PDA

View Full Version : смяна карета



mont78
14-07-2009, 19:16
Здравейте колеги!
Искам да попитам някой знае ли как се сменят каретата на алфа 155 93г- лесно или трудно, защото ми предстои това да го правя, както и колко струват.
Благодаря, предварително!!!

KikoBo
14-07-2009, 19:43
Зависи за кои карета питаш. Външни или вътрешни?
При всички случаи си е играчка... разглабя се почти всичко около главините, за да измъкнеш полуоските... после е лесно. Последното каре, което смених струваше 63 лв(вътрешно), ама това беше преди кризата :) сега може и да са по евтини.
Поздрави и успех!

Furious 155
14-07-2009, 20:04
Зависи за кои карета питаш. Външни или вътрешни?
При всички случаи си е играчка... разглабя се почти всичко около главините, за да измъкнеш полуоските... после е лесно. Последното каре, което смених струваше 63 лв(вътрешно), ама това беше преди кризата :) сега може и да са по евтини.
Поздрави и успех!
kаретата за кола с абс(външните) са по-скъпи - мен вътрешните ми бяха на 63лв мисля, външните на около 120лв броя! Успех!

alf
14-07-2009, 23:03
и ти трябва тънкостенна вложка за главината

Xman
15-07-2009, 09:41
....и много нерви и търпение и ,,поздрави" на италиянските инжове

WhitePower
15-07-2009, 11:11
Пич ако успееш да развиеш със тънкостенна влошка най ебаната гайка на теля коли - 36 номер всичко останало е лесно
иначе се развива със факом или рико ( леко изпилено) и 2 метра търба и се молиш да не превърти
иначе със пищова после със търбътъ и пак със пищова
падне ли гайката всичко е лесно нанатъка

mont78
16-07-2009, 18:51
Благодаря ви колеги за информацията!!! Всичко добро!!!!!

hsr
12-01-2014, 08:04
Доста стара тема, но може да е полезна на някой.
Външно каре за 1.8 8в. с АБС 42лв.

Бобби
14-01-2014, 00:01
Защо го плашите момчето???....на 155 се сменя много по лесно, което и да е каре отколкото на 156.....направо фасулска работа....от личен опит го знам....спомням си на 155-та, когато го сменях...има няма 2ч. с почивка за бира и разговори със съседите...а на 156-та маншоните за 2 дена:?

nicola 59
14-01-2014, 00:23
Защо го плашите момчето???....на 155 се сменя много по лесно, което и да е каре отколкото на 156.....направо фасулска работа....от личен опит го знам....спомням си на 155-та, когато го сменях...има няма 2ч. с почивка за бира и разговори със съседите...а на 156-та маншоните за 2 дена:?

Боби е прав на 155 и сменям каретата за норматив.Гайката се развива за секунди ако колата не е някоя изгоряла Австриика,после шарнира,2 или 3 удара с чука по карето понеже има вътрешна зегерка,и е на земята.

mimouzunov
14-01-2014, 09:14
За лявата (късата полуоска) ако не се внимава и се деиства еи така и се блъска по карето, като нищо може да излезне полуоската от скоростите...
На дясната (по-дългата полуоска) има и висящ лагер които криво ляво я придържа, но пак трябва да се внимава!

hsr
14-01-2014, 18:37
Защо го плашите момчето???....на 155 се сменя много по лесно, което и да е каре отколкото на 156.....направо фасулска работа....от личен опит го знам....спомням си на 155-та, когато го сменях...има няма 2ч. с почивка за бира и разговори със съседите...а на 156-та маншоните за 2 дена:?

Кое момче?
Ако е автора на темата, тя е от 5 години, предполагам вече е сменил карето :-P
Ако става въпрос за мен, аз също го смених и затова пуснах снимките.


За лявата (късата полуоска) ако не се внимава и се деиства еи така и се блъска по карето, като нищо може да излезне полуоската от скоростите...
На дясната (по-дългата полуоска) има и висящ лагер които криво ляво я придържа, но пак трябва да се внимава!

Моето дясно външно отнесе доста бой с теслата докато излезе :chair:
На едната снимка ако се вгледаш се вижда, че съм го смачкал :blush:
Но понеже е за боклука удрях направо върху него без подложка.

mimouzunov
14-01-2014, 21:53
Кое момче?
Ако е автора на темата, тя е от 5 години, предполагам вече е сменил карето :-P
Ако става въпрос за мен, аз също го смених и затова пуснах снимките.



Моето дясно външно отнесе доста бой с теслата докато излезе :chair:
На едната снимка ако се вгледаш се вижда, че съм го смачкал :blush:
Но понеже е за боклука удрях направо върху него без подложка.

Дясното каре може да отнесе повече бои защото полуоската след вътрешното каре се държи с опорен/висящ лагер!!! При същия бои по карето от ляво вероятноста да излезне полуоската от скоростите е по-голяма! Това исках да кажа...

Бобби
15-01-2014, 19:52
Кое момче?
Ако е автора на темата, тя е от 5 години, предполагам вече е сменил карето :-P
Ако става въпрос за мен, аз също го смених и затова пуснах снимките.



Моето дясно външно отнесе доста бой с теслата докато излезе :chair:
На едната снимка ако се вгледаш се вижда, че съм го смачкал :blush:
Но понеже е за боклука удрях направо върху него без подложка.
Защо ги вадиш тия стари теми, като няма интерес в момента за тях....само ни подхлъзваш....а и цените са къде...къде по тънки......спрямо преди пет години....:roll:

hsr
16-01-2014, 07:55
Защо ги вадиш тия стари теми, като няма интерес в момента за тях....само ни подхлъзваш....а и цените са къде...къде по тънки......спрямо преди пет години....:roll:

Ами предоставям актуална информация по темата+ снимков материал ;)
Така темата се "обогатява".
Утре някой като реши да сменя каре, ще пусне търсачката и ще му излезе. Ще види, че не е чак толкова сложно и може да си го смени сам в домашни условия.
Освен това ще се ориентира колко горе-долу струва и ако му кажат значително по-висока цена, ще разбере, че го "товарят" с голяма надценка.
Та затова...

hsr
23-05-2014, 14:56
Колеги, някой има ли идея това от какво може да се е получило?
Предполагам когато съм сменял карето и съм натискал полуоската надолу е опирала там, докато съм го удрял?
Свалих колелото, за да огледам понеже преди няколко дни ми се появи едно щракане вдясно като от каре, но беше постоянно, дори и когато колата се движеше направо, без значение на скорост или на свободна.
Бях си на 15-тина км. от вкъщи и се надявах да ме прибере.
Карах така околу 10-на километра, след което щракането изведнъж изчезна и повече не се появи.
Като се прибрах вдигнахме колата на крик, но не свалихме колелото-всичко изглежда наред, само скобата на маншона я няма. Помислихме, че скобата се е отхлабила и тя е тракала, докато накрая е паднала.
Взех друга скоба и днес реших да я слагам.
Оказа се, че старата си е там, а маншона е скъсан.

mimouzunov
23-05-2014, 16:36
От натискане или блъскане е станало това...
Щракането може да е външното каре.

hsr
23-05-2014, 16:46
Да, и аз стигнах до извода, че е от натискане.
Материала е доста мек и се огъва лесно с клещи.
Не вярвам щракането да е от външното-сменено е януари тази година и от тогава да са изминати около 1000км.
Освен това се чуваше постоянно, без значение дали е на скорост, на свободна и колата се движи направо.
Сега като изчезна щракането не се чува дори при тръгване с пълен ляв или десен с доста газ.
А по принцип разбито външно каре се чува точно тогава.
И сега, за да сменя скъсания маншон трябва или пак да вадя външното или полуоската заедно с вътрешното?
Тая кола толкова време не ми беше правила никакви проблеми, сега се събраха няколко наведнъж :(
ПП:
А дали заради скъсания маншон не са влезли боклуци/камъчета и след няколко километра да са "излетели" с греста?

hsr
17-06-2014, 22:51
Така....днес реших да сменям скъсания маншон.
Външното каре излезе много лесно. Оказа се, че зегерката, която го държи я няма. Намерих я счупена и залепнала за вътрешността на маншона.
Смених скъсания вътрешен маншон, без да свалям карето и спрях до там. Някой може ли да подскаже откъде мога да намеря такава зегерка?
Едва ли ще я има по магазините за авто части.

Edit:
Поразрових се из нета и разбрах, че такива зегерки имало в магазините за крепежни елементи, а също и в тези за лагери и семеринги.
Това обаче в големите градове.
А понеже при нас няма, ми хрумна да питам по сервизите-нали сменят карета, а новите си идват комплект (т.е. старите са им излишни)
Предполагам повечето не ги пазят, но може някъде да ми излезе късмета.
Дадоха ми тази и след малко свиване с менгемето стана.