Log in

View Full Version : какво по дяволите е това????



Psycho87
21-06-2009, 17:32
От както взех колата имам този проблем.
когато буксата е закачена под 2000 об. колата придърпва ,ама яко направо не може да се кара.А над 2000 об. няма проблеми.
Отидох в бош -сервиз и тия тарикати ми откачиха буксата от онова нещо(което е на снимката) и ми казаха 100 лв. :paddle: (обясниха ми че това било някакъв "тунинг" за освобождаване на макс. мощност)
П.С. в парите се включва и компютърна диагностика , макар , че не можаха да изчистят грешката на аер бега и ми обясниха че не знаят къде е буксата ама това е друга тема :grandpa:
аиде малко хелп...

LeoVin4i
21-06-2009, 18:02
Сега отивай да си искаш парите, това е соленоида, който управлява вариатора (търсачката => вариатор) и трябва да си е закачено. "Тунинг" за освобождаване на макс. мощност:sniper: Тия си правят майтап с тебе да знаеш. Чак толкоз не може да са некадърни. А за да си оправиш проблема ти трябва кадърен майстор.

iskrev
21-06-2009, 18:02
това колега е датчика за вариатора ти или нещо от сорта което означава че не работи

iskrev
21-06-2009, 18:03
даже го и имам при добро желание от теб ще се споразумееме нещо

galinves71
21-06-2009, 19:55
след като колата има по-добро поведение без него,изобщо съществува това елементченценце?

LeoVin4i
21-06-2009, 20:05
след като колата има по-добро поведение без него,изобщо съществува това елементченценце?
Щот та мързи да попрочетеш из форума.

galinves71
21-06-2009, 20:18
Щот та мързи да попрочетеш из форума.

Абе колега,то не става само с четене:grandpa:трябва и акъл.То много неща се пишат ама дали са така и защо.......?:Topic-is-closed-bg:

Psycho87
21-06-2009, 20:49
Ми явно са доста некадърни,сервиза е в Дупница (малко антиреклама,но това си заслужават).И сега какво да правя ? Заслужава ли си да сменям вариатора , при положение ,че колата работи и така (при това добре,или поне аз така мисля след като нз как варви твин спарк с здрав вариатор) И колко пари ще ми струва ремонта + часта ?

galinves71
21-06-2009, 20:58
Ми явно са доста некадърни,сервиза е в Дупница (малко антиреклама,но това си заслужават).И сега какво да правя ? Заслужава ли си да сменям вариатора , при положение ,че колата работи и така (при това добре,или поне аз така мисля след като нз как варви твин спарк с здрав вариатор) И колко пари ще ми струва ремонта + часта ?

Карай така или си приготви 400стотака.

Psycho87
21-06-2009, 21:06
амиии...... май така ще си карам:rotfl:

455115
21-06-2009, 21:15
Карай така или си приготви 400стотака.

400 стотака :shocked:, че това да не е вариатор на F16 ???

galinves71
21-06-2009, 21:19
400 стотака :shocked:, че това да не е вариатор на F16 ???

Не на ф146.:info:http://www.axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=46&modif=193&cat=14&subcat=160&prod=2947&numenkl=1&show=1

ivo_red
21-06-2009, 21:26
Ми явно са доста некадърни,сервиза е в Дупница (малко антиреклама,но това си заслужават).И сега какво да правя ? Заслужава ли си да сменям вариатора , при положение ,че колата работи и така (при това добре,или поне аз така мисля след като нз как варви твин спарк с здрав вариатор) И колко пари ще ми струва ремонта + часта ?

Аз бих ти казал да отидеш в някой от сервизите, за които има писано по форума, да ти погледнат колата нормални хора, а не гниди, щот за мен точно тва са тия, дето си им дал 100 кинтра за тва. Ама и ти си за бой - как ше им дадеш толко пари, за един дръпнат щепсел?:paddle:

455115
21-06-2009, 21:32
Не на ф146.:info:http://www.axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=46&modif=193&cat=14&subcat=160&prod=2947&numenkl=1&show=1

За 4 стотака може да си стиснем ръцете но 400 са си много :)


Psycho87 Извинявай за спама!

LeoVin4i
21-06-2009, 22:09
Проблема ти едва ли е във вариатора, това дето са го откачили, е само клапана, който го управлява. Трябва да намериш някой дето е наясно с тия мотори и да ти я погледне, няма да стане така с писане във форума мисля :)
Така между другото сменял ли си нещо по ангренажа, ремъци, ролки?

Psycho87
21-06-2009, 22:28
Да,смених ги като си я взех ! Ми ще поразпитам за некои читав маистор,дано да извадя касмет .

Mony
21-06-2009, 22:39
А я сега кажи къде си сменял ангренаж+ролки и дали ти я "зацепиха" с "пети", защото този мотор не може да се прави по белези, защото(не съм сигурен дали само на той) всмукателния вал няма белези. Ако някой я е правил на око и естествено не го е нацелил - може колата напрактика да няма проблем а само лошо зацепен ангренаж.. Иди на читав сервиз(има писано тук по разделите) и там ще ти направят всичко.

Psycho87
21-06-2009, 23:01
Колата я карах в БОШ , преди да и сменя ремъка, не мисля че е от него !

dimo
22-06-2009, 00:10
Тоя бош сервиз са абсолютни некадърници соленоида на вариатора е електро хидравличен клапан, който управлява вариатора,самия вариатор може нищо да му няма но карането без него обаче е равно на по голям разход на гориво и по малка мощност,а това нещо е сложено там да работи и да е включено, а не някой некъдърник да го изключва измамили са те подло и са ти взели куп пари за нищо .Или да ти оправят колата или да ти върнат парите и повече крака ти да не стъпва при такива идиоти .

emo84
22-06-2009, 12:05
А я сега кажи къде си сменял ангренаж+ролки и дали ти я "зацепиха" с "пети", защото този мотор не може да се прави по белези, защото(не съм сигурен дали само на той) всмукателния вал няма белези. Ако някой я е правил на око и естествено не го е нацелил - може колата напрактика да няма проблем а само лошо зацепен ангренаж.. Иди на читав сервиз(има писано тук по разделите) и там ще ти направят всичко.
добре колега,а на мен като ми смениха ремака и ролка покрай него преди 5000 км. и го смениха с белези,а колата си е същата,и се държи и върви за страх,и да чукна на дърво нямам проблеми,ремакът ми го смени един приятел извън работно време,който бачка в BOCSH.

tonov
22-06-2009, 20:10
добре колега,а на мен като ми смениха ремака и ролка покрай него преди 5000 км. и го смениха с белези,а колата си е същата,и се държи и върви за страх,и да чукна на дърво нямам проблеми,ремакът ми го смени един приятел извън работно време,който бачка в BOCSH.

късметлия :lol:

serafim
22-06-2009, 20:12
добре колега,а на мен като ми смениха ремака и ролка покрай него преди 5000 км. и го смениха с белези,а колата си е същата,и се държи и върви за страх,и да чукна на дърво нямам проблеми,ремакът ми го смени един приятел извън работно време,който бачка в BOCSH.
малка забележка - когато се сменя ангренажния (зъбния) ремък, задължително се сменят и ролките. даже е желателно водещата ролка (със зъбите) да е метална. ако ролките не се сменят, вероятността да стане фал нараства значително. някои даже сменят вариатора, но това е въпрос на личен (и паричен :-) ) избор.

emo84
23-06-2009, 08:20
малка забележка - когато се сменя ангренажния (зъбния) ремък, задължително се сменят и ролките. даже е желателно водещата ролка (със зъбите) да е метална. ако ролките не се сменят, вероятността да стане фал нараства значително. някои даже сменят вариатора, но това е въпрос на личен (и паричен :-) ) избор.
обтягащата ролка я смених с ремъка,и е метална.но паразитната несъм сменял

emo84
23-06-2009, 08:25
късметлия :lol:
в какъв смисъл съм късметлия? само на мен ли е сменен с белези??? лошо ли е,че така е сменен???

detelazurno
23-06-2009, 10:59
Късметлия си, че колата върви като преди ;)

emo84
23-06-2009, 11:14
Късметлия си, че колата върви като преди ;)
преди малко четох една тема колега,че нямало проблем ако се зацепи с белези,важното е да е както трябва. а ако не е то проличавало веднага.е в такъв случай найстина съм късметлия :cheers:

mimouzunov
23-06-2009, 11:17
Според мен проблема е в зацепването на ремъка!!!Тоя вариатор какво прави ?! "завърта" в малки граници единия разпределителен вал (смукателния) и дотам!!Мисля си ,че когато са зацепвали ремъка са го сложили така ,все едно вариатора е вече заработил в смисъл единия вал ("смукателния") е зацепен вече на някакво предварение леко!!!Сега като се закачът клемите на саленоида и тои заработи превърта още вала към предварение и затова се получава така -неработеща добре кола...

Нещо такова ми се върти в главата :dunno:

Psycho87
23-06-2009, 17:53
Такааа...доста интересно стана :razz: . Вчера откарах колата при един "градски" майстор.Тои ме изслуша внимателно какав ми е проблема и ми даден много точен и полезен отговор ! - " Е те това нещо ВАРИАТОР ,го чувам за сефте ! :biggrin1:-Чу,как ми работи колата и ,каза че всички алфи така си работят,просто требва да се слага селения,щото и чукат клапаните ! :grandpa: -Караи си я колицата така и не се занимаваи с глупости !

galinves71
23-06-2009, 18:14
Такааа...доста интересно стана :razz: . Вчера откарах колата при един "градски" майстор.Тои ме изслуша внимателно какав ми е проблема и ми даден много точен и полезен отговор ! - " Е те това нещо ВАРИАТОР ,го чувам за сефте ! :biggrin1:-Чу,как ми работи колата и ,каза че всички алфи така си работят,просто требва да се слага селения,щото и чукат клапаните ! :grandpa: -Караи си я колицата така и не се занимаваи с глупости !

Бацка,за 1но е бил прав,че алфите са с по-особен глас но,и селения да сложиш пак ще трака(не трака а ромоли)и не клапани чукат а този звук се издава от въртеливо движение а не от ударно.

acko88
23-06-2009, 18:36
Мале,мале,мале човек ти на кви хора попадаш не еееее истина... Добре де виж колко сервизи има в форума побликувани е го каде е Дупница-София скочи и виж какво и има на колата.Колата ти трака като дизел нали ?Е те това е от вариатора ДА.Ама нетрябва датчика да ти седи така (ако твоя е пре*бан звънни ми имам го тоя датчик 0876 09 58 22 ) Отиди да ти погледнат колата за да си сигурен и да неревеш.А за тези колеги за който сменянето на ангренажа е немислимо и тотално извратено когато е направено по белези,незнам какво да кажа ..... Аз сам си го сменям по белези и кога човек непретупва работата и работи внимателно всичко е възможно.Е*ати романа а :big_heat:

iskrev
24-06-2009, 11:43
колеги извинявам се но ако е прее....ан вариатора не се знае в какво положение ще остане ако е в затворено няма да варви ако е отворено ще има варвене но и разхода ще е безбожно висок поправете ме ако греша има и 3-ти вариант в които хем няма да варви хем и ще харчи моя трака адски много но поне спира в ниските обороти затова не го и сменям но трябва да го сменя

Mony
24-06-2009, 11:56
Отворен и затворен не пасват малко на принципа ама айде.. Ако блокира (досега не съм чувал за блокирал) в изместената фаза (разбирай над 3000рпм) на празен ход би трябвало да работи като драгстер поради голямото застъпване на всмукателни и изпускателни клапани в отворено състояние и на ниски обороти ще е тотален куц кон, но за сметка на това на високи ще си върви като с работещ вариатор.

dimo
24-06-2009, 12:51
никъкъв шанс няма да е блокирал вариатора .............или работи или не работи средно положение няма

dimo
24-06-2009, 12:54
Според мен проблема е в зацепването на ремъка!!!Тоя вариатор какво прави ?! "завърта" в малки граници единия разпределителен вал (смукателния) и дотам!!Мисля си ,че когато са зацепвали ремъка са го сложили така ,все едно вариатора е вече заработил в смисъл единия вал ("смукателния") е зацепен вече на някакво предварение леко!!!Сега като се закачът клемите на саленоида и тои заработи превърта още вала към предварение и затова се получава така -неработеща добре кола...

Нещо такова ми се върти в главата :dunno:
това е най правдоподобното предположение ....

mimouzunov
24-06-2009, 14:18
това е най правдоподобното предположение ....

Съветвам стопанина на колата да иде в сервиз само с идеята да проверят как е зацепен ремъка и нищо друго...
Само да вметна ,че при 8 клапановите вариатора сработва и при всяко рязко подаване на газ... тествано е + това си имам светлинна индикация...

dimo
24-06-2009, 14:41
При 16 клапановите е същото
след 2800 оборота ..........

Psycho87
24-06-2009, 17:29
Колата без вариатора си харчи нормално, 10 - 13 градско,с закачена букса не сам засичал,защото придръпва под 2000об.Ремъка ми го смениха в един гараж,сигурно не е зацепен с пети или там както казаха некои колеги....

LeoVin4i
24-06-2009, 17:39
Колата без вариатора си харчи нормално, 10 - 13 градско,с закачена букса не сам засичал,защото придръпва под 2000об.Ремъка ми го смениха в един гараж,сигурно не е зацепен с пети или там както казаха некои колеги....

Ами оттука ти идва целия проблем. Трябва да ти я зацепят както трябва и ще спре да придърпва :wow:

dimo
24-06-2009, 17:42
Работата горе долу се изясни отиди и си вземи парите от онзи сервиз дето са те измамили възможно най подло ........ да презацепиш смени си и паразитната ролка както и водната помпа и си включи буксата на вариатора ...

Psycho87
24-06-2009, 18:16
Нееее ! Преди смяната на ремъка колата имаше сащия проблем !

mimouzunov
24-06-2009, 19:12
Значи нее бил зацепен още от предишния път ;-)
Кога все пак забеляза проблема!?

Psycho87
24-06-2009, 19:42
Предишния път са го сменяли в италия ... :П Колата е от една година в бг....мисля че не е от това проблема ...

kolev
24-06-2009, 20:02
недей да бъдеш толкова сигурен. нека ти зацепят правилно ремъка и да ти включат вариатора, ако не е от него поне ще си сигурен че няма да има близки срещи от трети вид на буталата с клапаните, а тия от бош са си за убиване.

mimouzunov
24-06-2009, 22:20
Предишния път са го сменяли в италия ... :П Колата е от една година в бг....мисля че не е от това проблема ...

Забрави да споменеш кога и как установи ,че вариатора неработи адекватно!!!

rijko
25-06-2009, 02:03
хахаха забавна тема ,като идеш при следващия "маистор" мо кажи че тва вариатор е нещо подобно на хонда "VTEC(Variable Timing Electronic Control)" и тез жабарите да не видат нещо и са го сложили на алфа та ти :wow: ама нали е италианска каруца и само се троши пущината

Psycho87
25-06-2009, 07:48
Xaxa...ще го кажа със сигуност. Ми като я взех колата ми направи впе4атление ,че на ниските обороти колата нема мо6ност и придърпва.Помислих си ,че просто е запу6ила некаде и требва да се продуха.Проблема не отшумя и я откарах в бош.Те ми откачиха буксата и ми казаха че тая букса подава грешна информация на компа....Ииии наскоро,благодарение на вас разбрах,че това е соленоида на вариатора...

mimouzunov
25-06-2009, 08:26
Xaxa...ще го кажа със сигуност. Ми като я взех колата ми направи впе4атление ,че на ниските обороти колата нема мо6ност и придърпва.Помислих си ,че просто е запу6ила некаде и требва да се продуха.Проблема не отшумя и я откарах в бош.Те ми откачиха буксата и ми казаха че тая букса подава грешна информация на компа....Ииии наскоро,благодарение на вас разбрах,че това е соленоида на вариатора...

"Те ми откачиха буксата и ми казаха ,че тая букса подава грешна информация на компа" и това са го казали в сервиз!?!? :screwy:
Колата нов внос ли е била ,обслужвана ли в Бг преди да е купиш ти!?
На колегата преди мен дето писа за В-тека има го това чудо и при БМВ ,Ванос или нещо от сорта беше ,има го и при Тоиота там е ВВТИ и тн...

StarChild
25-06-2009, 09:30
Чета чета и се чудя и се мая да п...ая или прав да чертая!
Колега без да се обиждаш ама при вас само дуПнишката мадоня:bouncing_smiley: и братя галеви ви оправят....на кой колите и на кой.....за кои два пръста по-надолу сиреч сливница;), бягай надалеч!

Psycho87
25-06-2009, 22:58
:rotfl::rotfl::rotfl::drive: NO COMENT !!! (извинете за спама)