View Full Version : Проблем при пълнене на климатика - помощ.
Значи ходих да ми напълнят климата и след като го напълниха започна от време на време (пред 1-2 мин.) да прискърцва и да губи мощност колата ? Моля някой да ми каже така ли става след пълнене и ако не е така каде да ида да го проверя за софия ?
spe4elist
21-07-2009, 14:57
И каква ти е колата?
145 1.4т.с. 98г. 103коня... забравих да си я напиша в подписа...
spe4elist
21-07-2009, 15:06
Имай предвид, че на 1.4 мотор, включването на климатика веднага се усеща, мощността пада. Друг е въпроса за тези шумове. Трявба да се установи от какво са и да се вземат мерки, ако е необходимо.
Успех
Имай предвид, че на 1.4 мотор, включването на климатика веднага се усеща, мощността пада. Друг е въпроса за тези шумове. Трявба да се установи от какво са и да се вземат мерки, ако е необходимо.
Успех
Мощността пада много, да. Това го знам, но каде да отида за да видят какво става с този климатик. И мерси за бързото включване...
Пиши едно лично на Виктор (http://www.clubalfaromeo.com/forum/private.php?do=newpm&u=4677)
И най-добре не включвай климатика докато не го погледнат. Това драстично падане на мощността придружено от скърцане ми прилича на проблем с компресора.
И най-добре не включвай климатика докато не го погледнат. Това драстично падане на мощността придружено от скърцане ми прилича на проблем с компресора.
Което може да предизвика блокаж и от там много черни филми, които не ти пожелавам!
Имай предвид, че на 1.4 мотор, включването на климатика веднага се усеща, мощността пада. Друг е въпроса за тези шумове. Трявба да се установи от какво са и да се вземат мерки, ако е необходимо.
Успех
Мойта направо спира :)
И при мен в ниските разликата е чувствителна - губя повече от половината мощност на автомобила. Вече в турбо зоната нямам никва разлика почти, но до там е мъчно :shutup:
Също така забелязах, че в спряло положение при работещ климатик оборотите играят от нормалните рязно падат почти до доло, колата почти изгасва и пак се връщат в нормата... Това е само на климатик и в спряло пожение. А щом трябва да се види няма да го пускам докато не стане ясно каква е повредата (ако има такава) Тук е мястото да кажете каде в софия прават климатици... :drunk:
victtorbg
21-07-2009, 21:27
Мойта направо спира :)
Изобщо не се помайвай,а отивай да погледнат компресора.
victtorbg
21-07-2009, 21:36
И при мен в ниските разликата е чувствителна - губя повече от половината мощност на автомобила. Вече в турбо зоната нямам никва разлика почти, но до там е мъчно :shutup:
Отиди да ти видят нафтовата помпа.
Мерси за съвета, ще вида какво ще правя. Просто си мислех, че е нормално и при тръгване на климатик подавам повече газ
Satanism
22-07-2009, 01:42
Мерси за съвета, ще вида какво ще правя. Просто си мислех, че е нормално и при тръгване на климатик подавам повече газ
Той не се ли гасеше на 1ва скорост?На Делтата с тоя мотор компресора угасва на 1ва скорост с цел лесно тръгване.Освен това...колко да е тоя климатик....няколко киловата...от 66 дето имаш колко да взема?
victtorbg
22-07-2009, 11:26
Той не се ли гасеше на 1ва скорост?На Делтата с тоя мотор компресора угасва на 1ва скорост с цел лесно тръгване.Освен това...колко да е тоя климатик....няколко киловата...от 66 дето имаш колко да взема?
По принцип компресора изключва при рязко подаване на газ с цел при изпреварване да се разтовари мотора.Но това се случва ако самия компресор има датчик за оборотите или ако колата е с климатроник и управлението получи сигнал от компютъра на колата.При 146 тд това не се случва.Мойта кола беше като умрял кон-като пусна климатика и все едно включвах задна.Ходих при тия пичове на гробищата и ми оправиха помпата.Сега мотора не усеща климатика и колата е самолет.
Satanism
22-07-2009, 12:49
Интересно, в ланчата слагат такова управление дори и на ТД мотора...
Беше единствения компютър в колата ми :D
DerMeister
22-07-2009, 13:17
По принцип компресора изключва при рязко подаване на газ с цел при изпреварване да се разтовари мотора.Но това се случва ако самия компресор има датчик за оборотите или ако колата е с климатроник и управлението получи сигнал от компютъра на колата.При 146 тд това не се случва.Мойта кола беше като умрял кон-като пусна климатика и все едно включвах задна.Ходих при тия пичове на гробищата и ми оправиха помпата.Сега мотора не усеща климатика и колата е самолет.
Това трябва ли да го има на всички алфи или според настроението на механика в завода. Защото на моята 146 1.6ТС 1999 климатроник, съм почти сигурен, че при газ до долу не изключва компресора. Поне до колкото мога да усетя по динамиката.
при нашите бараки компресора се изключва от ЕКУ-то когато има нужда. само при ТД-то е с отделна електроника която изключва при газ до ламарината,при прегряване на двигателя или подаване рязко газ /при изпреварване/ за няколко секунди. не смятайте калко коня се убиват,щото колата може да е 100кс ама при 6000об. , при 1000-1500 кой знае колко са.
...щото колата може да е 100кс ама при 6000об. , при 1000-1500 кой знае колко са.
Ей това истината при ниските обороти са много малко конете и тогава климатика се усеща, защото ти взима една 35-40% от мощноста сигурно
Satanism
22-07-2009, 19:24
Ей това истината при ниските обороти са много малко конете и тогава климатика се усеща, защото ти взима една 35-40% от мощноста сигурно
А да, и фаровете още 30-40....и радиото и то 20%.... :magic:
При 1600 об/мин сигурно имаш около половината мощност...климатика да ти е 1-2квт...това са не повече от 10% от мощността...
А при 1000об какво става според теб? Защото в покой съм малко под 1000об и като тръгна почват да падат
Satanism
22-07-2009, 19:54
А при 1000об какво става според теб? Защото в покой съм малко под 1000об и като тръгна почват да падат
Ако си прочел правилно какво съм писал горе, според мен при покой компресора ти се изключва....
Както и да го въртиш, не можеш да ме убедиш, че колата ти и при 1000 оборота в минута има 6-7 коня мощност :)
+ това не знам кога ти включва турбото, но моето съм го чувал и на 1500...и тоя мотор след тези обороти започва да дърпа доста прилично!
victtorbg
22-07-2009, 20:03
при нашите бараки компресора се изключва от ЕКУ-то когато има нужда. само при ТД-то е с отделна електроника която изключва при газ до ламарината,при прегряване на двигателя или подаване рязко газ /при изпреварване/ за няколко секунди. не смятайте калко коня се убиват,щото колата може да е 100кс ама при 6000об. , при 1000-1500 кой знае колко са.
При тд-то има един електронен блок отпред при мотора.На помпата има едно ЦК ключе и при подаване на газ при определени обороти изключва,но на повечето тд-а са махнати защото са голям боклук тия блокове.Сложени са точно над радиаторите и от жегата чиповете вътре се изпържват.На мен досега на Санден компресор(7V16 каквито монтират масово на Алфите) датчик за оборотите не ми се е случвало да срещам или поне не си спомням.При дизелите ситуацията е различна от бензините-ако помпата е скапана колата на климатик е умрял кон.
---------- Post added at 20:03 ---------- Previous post was at 19:59 ----------
Ако си прочел правилно какво съм писал горе, според мен при покой компресора ти се изключва....
Както и да го въртиш, не можеш да ме убедиш, че колата ти и при 1000 оборота в минута има 6-7 коня мощност :)
+ това не знам кога ти включва турбото, но моето съм го чувал и на 1500...и тоя мотор след тези обороти започва да дърпа доста прилично!
Как в покой ще се изключва?На празни обороти на никоя кола не се изключва,а неговата кола със сигурност я няма тази електроника понеже аз съм я правил последно.
Satanism
22-07-2009, 21:11
Като включи първа скорост, а не в покой!
Ако си прочел правилно какво съм писал горе, според мен при покой компресора ти се изключва....
Както и да го въртиш, не можеш да ме убедиш, че колата ти и при 1000 оборота в минута има 6-7 коня мощност :)
+ това не знам кога ти включва турбото, но моето съм го чувал и на 1500...и тоя мотор след тези обороти започва да дърпа доста прилично!
Турбото няма как да ти се включва на 1500об, не знам за каква говориш, но ако е за делтата ти предполагам, че е със същия мотор акто мойта и турбото се включва на около 2500об. Карал съм темпра 1.9тд с електронно тъбло и там си показваше и турбото, кото се вижда, че се включва на около 2500об, а на 1500об си дърпа, но без турбо, дори на климатик.
Като включи първа скорост, а не в покой!
Компресора грам не се изключва нито в покой, нито на първа, втора и която искаш скорост ;) Като изпреварвам извънградско на къси отсечки си го изключвам от копчето, щото знам от Виктор, че на моя мотор с пуснат климатик не е желателно да вдигам повече от 3500об
victtorbg
22-07-2009, 21:42
Като включи първа скорост, а не в покой!
Каза в покой,но дори и на първа не трябва да се изключва.При различните марки коли оборотите при които изключва компресора е различен,но е около 3500-4000.Но не винаги-обикновено управлението на климатроника комуникира с ЕКУ-то и когато то каже,че рязко се вдигат 3500 оборота(когато минаваш от 5 на 3-та например) прекъсва линията на RPM датчика и компресора изключва.Ако при включване на 1-ва и комресора изключва има други проблеми-например малко газ или запушване и при подаване на газ ниското налягане пада под 1 бар и датчика за налягане изключва докато не се изравнят ниско и високо налягане.Това зависи къде е сложен датчика за налягане-ако е сложен на високата страна дори и при малко газ в системата компресора може да не се изключи.
---------- Post added at 21:42 ---------- Previous post was at 21:38 ----------
Турбото няма как да ти се включва на 1500об, не знам за каква говориш, но ако е за делтата ти предполагам, че е със същия мотор акто мойта и турбото се включва на около 2500об. Карал съм темпра 1.9тд с електронно тъбло и там си показваше и турбото, кото се вижда, че се включва на около 2500об, а на 1500об си дърпа, но без турбо, дори на климатик.
Компресора грам не се изключва нито в покой, нито на първа, втора и която искаш скорост ;) Като изпреварвам извънградско на къси отсечки си го изключвам от копчето, щото знам от Виктор, че на моя мотор с пуснат климатик не е желателно да вдигам повече от 3500об
Не е желателно,но не е фатално.Дизелите са бавнооборотни и при тях може да не си изключваш компресора-6000-7000 оборота няма да вдигнеш,така че компресора няма да прецакаш,но си разтоварваш мотора при изпреварване.Отиди при тия пичове да ти видят помпата-ще останеш доволен.
Отиди при тия пичове да ти видят помпата-ще останеш доволен.
Кофтито е, че съм доста зле финансово и ще заминавам за 5 месеца в чужбина след 1 месец и през това време не знам колко ще се кара колата и дали да не го направя след това.
Satanism
22-07-2009, 23:34
Турбото няма как да ти се включва на 1500об, не знам за каква говориш, но ако е за делтата ти предполагам, че е със същия мотор акто мойта и турбото се включва на около 2500об. Карал съм темпра 1.9тд с електронно тъбло и там си показваше и турбото, кото се вижда, че се включва на около 2500об, а на 1500об си дърпа, но без турбо, дори на климатик.
Компресора грам не се изключва нито в покой, нито на първа, втора и която искаш скорост ;) Като изпреварвам извънградско на къси отсечки си го изключвам от копчето, щото знам от Виктор, че на моя мотор с пуснат климатик не е желателно да вдигам повече от 3500об
Абе ей, на луд няма да ме правите!!!
Аз може да съм много неща, ама глух не съм и звук от турбина познавам!Освен това около 8 месеца карах тая делта с буустметър в купето и имам представа кога ми се включва турбото и на колко надува!
Koлкото до климатика и изключването, аз тея работи не си ги мисля докато нямам какво да правя.Чел съм го в Ланчаджийския форум.Търся темата в момента.
на ланчата как е,е съвсем друг въпрос. ама и тия работи дето си чел във форума може да не са верни. ето тука пише за 145/146
http://www.alfa145.com/upload/Alfa145Manual/Volume%203/Manual%20Air%20Conditioner.PDF
http://www.alfa145.com/upload/Alfa145Manual/Volume%203/Automatic%20Air%20Conditioner.PDF
какво имаш впредвид... тя си върви, но тръгването и е трудно. Дори ми се е случвало да ми свиркат на светофар докато се изтегля особено в баир. Незнам да ли всички 1.4 ТС са така, но тази мойта е доста спъната- вече две години си я карам така. Като набере горе долу е добре.... незнам. Междудругото може да ми препоръчате добри диагностици.
Колега,писането на кирилица предполага,че ще използваме само кирилица,а не цифри.Ако ти е трудно и не си намерил още буквата "Ч" ти препоръчвам да си поиграеш с клавиатурата и да я намериш!Намери я и си редактирай поста!!
Мордохай!
предното е към това :)))
---------- Post added at 13:11 ---------- Previous post was at 13:09 ----------
Изобщо не се помайвай,а отивай да погледнат компресора.
victtorbg
04-08-2009, 21:44
Ами написал си,че твойта направо спира-такъв товар от компресора върху мотора не е нормален.
МОРДОХАЙ извинявам се за 'маймуницата' си... не съм очаквал официалността и книжовността на правописа да са на толкова високо ниво тук. Все пак е хубаво да пазим и ценим езика и писмеността си.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.