View Full Version : Искам акъл и мнения за вх колектори
ФЕРАРИСТ
29-06-2009, 15:42
Искам мнения за това дали е добре освен портнатите колектори на главата, да пипна малко и тия на пластмасовите колектори, тъй като има разминаване.
Доколкото знам при постъпването си в двгто, въздуха трябва да отива от широко към по тясно, за да има ефект - при мен сега ще се получи нещо като разминаване от 5 мм, тъй като отворите на пластм колект са с 5 мм по тесни от входовете на металните - между тях както знаете има гумен преходник, който се различава само с 1-2 мм, по скоро бих казал мм и половина......
Както виждате на втората снимка, въпреки че отвора на плсм колек е кръгъл, то въздуха минава само през елипсовидната тръба, и това кръглото се явява като някакво уширение само......идеята ми е да изпиля това елипсовидното до мястото където то свършва навътре......след като обработя и гумения преходник, ще се получи нещо като възд джоб там, но поне тия 5 мм стеснение няма да ги има - кое е според вас по добре - да се опитам да туширам само стеснението без да махам елипсата, или да и бия балтията.....
Изобщо всякакви мнения и идеи са добре дошли.....
http://ferrarist-niki.com/DSCF1375.jpg
http://ferrarist-niki.com/DSCF1376.JPG
http://ferrarist-niki.com/DSCF1377.jpg
Гладки преходи колега!
Иначе скоростта на входящият поток пада в следствие на турбулентните завихряния в ръбовете и коефициента на пълнене особено при високи обороти се влошава.
Идеята да направите там кухина... просто няма да я коментирам ;)
ФЕРАРИСТ
29-06-2009, 16:47
Гладки преходи колега!
Иначе скоростта на входящият поток пада в следствие на турбулентните завихряния в ръбовете и коефициента на пълнене особено при високи обороти се влошава.
Идеята да направите там кухина... просто няма да я коментирам ;)
Е коментирай бре, аз като не знам не ме е срам да питам......затова и исках да знам кое е по малкото зло - да има нещо като уширение(да не звучи така грубо като кухина), или да има ръбове, или да го загладя накак си, независимо че няма да стане от широко към тясно, а ще има нещо като вълнообразност.....
Три варианта са така както го гледам и мисля......
Сложи си металните колектори и си ги пасни по творите.
Пластмасовите колектори нема как да ги корегираш,ще се получи кухина ......пак завихряне.
Или една по добра идея.....4 дросела.
....
Три варианта са така както го гледам и мисля......
Аз пък като гледам (без да мисля) виждам още един.
1. Изчистваш профила който е по-малък
2. Вложки (поставена в кръглата кухина) от стъклонапъленен полиамид в който има направен плавен преход към следващият профил който не се вижда.
*материала не е задължително да е полиамид... може и някакъв силумин които дори ще има по хубав финиш, но пък се обработва по-трудно
Успех, пък следващият път като идвам в Заарата ще ти звънна да ми счупиш врата с 2,5-цата пък и да пийнем :cheers: ако има време ;)
ФЕРАРИСТ
29-06-2009, 17:19
Или една по добра идея.....4 дросела.
Казаха ми го, ся ти ще ми кажеш какви и откъде.....
Успех, пък следващият път като идвам в Заарата ще ти звънна да ми счупиш врата с 2,5-цата пък и да пийнем :cheers: ако има време ;)
До 15 дена се надявам да е в движение вече, че много време мина......
ПП - откъде се взима цялата тая химия дето я изброи.......
От мотор,бре,примерно R1,40мм
Казаха ми го, ся ти ще ми кажеш какви и откъде.....
До 15 дена се надявам да е в движение вече, че много време мина......
ПП - откъде се взима цялата тая химия дето я изброи.......
Ми някоя добре снабдена железария... продават го на кръгли пръти различен диаметър, може да е черен, а може и да е натурален цвят (восъчно едно такова ... хм... жълто ли да го нарекааа) Виж и в Бриколаж или в Практикер дали не продават... но е важно да е стъклонапълнен (по-здрав е и не се цепи лесно) не дай си боже да имаш детонации в смукателните колектори! ;)
http://performance-bg.org/forum/viewtopic.php?t=3596
ФЕРАРИСТ
29-06-2009, 17:31
Ми някоя добре снабдена железария... продават го на кръгли пръти различен диаметър, може да е черен, а може и да е натурален цвят (восъчно едно такова ... хм... жълто ли да го нарекааа) Виж и в Бриколаж или в Практикер дали не продават... но е важно да е стъклонапълнен (по-здрав е и не се цепи лесно) не дай си боже да имаш детонации в смукателните колектори! ;)
Мда, май ще трябва да махна колекторите от главата и да ги напасна трите елемента наведнъж да видя какво ще е различно и излишно, че да процедирам някак си......
ФЕРАРИСТ
29-06-2009, 17:32
http://performance-bg.org/forum/viewtopic.php?t=3596
Добре изглежда, но ще избера по бързия вариант.....пък и е малко по евтин......
ФЕРАРИСТ
09-07-2009, 20:31
Имам още въпроси - значи искам да махна всичко от вътрешноста на колекторите, и да скъся максимално пътя на въздуха от дросела до двигателя - на първата снимка е горния капак на пластмасовия колект, на долната съм го снимал под ъгъл.....идеята ми е да премахна вътрешния ръб на каналите, както виждате от очертаното - това дето е с червено, месля да го махна или изпиля за да не се образуват завихряния и въздуха да преминава с възможно най малко пречки пред себе си.......
Долния капак е с доста голям обем, и ще го намаля някак си, щото мисля че не е добре......
Съвети?????
голямата риба
09-07-2009, 22:51
ще загубиш
Що да загуби....половината оребрения са от матрицата за пласмаса...аз съм за колкото може по-ламинарен поток и по-малко завихряния! Фабричните крепежи и осенъци са за махане
@nesh
Аз пък залагам на мнението на голямата риба - повярвай ми знае какво пише .
Еньо е прав.
Ще ви подскажа като ви върна 100 години назад. Потърсете за принципа на Карл Лавал из нета ;)
ФЕРАРИСТ
10-07-2009, 07:48
Е да го оставя както си е в момента, или да го оставя както си е оригинално - така или иначе имам и още един, ще пробвам и двата варианта......
Обикновено няколкото секунди от шприцването до отделянето от матрицата не са достатъчни за да изстине пласмасата и се прави малък компромис с въздушният поток в полза на качеството на продукта. Далеч съм от мисълта че частите по колите са ни "дообработвани" като суперавтомобилите "на ръка" от някои придворен инженер. Това важи за осенъци и малки крепежни "ферми" по структурата....съвсем не за заложени прегради!
голямата риба
10-07-2009, 13:14
може би и аз да не съм разбрал правилно въпроса
но колегата nesh ме подсети
принципно ако искаш да махнеш мустаците и заусенъците, може да получиш някакъв минимален успех
но си мисля, няма да го усетиш изобщо
лично аз обаче, никога не бих ползвал колектор, който е отворен по този начин
П.П. аз си мислех, че искаш да премахнеш променливата геометрия на колектора
ФЕРАРИСТ
10-07-2009, 16:49
може би и аз да не съм разбрал правилно въпроса
но колегата nesh ме подсети
принципно ако искаш да махнеш мустаците и заусенъците, може да получиш някакъв минимален успех
но си мисля, няма да го усетиш изобщо
лично аз обаче, никога не бих ползвал колектор, който е отворен по този начин
П.П. аз си мислех, че искаш да премахнеш променливата геометрия на колектора
Така наречените "мустаци и израстъци" имах впредвид да махна, иначе правилно си разбрал за полуохлюва който променя въздушния поток - ще го махна.....
Решил съм да го изекспериментирам това, и ще го направя, така или иначе за смяната му няма да изгубя повече от 15 мин, имам си оригиналния, и ще имам някаква база на сравнение.....
Всъщноста сега като се загледах, имам възможност и да захвана въпросните извити тръби който служат за промяната на геометрията за отворите за който прилепят стандартно, замо че да стане непроменливо....
голямата риба
10-07-2009, 21:53
моето лично мнение, че двигателят ще умре
ако махнеш променливата геометрия на всмукателният колектор
ако искаш да постигнеш нещо трябва да се направи нов
този във вида който мислиш да ползваш, ще е много зле
също така, ще трябва да преправиш програмата за управление на двигателя, за да премахнеш ползването на ВИС-а
а това не е просто, чипосване
П.П. ако успееш да смениш колектора за 15 минути когато е монтиран в колата, сигурно ще те вземат в бокса на Ферари
ФЕРАРИСТ
10-07-2009, 23:12
моето лично мнение, че двигателят ще умре
ако махнеш променливата геометрия на всмукателният колектор
ако искаш да постигнеш нещо трябва да се направи нов
този във вида който мислиш да ползваш, ще е много зле
също така, ще трябва да преправиш програмата за управление на двигателя, за да премахнеш ползването на ВИС-а
а това не е просто, чипосване
П.П. ако успееш да смениш колектора за 15 минути когато е монтиран в колата, сигурно ще те вземат в бокса на Ферари
Ще имам впредвид препоръките - и въпреки че първоначално ще ползвам може би оригиналните плм. колектори, тъй като искам решенията който ще сложа в графа "авангардни" да ги правя след като свикна с първоначалната динамика на двгто, и след това да експериментирам, щото ако натреса всичко дето го мисля наведнъж, може и да не схвана ако нещо не е както трябва.....Вин-а така или иначе съм решил да го махам, със сигурност ще мина и през ремап, но едно по едно.....
П.П - следобеда направих една суха тренировка по слагане и махане на плм. колектор(оригиналния) по начина по който мисля да е хванат, и спрямо пространството което ще имам там и найстина 15 мин за смяна може би няма да е реалното необходимо време, смятам да го правя за 10 мин....:metal:;-):kicking::balloon:
голямата риба
10-07-2009, 23:14
не си ме разбрал правилно
само ремап няма да ти свърши работа
някой трябва да пипне и самият софтуер
ФЕРАРИСТ
10-07-2009, 23:26
не си ме разбрал правилно
само ремап няма да ти свърши работа
някой трябва да пипне и самият софтуер
Разбрах те бре още от началото, имам орица за тая работа, и те кажи речи същото ми изпяха......:balloon:
Ivo Skoklev
12-07-2009, 23:30
Ето един правен колектор:
http://www.theoldone.com/components/cylinderheads/Honda/S2000/s2000.htm
Относно смукателния колектор - имай предвид, че дължината на "рънърите" е съобразена с оборотния диапазон, в който двигателя развива максимален въртящ момент и максимална мощност. Или с др. думи - за да имаш по-дори динамични характеристика в по-ниските/средните обороти се изискват малко по-дълги рънъри, а ако търсиш добра динамика във високите обороти се изискват по-къси колектори. Друг е въпроса, че обема на "пленума" също се съобразява с определени параметри на ДВГ'то, които за мен са тайна ;).
Та мисълта ми е, че инженерите от Алфа не случайно са се постарали да измислят конструктивно решение за реализацията на променливата геометрия на смукателния колектор.
голямата риба
14-07-2009, 16:34
Разбрах те бре още от началото, имам орица за тая работа, и те кажи речи същото ми изпяха......:balloon:
искаш да кажеш, че някой ще се занимава да пише програми за Интел50, на асемблер?
Ми на мен не ми се вярва.
ФЕРАРИСТ
14-07-2009, 17:03
Изобщо не го знам какво е, питах - това може ли да стане - казаха че може - как на тоя етап не съм се интересувал.....макар че чак толкова дълга и широка мисля да не я правя, ще мина на варианта са първоначално оригиналните, после ще си сложа тия дето мисля да си ги модиф сам, ако е по добре, ОК, ако ли не, не мисля да си посягам....
голямата риба
14-07-2009, 17:09
има един виц, че обещаното не е като даденото:)
Ще ви подскажа като ви върна 100 години назад. Потърсете за принципа на Карл Лавал из нета ;)
за кой принцип става въпрос? честно казано никога не бях чувал това име да се ползва във връзка с автомобилни двигатели, но ми е интересно да науча
по темата:
всички знаем, че най-общо казано къси тръби на колектора за по-добро пълнене във високите обороти и дълги тръби за по-добре пълнене в ниските. ако минаваш от дълги на къси още по-добре. ако колегата иска да махне дългите и да си стои само на къси ще му падне момента в ниските и няма да се промени във високите... полза май няма :)
Ivo Skoklev
14-07-2009, 21:50
Гледам 4е май по4ти си се отказал от скъсяване на пътищата,защо да не ти пусна друга муха:Никелиране на пластмаса.По пътя на логиката колкото по-гладка е повърхноста на колектора,то4но до дюзите,толкова по-бързо "смуче"...за след дюзите е ясно,особено при студен ДВГ,но въпреки това не е страшно и фатално
.Та.....никелирането на пластмаса,стига да е температуроустойчиво покритието!,Пък и да се излюпи не е страшно,защото слоя е някакви микрони и няма какво да нарани
за кой принцип става въпрос? честно казано никога не бях чувал това име да се ползва във връзка с автомобилни двигатели, но ми е интересно да науча
по темата:
всички знаем, че най-общо казано къси тръби на колектора за по-добро пълнене във високите обороти и дълги тръби за по-добре пълнене в ниските. ако минаваш от дълги на къси още по-добре. ако колегата иска да махне дългите и да си стои само на къси ще му падне момента в ниските и няма да се промени във високите... полза май няма :)
става въпрос за потока на флуида, неговото ускорение или закъснение според формата и дължината на проходните елементи и за значението на зоните на ниско и високо налягане... оттам изхожда и това което си писал ти ;)
ФЕРАРИСТ
14-07-2009, 22:12
По пътя на логиката колкото по-гладка е повърхноста на колектора,то4но до дюзите,толкова по-бързо "смуче"...за след дюзите е ясно,особено при студен ДВГ,но въпреки това не е страшно и фатално
Тука срещам противоречиви мнения - едни викат че арно съм портнал глава и колектори(металния), но добре било с едра шкурка да надера повърхноста на металните, че преди дюзите се получавали вихри уж и сместа се образувала по арно, други викат че трябва да бъдели идеално лъснати и без драскотина.......ако карам и аз по пътя на логиката е логично точно преди дюзите да има нещо такова, мога и това да го пробвам с гладък и не толкова гладък, но пък не мисля че ще има някаква разлика която може да се усети докато си зад волана.....
ако колегата иска да махне дългите и да си стои само на къси ще му падне момента в ниските и няма да се промени във високите... полза май няма :)
Така както излиза 2.5 V6 на 156 ще върви само във високите об.......гледам че на големите мотори не са го вкарали това......значи може и без тях....на теория...
Тръбите-идеално лъскави, като дишаш срещу тях - да се изпотяват. Остави ги тея завихряния.
Ivo Skoklev
14-07-2009, 23:33
V6 e съвсем друга песен....и други принципи...аиде сега да видим дали има разбирачи на V-ДВГ...на 4-разбрахме....колкото до стичанията и темподобни.....играе роля докато стане топло...после мисля 4е е ясно на горещ метал как се задържа бензинов конденс-никак!
Тука срещам противоречиви мнения... Форум е все пак!
Аз не разбрах генерално, каква е твоята цел?
Така както излиза 2.5 V6 на 156 ще върви само във високите об.......гледам че на големите мотори не са го вкарали това......значи може и без тях....на теория...
Всичко може!
Малко математика: :calc:
Специфичния въртящ момент на двулитровия 155 кс туинспарк при максимална мощност е ~1.6% по-голям от този на 2.5 V6.
А максималния специфичен въртящ момент е ~6.5% по-голям от този на 2.5 V6.
Разбира се, причината не идва само от разликата в колекторите, но...
Ivo Skoklev
14-07-2009, 23:41
Форум е все пак!
Аз не разбрах генерално, каква е твоята цел?
Всичко може!
Малко математика: :calc:
Специфичния въртящ момент на двулитровия 155 кс туинспарк при максимална мощност е ~1.6% по-голям от този на 2.5 V6.
А максималния специфичен въртящ момент е ~6.5% по-голям от този на 2.5 V6.
Разбира се, причината за не идва само от разликата в колекторите, но...
Дай по темата......
ФЕРАРИСТ
14-07-2009, 23:51
Форум е все пак!
Аз не разбрах генерално, каква е твоята цел?
Всичко да дава по малко - не много, дори и мъничко да е, но да дава - в Ф1 има един много важен принцип - Devil is in the details - аз няма да правя болид, но ще правя нещо дето искам да знам че съм си го направил с кеф, пипнал съм това, пипнал съм онова, бидейки достатъчно глупав да правя грешки, но достатъчно умен да не ги повтарям.....все пак може да съм разглобил досега 8 коли на болтчета, но сглобяването определено не е същото.....пък и когато я взех да я правя тя беше само една рама, и табло на нея - нищо друго.....
Дай по темата......По коя тема?
Ако считаш, че не пиша по темата – рапортувай до модераторите!!!
Едит:
Всичко да дава по малко - не много, дори и мъничко да е, но да дава - в Ф1 има един много важен принцип - Devil is in the details - аз няма да правя болид, но ще правя нещо дето искам да знам че съм си го направил с кеф, пипнал съм това, пипнал съм онова, бидейки достатъчно глупав да правя грешки, но достатъчно умен да не ги повтарям.....
Има много мнения, никой няма на може да ти даде гаранция за това какво точно ще стане, или няма да стане, избираш си, правиш каквото си искаш и се забавляваш, това е!
става въпрос за потока на флуида, неговото ускорение или закъснение според формата и дължината на проходните елементи и за значението на зоните на ниско и високо налягане... оттам изхожда и това което си писал ти ;)
честно казано не разбрах какво точно имаш предвид? за ускорението на потока бернули е писал преди 250 години, а законите (или теорията) за движението на флуидите на Navier-Stokes е от преди 150 (вярно, че нямат аналитично решение все още)... de Laval аз го свързвам със свръхзвуковия вариант на Вентури дюзата...
Тука срещам противоречиви мнения - едни викат че арно съм портнал глава и колектори(металния), но добре било с едра шкурка да надера повърхноста на металните, че преди дюзите се получавали вихри уж и сместа се образувала по арно, други викат че трябва да бъдели идеално лъснати и без драскотина.......ако карам и аз по пътя на логиката е логично точно преди дюзите да има нещо такова, мога и това да го пробвам с гладък и не толкова гладък, но пък не мисля че ще има някаква разлика която може да се усети докато си зад волана.....
еми и така и така... колкото и да полираш потока никога няма да е ламинарен, но това е друг въпрос. в интерес на истината някаква грапавост би било идеалния вариант, защото тогава се получават едни завихряния по повърхността, а в средата е що годе ламинарен поток и то доста бърз... ползата е малка. за пред дюзите е вярно, че по грапава повърхност гарантира повече турболентност и по-добро омешване на въздуха с бензина, но това дизайнера на двигателя си го е измислил и е вкарал swirl (въртене) и tumble (клатене) на гориво-въздушната смес при влизането и през клапана, за да се смесят добре двете. друга подробност е, че обикновено дюзата ти пръска студено гориво на горещия ЗАТВОРЕН всмукателен клапан то се изпарява при контакт (и по този начин охлажда клапана) и седи над клапана изпарен "чакайки" пресния въздух да го обере на влизане в камерата (ма това трае няколко градуса на коляновия вал :) )
Така както излиза 2.5 V6 на 156 ще върви само във високите об.......гледам че на големите мотори не са го вкарали това......значи може и без тях....на теория...
хах... по-скоро не. на 75/90 в6 моторите колектора седи отгоре на мотора централно и там тръбите са наистина къси (реално са за към 9000 оборота) но просто няма място за повече. при 164 (и по-късно) напречните двигатели има място вече и тръбите на колектора са близо 2 пъти по-дълги... така, че прави му сметката за къде са оптимизарни когато са имали възможност...
V6 e съвсем друга песен....и други принципи...
няма други принципи... динамиката на флуидите си е една... единствено това, че има 6 бутала и в колектора се застъпват по друго време импулсите (но принципа си е същия)
и да препоръчам 2 книжки на по-любознателните:
The Scientific Design of Intake and Exhaust Systems by Philip Smith
Design and Simulation of Four Stroke Engines by Gordon P. Blair
Първото е интересно четиво, но е доста "морално" остаряло... интересно е да се види как са правили експерименти по уникално сложни начини, за да измерят налягането в колектора по време на работа на двигателя (без нито един сензор!!!). Има емпирични формули, но никой не ги ползва...
Втората е така да се каже "библията" за динамика на флуидите в контекста на ДВГ
еми и така и така... колкото и да полираш потока никога няма да е ламинарен, но това е друг въпрос. в интерес на истината някаква грапавост би било идеалния вариант, защото тогава се получават едни завихряния по повърхността, а в средата е що годе ламинарен поток и то доста бърз... ползата е малка. за пред дюзите е вярно, че по грапава повърхност гарантира повече турболентност и по-добро омешване на въздуха с бензина, но това дизайнера на двигателя си го е измислил и е вкарал swirl (въртене) и tumble (клатене) на гориво-въздушната смес при влизането и през клапана, за да се смесят добре двете. друга подробност е, че обикновено дюзата ти пръска студено гориво на горещия ЗАТВОРЕН всмукателен клапан то се изпарява при контакт (и по този начин охлажда клапана) и седи над клапана изпарен "чакайки" пресния въздух да го обере на влизане в камерата (ма това трае няколко градуса на коляновия вал :) )
Въпроса за степента на грапавост на колектора при впръскване на бензин и връзката на грапавостта със смесообразурането е разтеглива тема. На моя боксер дюзите впръскват едновременно, по два пъти за цикъл т.е на всеки оборот по веднъж. Струята от дюзите е цяла с малко “разпрашаване” (pencil spray) т.е. голяма част от смесообразуването е в такта пълнене и сгъстяване. ;-)
Това, което имам в предвид е, че това е избор на конструкторите на двигателя т.е. те са целели това (както си писал по-горе). А причините...знаеш, това е друга обширна тема! :th_up:
Ivo Skoklev
15-07-2009, 09:47
Nikoror,виждам че си начетен,предполагам си разлеждал мотор GDI на Mitsubishi......знаеш къде се намират дюзите,там имаш ли мнение как стоят нещата със смесите?
колега, не съм начетен - тава уча и все още се уча, т.е. не претендирам за сериозни знания, още повече опит, но нали е форум и трябва да се дискутира. практичен опит имам малко с алфа v6 двигателите. mitsubishi мотор не съм виждал ГДИ не знам какво е...
при 2 пъти впркъскване (batch fire) пак основните неща са swirl (завихрянето на гориво-въздушната смес) и tumble (клатенето) при влизане в горивната камера (т.е. горивото се омесва с въздуха докато влиза от завъртането в камерата и от движението на буталото)
traiko_89
16-07-2009, 23:36
за да се прави каквото и да е по колата не трябва ли да се направи един общ план и тогава да се прави .
пример с тия валове и генерацията според тях.Нали ви се струва логично.
....
еми и така и така... колкото и да полираш потока никога няма да е ламинарен, но това е друг въпрос. в интерес на истината някаква грапавост би било идеалния вариант, защото тогава се получават едни завихряния по повърхността, а в средата е що годе ламинарен поток и то доста бърз... ползата е малка.
Мога да се съглася колега, при положение че имахме флуид с по висока плътност... ако добре си спомням при газовете нещата стоят по малко по различен начин. Но сте прав, че винаги има слой турболенция в следствие триенето около стените въпрос на изследване е как грапавостта влияе. Според мен колкото по-гладко и с по-плавни криви толкова по-малко турболениция, по-голяма скорост, а от там по-добро пълнене! Въпреки всичко смятам, че става въпрос за някакви части от процента, които са в сферата на теорията и едва ли предизвикват някакво осезаемо подобрение!
за пред дюзите е вярно, че по грапава повърхност гарантира повече турболентност и по-добро омешване на въздуха с бензина, но това дизайнера на двигателя си го е измислил и е вкарал swirl (въртене) и tumble (клатене) на гориво-въздушната смес при влизането и през клапана, за да се смесят добре двете. друга подробност е, че обикновено дюзата ти пръска студено гориво на горещия ЗАТВОРЕН всмукателен клапан то се изпарява при контакт (и по този начин охлажда клапана) и седи над клапана изпарен "чакайки" пресния въздух да го обере на влизане в камерата (ма това трае няколко градуса на коляновия вал :) )
Според мен градската легенда за грапавостта край дюзите, идва от времето на карбураторите когато са се опитвали да премахнат пълзящият слой гориво по стените, въпреки, че по този въпрос също съществува дискусия, полезен ли е той или вреден.
Като се замисля какво е сечението при отварянето на клапана спрямо сечението на колектора си представям каква е скоростта и каква турболенцията в този момент. Затова и са избрали точно там да пръскат дюзите. Не че няма и конструкции които пръскат срещу потока въздух разбира се. Това за охлаждането на клапана е хубаво като идея само, че все си мисля, че в практиката не става точно така, особено ако върху клапана има слой въглеродни отлагания, смоли и др. които като гъба попиват горивото и това автоматично ме кара да си мисля, че то едва ли успява да се изпари за няколко градуса на коляновия вал както казвате. Да не говорим, че това задълбочава процеса на отлагане на смоли, парафини и т.н. дълги CH молекули които неизменно присъстват в горивото, особено в Б-я. ;)
при 2 пъти впркъскване (batch fire) пак основните неща са swirl (завихрянето на гориво-въздушната смес) и tumble (клатенето) при влизане в горивната камера (т.е. горивото се омесва с въздуха докато влиза от завъртането в камерата и от движението на буталото)
Брей... :gruebel: докато разбера, че става въпрос за semi-sequential injection, се наложи да гугълна!
Не мисля, че при съвременните бързодействуващи електронни блокове и големият асортимент от впръскващи дюзи с най-различни дебити е оправдано използването му. Още повече, че пък скоростта на реакция при него е по бавна и като следствие разхода на гориво една идея по-голям... но виж за охлаждане на клапаните е идеално! ;)
...
Малко математика: :calc:
Специфичния въртящ момент на двулитровия 155 кс туинспарк при максимална мощност е ~1.6% по-голям от този на 2.5 V6.
А максималния специфичен въртящ момент е ~6.5% по-голям от този на 2.5 V6.
Разбира се, причината за не идва само от разликата в колекторите, но...
Брей... тази математика не я знаех... мисля си че тя казва всичко... няма нужда от приказки след тези цифри. :thumbup:
Много хубава дискусия се получава, не мислите ли? :coolio:
П.П. Интересно е също и как стои въпроса и спрямо теглото на самите двигатели? :roll: Ще се поразровя!
Тука срещам противоречиви мнения - едни викат ...
Колега, специално от този бензинов двигател е извлечено максималното което може да се извлече... от 28% КПД от тук нататък трябва да се променя ефективното КПД на двигателя, било с турбокомпресор или по други начини... за да има някаква осезаема разлика в отзивчивостта му и мощността! Всичко което е направено като управление по него е еманация на развитието на двигатело-строенето за повече от 100 години. Мислиш ли, че с едра шкурка би могъл да постигнеш повече? Сега ако просто ти се чопли нещо е съвсем друг въпрос, но искрено се радвам на ентусиазма ти и желанието да учиш нови неща! Въпреки всичко си мисля, че можеш да насочиш тази енергия в по ползотворна посока! :flirt:
Успех!
ФЕРАРИСТ
17-07-2009, 15:29
Днеска си избрах едни по добре изглеждащи колектори, позаплакнах ги, и като начало ще почна с тях, докато не изпробвам нещо друго......
ФЕРАРИСТ
17-07-2009, 15:35
Въпреки всичко си мисля, че можеш да насочиш тази енергия в по ползотворна посока! :flirt:
Успех!
Сглобявам си кола в свободното време, с разсейките на енергията която ми е останала.....няма чалъм да я канализирам в друга посока......:big_flowers:
Ей така, както си “заговорихме” за колектори, завихряния, впръскване, смесообразуване и във връзка с този абзац -->
Като се замисля какво е сечението при отварянето на клапана спрямо сечението на колектора си представям каква е скоростта и каква турболенцията в този момент. Затова и са избрали точно там да пръскат дюзите. Не че няма и конструкции които пръскат срещу потока въздух разбира се. Това за охлаждането на клапана е хубаво като идея само, че все си мисля, че в практиката не става точно така, особено ако върху клапана има слой въглеродни отлагания, смоли и др. които като гъба попиват горивото и това автоматично ме кара да си мисля, че то едва ли успява да се изпари за няколко градуса на коляновия вал както казвате. Да не говорим, че това задълбочава процеса на отлагане на смоли, парафини и т.н. дълги CH молекули които неизменно присъстват в горивото, особено в Б-я. ;)
- ето едно интересно видео... в тон с темата!
http://www.youtube.com/watch?v=sEf8va1S7Sw :lupe:
detelazurno
18-07-2009, 02:20
....
Ще ви подскажа като ви върна 100 години назад. Потърсете за принципа на Карл Лавал из нета ;)
за кой принцип става въпрос? честно казано никога не бях чувал това име да се ползва във връзка с автомобилни двигатели, но ми е интересно да науча
.....
Аз малко в страни от темата, но и на мен ми стана интересно за кой точно принцип говорим. Може би колегата има предвид за "Дюза на Лавал", като насочва вниманието ни върху преносните процеси?
Ей така, както си “заговорихме” за колектори, завихряния, впръскване, смесообразуване и във връзка с този абзац -->
- ето едно интересно видео... в тон с темата!
http://www.youtube.com/watch?v=sEf8va1S7Sw :lupe:
Ами то това видео се търкаля от много време в мрежата. Срещал съм го преди време, като илюстрация за детонационно горене. Това което ми се струва, че виждам докато го гледам е, че в смукателния клапан има недобро уплътнение и влиза свежа струя въздух или калилно запалване в следствие остър ръб, ясно се виждат и как в цилиндъра се запалват и отделни капчици като, че ли недобре изпарено гориво...
:)
ФЕРАРИСТ
19-09-2009, 20:10
Снощи сложих изтърбушен колектор, всичко вътре го махнах, но оставих джаджата дето променя пътя на въздуха включена в кабела, както и клапана за резервоарните изпарения.......
Впечатления - със сигурност не е по зле, изредих всички режими, струва ми се че е малко по динамична, но аз това го вкарвам в графата "въображаемо", не е нещо което веднага можеш да усетиш.....ще закача да видя дали има записани някакви грешки довечера, и да видя показания на тва онова.....
Ivo Skoklev
22-09-2009, 09:10
Снощи сложих изтърбушен колектор, всичко вътре го махнах, но оставих джаджата дето променя пътя на въздуха включена в кабела, както и клапана за резервоарните изпарения.......
Впечатления - със сигурност не е по зле, изредих всички режими, струва ми се че е малко по динамична, но аз това го вкарвам в графата "въображаемо", не е нещо което веднага можеш да усетиш.....ще закача да видя дали има записани някакви грешки довечера, и да видя показания на тва онова.....
И като си изтърбушил всичко без тръбите за скъсяване....какво си махнал всъщност?Уплътнителните гумички ли?То друго май няма вътре?А.......сетих се онази насочваща тръбите пластмаса,ма то без нея по зле трябва да.....
ФЕРАРИСТ
22-09-2009, 17:20
То друго май няма вътре?А.......сетих се онази насочваща тръбите пластмаса,ма то без нея по зле трябва да.....
Точно това казвам - махнати са и те, вътре е кухо като лейка, и не знам дали трябва да е по добре, но мога да се подпиша с 2 ръце че не е по зле......
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.