Log in

View Full Version : Проблем със стартера.



Grozdan
05-07-2009, 14:10
Колеги, от известно време колата взе да ми дава ядове когато времето е много топло или когато колата е работила продължително време в градски условия.
Проблема е следния - като изгася колата и след това стартера изобщо не иска да завърти.Като завъртя контактния ключ се чува едно съввем леко(почти не се чува) въртене.
Колеги, на какво може да се дължи това - четките на стартера или нещо друго?

Kostadin`
05-07-2009, 14:34
Зачисти си и натегни клемите на акумулатора и си провери четките и втулките/при за грята кола,може да натяга стартера и да не може да завърти/ на стартера.

mordohy
05-07-2009, 15:23
Освен това,което ти каза колегата,може да имаш проблем в контактния ключ или по линията до шалтера.Проблема е рядко срещан,но е възможен.Проверява се по следния начин.Като ти направи проблема,взимаш един кабел и подаваш директен плюс от акумулатора на клемата на шалтера.Става въпрос за електромагнита,а не за някои от силовите.Ако завърти нормално значи е в инсталацията-лоша връзка.
Ако пак е така,всичко което писах до сега е без всякакво значение.:go:

DJ_STIVAN
05-07-2009, 15:30
Виж си и масата към двигателя. Имах същия проблем и след като зачистих добре масата, всичко заспа. Ако пак е стартера... имам един на разположение... може да се договорим.

Stranger65
05-07-2009, 16:23
Свали го, разглоби го, почисти го, смажиго със СИЛИКОНОВА грес и дерзай.

Grozdan
05-07-2009, 23:22
Мерси на всички колеги за отговорите. Занчи със сигурност не е лоша клема на акомулатора, защото са добре почистени и смазани, а и като има лоша връзка, като дам на контакт да завърти стартера гаснат лампите на таблото, а сега това не се случва. Първо ще пробвам с кабела директно от акомулатора и вече започвам да действам. :whip:

Stranger65
05-07-2009, 23:35
Абе ... направо разглабяй

mordohy
06-07-2009, 02:13
Правилно се ориентираш.Щом не ти гаснат лампите са четки.В предвид шибаното място на стартера-ремонтирай го,колкото ти позволяват средствата.

RaIDeR
06-07-2009, 17:15
Е имало и други ! Аз съм със същият проблем от седмица насам ! Забелязах ,че като врътна ключя стартера не завърта въобще но лампите дето светят на тъблото светват по слабо ,демек стига си ток до стартеро ама той запекъл ! Мойта диагноза е или четки или запекла втулка ! При всички положения трябва да се разглабя ! А как се сваля самооо незнам !

Stranger65
06-07-2009, 22:33
Е имало и други ! Аз съм със същият проблем от седмица насам ! Забелязах ,че като врътна ключя стартера не завърта въобще но лампите дето светят на тъблото светват по слабо ,демек стига си ток до стартеро ама той запекъл ! Мойта диагноза е или четки или запекла втулка ! При всички положения трябва да се разглабя ! А как се сваля самооо незнам !
С мерак. На два болта, но трябва да махнеш горе въздуховодите

Bobi_33
06-07-2009, 23:54
Аз пък най-често съм намирал като проблем (при описаните по-горе симптоми) нагоряла клема на буксата до акумулатора за инсталацията към предния кош. Кабелът до шалтера е дел, черен на цвят. Проследи го и е почти гарантирано, че в буксата е нагорял. Ако сеи решил да го възстановиш - внимавай с перата, трудно излизат. Аз ги надя с метален пълнител от химикалка.
Почистване, запояване на кабела към обувката и газ.

JORDANGT
08-07-2009, 22:33
И аз съм имал такъв проблем и при мен беше шалтера.Вземи една тъба или нещо подобно.Накарай някой да завърти все едно пали и да задържи ,а ти през това време потропвай върху шалтера.Ако завърти значи е от там ,но за смяна само на него е нецелесъобразно и малко кофти.Аз го смених де ама не си струваше труда.Просто имах резервен който беше умрял от друга болест.

mordohy
08-07-2009, 23:28
Много добре сте го описали и двете клеми действително създават проблеми,но е добре,след като така или иначе сте се захванали със стартера,да сложите и едно реле.Идеята,както винаги е да не минава голям ток през ключа и всички клеми по връзката.Напрежение се взима директно от акумулатора,през бушон 30А.Системата работи много добре.Единствения и недостатък е,че трябва да се търси подходящо място за бушона и релето.

zilala
09-07-2009, 07:40
Значи преди да си свалиш стартера , пробвай ощи едно нещо,провери си ремъка за зареждането на динамото да не преплъзва,изтегли си още една маса от мотора към акумолатора ,защотото аз дадох пари за ремонт и проблема остана , и като се тегли нова маса сичко беше точно Ако си от София може да се видим да го погледнеш как е и да го направим и на твойта :) иначе частите са поносими ,но ако нямаш нужда не го прови , шалтер ти е 19,50 с четките са по 3 но пробвай с масата първо :)