3 км, защото е дизел :wink: Мотора работи от детонации и ако не ти трябва ток за нищо друго, може да изкараш до последната капка нафта :wink: Ако остане въобщ без ток, няма да може да го загаси, защото клапана на помпата е електрически и няма да има ток за него, но тогава слагаш на 5-та и пускаш съединителя и се молиш да не превърти ремъка :wink:
Важното е да натиска спирачката по-малко (заради стоповете 2х21W), да не пуска много мигачите (2х21W + 1х5W) и парното, което е най-голямият консуматор :idea:
Аз с бензинова кола съм карал 50км извън градско с прецакан алтернатор (зареждаше на 9V max.) и се прибрах успешно. Почти не съм използвал спирачка и карах много на енерция, но не съм бутал :wink: Незнам колко ток му беше останал, ама го зареждах 2 дни на 1ампер/час, за да го "възбудя" плавно, все едно е в автомобил :wink:
netsurfer
07-02-2006, 21:37
мене на делтата ми се беше прекъснал кабела от алтернатора до акумулатора даже ме закара точно до вкъщи ;) , пуснаха ми нов кабел и всичко беше ок
Patsimir
08-02-2006, 01:14
Ей много цени съвети давате, благодаря ви:)
мислим с Алфаманяк да вземем нови четчици за алтернатора и да ги сменим, сега акумулатора се зарежда на 1 Ампер :) само канал търсим за утре да свършим работа...че и на Алфаманяк на колата му е замръзнала нафтата от ОМВ - абе ужас - от две алфи на разположение та нито една в момента :oops:
избери най близкия до теб сервиз , щото градско само на батерия ше изкараш 2-3 километра най-много и пак ше падне , и гледай да не пускаш ни чистачки ни музика ,нищо :waving: , най много мига4 :punk:
Градско ще изкара много повече от 2-3 км, защото е дизел :wink: Мотора работи от детонации и ако не ти трябва ток за нищо друго, може да изкараш до последната капка нафта :wink: Ако остане въобщ без ток, няма да може да го загаси, защото клапана на помпата е електрически и няма да има ток за него, но тогава слагаш на 5-та и пускаш съединителя и се молиш да не превърти ремъка :wink:
Важното е да натиска спирачката по-малко (заради стоповете 2х21W), да не пуска много мигачите (2х21W + 1х5W) и парното, което е най-голямият консуматор :idea:
Аз с бензинова кола съм карал 50км извън градско с прецакан алтернатор (зареждаше на 9V max.) и се прибрах успешно. Почти не съм използвал спирачка и карах много на енерция, но не съм бутал :wink: Незнам колко ток му беше останал, ама го зареждах 2 дни на 1ампер/час, за да го "възбудя" плавно, все едно е в автомобил :wink: :th_up: :th_up:
Аз със уното имах все проблем с алтернатора тъй като нямах кора на подкалника и хубаво се обливаше с вода. Та съм изкарвал без алтернатор 30км със пуснати фарове. А един път тръгвам за морето и след пловдив бам лампата почва да свети леко явно скапа някой от дйодите и зарежда ама на колко и аз не знам, но понеже беше много здрава машина и не ме е оставяла викам карам до морето пък ако трябва на влак ще я връщам. Обаче пущината изкара до там още 100км там и на връщане си светна баш как си трябва и то съвсем малко след Стара Загора и съм се прибрал така :shock: :shock: Ама заради честите проблеми бях сложил 65Ah акумолатор. И досега никой не вярва ама тия в колата бяха на тръни бая километри и още хвалат какво железо е фиатката :D :D
Ей много цени съвети давате, благодаря ви:)
мислим с Алфаманяк да вземем нови четчици за алтернатора и да ги сменим, сега акумулатора се зарежда на 1 Ампер :) само канал търсим за утре да свършим работа...че и на Алфаманяк на колата му е замръзнала нафтата от ОМВ - абе ужас - от две алфи на разположение та нито една в момента :oops:Щом се зарежда на 1 ампер требе да го зареждаш 2 дена :idea: :idea: :idea: поне
2 дни = 48 часа, това са 48 ампера. Иначе съм прибирал на баща ми Ладата от Самоков до нас без реле за зареждане и на чистачки, без да се ограничавам в мигачи или натискане на сперачката. После ходих до люлин и се върнах. Това са си 100 км.
2 дни = 48 часа, това са 48 ампера. Иначе съм прибирал на баща ми Ладата от Самоков до нас без реле за зареждане и на чистачки, без да се ограничавам в мигачи или натискане на сперачката. После ходих до люлин и се върнах. Това са си 100 км.
колко ще изкара на аку само си зависи от колата
аз съм гарал голфаруима (1.8 гти) созопол-бургас-созопол на фарове само на аку
космич 21412 ~ 30 км и като пуснеш чистачките колата гаснеше
Patsimir
22-02-2006, 12:45
Забравих да напиша, че колата е готова. Купих четчици за алтернатора от един гараж в пряка на Симеон - ул. Антим за 4 лв. и ги запоихме на плочката на алтернатора и всичко е 6 :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.