PDA

View Full Version : Гумена шайба на полуоската....



ФЕРАРИСТ
06-07-2009, 21:01
......днеска щях да си пръсна полуоските с боица, и гледам че на едната се мъдри към 10 см широка гумена шайба, като има и метална такава в нея, и стои на лявата полуоска - има леко движение от мм и изглежда като нещо балансиращо, ама искам да знам със сигурност каква работа върши тя.....

spe4elist
06-07-2009, 21:12
Баланс

ФЕРАРИСТ
06-07-2009, 22:37
Баси баланса...и защо само отляво....????

spe4elist
06-07-2009, 23:01
Баси баланса...и защо само отляво....????

Много просто, щото е дългата полуоска, късата няма нужда от баланс

ФЕРАРИСТ
06-07-2009, 23:11
Добре де, аз малко тъпо и упорито пак да кажа че днес специално го гледах това, и въпреки че не сравних двете полуоски една до друга, то поне видях че захващането им е на симетрично място спрямо краищата на предното магаре - което ме навя на мисълта че са еднакви......ся не съм ги мерил, но така си мисля......

търтей
07-07-2009, 01:24
Не са еднакви
Това е за баланс
На почти всички коли е така
Е гоуф 2 1.4 моно е без такъв балансьор

ФЕРАРИСТ
09-02-2010, 21:07
Неска свалих баласта от полуоската на 2.5, два метални пръстена захванати от две шестограмки, обримчват нещо като гумен маншон, в който се мъдри нещо което определено се явява като баланс, и е дебело колкото тънка цигара, 2 санта дълго.....и това ако ми е бананс аз съм Сталин.....а самите черупки и гума тежът поне 200 грама......

андон.маслев
09-02-2010, 21:42
спокоино може и без нея.

ФЕРАРИСТ
09-02-2010, 22:08
Е не мое да не изкочи някой е да не каже че щом са я сложили значи трябва да е там......

Dodo 155
10-02-2010, 09:31
спокоино може и без нея.
Да, но може при определена скорост или след определено време да се появят вибрации.

Имаше една тема за 145 преди няколко години, където един колега си беше сменил полуоската. Бяха му я продали без балансьора и той се оплакваше от вибрации при движение.
Мисля, че Еньо му каза да си провери въпросния баланс и се оказа, че го няма. Колегата си смени отново полуоската с друга, на която имаше балансьор и нещата се оправиха.
Това са ми спомените и определено щом е там, значи има някаква функция.
Надали в завода ще харчат милиони евро за разни гумички, защото било по-красиво :biggrin:

Големи сме ЕнджеНери българите :biggrin: