PDA

View Full Version : Калояново 21.06.2009



ne0
21-06-2009, 22:18
Поста ми е изцяло с информативна цел.
Днес група алфисти взе участие в трак дея на писта ДРАКОН.

Бобо, Мъри, Гиги и Аз имахме уговорка с Апарух Марков - Пух да направим тест на неговата кола Extreme Alfa Romeo 156 JTD. Колата е преработена от АР 156 1.9 JTDm 16V facelift. За колата може да се пише дълго... ще пиша накратко... Друга турбина, турбопътища, ремап, по-спортно окачване. Всичко е правено в Екстрийм Сервиз по идея на Пух и реализация от Бобо и екипът му. 208 коня на колелата като това не е макс ремап, той предстои. Колата е ежедневна и се вози дете в нея. Та..
Пух ни помоли да направим няколко обиколки с него да му покажа пистата след което да дадем време.

Карахме кола с пълно оборудване и нормални гуми Континентал спорт контакт.

Най-доброто време което дадохме беше 01:03.10
което според мен е добро и съм удивен от мощността на кола 1.9 на тегло около 1400 кг. Ще пиша още но утре защото съм гроги... в събота бяхме с целия екип в Бургас.

Снимки... и една снимка правена с 150 км/ч специално за пух.

Колега Бодом пеше там за което му благодарим....

Speeder
21-06-2009, 22:49
Браво, пак добре сте си изкарали.
Разбрах , че е имало интересни коли днес.
Аз бях казал , че ще идвам, но прегорях от слънцето вчера :furious:

BillyBoy`
22-06-2009, 08:32
ne0 тва кога сте били там?щото аз от 10:00 до 14:00 бях на старта при Добри и Живко и никои не видях от софииската група

ne0
22-06-2009, 09:17
след 16:00

Bodom
22-06-2009, 09:58
Поздрав за BillyBoy`
Не се запознахме колега, ама аз те мернах покрай колата ти когато вече си тръгваше..

Mury
22-06-2009, 09:59
Поздрав за BillyBoy`
Не се запознахме колега, ама аз те мернах покрай колата ти когато вече си тръгваше..

Ето един свидетел,който може да потвърди как върви колата на Пух:bouncing_smiley::wow:

pooh
22-06-2009, 10:01
...

oem
22-06-2009, 10:01
Еййй как хубаво и седи тая джанта. Пу пу пу... :) :bouncing_smiley:

Dexer
22-06-2009, 11:45
Евала Пухи

BillyBoy`
22-06-2009, 12:40
Поздрав за BillyBoy`
Не се запознахме колега, ама аз те мернах покрай колата ти когато вече си тръгваше..само забелязах че има някои легнал във колата от дясната страна нищо друго:)слънцето така ме удари във главата че направо свят ми се виеше по едно време исках да се прибера по бързо във нас иначе имах желание до остана за по дълго време:)иначе браво за колата на колегата дала е доста добро време

ne0
22-06-2009, 17:48
по-здрав за Алекс :):):)
http://www.clubalfaromeo.com/forum/picture.php?albumid=425&pictureid=1475

digitalundgrd
22-06-2009, 18:33
Колата освен, че е адски красива....е и бърза!! Браво!!

Furious 155
23-06-2009, 00:54
КЛИП 1 (http://www.vbox7.com/play:c8b6b5c9)

КЛИП 2 (http://www.vbox7.com/play:745eb065)

:th_up: голям кеф е да се кара кола която тегли добре ;) па и ръчни добре понася!!!

fnt
23-06-2009, 09:17
А кой беше казал, че дизела не е за писта?

trustworthy
23-06-2009, 09:43
А кой беше казал, че дизела не е за писта?

Абе явно става за писта, но да кажем, че не е създаден точно за там по принцип :)
Иначе 208 коня на колелата...дай, Боже, всекимууу!:priest:
Някакви данни за въртящ момент има ли?:naughty:

pooh
23-06-2009, 10:33
...

digitalundgrd
23-06-2009, 11:26
Какво искаш да кажеш колега?? Нали уж е взаимствано от Ф1.. ?

Furious 155
23-06-2009, 11:36
Какво искаш да кажеш колега?? Нали уж е взаимствано от Ф1.. ?

каква ф1 :Suicide: - 156 и 147 са по-комфортни от 145/155... обаче 145/155 са доста по-стабилни, като поведение за каране на писта!


2700-3200 rpm -> 460 Nm
Проблем дизела с пистата няма. Просто 156/147/ГТ имат най-неадекватното окачване за писта. 155/145 рулира ;)

Дам на клипа си личи че е тежка колата и че дори и това й окачване в момента не успява да се справи и това кара колата да се помятва по пистата при смяна на посока и наклон на трасето.
А за Nm - нямам думи - 460 с какъв съединител се удържат????

pooh
23-06-2009, 12:30
...

ne0
23-06-2009, 12:51
Какво искаш да кажеш колега?? Нали уж е взаимствано от Ф1.. ?

един въпрос извън темата.
Ти ли се предложи за модератор на 156/147 или някой те предложи?

Mury
23-06-2009, 12:58
@digitalundgrd К'ва Ф1 бе пич :rotfl:
Предното окачване на 156/147 е прекопирано от Хонда (сивик ако не се лъжа) задното е от ланча делта '86г

Колата тежи 1390 кг с пълен резервоар. (мерена при Надин)
Съединителя ми е специален с усилени ламели.

Така е,по колата има доста промени,но така се постигат 208 коня на колелата,а не само с чип,както си мислят някои велики мапери и майстори:Suicide::Suicide::Suicide:

digitalundgrd
23-06-2009, 13:22
каква ф1 :Suicide: - !



@digitalundgrd К'ва Ф1 бе пич :rotfl:
Предното окачване на 156/147 е прекопирано от Хонда (сивик ако не се лъжа) задното е от ланча делта '86г
.


един въпрос извън темата.
Ти ли се предложи за модератор на 156/147 или някой те предложи?

Айде не с такова пренебрежение :stumm:

Това съм прочел това казвам...Източника е официалната страница на Алфа Ромео БГ : alfaromeo.bg

Цитирам : "Контрола става наистина пълен благодарение на системите, използващи директно от опита на Формула 1, като предното многораменно окачване, което оставяйки колелото винаги перпендикулярно на пътя, успява да комбинира голямата стабилност, типична за предното предаване с една безпогрешна точност на шофиране.
Задното окачване, доразвита от Alfa Romeo система McPherson, перфектно допълва постиженията на предното, гарантирайки стабилност при високи "....

и
"Новата Alfa 147 разполага с най-съвременните технологии за контрол, ефективни при всяка ситуация, по начин осигуряващ едновременно сигурност и удоволствие от шофирането.
Великолепното поведение на автомобила дори и на терен с ниско сцепление, го причислява към върховите постижения в категорията. Резултат, получен благодарение използването на твърда и устойчива на усукване и огъване платформа, изследвана, за да работи в унисон с новото предно многораменно окачване, заимствано от Формула 1, което усигорява стабилността на предното окачване, предотвратявайки в завой накланянето на оста, за да се получи максимално сцепление с терена."

Чел съм и подобни неща по други сайтове. В момента не се сещам кои...

И дори всичко да е супер грешно и рекламен трик...Това съм прочел, с такова впечатление съм останал...Поправете ме вие "достойни" модератори и така..И без ирония, ако може...

Furious 155
23-06-2009, 13:57
Айде не с такова пренебрежение :stumm:

Това съм прочел това казвам...Източника е официалната страница на Алфа Ромео БГ : alfaromeo.bg

е пренебрежение няма, но на такива писания са само с търговска цел и не би следвало да се вярва на всичко написано с тази цел!

digitalundgrd
23-06-2009, 14:01
Не, аз не говорех за теб :) Казах го понеже ме изкараха, едва ли не че си съчинявам аз някакви неща...ФАКТ е, че го пише черно на бяло - дали е вярно е друг въпрос...

Попитах колега "Поох" точно, защото бях чел тия щуротии, което предполага колата да е добра за каране на писта, но щом НЕ Е....ОК аз не съм спорил за това и няма и да споря (не карам по писти)...

ne0
23-06-2009, 14:02
шегуВка ме се бе... не го взимай навътре...
миналата седмица отивам при Фантазията за глава и го питам:
- какво е това на земята?
- ами глави от макларън и ламборгини.

а реално от 270 ЦДИ и пунто :) ... като тва писаното на сайта на алфа ромео :)

gigi
23-06-2009, 14:29
Айде не с такова пренебрежение :stumm:

Това съм прочел това казвам...Източника е официалната страница на Алфа Ромео БГ : alfaromeo.bg

Цитирам : "Контрола става наистина пълен благодарение на системите, използващи директно от опита на Формула 1, като предното многораменно окачване, което оставяйки колелото винаги перпендикулярно на пътя, успява да комбинира голямата стабилност, типична за предното предаване с една безпогрешна точност на шофиране.
Задното окачване, доразвита от Alfa Romeo система McPherson, перфектно допълва постиженията на предното, гарантирайки стабилност при високи "....

Чел съм и подобни неща по други сайтове. В момента не се сещам кои...

И дори всичко да е супер грешно и рекламен трик...Това съм прочел, с такова впечатление съм останал...Поправете ме вие "достойни" модератори и така..И без ирония, ако може...

:bangin: този дето го е писал това го признах за майстор на късия разказ..............
Колата отпред е с двойни напречни носачи (double wishbone) , и не може да се каже от къде е взаймствано тъй като такъв тип окачване се използва от много години на спортни и шосейни коли със задно предаване, а на предно предаване едни от първите разработили са хонда. Задното е макферсон с два напречни и един надлъжен носач, които са като на делта-та както каза Пух. Проблема е че масата на колата не е добре разпределена, щангите на задното окачване са тънки и лошо захванати и наклона на амортесъора не е като хората. От това страда най вече седана на 156 с по големите мотори. Спорвагона 147 и ГТ-то са доста по добре.

1115
24-06-2009, 17:56
Повече инфо за колата може да видите на страницата за тестове на алфисти.бг

http://www.alfisti.bg/?lang=2&cat=82

голямата риба
24-06-2009, 23:54
Повече инфо за колата може да видите на страницата за тестове на алфисти.бг

http://www.alfisti.bg/?lang=2&cat=82
чета "...и написа софтуера за управление на мотора на колата..."
та може ли да видим сорс кода?

Mury
25-06-2009, 17:18
времена от свободното каране на 21.06.2009

http://www.dracon.bg/new/Documents/Vremena/2009.06.21/best%20times.pdf

gigi
25-06-2009, 22:15
Да уточня за времената. На края има С - сериина и М - модифицирана( олекотяване на тегло, сликове и д.р) Няма смисъл да обясняваме как със сликове например времето може да падне с около 1сек.:drinking:

75 turbodelta
28-06-2009, 20:04
ся нали не искате да кажете че това е сериина немодифицирана кола ....:stumm:или аз оставам с погрешно впечатление :wallbash:щото всички тея модификации по мотор спирачки и окачване ако ги броим за немодифицирване не искам да си представя какво ли ще е модифициран автомобил :drive:

ne0
28-06-2009, 20:08
ся нали не искате да кажете че това е сериина немодифицирана кола ....:stumm:или аз оставам с погрешно впечатление :wallbash:щото всички тея модификации по мотор спирачки и окачване ако ги броим за немодифицирване не искам да си представя какво ли ще е модифициран автомобил :drive:



аре ма ... модифицирана е безспорно, но в рамките на регламента на писта ДРАКОН. па са ФАЩАМ на бас че като я видиш няма и да предполагаш какво може.

75 turbodelta
28-06-2009, 21:04
не искам да я виждам ма ич даже тая кола е с предно предаване тоест е сбъркана за мен още на чертежа и 300 коня сток да я направите ....тя пак си остава погрешна платформа в моите очи па били те и на нефен на марката.... както би се изказал небезизвестен форумен член :drive:

ne0
29-06-2009, 00:15
и аз си падам по задното ама финансите ми стигат до 150 коня коли а за задно истински коли под 500 коня е без смисъл.....

поздрав за Павлин :):):)... една алфа без да иска ги удари като шкембе у довар.... частен отбор срещу фирмен на БМВ

http://www.youtube.com/watch?v=-r0vEHLPWN0&feature=fvsr

Nikoror
30-06-2009, 00:26
доста добре изглежда колата. не разбрах има ли q2?

иначе изказванията за окачването са малко странни... по-хубаво от unequal length double wishbone за сега няма. това, че пружини за писта и за улицата са с разлика няколко пъти е друг въпрос :)

WhitePower
30-06-2009, 22:36
нали знаете сега какво ще питам:choice:
четях и нищо не намерих за проекта ;) сложена е по голяма турбина
е кажете каква турбина сте сложили
какви конита ФСД или Спорт
;) за другото сте написали ама най важните подробноссти ги изпускате
кажете ни ние да занем

kocta
30-06-2009, 22:44
и аз си падам по задното ама финансите ми стигат до 150 коня коли а за задно истински коли под 500 коня е без смисъл.....


Ама скромен бе :go:
Ей тук имам една ефтиничка като за теб.Само трябва да си смениш дюзи и помпа и си надувай до петстин коня :evil:

ne0
30-06-2009, 23:24
нали знаете сега какво ще питам:choice:
четях и нищо не намерих за проекта ;) сложена е по голяма турбина
е кажете каква турбина сте сложили
какви конита ФСД или Спорт
;) за другото сте написали ама най важните подробноссти ги изпускате
кажете ни ние да занем


нека Пух сам си пусне инфо за колата

pooh
01-07-2009, 10:27
...

digitalundgrd
01-07-2009, 10:29
Искам да попитам каква разликата в поведението на кола с КОНИ СПОРТ и КОНИ ФСД?

pooh
01-07-2009, 11:02
...

digitalundgrd
01-07-2009, 12:07
Аз попитах, защото аз съм с въпросното жълто кони Спорт с врътките за регулация... И като ги взимах от Руди 96 ми казаха , че няма да сгреша с тях..., но нищо не ми бяха казали за тези ФСД...Та викам да не съм се минал ;)

Nikoror
02-07-2009, 00:24
за 156 не съм се интересувал от окачването, но предполагам проблемите може да идват от няколко неща:
-няма достатъчно камбър гейн (колко се променя камбъра в завой на натовареното колело в резултат на това, че горния по-къс носач дърпа колелото навътре)
-рол центъра е много ниско - ако колата е свалена прекалено много - трябва долния носач да е хоризонтален при статично положение
-тампоните на долния/горния носач са много меки и се губи камбър в завой
-бъмп стийр - получава се промяна в тоу при движение на колелото в бъмп (компресия на пружината)

как е настроен реглажа на предницата?

за фсд срещу кони спорт (само спорт съм карал) мисля, че за ежедневна кола фсд (особено пък за България) е по-добрия вариант

digitalundgrd
02-07-2009, 00:33
Малко се отклоняваме от темата, ако иска някой мод, може да премести писанията за Кони-то в друга отделна тема...

А относно кони спорт и комфорта...Само мога да кажа, че аз ги карам в София на най-мека настройка и возят доста по-комфортно от оригиналните амортисьори на 147-цата....----ФАКТ ! Втвърдя ли ги максимално колата става БУКВАЛНО картинг и волана става много чувствителен...А имайте предвид, че съм с фабричните пружини, не ми се мисли, ако сложа Спортни...

pooh
02-07-2009, 10:15
...

Nikoror
06-07-2009, 16:04
бъмп стийр (bump steer) няма общо с амортисьора. това се получава, защото когато си свалиш колата и накрайника на кормилната рейка, който влиза при главината вече не е хоризонтален. ти си нагласяш сходимостта на 0 или малко + или малко - (зависи от много неща), но като колата е завой и колелото е под натоварване пружината се свива и накрайника става хоризонтален при което леко избутва гумата и се променя сходимостта, но на едното колело повече от на другото (на външното, което е под товар - повече) и от това се получават едни негативни ефекти. тука става малко сложно (и в зависи и от акерман-а на главината), но ефекта е по-неприятна за управление кола.

полиуретановите тампони са доста добра идея. за кола дето е за всеки ден/кеф ФСД според мен е много добър вариант. Спорт на хубави пътища не бих се замислил - в бг... зависи къде караш :)

Bobo
09-07-2009, 14:16
Бъмп стиър при тази кола няма ;)
Гледам че никой не е писал май че колата е с айбах стаб щанги отпред и отзад, и според мен в момента проблема изцяло идва от гумените мекици по окачването - след смяната им обаче ще имаме голям проблем с тва ФСД ма все пак пухчо трябва да си вози и бебето вътре и тая кола е стрийт отвсякъде :)

Mury
11-07-2009, 14:42
Направо си е стриит влакче на ужасите:big_whoops::big_whoops::big_whoops: