View Full Version : Свирене от спирачките
Вчера ми се появи странно квичене от спирачките. при всяко натискане, дори когато колата е в покой, се чува продължително свирене. Предполага се, че е от сервото. някой знае ли каква може да бъде цената на ремонта? Колата няма АБС.
Alfa User
29-06-2009, 16:00
Сервото е около 70-80лв, ремонта още почти 50. От опит говоря (макар не с мойта 155).
Да в тези граници вървят нещата:yes:
Alexanderbb
29-06-2009, 19:04
ти нали щеше да се обаждаш за филтъра. за цената 70 лева ми се вижда доста оптимистично особено за нашето голямо серво. Има една като моята сега я разглобяват в автокъщатана ХМС. Може да минеш да погледнеш
Серовто сменено при Румен - 100 лева частта, 80 лева труда. оказа се още, че от сервото е влизал въздух в колекторите и затова е придърпвала колата. Сега и този проблем (почти) се оправи.
lulin racing
12-07-2009, 11:04
Серовто сменено при Румен - 100 лева частта, 80 лева труда. оказа се още, че от сервото е влизал въздух в колекторите и затова е придърпвала колата. Сега и този проблем (почти) се оправи.
От сервото на спирачките е влизал въздух и е придърпвала колата?!?!??!?! Е че аз като имам скъсана мембрана на същото и ми изтича спирачната течност какви ли аномалий дава......:death:
От сервото на спирачките е влизал въздух и е придърпвала колата?!?!??!?! Е че аз като имам скъсана мембрана на същото и ми изтича спирачната течност какви ли аномалий дава......:death:
Нещо си в грешка. Сервото има само една мембрана и от едната и страна е вакуума от двигателя, а от другата атмосфервн въздух или вакуум от двигателя през управляеми от педала на спирачката клапанчета. Когато не си го натиснал от двете и страни има един и същ вакуум и тя не се мести (няма разлика в наляганията). Когато натиснеш педала се затваря клапанчето свързващо с вакуума и се отваря това към атмосферата врезултат, на което налягането се повишава (от едната страна, а от другата си остава вакуума от двигателя), мембраната се премества и чрез оста си натиска спирачната помпа. При преместването си мембраната затваря клапанчето към атмосферата на позиция зависеща от положението на педала, с което се регулира спирачното усилие. В сервото няма спирачна течност! Имаш теч в помпата и от нея - в сервото. А това, което казва koolio е вярно - ако имаш скъсана мембрана или незатварящо клапанче двигателя поема въздух след дроселовата клапа, който не е отчетен от дебитомера и води до обедняване на сместа, пропуски във възпламеняването на сместа и съответно до прекъсване. Това може да го прави дори без да се натиска спирачката. Тогава проблема е или в клапанчетата (зависи каква е конкретната им конструкция - на Алфа не съм отварял, така че говоря принципно) или в маркуча между сервото и двигателя.
Furious 155
13-07-2009, 17:53
Нещо си в грешка. Сервото има само една мембрана и от едната и страна е вакуума от двигателя, а от другата атмосфервн въздух или вакуум от двигателя през управляеми от педала на спирачката клапанчета. Когато не си го натиснал от двете и страни има един и същ вакуум и тя не се мести (няма разлика в наляганията). Когато натиснеш педала се затваря клапанчето свързващо с вакуума и се отваря това към атмосферата врезултат, на което налягането се повишава (от едната страна, а от другата си остава вакуума от двигателя), мембраната се премества и чрез оста си натиска спирачната помпа. При преместването си мембраната затваря клапанчето към атмосферата на позиция зависеща от положението на педала, с което се регулира спирачното усилие. В сервото няма спирачна течност! Имаш теч в помпата и от нея - в сервото. А това, което казва koolio е вярно - ако имаш скъсана мембрана или незатварящо клапанче двигателя поема въздух след дроселовата клапа, който не е отчетен от дебитомера и води до обедняване на сместа, пропуски във възпламеняването на сместа и съответно до прекъсване. Това може да го прави дори без да се натиска спирачката. Тогава проблема е или в клапанчетата (зависи каква е конкретната им конструкция - на Алфа не съм отварял, така че говоря принципно) или в маркуча между сервото и двигателя.
това добре а къде да търся проблема като има съскане от сервото като се натиска спирачката - къде е клапана за атмосферното налягане? Сервото работи, но има това съскане и ме дразни. колкото по-рязко натисна спирачката е толкова по-силно съскането!
Напълно нормално (ако е за кратко). Това съскане представлява самото поемане на въздух, когат клапанчето отвори и колкото по-рязко натискаш педала толкова повече отваряш клапанчето и поема повече въздух, затова и повече съска. въпросът е да е за кратко - само докато педала се движи надолу. Като го задържиш на едно място трябва да спре, защото е поело необходимото количество въздух (според степента на натискане на педала). Ако продължи значи трябва да сваляш сервото - имаш пробита мембрана или незатватящо клапанче - това, което свързва кухините от двете страни на мембраната. Ако нямаш проблем със сервото, а само те дразни съскането можеш да го обезшумиш като натъпчеш малко дунапрен, там където влиза педала в сервото - от там влиза въздуха. То би трябвало да си има ама... Служи едновременно за филтриране на постъпващия въздух (прашинки в областта на краката на шофьора дал господ), за да не сдадат багажа клапанчетата и за обезшумяване. Както се досещаш вече тези клапанчета се намират вътре в сервото. Ако трябва да сме още по-точни - в мембраната. В средата си тя е доста удебелена ~4-5см и там има отвор, в който са клапанчетата и същевременно се осигурява контакт на двете оси - входната от педала и изходната от мембраната в случай че сервото не работи - липса на вакуум, слъсана мембрана и т.н.
Furious 155
13-07-2009, 23:30
Напълно нормално (ако е за кратко). Това съскане представлява самото поемане на въздух, когат клапанчето отвори и колкото по-рязко натискаш педала толкова повече отваряш клапанчето и поема повече въздух, затова и повече съска. въпросът е да е за кратко - само докато педала се движи надолу. Като го задържиш на едно място трябва да спре, защото е поело необходимото количество въздух (според степента на натискане на педала). Ако продължи значи трябва да сваляш сервото - имаш пробита мембрана или незатватящо клапанче - това, което свързва кухините от двете страни на мембраната. Ако нямаш проблем със сервото, а само те дразни съскането можеш да го обезшумиш като натъпчеш малко дунапрен, там където влиза педала в сервото - от там влиза въздуха. То би трябвало да си има ама... Служи едновременно за филтриране на постъпващия въздух (прашинки в областта на краката на шофьора дал господ), за да не сдадат багажа клапанчетата и за обезшумяване. Както се досещаш вече тези клапанчета се намират вътре в сервото. Ако трябва да сме още по-точни - в мембраната. В средата си тя е доста удебелена ~4-5см и там има отвор, в който са клапанчетата и същевременно се осигурява контакт на двете оси - входната от педала и изходната от мембраната в случай че сервото не работи - липса на вакуум, слъсана мембрана и т.н.
ясно, но имам едно леко съпротивление при рязко настикане, сякаш компресираш въздух и си мисля дали нещо не е в час там??? Колкото по-рязко натисна толкова по-силно педала е твърд преди да омекне!
ами пак е някъде там - влизащия в сервото въздух. Само че влиза бавно, т.е отвора е малък и намалява дебита, но съскането го има, защото разликата в наляганията (вакуума на двигателя от една старана и атмосферното налягане от друга) е голяма, следователно скоростта на въздуха е голяма. Сваляне, разглабяне и почистване от налепи му е майката... В този случай слагането на допълнителен дунапрен не е жетелно, защото че забави още (теоретично) спирачното въздействие. Дали ще се усети на практика не мога да кажа - то все пак зависи от плътността му, която пък от своя страна зависи освен от самия него (има рехави, но има и бая плътни дунапрени), но и от това колко си го наблъскал (най-вече)
Furious 155
14-07-2009, 09:56
мхм....това със свалянето не ми хареса... колата е с АБС и до колкото знам е огромна врътня свалянето и качването...
Да, и моята е такава. Не съм го свалял (не ми се е налагало и дано не се), но като знам какво е в този ъгъл и ми се доповръща. А на на мен на туй отгоре там ми завряха и изпарителя на ГИ... Ужас... А по твоя проблем - по от рано със спирачките... И тапи (на някоя мп3-ка) в ушите ;)
Furious 155
15-07-2009, 23:39
Хубаво де, а има ли начин да пробвам да почистя с някакво спрейче ли с въздух под налягане ли там входа за въздух към сервото откум купето? то като гледах е доста тясно около лоста на педала... идеята е малко по-лесно да взима въздух - че така може и сервото да прекарам с такова натоварване...а и рязкото спиране е малко сложно ;)
На връщане от морето ми се появи едно леко и жално скимтене при спиране, и се усеща, че не е от накладките и дисковете. Предположих, че може да е от сервото, макар че не разбирам от тези неща. Колата си спира супер, и проверих за загуба на спирачна течност и не забелязвам. Скимтенето е съвсем слабо и не ми пречи засега, опасно ли е ако отложа този сравнително скъп ремонт? Иначе няма никакво придърпване в работата на мотора, разхода е нормален. Мерси предварително за съветите.
На връщане от морето ми се появи едно леко и жално скимтене при спиране, и се усеща, че не е от накладките и дисковете. Предположих, че може да е от сервото, макар че не разбирам от тези неща. Колата си спира супер, и проверих за загуба на спирачна течност и не забелязвам. Скимтенето е съвсем слабо и не ми пречи засега, опасно ли е ако отложа този сравнително скъп ремонт? Иначе няма никакво придърпване в работата на мотора, разхода е нормален. Мерси предварително за съветите.
При така написаното нищо не се разбира ? кога се чува? от къде се чува? колко време се чува ?
Чува се при спиране, не винаги, ако съм спрял и натисна спирачката не се чува, но ми се струва че е от към педала. Чува се за около 2-3 секунди. Наистина прилича на леко скимтене, незнам как иначе да го опиша.
А, различно е от съскането на педала, което си чувах и преди, и сега. Това е по-пискливо.
В такъв случай се наведи долу до педала натисни го с ръка и слушай ,огледай буталото на помпата за мазни следи ,издърпай маншончето и пипни за евентуални капки спирачна течност .Забележи поведението на педала има ли промяна дали е по-мек ,по твърд и така на татък.
Alfa User
12-08-2009, 00:12
На връщане от морето ми се появи едно леко и жално скимтене при спиране, и се усеща, че не е от накладките и дисковете. Предположих, че може да е от сервото, макар че не разбирам от тези неща. Колата си спира супер, и проверих за загуба на спирачна течност и не забелязвам. Скимтенето е съвсем слабо и не ми пречи засега, опасно ли е ако отложа този сравнително скъп ремонт? Иначе няма никакво придърпване в работата на мотора, разхода е нормален. Мерси предварително за съветите.
Колега, не искам да те плаша, но започни да се оглеждаш за серво. На колежката Milenamr така й скимтяха спирачките, докато един ден привечер просто не изгърмя сервото...
milenamr
12-08-2009, 02:17
Колега, не искам да те плаша, но започни да се оглеждаш за серво. На колежката Milenamr така й скимтяха спирачките, докато един ден привечер просто не изгърмя сервото...
При което както си спираше перфектно колата ми, изведнъж останах без абсолютно никакви спирачки.
Ако си намериш изгодно серво и имаш читави майстори около теб, проблема се явява малък.
Аз намерих изгодно серво 2-ра употреба и в сервиза на Боби и Хари в Пловдив ми го смениха за 3 часа :)(нищо че повечето майстори разправят, че е 3 дена работа смяната на сервото )-факт е че ми го смениха за 3 часа
Който го може, го може :choice:
Веско, както го описваш, направо си е сервото. И при мен не губеше течност и колата си спираше, но го смених преди да е отказала да спира в най-неподходящия момент.
Благодаря на всички за съветите. Не знам дали е разумно да сложа серво на старо, защото няма гаранция, че догодина пак няма да стане така. Разбрах, че е скъпо, но ще трябва да се прежаля - все пак става въпрос за спирачките. А междувременно ще спазвам двойна дистанция :)
milenamr
12-08-2009, 12:51
Благодаря на всички за съветите. Не знам дали е разумно да сложа серво на старо, защото няма гаранция, че догодина пак няма да стане така. Разбрах, че е скъпо, но ще трябва да се прежаля - все пак става въпрос за спирачките. А междувременно ще спазвам двойна дистанция :)
Ами аз точно такова серво сложих, но го взех от човек на който му имам доверие, с гаранция че е работещо и вече 1 година карам без никакви дертове, а не слизам от колата.
Има колеги във форума, които продават части за 155, може да ги попиташ, дано да намериш скоро.Успех!
Ако е серво(и аз мисля че е)втора ръка вземи проверено-ново простооо е мнооо лоша цифра:no_no_no:,а аз съм забелязал нещо-като е прекалено горещо времето,и се моташ на градско по-дълго време,има нещо като омекване на педала,мнооого слабо,но явно горещия въздух влияе,аа и малко по-шумен става педала...
При по дълго каране с почести натискания на спирачките и в горещо време спирачната течност се загрява силно и намаля ефективноста си
Старото, освен че е цифра, го е хванала и липсата от пазара.
Днес минах през Румен, за да потвърди диагнозата. Скимтенето почти не се чуваше. Тъкмо да слезе Румен от колата, без да е чул нищо и взе че се обади. Диагнозата се потвърди. Даже за бонус ми диагностицира лек теч от помпа на съединител.
За да стане денят ми още по весел, Румен ми каза че нови сервота не се внасят в БГ и с доставка би ми излязло колкото нова 155ца. Така че ща-не ща ще търся на старо. И ще се моля да не се окаже в състоянието на моето серво, както си беше перфектно преди 2 седмици. Мерси на всички за съветите и стискайте палци :)
Колега,има една 155 на околовръстното,зад люлин,в морга мисля че е,двора е ограден,а тя е мисля без предница,ако искаш провери там за серво,иначе по форума нещо...
Furious 155
16-08-2009, 11:50
бе то и моето серво откакто си имам колата е едно по-тежижко и съскащо, та да видим и то колко още ще изкара. Чувам че докато е здраво сервото, може да се ремонтира - там клапани и т.н, но незнам къде може да се направи това.
DJ Vladic
16-08-2009, 13:45
Аз ще се натикам малко Не на място.Вчера извън градско спрях за 1 мин.И като паля..... не ми изгасна лампичката на АБС-а.От какво може да е?И така през целия път.Не съм пробвал дали има АБС щото возя и хора все пак.Отзад колана за средния пътник беше натикан под седалката, и спряхме да го изкараме.Точно след това светна лампата.Има ли някаква възможност докато сме вадили колан
а да се е прекъснало някакво кабелче... към датчик... ? и представа си нямам.
Furious 155
16-08-2009, 18:07
Аз ще се натикам малко Не на място.Вчера извън градско спрях за 1 мин.И като паля..... не ми изгасна лампичката на АБС-а.От какво може да е?И така през целия път.Не съм пробвал дали има АБС щото возя и хора все пак.Отзад колана за средния пътник беше натикан под седалката, и спряхме да го изкараме.Точно след това светна лампата.Има ли някаква възможност докато сме вадили колан
а да се е прекъснало някакво кабелче... към датчик... ? и представа си нямам.
да много е вероятно да си изключил някое от задните колела - кабелите с връзките им минават точно под задната седалка - черни сравнително дебели кабели с оранжеви куплунзи - погледни там дали не си изключил някой от тях или кабел да се е изскубнал!
DJ Vladic
17-08-2009, 15:30
Пуф.. вчера на срещата със Суапър се хванахме махнахме седалката.Имаше кабелаци.. на пръв поглед нищо нямаше нередно..... даже и на втори поглед нямаше нередности.Разръчках жичките.. бурнах бушончетата/датчици.Едни бели дълги куплонгчета.И после като дадох на контакт си изгасна лампичката и всичко е '6' ;) Благодаря все пак
Furious 155
17-08-2009, 16:21
Пуф.. вчера на срещата със Суапър се хванахме махнахме седалката.Имаше кабелаци.. на пръв поглед нищо нямаше нередно..... даже и на втори поглед нямаше нередности.Разръчках жичките.. бурнах бушончетата/датчици.Едни бели дълги куплонгчета.И после като дадох на контакт си изгасна лампичката и всичко е '6' ;) Благодаря все пак
е значи някое от тия куплузи за колелата ти е бил проблема!
Някой да знае къде се намира централното реле на АBS са?
То темата стана малко обща на тема спирачки, но е много полезна според мен:) Само да се похваля, че намерих серво за 45лв от ГТВ при Явор (до Лисан се намира). Оказа се, че са еднакви, а от ГТВ поне е по-новичко. Дано нацеля читаво:)
Тъй-като темата наистина стана малко по обща да добавя че свирене от към спирачките може да се дължи и на блокирали или трудно подвижни водачи на спирачните апарати така след отпускане на педала те не се връщат до край и се чува свирене това нещо се лекува с разглобяване на апарата изваждане почистване и смазване на въпросните водачи и помяна на накладки ако е необходимо добре е да знаете че спирачната течност ако е много мръсна също е хубаво да се смени самата операция налага и адекватно обезвъздушаване и после алфата спира като змей.
Тези дни ако ми остане време може да кача 2- 3 снимки които да дадат малко ясна представа за какво иде реч.
А звука при свирене от сервото по-писклив ли е както свирят накладки или е по твърд , така да се каже?
Колеги, струва ми се, че и моето серво взе да си заминава, но искам все пак да споделя проблема с вас, за по-сигурно...
От известно време насам колата взе да спира все по-зле и по-зле. В петък смених спирачни маркучи, течност и накладки... Спирането никак не се подобри. Когато натисна спирачката двигателят променя работата си (мени оборотите - "затормозява се" леко), също така не мога да блокирам колелата при рязко натискане на педала(нямам АБС). Колата просто си спира плавно, като на парад. Проверих маркуча за вакуума - изглежда си наред. При натискане на педала, съскането е по-силно от преди, може би заради евентуалното засмукване на въздух в колекторите...
Какво ще кажете, да тръгвам ли по моргите? :calc:
От личен опит ще ти кажа,че тръгваш по-мъките пич.:frown:
Серво,серво,а уж се разваляли много рядко....:chair:
Ах, как ми се иска да й "боцна" едно ново... Някой има ли инфо дали ги има въобще и дали са под 400лв?
За ново не знам дали има, обаче смяната е голяма хурка:ranting:
За ново не знам дали има, обаче смяната е голяма хурка:ranting:
М..Да... любимата ми поза за работа - когаго задника ти е по-високо от главата:bad_evil:
Ах, как ми се иска да й "боцна" едно ново... Някой има ли инфо дали ги има въобще и дали са под 400лв?
Аз проверих преди 2 месеца някъде - не се произвеждат вече, но все още има по складовете и го доставят за 630лв само :( И се принудих да сложа втора употреба - не мога да дам 700лв за серво на кола за 2500. Аз сложих от Алфа ГТВ - стават (май са еднакви). Успех колега и дано случиш на добро. Аз засега нямам грижи, но докога не се знае.
Аз проверих преди 2 месеца някъде - не се произвеждат вече, но все още има по складовете и го доставят за 630лв само :( И се принудих да сложа втора употреба - не мога да дам 700лв за серво на кола за 2500. Аз сложих от Алфа ГТВ - стават (май са еднакви). Успех колега и дано случиш на добро. Аз засега нямам грижи, но докога не се знае.
Това с или без АБС? И въобще има ли значение АБС-ът за вида на сервото?
Доколкото знам това дали колата е с или без ABS е без значение, а цената е за сервото плюс спирачната помпа на него. По отделно цена не дадоха и мисля че вървят в комплект. Аз лично намерих серво за 45лв от Яворчо (има платена обява в раздел продава и се намира до сервиза на Лисан) и каза че имал няколко.
Даа, явно ще се разходя до него... И друг път съм прибягвал до услугите му - много е коректен, хареса ми!
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.