PDA

View Full Version : JTD - върви сама на втора скорост



alfa_erazor
26-06-2009, 21:40
Здравейте колеги, имам колата от 1 месец, това ми е първа кола и имам доста да уча :)
Ето и един новобрански въпрос, на който не успях да октрия отговор с търсачката.

Това се случва когато се опитвам да поддържам ниска скорост, примерно съм в някоя тясна уличка, и тръгвам бавно, и превключа от 1-ва на 2-ра скорост, и почна да отпускам бавно съединителя, с много лека газ, колата започва да ускорява доста бързо :shocking:
Аз очаквам с леко подаване на газ, да се движа с равномерна скорост, вместо това колата тръгва неконтролируемо да ускорява.
Веднъж реших да пусна педала на газта, и установих че тя си се движи сама.

Не мога да установя още кога точно, при какви обороти се получава това, но е много дразнещо, защото се получава винаги в някоя тясна уличка и се опитвам да се размина с друга кола, или да мина бавно покрай разни пешеходци...

Незнам дали има връзка, но досега се получава винаги, на един участък 200-300 метра, с павета и доста неравности, и друса като за световно, очаквам да се разглоби колата някой ден :roll2:

Нормално ли е това?
Аз ли нещо не правя както трябва?
Говорих с един приятел с Фиат дизел, и според него е нормално да върви сама колата при някакви условия.
Да върви без газ бих го приел, но това неконтролируемо ускоряване като отпускам съединителя ми е доста неприятно.

myato
26-06-2009, 21:54
Колега,двигателя държи 800 оборота и без да му подаваш газ.Това е нормално.Решението е I предавка.Колкото до ускорението - също е нормално и е контролируемо/от теб/.Просто още не си свикнал с колата,а и в тясното скоростта изглежда по-голяма от реалната.:evil:

soldier
26-06-2009, 22:08
Особено дизелите може да ги караш в града и без да натискаш газта.
Пробвай ако искаш следващия път като се качиш в колата и си на равен път - включваш първа махаш си крака от спирачката и бавно отпускаш съединителя, но много бавно и ще видиш, че колата ти ще тръгне без да подаваш газ => има ускорение, като видиш, че не може повече да вдигне скоростта (т.е. ускорението спре) вкарай втора и пак бавно почни да отпускаш съединителя и ще видиш как ще се ускориш още повече.

А дори по-новите двигатели (команрейл) автоматично си подава газ, ако сметнат, че оборотите са им малко. Ей такова ако караше, щеше да ти е още повече търсене.

myato
26-06-2009, 22:21
Ми като гледам подписа иде реч баш за JTD демек common rail.

trustworthy
26-06-2009, 22:31
Ускоряването не е неконтролируемо, просто не превключваш в подходящ момент на втора и компютърът се налага да 'подаде газ' вместо теб, за да не угасне колата. Това може да ти се случи само на равно или на баир нагоре.

alfa_erazor
26-06-2009, 22:34
Ми като гледам подписа иде реч баш за JTD демек common rail.

Дам за 'common rail' става въпрос и в заглавието на темата съм сложил "JTD" :roll:

Та кога точно, решава че са ниски оборотите, и си подава сама газ? И как да го контролирам, защото аз карам бааааааавно, превключвам от 1-ра на 2-ра, и искам да продължа да си карам със същата или малко по-висока скорост, съответно подавам много малко газ.
Но противно на това колко газ подавам аз, като отпускам съединителя, колата си ускорява доста бързо, натискам съединителя отново, колата забавя, отпускам го забързва (а подавам много леко газ)

И не го прави винаги, примерно на светофари не прави така (можеби защото ускорявам до 3-та 4-та...)

alfa_erazor
26-06-2009, 22:38
Ускоряването не е неконтролируемо, просто не превключваш в подходящ момент на втора и компютърът се налага да 'подаде газ' вместо теб, за да не угасне колата. Това може да ти се случи само на равно или на баир нагоре.

Ясно, значи превключвам на 2-ра много рано, и затова се получава така?
Благодаря за отговора, решението предполагам е да си карам на 1-ва ако искам да се движа толкова бавно :)

myato
26-06-2009, 22:56
Педалът на газта е потенциометър,демек управление тип by wire,а не с жило.Щом е в позиция,различна от изходната,значи искаш обороти на двигателя по-високи от базисните.Колата ускорява до достигането им.

reptli
27-06-2009, 00:45
карай си на първа бре ;) аз редовно си вкарвам 2-3 и си се влача по кварталните улички без гас :) не виждам кое е неприятното :) нали за това са тия скорости :-| връщаш първа и така ;)

alfa_erazor
27-06-2009, 00:57
Еми, така ще е, мен не ми проблем да се движа без газ, или както казваш да се 'влача' :), просто ме изненада ускоряването без газ, но явно тук компютъра се намесва...

Преди малко пробвах, и се получава точно като вкарам 2-ра на много ниска скорост, и като отпускам съединителя с малко газ или почти без газ,колата ускорява сама.

Това е първата ми кола, и като цяло първата кола която карам с компютър, и ще има да се опознаваме :)

Благодаря ви на всички за отговорите!

trustworthy
27-06-2009, 08:56
...Преди малко пробвах, и се получава точно като вкарам 2-ра на много ниска скорост, и като отпускам съединителя с малко газ или почти без газ,колата ускорява сама...

Ако не ти подаде газ компютърът, щеше да ти подскача колата, защото си пуснал съединителя, а реално си за полусъединител ;)

@reptli

Не е от най-полезните режими да караш така по принцип. Шом се налага компютърът да ти коригира горивоподаването, значи не я караш както трябва ;)

dimo
27-06-2009, 09:26
На студен двигател е по осезаемо подаването на газ

detelazurno
27-06-2009, 13:32
Думите на колегите, че включваш 2-ра прекалено рано можеш и сам да си ги потвърдиш по следния начин. Вкарай втора както си ги правил до сега и отпусни съединителя, колата ще ти ускори, но до момента до който не стигне съответните обороти. Ако си карал повече бензин преди това е нормално да ти прави впечатление тъй като при дизела това е доста осезаемо. С практика всичко се научава. Хубаво е, че питаш все пак :)

Jivko7777
27-06-2009, 14:29
Ако не ти подаде газ компютърът, щеше да ти подскача колата, защото си пуснал съединителя, а реално си за полусъединител ;)

@reptli

Не е от най-полезните режими да караш така по принцип. Шом се налага компютърът да ти коригира горивоподаването, значи не я караш както трябва ;)

И аз бях чувал някъде, че не е полезно да се кара така без газ, но ЗАЩО???

detelazurno
27-06-2009, 15:28
И аз бях чувал някъде, че не е полезно да се кара така без газ, но ЗАЩО???

В това да караш без газ няма нищо нередно. Нередното е да се налага компютъра да ти коригира грешките. Най-малкото щом са грешки не са полезни ;) Та въпроса е, че ECU-то не може да реагира със скоростта на мисълта ти и двигателя понася разко намаляване на оборотите, нежелани сътресения и куп други такива дреболии, които няма да "преобърнат колата", но все пак системно повтаряна грешка се натрупва и все в един момент може да избие през най-слабата брънка на веригата :laser:

reptli
27-06-2009, 15:42
@trustworthy
изразявам се образно за да ме разбере колегата :) пък и при мен не знам компютъра как се намесва...аз съм ТД ;) просто дизела си тръгва без газ :) по задръствания е доста удобно :) а и ускорение е доста силно казано сподер мен ;)

просто....логично е като превключиш от първа на втора колата да върви повече:shock:

Jivko7777
27-06-2009, 16:19
В това да караш без газ няма нищо нередно. Нередното е да се налага компютъра да ти коригира грешките. Най-малкото щом са грешки не са полезни ;) Та въпроса е, че ECU-то не може да реагира със скоростта на мисълта ти и двигателя понася разко намаляване на оборотите, нежелани сътресения и куп други такива дреболии, които няма да "преобърнат колата", но все пак системно повтаряна грешка се натрупва и все в един момент може да избие през най-слабата брънка на веригата :laser:

Говори направо, че доста хора явно карат така колите си без газ...Кажи какви са проблемите, които могат да възникнат...:prescription:

reptli
27-06-2009, 16:50
Говори направо, че доста хора явно карат така колите си без газ...Кажи какви са проблемите, които могат да възникнат...:prescription:

не виждам какви проблеми може да има :) стига да не включваш втора прекалено рано,оборотите да ти паднат и компа да се намесва :roll: мисля че това искат да кажат колегите :)

alfa_erazor
27-06-2009, 17:43
просто....логично е като превключиш от първа на втора колата да върви повече:shock:

Съгласен, но ако подаваш повече газ, за мен не беше логично да ускорява без аз да подавам газ, затова и пуснах темата :)

Но вече ми се изясни, че освен мен има и един компютър който решава да се намеси от време на време :)

@detelazurno точно този експеримент си направих, и реагира така както описваш. Прав си само бензин съм карал до сега и затова ми направи и такова впечатление.

serafim
27-06-2009, 19:49
питам се дали този номер може да се получи от повреден потенциометър - демек да му се променя съпротивлението при сътресенията ... наивно предположение, но логично.

myato
27-06-2009, 20:15
и почна да отпускам бавно съединителя, с много лека газ, колата започва да ускорява доста бързо :shocking:
Аз очаквам с леко подаване на газ, да се движа с равномерна скорост, вместо това колата тръгва неконтролируемо да ускорява.
Тъй като гледам,потенциометъра му си е редовен.

trustworthy
27-06-2009, 20:27
@trustworthy
изразявам се образно за да ме разбере колегата :) пък и при мен не знам компютъра как се намесва...аз съм ТД ;) просто дизела си тръгва без газ :) по задръствания е доста удобно :) а и ускорение е доста силно казано сподер мен ;)

просто....логично е като превключиш от първа на втора колата да върви повече:shock:

Има бая разлика м/у жтд и тд в това отношение. Управлението на горивния процес е доста различно. ;)


И аз бях чувал някъде, че не е полезно да се кара така без газ, но ЗАЩО???

Защото се товари двигателят.


На студен двигател е по осезаемо подаването на газ

Това важи за бензините само ;)