Log in

View Full Version : Проблем при пълнене на климатика - помощ.



RahzeL
21-07-2009, 14:50
Значи ходих да ми напълнят климата и след като го напълниха започна от време на време (пред 1-2 мин.) да прискърцва и да губи мощност колата ? Моля някой да ми каже така ли става след пълнене и ако не е така каде да ида да го проверя за софия ?

spe4elist
21-07-2009, 14:57
И каква ти е колата?

RahzeL
21-07-2009, 15:00
145 1.4т.с. 98г. 103коня... забравих да си я напиша в подписа...

spe4elist
21-07-2009, 15:06
Имай предвид, че на 1.4 мотор, включването на климатика веднага се усеща, мощността пада. Друг е въпроса за тези шумове. Трявба да се установи от какво са и да се вземат мерки, ако е необходимо.
Успех

RahzeL
21-07-2009, 15:18
Имай предвид, че на 1.4 мотор, включването на климатика веднага се усеща, мощността пада. Друг е въпроса за тези шумове. Трявба да се установи от какво са и да се вземат мерки, ако е необходимо.
Успех
Мощността пада много, да. Това го знам, но каде да отида за да видят какво става с този климатик. И мерси за бързото включване...

Pepo
21-07-2009, 15:21
Пиши едно лично на Виктор (http://www.clubalfaromeo.com/forum/private.php?do=newpm&u=4677)

tonov
21-07-2009, 15:53
И най-добре не включвай климатика докато не го погледнат. Това драстично падане на мощността придружено от скърцане ми прилича на проблем с компресора.

zdravio
21-07-2009, 16:32
И най-добре не включвай климатика докато не го погледнат. Това драстично падане на мощността придружено от скърцане ми прилича на проблем с компресора.
Което може да предизвика блокаж и от там много черни филми, които не ти пожелавам!

krasvag
21-07-2009, 16:45
Имай предвид, че на 1.4 мотор, включването на климатика веднага се усеща, мощността пада. Друг е въпроса за тези шумове. Трявба да се установи от какво са и да се вземат мерки, ако е необходимо.
Успех


Мойта направо спира :)

soldier
21-07-2009, 17:23
И при мен в ниските разликата е чувствителна - губя повече от половината мощност на автомобила. Вече в турбо зоната нямам никва разлика почти, но до там е мъчно :shutup:

RahzeL
21-07-2009, 20:35
Също така забелязах, че в спряло положение при работещ климатик оборотите играят от нормалните рязно падат почти до доло, колата почти изгасва и пак се връщат в нормата... Това е само на климатик и в спряло пожение. А щом трябва да се види няма да го пускам докато не стане ясно каква е повредата (ако има такава) Тук е мястото да кажете каде в софия прават климатици... :drunk:

victtorbg
21-07-2009, 21:27
Мойта направо спира :)

Изобщо не се помайвай,а отивай да погледнат компресора.

victtorbg
21-07-2009, 21:36
И при мен в ниските разликата е чувствителна - губя повече от половината мощност на автомобила. Вече в турбо зоната нямам никва разлика почти, но до там е мъчно :shutup:

Отиди да ти видят нафтовата помпа.

soldier
21-07-2009, 22:37
Мерси за съвета, ще вида какво ще правя. Просто си мислех, че е нормално и при тръгване на климатик подавам повече газ

RahzeL
21-07-2009, 23:17
И аз мерси...

Satanism
22-07-2009, 01:42
Мерси за съвета, ще вида какво ще правя. Просто си мислех, че е нормално и при тръгване на климатик подавам повече газ

Той не се ли гасеше на 1ва скорост?На Делтата с тоя мотор компресора угасва на 1ва скорост с цел лесно тръгване.Освен това...колко да е тоя климатик....няколко киловата...от 66 дето имаш колко да взема?

victtorbg
22-07-2009, 11:26
Той не се ли гасеше на 1ва скорост?На Делтата с тоя мотор компресора угасва на 1ва скорост с цел лесно тръгване.Освен това...колко да е тоя климатик....няколко киловата...от 66 дето имаш колко да взема?

По принцип компресора изключва при рязко подаване на газ с цел при изпреварване да се разтовари мотора.Но това се случва ако самия компресор има датчик за оборотите или ако колата е с климатроник и управлението получи сигнал от компютъра на колата.При 146 тд това не се случва.Мойта кола беше като умрял кон-като пусна климатика и все едно включвах задна.Ходих при тия пичове на гробищата и ми оправиха помпата.Сега мотора не усеща климатика и колата е самолет.

Satanism
22-07-2009, 12:49
Интересно, в ланчата слагат такова управление дори и на ТД мотора...

Беше единствения компютър в колата ми :D

DerMeister
22-07-2009, 13:17
По принцип компресора изключва при рязко подаване на газ с цел при изпреварване да се разтовари мотора.Но това се случва ако самия компресор има датчик за оборотите или ако колата е с климатроник и управлението получи сигнал от компютъра на колата.При 146 тд това не се случва.Мойта кола беше като умрял кон-като пусна климатика и все едно включвах задна.Ходих при тия пичове на гробищата и ми оправиха помпата.Сега мотора не усеща климатика и колата е самолет.
Това трябва ли да го има на всички алфи или според настроението на механика в завода. Защото на моята 146 1.6ТС 1999 климатроник, съм почти сигурен, че при газ до долу не изключва компресора. Поне до колкото мога да усетя по динамиката.

kolev
22-07-2009, 17:08
при нашите бараки компресора се изключва от ЕКУ-то когато има нужда. само при ТД-то е с отделна електроника която изключва при газ до ламарината,при прегряване на двигателя или подаване рязко газ /при изпреварване/ за няколко секунди. не смятайте калко коня се убиват,щото колата може да е 100кс ама при 6000об. , при 1000-1500 кой знае колко са.

soldier
22-07-2009, 19:20
...щото колата може да е 100кс ама при 6000об. , при 1000-1500 кой знае колко са.

Ей това истината при ниските обороти са много малко конете и тогава климатика се усеща, защото ти взима една 35-40% от мощноста сигурно

Satanism
22-07-2009, 19:24
Ей това истината при ниските обороти са много малко конете и тогава климатика се усеща, защото ти взима една 35-40% от мощноста сигурно

А да, и фаровете още 30-40....и радиото и то 20%.... :magic:

При 1600 об/мин сигурно имаш около половината мощност...климатика да ти е 1-2квт...това са не повече от 10% от мощността...

soldier
22-07-2009, 19:26
А при 1000об какво става според теб? Защото в покой съм малко под 1000об и като тръгна почват да падат

Satanism
22-07-2009, 19:54
А при 1000об какво става според теб? Защото в покой съм малко под 1000об и като тръгна почват да падат

Ако си прочел правилно какво съм писал горе, според мен при покой компресора ти се изключва....
Както и да го въртиш, не можеш да ме убедиш, че колата ти и при 1000 оборота в минута има 6-7 коня мощност :)
+ това не знам кога ти включва турбото, но моето съм го чувал и на 1500...и тоя мотор след тези обороти започва да дърпа доста прилично!

victtorbg
22-07-2009, 20:03
при нашите бараки компресора се изключва от ЕКУ-то когато има нужда. само при ТД-то е с отделна електроника която изключва при газ до ламарината,при прегряване на двигателя или подаване рязко газ /при изпреварване/ за няколко секунди. не смятайте калко коня се убиват,щото колата може да е 100кс ама при 6000об. , при 1000-1500 кой знае колко са.

При тд-то има един електронен блок отпред при мотора.На помпата има едно ЦК ключе и при подаване на газ при определени обороти изключва,но на повечето тд-а са махнати защото са голям боклук тия блокове.Сложени са точно над радиаторите и от жегата чиповете вътре се изпържват.На мен досега на Санден компресор(7V16 каквито монтират масово на Алфите) датчик за оборотите не ми се е случвало да срещам или поне не си спомням.При дизелите ситуацията е различна от бензините-ако помпата е скапана колата на климатик е умрял кон.

---------- Post added at 20:03 ---------- Previous post was at 19:59 ----------


Ако си прочел правилно какво съм писал горе, според мен при покой компресора ти се изключва....
Както и да го въртиш, не можеш да ме убедиш, че колата ти и при 1000 оборота в минута има 6-7 коня мощност :)
+ това не знам кога ти включва турбото, но моето съм го чувал и на 1500...и тоя мотор след тези обороти започва да дърпа доста прилично!

Как в покой ще се изключва?На празни обороти на никоя кола не се изключва,а неговата кола със сигурност я няма тази електроника понеже аз съм я правил последно.

Satanism
22-07-2009, 21:11
Като включи първа скорост, а не в покой!

soldier
22-07-2009, 21:34
Ако си прочел правилно какво съм писал горе, според мен при покой компресора ти се изключва....
Както и да го въртиш, не можеш да ме убедиш, че колата ти и при 1000 оборота в минута има 6-7 коня мощност :)
+ това не знам кога ти включва турбото, но моето съм го чувал и на 1500...и тоя мотор след тези обороти започва да дърпа доста прилично!

Турбото няма как да ти се включва на 1500об, не знам за каква говориш, но ако е за делтата ти предполагам, че е със същия мотор акто мойта и турбото се включва на около 2500об. Карал съм темпра 1.9тд с електронно тъбло и там си показваше и турбото, кото се вижда, че се включва на около 2500об, а на 1500об си дърпа, но без турбо, дори на климатик.


Като включи първа скорост, а не в покой!

Компресора грам не се изключва нито в покой, нито на първа, втора и която искаш скорост ;) Като изпреварвам извънградско на къси отсечки си го изключвам от копчето, щото знам от Виктор, че на моя мотор с пуснат климатик не е желателно да вдигам повече от 3500об

victtorbg
22-07-2009, 21:42
Като включи първа скорост, а не в покой!

Каза в покой,но дори и на първа не трябва да се изключва.При различните марки коли оборотите при които изключва компресора е различен,но е около 3500-4000.Но не винаги-обикновено управлението на климатроника комуникира с ЕКУ-то и когато то каже,че рязко се вдигат 3500 оборота(когато минаваш от 5 на 3-та например) прекъсва линията на RPM датчика и компресора изключва.Ако при включване на 1-ва и комресора изключва има други проблеми-например малко газ или запушване и при подаване на газ ниското налягане пада под 1 бар и датчика за налягане изключва докато не се изравнят ниско и високо налягане.Това зависи къде е сложен датчика за налягане-ако е сложен на високата страна дори и при малко газ в системата компресора може да не се изключи.

---------- Post added at 21:42 ---------- Previous post was at 21:38 ----------


Турбото няма как да ти се включва на 1500об, не знам за каква говориш, но ако е за делтата ти предполагам, че е със същия мотор акто мойта и турбото се включва на около 2500об. Карал съм темпра 1.9тд с електронно тъбло и там си показваше и турбото, кото се вижда, че се включва на около 2500об, а на 1500об си дърпа, но без турбо, дори на климатик.



Компресора грам не се изключва нито в покой, нито на първа, втора и която искаш скорост ;) Като изпреварвам извънградско на къси отсечки си го изключвам от копчето, щото знам от Виктор, че на моя мотор с пуснат климатик не е желателно да вдигам повече от 3500об

Не е желателно,но не е фатално.Дизелите са бавнооборотни и при тях може да не си изключваш компресора-6000-7000 оборота няма да вдигнеш,така че компресора няма да прецакаш,но си разтоварваш мотора при изпреварване.Отиди при тия пичове да ти видят помпата-ще останеш доволен.

soldier
22-07-2009, 21:46
Отиди при тия пичове да ти видят помпата-ще останеш доволен.

Кофтито е, че съм доста зле финансово и ще заминавам за 5 месеца в чужбина след 1 месец и през това време не знам колко ще се кара колата и дали да не го направя след това.

Satanism
22-07-2009, 23:34
Турбото няма как да ти се включва на 1500об, не знам за каква говориш, но ако е за делтата ти предполагам, че е със същия мотор акто мойта и турбото се включва на около 2500об. Карал съм темпра 1.9тд с електронно тъбло и там си показваше и турбото, кото се вижда, че се включва на около 2500об, а на 1500об си дърпа, но без турбо, дори на климатик.



Компресора грам не се изключва нито в покой, нито на първа, втора и която искаш скорост ;) Като изпреварвам извънградско на къси отсечки си го изключвам от копчето, щото знам от Виктор, че на моя мотор с пуснат климатик не е желателно да вдигам повече от 3500об
Абе ей, на луд няма да ме правите!!!

Аз може да съм много неща, ама глух не съм и звук от турбина познавам!Освен това около 8 месеца карах тая делта с буустметър в купето и имам представа кога ми се включва турбото и на колко надува!

Koлкото до климатика и изключването, аз тея работи не си ги мисля докато нямам какво да правя.Чел съм го в Ланчаджийския форум.Търся темата в момента.

kolev
23-07-2009, 10:47
на ланчата как е,е съвсем друг въпрос. ама и тия работи дето си чел във форума може да не са верни. ето тука пише за 145/146
http://www.alfa145.com/upload/Alfa145Manual/Volume%203/Manual%20Air%20Conditioner.PDF
http://www.alfa145.com/upload/Alfa145Manual/Volume%203/Automatic%20Air%20Conditioner.PDF

krasvag
04-08-2009, 14:57
какво имаш впредвид... тя си върви, но тръгването и е трудно. Дори ми се е случвало да ми свиркат на светофар докато се изтегля особено в баир. Незнам да ли всички 1.4 ТС са така, но тази мойта е доста спъната- вече две години си я карам така. Като набере горе долу е добре.... незнам. Междудругото може да ми препоръчате добри диагностици.



Колега,писането на кирилица предполага,че ще използваме само кирилица,а не цифри.Ако ти е трудно и не си намерил още буквата "Ч" ти препоръчвам да си поиграеш с клавиатурата и да я намериш!Намери я и си редактирай поста!!


Мордохай!

krasvag
04-08-2009, 16:11
предното е към това :)))

---------- Post added at 13:11 ---------- Previous post was at 13:09 ----------


Изобщо не се помайвай,а отивай да погледнат компресора.

victtorbg
04-08-2009, 21:44
Ами написал си,че твойта направо спира-такъв товар от компресора върху мотора не е нормален.

krasvag
05-08-2009, 12:49
МОРДОХАЙ извинявам се за 'маймуницата' си... не съм очаквал официалността и книжовността на правописа да са на толкова високо ниво тук. Все пак е хубаво да пазим и ценим езика и писмеността си.