PDA

View Full Version : Въпрос за смяна на масло в скоростите



lejj155
04-07-2009, 16:46
Въпроса ми е следния:
Реших да сменям на моята Алфетка 2.0 ТС 16в 96г. маслото в скоростите, но гогато се пъхнах под автомобила забелязах че на скоростите има две пробки които са проблизително на едно ниво , та питането ми е коя от двете е по правилно да се отвие за изтачането на маслото ? Изкючвам тази за наливане на маслото.
Благодаря предварително за отговорите на доста тъпичкия ми въпрос, но поне ще ми светне за какво са тези две пробки.

Alfa User
04-07-2009, 16:55
На скоростната кутия има две пробки - едната е отпред горе (за наливане), другата е отстрани вдясно (като гледаш към задната част на колата - тази е за източване.
И умната с маслото, което ще налееш :)

MUROMAN
04-07-2009, 19:48
Ти какво наля Алекс?

Alfa User
04-07-2009, 23:14
Предпочетох да не рискувам с фалшиви масла, и затова сипах не от препоръчваното, но истинско. Определено има разлика сега, да видим колко време ще се запази такова положението ...

The_Game
06-07-2009, 18:21
Предпочетох да не рискувам с фалшиви масла, и затова сипах не от препоръчваното, но истинско. Определено има разлика сега, да видим колко време ще се запази такова положението ...

Разлика в какъв аспект ? :)

Alfa User
06-07-2009, 21:45
По-меко превключване, намаляха значително вибрациите в лоста, и все такива благинки :)

qkimov
07-07-2009, 20:26
колеги аз имам следния проблем с мойта 155 значи когато я карам и съм на скорост се чува едно много специфично виене което го отдавам на скоростите приличащо до сущ като звук от стар москвич. проверявал съм маслото на скоростите но всичко си е ок.до сега доста километри и навъртях (около 12000 за 4 месеца) и си мисля че ако е от тях до сега да са дали фира.ако можете да помогнете със савет цена няма да имате:drunk:

Furious 155
07-07-2009, 20:37
колеги аз имам следния проблем с мойта 155 значи когато я карам и съм на скорост се чува едно много специфично виене което го отдавам на скоростите приличащо до сущ като звук от стар москвич. проверявал съм маслото на скоростите но всичко си е ок.до сега доста километри и навъртях (около 12000 за 4 месеца) и си мисля че ако е от тях до сега да са дали фира.ако можете да помогнете със савет цена няма да имате:drunk:
вътрешните карета как са ти?
моите не бяха прекрасни и на прав път и сравнително повече обороти на скорост, без значение коя с разномерен ход създаваха един неприятен шум с купето!

qkimov
07-07-2009, 20:50
виж за каретата не съм се замислял но шума изчезва само когато изключа от скорост и то независимо от оборотите. дори и при 2000 оборота на 1 или 2 си го ила дори и да съм на 30 км и на 100:Suicide:.

Furious 155
07-07-2009, 20:54
виж за каретата не съм се замислял но шума изчезва само когато изключа от скорост и то независимо от оборотите. дори и при 2000 оборота на 1 или 2 си го ила дори и да съм на 30 км и на 100:Suicide:.
а ако само върнеш газта - пак ли не изчезва?

qkimov
07-07-2009, 21:01
ако върна газта изчезва а ако е на ниски обороти на по височка скорост и почне да пресецва се чува чисто и ясно до момента в който изключа от скорост.

Xman
08-07-2009, 11:39
По обясненията ти колега си мисля за диференциал..:prescription:

Furious 155
08-07-2009, 12:52
По обясненията ти колега си мисля за диференциал..:prescription:
бе и аз така си мислех за моя и после се оказа че са каретата...даже от 4 смених 3 и последното и него сега го чувам :)!

qkimov
08-07-2009, 22:55
:big_whoops: и кво правя ся???? (ако е диференцял)

lejj155
08-07-2009, 23:56
На скоростната кутия има две пробки - едната е отпред горе (за наливане), другата е отстрани вдясно (като гледаш към задната част на колата - тази е за източване.
И умната с маслото, което ще налееш :)
Колега тази отпред горе ми е ясна че е за наливане , но отстрани виждам две пробки и се чудя коя е по правилно да отвия за източване (разбирам че трябва да е задната) , а при полужение че и двете са почти на едно ниво то предната каква и е ролята?
Маслото което съм приготвил да сипа е MOTUL Motylgear SEA 75W80 technosynthese , ако смяташ че не е походящо казваи докато е време да го сменям ?

MUROMAN
09-07-2009, 15:33
Колега тази отпред горе ми е ясна че е за наливане , но отстрани виждам две пробки и се чудя коя е по правилно да отвия за източване (разбирам че трябва да е задната) , а при полужение че и двете са почти на едно ниво то предната каква и е ролята?
Маслото което съм приготвил да сипа е MOTUL Motylgear SEA 75W80 technosynthese , ако смяташ че не е походящо казваи докато е време да го сменям ?

каква му е цената,ако не е тайна?

за това ли става въпрос?
http://www.prospeed.bg/cat/product_info.php?cPath=1_4120_1738_1798&products_id=4202

митака-пловдив
09-07-2009, 17:49
Един бърз въпрос,за да не пускам нова тема,пробката за източване наистина ли е на толкова неудобно място или аз гледам някакво друго?!И ако е това какъв ключ трябва да имам?!?Ще слагам Тутела Епикс,така като сравних какво изискване имат от Алфа,това най-много отговаря на тях.

TRENDi
09-07-2009, 20:10
Наистина е там. Шестограм 12 (май) и да е на вложка за гедоре(камък) - дано ме разбра. Оттам с ключ за него(шестограма). Нещо късо като това отделеното от комплекта + ключ 10:

lejj155
09-07-2009, 23:08
каква му е цената,ако не е тайна?

за това ли става въпрос?
http://www.prospeed.bg/cat/product_info.php?cPath=1_4120_1738_1798&products_id=4202


Да същото масло е и цената е същата.
Но изчаквам някои да даде мнение за него , добър избор ли съм направил ?

mimo_
09-07-2009, 23:22
Да същото масло е и цената е същата.
Но изчаквам някои да даде мнение за него , добър избор ли съм направил ?

Това е маслото колега!
Който те е насочил разбира!

lejj155
03-08-2009, 22:06
Прав си разбира и затова го послушах.

TRENDi
03-08-2009, 22:18
В лека връзка с темата, ето един разказ в снимки, как с колегата mimouzunov от смяна на маншон на външно каре стигнахме до профилактика на сто неща + смяна на маслото в скоростите :tooth::

lejj155
03-08-2009, 22:54
http://clubalfaromeo.com/forum/attachment.php?attachmentid=26416&stc=1&thumb=1&d=1249327084 (http://clubalfaromeo.com/forum/attachment.php?attachmentid=26416&d=1249327084)тази пробка отпред е ясно че е за наливане на маслото.......но от дясно защо са две пробките ако знаеш я обясни малко

toki4a
03-08-2009, 23:22
http://clubalfaromeo.com/forum/attachment.php?attachmentid=26416&stc=1&thumb=1&d=1249327084 (http://clubalfaromeo.com/forum/attachment.php?attachmentid=26416&d=1249327084)тази пробка отпред е ясно че е за наливане на маслото.......но от дясно защо са две пробките ако знаеш я обясни малко

тези от дясно не ги пипате много много че може и да ви удари някоия съчма :bouncing_smiley:

lejj155
03-08-2009, 23:37
тези от дясно не ги пипате много много че може и да ви удари някоия съчма :bouncing_smiley:


Я малко по ясно че нещо не разбрах ?

Alexanderbb
04-08-2009, 12:22
На вас ви е сложно източването а при мен забавлението започва когато трябва да се налее новото масло

MUROMAN
04-08-2009, 16:57
Аз го смених с Тутела и няма никаква разлика.

didod
04-08-2009, 17:47
Между другото не трябваше ли да се сипва 75W 90 в скоростите?

VFTI
07-08-2009, 15:12
Между другото не трябваше ли да се сипва 75W 90 в скоростите?

По скоро по каталог трябва 80w90....Аз лично моята я карам с 75/90 пълна синтетика Аджип на безобразната цена от 25лв. за един литър.... И не съм само аз от форума...защото има разлика:headbang:

dimo
07-08-2009, 15:59
Тази която е малко по-високо е за контрол на нивото източва се от намиращата се по ниско
и по предписание на класификация е API GL-4 а по препоръка на Aлфа Ромео маслото е TUTELA ZC 75.

lejj155
09-08-2009, 22:53
Тази която е малко по-високо е за контрол на нивото източва се от намиращата се по ниско
и по предписание на класификация е API GL-4 а по препоръка на Aлфа Ромео маслото е TUTELA ZC 75.
Браво колега най после някакъв смислен отговор на въпроса ми !!!......Благодаря !!! Само мнението на toki4a малко ме озадачи с тези съчми имали някаква опасност ???
Имали някакъв проблем ако маслото е API GL-5 ???