PDA

View Full Version : Работата на място влияе ли върху живота на двигателя?



bager
22-06-2009, 14:27
А работата на място, оказва ли някакво вредно влияние на двигателя или на някои от агрегатите на колата? Мазане, охлаждане, отвеждане на газовете и др. системи, дали работят на оптималните си режими, когато двигателя е на празен ход и колата е на място?

Gh0stRider
22-06-2009, 14:52
А работата на място, оказва ли някакво вредно влияние на двигателя или на някои от агрегатите на колата? Мазане, охлаждане, отвеждане на газовете и др. системи, дали работят на оптималните си режими, когато двигателя е на празен ход и колата е на място?

http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=30961&highlight=%F0%E0%E1%EE%F2%E0%F2%E0+%EF%F0%E0%E7%E5 %ED
;)

trustworthy
22-06-2009, 15:16
А работата на място, оказва ли някакво вредно влияние на двигателя или на някои от агрегатите на колата? Мазане, охлаждане, отвеждане на газовете и др. системи, дали работят на оптималните си режими, когато двигателя е на празен ход и колата е на място?

Определено не работят на оптимален режим, но ако въобще съкращава живота, то е с незначителен процент.
Мазането си го има. Ако охладителната система е в ред, няма ядове и с нея. Изпускателният тракт и турбинката може да се поопушат от сажди малко, но при първото извънградско с малко повечко газ ще се продуха системата. Затова е хубаво градските цикли да се редуват с едно качествено 'извънградско' очистване - 10-ина минути каране на 3500-4000 оборота вършат добра работа :) Няма да казваме на коя предавка, че нали пледираме за спазване на ограниченията :grandpa:

bager
22-06-2009, 16:31
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=30961&highlight=%F0%E0%E1%EE%F2%E0%F2%E0+%EF%F0%E0%E7%E5 %ED
;)
Чел съм темата колега, както и статията, но там не става въпрос за това, друг ми беше въпроса.
trustworthy вече поясни някои аспекти, но катализатора примерно, не страда ли от цялата работа?

търтей
22-06-2009, 16:44
А работата на място, оказва ли някакво вредно влияние на двигателя или на някои от агрегатите на колата? Мазане, охлаждане, отвеждане на газовете и др. системи, дали работят на оптималните си режими, когато двигателя е на празен ход и колата е на място?

За бензин и дизел нещата са коренно различни

trustworthy
22-06-2009, 17:21
За бензин и дизел нещата са коренно различни

И къде се корени тая коренна разлика :upsidedwnsmiley:

Иначе сега се сещам, че на място се товари повече и климатикът, че няма достатъчно обороти :)

Stranger65
23-06-2009, 21:18
Работата на празен ход е най-тежкия режим на двигателя от нормалното каране след паленето на студено, което е неизбежно де

code
24-06-2009, 08:57
Работата на място влияе ли върху живота на двигателя?
Да, прави го по-скучен.:sleepy:

vovata
24-06-2009, 18:30
Работата на място влияе ли върху живота на двигателя?
На живота не,на джоба да :-)

spe4elist
24-06-2009, 21:42
А работата на място, оказва ли някакво вредно влияние на двигателя или на някои от агрегатите на колата? Мазане, охлаждане, отвеждане на газовете и др. системи, дали работят на оптималните си режими, когато двигателя е на празен ход и колата е на място?

А какво възбуди този въпрос? Някакви по-конкретни притеснения ... ?

bager
25-06-2009, 09:54
А какво възбуди този въпрос? Някакви по-конкретни притеснения ... ?

Притеснения, не. Но кое е по-добре, докато чакам някой пет минути колата да работи, или да не работи? Разхода е смешен, както разбрахме от една друга тема, та затова разглеждам всички останали аспекти, за да разбера за себе си, има ли значение дали колата работи на място, или-не.

trustworthy
25-06-2009, 10:11
Притеснения, не. Но кое е по-добре, докато чакам някой пет минути колата да работи, или да не работи?...

Лятото ти препоръчвам да не я гасиш, докато чакаш някого, защото става топличко в купето :)
Иначе аз, когато чакам някого или някъде, гася, ако е загряла колата. Иначе - не, за да избегна 'нетоплите' стартове, доколкото е възможно. Как ще изкараме 1.5 млн. км пробег от тая кола иначе :bouncing_smiley:

mim
25-06-2009, 10:33
аз не гася за чакане за малко, като съм на метан, че после ще трябва да паля на бензин :bouncing_smiley:

spe4elist
25-06-2009, 11:38
Притеснения, не. Но кое е по-добре, докато чакам някой пет минути колата да работи, или да не работи? Разхода е смешен, както разбрахме от една друга тема, та затова разглеждам всички останали аспекти, за да разбера за себе си, има ли значение дали колата работи на място, или-не.

Според мен, ако е за кратко, няма смисъл от гасене: лятото е горещо, по-добре с климатик; зимата е студена - по-добре с парно. И още - честото стартиране в градски условия съкращава живота на акумулатора. След всяко стартиране, му е необходим пробег около 15-20 мин., за да възстанови капацитета си.

Освен това, през лятото, когато мотора е загрял, е по-добре да остане включен, за да може да се охлажда от радиатор и вентилатор. Изгасянето на горещ мотор, останал с изключена охладителна система, може да достигне до критични температури /дори и за кратко/.

fiore
25-06-2009, 11:45
Според мен, ако е за кратко, няма смисъл от гасене: лятото е горещо, по-добре с климатик; зимата е студена - по-добре с парно. И още - честото стартиране в градски условия съкращава живота на акумулатора. След всяко стартиране, му е необходим пробег около 15-20 мин., за да възстанови капацитета си.

Освен това, през лятото, когато мотора е загрял, е по-добре да остане включен, за да може да се охлажда от радиатор и вентилатор. Изгасянето на горещ мотор, останал с изключена охладителна система, може да достигне до критични температури /дори и за кратко/.
Като допълнение- Проблемът не е толкова в съкращаване живота на акумулатора а в този на двигателя. Един от най тежките режими за работа на двигателя от гледна точка на износване е при палене. Маслото е в картера и в началото той работи без смазване или с намалено такова. При топъл двигател нещата са по поносими от палене при студен но все пак.... Всичко зависи от продължителността. При по продължително изгасване, температурата на охладителната течност пада и двигателя в първите минута-две след палене отново няма да е в оптимален температурен режим, какъвто би следвало да е при правилно функционираща охл. система.