View Full Version : Клапата за циркулация на въздуха
Моторчето се чува, но позицията й не се променя. Някой знае ли за какво може да става дума? Как се достига до това устройство и как може да се отстрани повредата?
Koлега - ето ти отговора.
http://lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?p=9342#9342
Значи поне до колкото знам това е проблем велик :)
И просто няма смисъл да се бориш с него.
Довечера ако ми остане време ще ти покажа със снимков матреиал как сам си фиксирал клапата в едно леко отворено положение.
Koлега - ето ти отговора.
http://lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?p=9342#9342
Значи поне до колкото знам това е проблем велик :)
И просто няма смисъл да се бориш с него.
Довечера ако ми остане време ще ти покажа със снимков матреиал как сам си фиксирал клапата в едно леко отворено положение.
Интересно аз вече два пъти се преборих :wink:
П.П. Ще помогна на който му трябва помощ ма знайте че хич не е лесно :wink:
Знам, че се оправя - въпроса е на каква цена. А и доколкото знам самото моторче е доста скъпичко. За смяна на радиатора на парното и оправяне на смяна на моторчето в Алекс ауто ми искаха 100 лева за труд. Мисля че за да се достигне и до двата компонента се маха почти цялото табло.
Бобо беше казал че може и по лесно, но нека да сподели детайли
Самата клапа съм я фиксирал в отворено положение за външен въздух. Не съм пробвал да достигна до моторчето, видя ми се много работа да се боря с почти цялото табло. Ако някой знае по-тарикатски начин да се свали устройството или да се осигури достъп до него, ще бъда благодарен да го науча. Иначе стандартния път - жабка, табло, радиатор - го знам, но не ми се минава по него.
слагаш му тел и го правиш с ръчно превключване :lol:
Моторчето се сваля без да се маха нищо от колата, може би само жабката пречи правил съм го на 145-ци :wink: Самото моторче не се прецаква а се прецаква една електронна схема която се ремонтира лесно и евтино :wink:
Цялата ръка трябва да си набутате зад таблото и с два пръста да се направи цялата операция :lol: Нещо като основен ремонт през ауспуха :lol: Ама ако ви е мноо зор ще ви го оправа :wink:
Бобо, моторчето си жужи, без да движи клапата. Мислиш ли, че може да е прецакана схемата? На мен ми прилича на механична повреда. А зор чак нямам, ама любопитството ми е голямо. :wink:
Еньо ми е казвал че се чупи остта на моторчето, която е пластмасова, а ако е това проблема- трябва ново моторче. А според колегите от Ланчиа форума причината да се чупи оста е именно електрониката която дава фира и не спира мотора навреме. То се товари излишно и оста се чупи. Поне аз така си обяснявам нещата, естестевено може и да не съм прав!
Еньо ми е казвал че се чупи остта на моторчето, която е пластмасова, а ако е това проблема- трябва ново моторче. А според колегите от Ланчиа форума причината да се чупи оста е именно електрониката която дава фира и не спира мотора навреме. То се товари излишно и оста се чупи. Поне аз така си обяснявам нещата, естестевено може и да не съм прав!
Да не си прав оста е метална и завършва с пластмасово зъбно колело - но проблема обикновенно не е механичен а както казах в електронния блок коийто управлява моторчето - той изгаря и моторчето винаги се върти в една посока, затова и в случея жужи (работи) но не обръща посоката :wink:
Когато бях отворил откъм филтъра, установих, че независимо от позицията на клапата и положението на бутона, моторчето си жужи, но клапата не се движи - нито за затваряне, нито за отваряне. Като я побутнеш с пръст си се клати свободно. Та това ми дава основание да си мисля, че е механично. Ако моторчето придвижваше клапата само в едната посока, щеше или да я затвори, или да я отвори.
Когато бях отворил откъм филтъра, установих, че независимо от позицията на клапата и положението на бутона, моторчето си жужи, но клапата не се движи - нито за затваряне, нито за отваряне. Като я побутнеш с пръст си се клати свободно. Та това ми дава основание да си мисля, че е механично. Ако моторчето придвижваше клапата само в едната посока, щеше или да я затвори, или да я отвори.
Когато въртеше в едната посока и мойта от зор се беше откачила :wink:
Само платката може ли да се извади или е закрепена на моторчето?
Каква е процедурата по изваждането?
Цялата ръка трябва да си набутате зад таблото и с два пръста да се направи цялата операция :lol: Нещо като основен ремонт през ауспуха :lol: Ама ако ви е мноо зор ще ви го оправа :wink:
Мамка му така си и мислех !!! :(
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.