Log in

View Full Version : Колко време живее ланда сондата???



clockmaster
19-06-2009, 10:22
Миналата година като купих колата ми играеха оборотите. Ходих на диагностика и ми казаха, че е от сондата. Смениха ми я и нещата се закрапиха. Тази година след около 10 000 км пак почна да подскача стреката и пак отидох на диагностика, в друг сервиз, и ми казаха че сондата не работи както трябва. :nuke:
Та въпроса ми е колко би трабвало да живее тази сонда?

Balagan
19-06-2009, 13:38
:jason2:На моята алфа сондата и беше оргиналдъ от 96 година не беше сменяна...

изчисти си дебитомера, моторчето на празен ход и вакуум моторчето и ще се оправи !!!

Последните неща които се сменят по тия коли са именно дебитомер и ламбда... но понеже в сервизите само лапат мангизи първо казват че е в тях проблема да ти одерат кожата !!!

Погледни в търсачката и ще се умедиш сам ! :jason2:

Blade
19-06-2009, 13:44
Добър съвет ти даде колегата. Не бързай да сменяш пак ламбдата...

DerMeister
19-06-2009, 14:06
Оборотите да ти играят от ламбдата ми звучи странно. А колко издържа за съжаление е правопропорционално на цената. Моята за 90 лв издържа под 10000км. Сега съм с BOSCH, дано повече не се налага да я сменям.

LeoVin4i
19-06-2009, 14:11
Някъде на 160 000 я дават да се сменя, поне на мойта 1.4 ТС. Така ми казаха в Бош сервиза.

spe4elist
19-06-2009, 14:15
Някъде на 160 000 я дават да се сменя, поне на мойта 1.4 ТС. Така ми казаха в Бош сервиза.

Вярно!

clockmaster
19-06-2009, 15:36
А възможно ли е да дава такива отчети заради прецакан катализатор? Щото и той май си е заминал - с неговото премахване ще започна
:machinegunner:

alex1
19-06-2009, 21:52
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=15826

http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=283831#post283831

http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=283831#post283831

разгледай:cheers::magic:

Novachev
19-06-2009, 22:03
Миналата година като купих колата ми играеха оборотите. Ходих на диагностика и ми казаха, че е от сондата. Смениха ми я и нещата се закрапиха. Тази година след около 10 000 км пак почна да подскача стреката и пак отидох на диагностика, в друг сервиз, и ми казаха че сондата не работи както трябва. :nuke:
Та въпроса ми е колко би трабвало да живее тази сонда?
Ами да ти кажа оригиналния бош при мен не можа да изкара 30к км по едно време взе да записва две грешки едната за верига на късо а другата че при работа стойностите и са над лимитите, А иначе си отчиташе що годе нормално но преброяването на грешките взе да зачестява и отново нова оригинална Бош (не универсална и първия път беше така ама)

mordohy
19-06-2009, 22:15
Сондата може да се прецака и за 5 000км,но може да изкара и двайсекратно повече.Зависи от състоянието на мотора.Освен диагностикатата с компютър , има и един по-прост,но пренебрегван от мнозина начин.Мотора има проблем:откачаш ламбдата и ако няма промяна -не е от нея.Ако се подобрява-:jason2:.Разбира се,това е много опростен и много пъти недостатъчен метод за пълна диагностика,но често дава добър резултат!

Sm0k
20-06-2009, 17:50
Ето линка, към сайта на бош дето ги пише тия числа, които и от бош сервиза явно ги знаят (начи има и в БГ някои представители на големи компании дето поназнайват някои верен факт ;) ). За сверка съм пуснал и линк към английския сайт със същите данни ама в мили, начи "имаме съвпадение" :)
Сеа тука възниква въпроса, ако колата е на 200 000 хиляди километра и е с оригиналната сонда, пак ли тряба да не бързаме да я сменяме. Като се прибави и факта, че повечето от тия коли между нас и пъврия си собственик са минали през някои джамбазин, кой знае колко и е пробега на тая сонда :) Пък при положение че тия дето са я измислили и произвели казват колко и е максимума, и препоръчват да се проверчва на 30 000 км, щото явно в зависимост от обстоятелствата може даде фира и по-рано, незнам дали не е добре да се сменя както си пише по документацията :)

http://www.bosch.bg/bg/products/car_equip/products/lambda_spec.htm
http://www.boschautoparts.co.uk/pcLamb4.asp?c=2&d=1

Сега, тука искам да помоля колегите дето са по-наясно, ако някои има информация, понеже темата е в раздел 145/146, на тия коли, в зависимост от тва дали са боксер/Т.С. и годината на производство, оригиналните ламбда сонди към кой от посочените типове спадат (щото 160К е максималното, а някои видове се сменят по-често), да го публикува тука и да си знем кой кога е за нова ламбдичка :)
Пък ако някои има данни и за другите модели - предполагам ще се измисли къде във форума да бъдат поместени :)

detelazurno
20-06-2009, 18:08
Аз бих започнал от почистване на МПХ както вече ти казаха, но дебитомера бих пипал в краен случай, че понякога се прецаква и от почистване!

spe4elist
21-06-2009, 11:39
Ето линка, към сайта на бош дето ги пише тия числа, които и от бош сервиза явно ги знаят (начи има и в БГ някои представители на големи компании дето поназнайват някои верен факт ;) ). За сверка съм пуснал и линк към английския сайт със същите данни ама в мили, начи "имаме съвпадение" :)
Сеа тука възниква въпроса, ако колата е на 200 000 хиляди километра и е с оригиналната сонда, пак ли тряба да не бързаме да я сменяме. Като се прибави и факта, че повечето от тия коли между нас и пъврия си собственик са минали през някои джамбазин, кой знае колко и е пробега на тая сонда :) Пък при положение че тия дето са я измислили и произвели казват колко и е максимума, и препоръчват да се проверчва на 30 000 км, щото явно в зависимост от обстоятелствата може даде фира и по-рано, незнам дали не е добре да се сменя както си пише по документацията :)

http://www.bosch.bg/bg/products/car_equip/products/lambda_spec.htm
http://www.boschautoparts.co.uk/pcLamb4.asp?c=2&d=1

Сега, тука искам да помоля колегите дето са по-наясно, ако някои има информация, понеже темата е в раздел 145/146, на тия коли, в зависимост от тва дали са боксер/Т.С. и годината на производство, оригиналните ламбда сонди към кой от посочените типове спадат (щото 160К е максималното, а някои видове се сменят по-често), да го публикува тука и да си знем кой кога е за нова ламбдичка :)
Пък ако някои има данни и за другите модели - предполагам ще се измисли къде във форума да бъдат поместени :)

Може естествено, ама сещаш ли се, труда на Паисий ще изглежда като попълване на детски лексикон.

Сондите за оригинално вграждане са много модели, които в последствие са заменени от унимерсални 7 вида и 2 планарни.

Боксер/Туин Спарк; 1.3, 1.4, 1.6, 1.7, 1.7 16в, 1.8, 2.0; варианти на Бош Мотроник, Рочестър - комбинациите са много и ще бъде трудно да ги изброя тук.

Ще се пробвам, в отделна тема в Технически Справочник, някой ден да ги изброя. Малко време ще ми трябва...

Sm0k
21-06-2009, 15:42
Боксер/Туин Спарк; 1.3, 1.4, 1.6, 1.7, 1.7 16в, 1.8, 2.0; варианти на Бош Мотроник, Рочестър - комбинациите са много и ще бъде трудно да ги изброя тук.

Ще се пробвам, в отделна тема в Технически Справочник, някой ден да ги изброя. Малко време ще ми трябва...

Ясно... Мерси предварително :)