Log in

View Full Version : антифриз



emo84
22-07-2009, 16:29
здравейте,искам да попитам следното: искам да си сменя антифриза,щото моя незнам на колко годинки е.Та питах в BORTOM и имат червен антифриз марка MOTOX,според вас добър ли е и какви са точните процедури за смяната му,мерси :handshake:

Pepo
22-07-2009, 16:41
здравейте,искам да попитам следното: искам да си сменя антифриза,щото моя незнам на колко годинки е.Та питах в BORTOM и имат червен антифриз марка MOTOX,според вас добър ли е и какви са точните процедури за смяната му,мерси :handshake:
Те тва е твоят антифриз
http://testfl.onion.it/iframe_main_catalogo_prodotto.inc.asp?cod_prd=1681&id_lingua=2&id_livello=1&id_canale=1&id_categoria=4

emo84
22-07-2009, 16:51
Те тва е твоят антифриз
http://testfl.onion.it/iframe_main_catalogo_prodotto.inc.asp?cod_prd=1681&id_lingua=2&id_livello=1&id_canale=1&id_categoria=4
търся някакъв сайт за поръчка ама нема,иамш ли нещо??? и колко литра ми трябват като се има предвид,че се разрежда 50/50

Pepo
22-07-2009, 16:59
търся някакъв сайт за поръчка ама нема,иамш ли нещо???

Заповядай,
За покупка клик (http://axm-auto.com/oils.php?oil=5&pid=94)

А тук (http://www.flpoland.pl/tabele/index.html) си провери колко ще ти трябва

emo84
22-07-2009, 17:04
Заповядай,
За покупка клик (http://axm-auto.com/oils.php?oil=5&pid=94)

А тук (http://www.flpoland.pl/tabele/index.html) си провери колко ще ти трябва
мерси много колега,но втория линк като го цъкна и избера марка alfa и натам нищо не става :???:

Pepo
22-07-2009, 17:09
мерси много колега,но втория линк като го цъкна и избера марка alfa и натам нищо не става :???:
Може и да не се отваря, ако си с Мозила.
Дай ми модел, двигател, за да проверя вместо теб :???:

emo84
22-07-2009, 17:10
Може и да не се отваря, ако си с Мозила.
Дай ми модел, двигател, за да проверя вместо теб :???:
:lol_sign: баш с mozilla съм,alfa 146/1.4ts/

KalinAlfista
22-07-2009, 17:14
long life на Мотул сащо е многоооооооо добър 140градуса точка на кипване това е наи-доброто...за мен!!!

Pepo
22-07-2009, 17:16
Можеш да го отвориш с IE

emo84
22-07-2009, 17:17
Можеш да го отвориш с IE
кво е това 8.4 ??? това 8 литра ли са?

Pepo
22-07-2009, 17:18
Можеш да го отвориш с IE
8,4 литра събира твоята 'убавица
Купуваш 4 литра антифриз и разреждаш 1:1 с дестилирана вода.

emo84
22-07-2009, 17:20
8,4 литра събира твоята 'убавица
Купуваш 4 литра антифриз и разреждаш 1:1 с дестилирана вода.
лелеее аз си викам,че трева 8 литра :boxed: сега прочетох,че се маха маркуча на радиатора най ниската точка сменя се с новия антифриз,паля да загрее и включи перката-гаса,и по късно ако има за доливане до MAX доливам и съм готов,така ли е?

emo84
22-07-2009, 17:44
пуснах си поръчката,но някой поръчвал ли е от този сайт и знае ли за колко време ще дойде поръчката?

soldier
22-07-2009, 19:23
лелеее аз си викам,че трева 8 литра :boxed: сега прочетох,че се маха маркуча на радиатора най ниската точка сменя се с новия антифриз,паля да загрее и включи перката-гаса,и по късно ако има за доливане до MAX доливам и съм готов,така ли е?
Не доливай до МАХ ;)
Като е студена колата трябва да ти е много малко на МИН, защото като загрее се разширява и ако си на МАХ на студен двигател, на топъл отиваш над МАХ :cheers:

emo84
22-07-2009, 21:51
колеги а как да източа антифриза като гледам на маркуча долу е някъква много странна скоба и най важното как да източа всичко от блока ???

victtorbg
22-07-2009, 22:16
колеги а как да източа антифриза като гледам на маркуча долу е някъква много странна скоба и най важното как да източа всичко от блока ???

Маркуча който влиза отдолу на радиатора го откачи от термостата и после го свали надолу за да изтече всичко.

emo84
22-07-2009, 22:28
Маркуча който влиза отдолу на радиатора го откачи от термостата и после го свали надолу за да изтече всичко.
колега я кажи на снимката http://store.picbg.net/pubpic/B2/7B/aa48b5b77c50b27b.bmp от точка 1 или 2 (долу) да откача маркуча,а требва ли да е отворил термостата за да изтече всичко

victtorbg
22-07-2009, 22:39
колега я кажи на снимката http://store.picbg.net/pubpic/B2/7B/aa48b5b77c50b27b.bmp от точка 1 или 2 (долу) да откача маркуча,а требва ли да е отворил термостата за да изтече всичко

От т.1.Желателно е да е отворил термостата иначе няма да източиш всичко,но се пази да не се изгориш.

emo84
22-07-2009, 22:42
От т.1.Желателно е да е отворил термостата иначе няма да източиш всичко,но се пази да не се изгориш.
да разбрах те и мерси много,само едно неми е ясно.Има някакви странни скоби на тези маркучи,как и с какво се свалят

soldier
22-07-2009, 22:56
Зависи от скобата някой са с болт, т.е. с права отверка, за другите нямам идея. Задължително го прави на студен двигател ;)

victtorbg
22-07-2009, 22:59
да разбрах те и мерси много,само едно неми е ясно.Има някакви странни скоби на тези маркучи,как и с какво се свалят

Не знам какви са при теб-има такива които са фабрични и те се сменят с нови,има и такива които се разтварят със специални клещи.Ако не можеш да я свалиш-скъсай я,но после сложи нова и не купувай от евтините китайски скоби.Купи си немска,полска или друга,но не и от тези дето са по лев килото.

---------- Post added at 22:59 ---------- Previous post was at 22:57 ----------


Зависи от скобата някой са с болт, т.е. с права отверка, за другите нямам идея. Задължително го прави на студен двигател ;)

при студен мотор остават около 2 л. в мотора.

kolev
23-07-2009, 10:40
и ще остане 1 квадратен метър кожа по двигателя. антифриза се сменя само на студен двигател.

emo84
23-07-2009, 22:10
ето ги скобите http://store.picbg.net/pubpic/34/A5/bc64506bf82634a5.JPG
http://store.picbg.net/pubpic/E9/C2/ba406b1ee6f8e9c2.JPG
как се сваля тва чудо???

kolev
24-07-2009, 10:26
с клещи резачи късаш закопчалката и на мястото на скобата слагаш такава с винт.

Pepo
24-07-2009, 13:26
с клещи резачи късаш закопчалката и на мястото на скобата слагаш такава с винт.
Браво, майсторе :wow:
Подпъхни с тъничка отвертка странично под горната част на закопчалката и ще се отвори :-P

victtorbg
24-07-2009, 13:38
и ще остане 1 квадратен метър кожа по двигателя. антифриза се сменя само на студен двигател.

Интересно аз как все още имам кожа при положение,че сменям антифриза на загрял мотор.

kolev
24-07-2009, 14:18
Интересно аз как все още имам кожа при положение,че сменям антифриза на загрял мотор.

незнам колега, то и от гасенето на чернобил има още живи хора :tooth: . безопасноста е на 1-во място. на всякъде пише системата да не се отваря докато е гореща.да не говорим че изпаренията са отровни и така температурата на двигателя може рязко да скочи.

mordohy
24-07-2009, 14:24
Това,че на някой му се е разминало и не си е счупил главата,изрязал пръстите или не си е свалил кожата,не означава,че е невъзможно!Когато се предупреждава за възможни опасности е редно да се вслушаме,а не да се правиме на герои!Смяната на антифриза на топъл двигател крие и друга опасност.Наливането на студения антифриз свива разко ризите на блока и е възможно блокирането на мотора.Рязкото изстудяване също не е благоприятно.Може да се получат и изкривявания и вътрешни напрежения,а от тях и скъсване на детайли!
Мислете преди да пишете простотии и да се правите на много печени!От такива самохвалковщини понякога и се умира.Не това е целта на раздела,а и на форума,като цяло!
За дърво сте!Хванала ви е жегата!
Що не се охладите с някоя студена бира!:cheers:

Pepo
24-07-2009, 14:35
Наливането на студения антифриз свива разко ризите на блока и е възможно блокирането на мотора.Рязкото изстудяване също не е благоприятно.
Що не се охладите с някоя студена бира!:cheers:

Еее, колега, става въпрос за източването :lupe:
А за наливането си прав - добре е да се поизчака :smoke:
А пък за студените бири си най-прав :cheers:

soldier
24-07-2009, 17:15
Еее, колега, става въпрос за източването :lupe:
А за наливането си прав - добре е да се поизчака :smoke:
А пък за студените бири си най-прав :cheers:
Щом ще чакаш да истине, по-добре го източи като е изтинал.

Пък и victorbg не говори за изцяло студен двигател, а поне да спадне темп до <40 градуса. Така, че всички сте прави в случая, вече човека сам да си преценява. Аз лично бих изчакал около час преди да почна да източвам.

kolev
24-07-2009, 18:05
ако ще правиш смяна при отворил термостат, значи антифриза трябва да е поне 85 градуса като и ще е създал леко налягане в системата. който иска и мисли че е безопасно и за него и за колата нека се пробва. аз на боксера си имам 2 пробки :smoke:

Pepo
24-07-2009, 18:05
soldier_vl (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=6709), цитираш ме, а не четеш - пише наливане, а не източване ;-)

LeoVin4i
24-07-2009, 20:04
Боксерите имат пробки ама не знам защо повечето майсторЕ не ги използват. Може да си имат нещо наум :grin: Иначе ми се струва, че през маркуча на радиатора и на загрял мотор да източваш, не може да изкараш всичкия антифриз от мотора.

mordohy
25-07-2009, 15:16
МайсторЬето не отвиват тия пробки,защото ги мързи да лягат отдолу.На 100% никога не може да се източи антифриза,но то не е и необходимо,защото след източването,ако не хванеш маркуча от чешмата и не промиеш добре системата,все едно нищо не си направил.Добре е водата на чешмата да е мека,но и варовита да е,не е голям проблем.Антифриза не позволява на варовика да се захваща за стените на мотора,а и той е проблем само за мотори,на които редовно се долива вода.По-голям проблем са утайките.Разбира се,добре е да промием с дестилирана вода,добре е да доливаме само дестилирана вода,но цялата работа е като да стреляме с топове по врабчета.

hollyman_R
27-07-2009, 00:04
И да я промиеш, пак ще остане вода - от тази, с която си промивал. Няма начин да се източи напълно. Така поне аз си мисля. Следователно най-добре е да се промие с дестилирана вода, за да остане такава в системата. Ама като сметнеш колко литра вода ще ти трябват за хубава промивка, то май ще стане по-скъпо промиването от антифриза:)))
Всъщност сега се сещам, че може да се източи всичката вода като се използва компресор със сгъстен въздух. Аз правих тази процедура на моята като сменях антифриза в началото, но доколко е била успешна, само Бог знае...

tonov
27-07-2009, 09:42
И да я промиеш, пак ще остане вода - от тази, с която си промивал. Няма начин да се източи напълно. Така поне аз си мисля. Следователно най-добре е да се промие с дестилирана вода, за да остане такава в системата. Ама като сметнеш колко литра вода ще ти трябват за хубава промивка, то май ще стане по-скъпо промиването от антифриза:)))
Всъщност сега се сещам, че може да се източи всичката вода като се използва компресор със сгъстен въздух. Аз правих тази процедура на моята като сменях антифриза в началото, но доколко е била успешна, само Бог знае...

А пък и доколко е била необходима ...
Ръжда и жена тръгне ли, няма спиране. Ако има ръжда и утайки в антифриза, това говори за некачествени консумативи и немарливо поддържане. Триста промивки да направиш, няма да се изчисти напълно, може само да се закрепи положението.

emo84
28-07-2009, 12:56
аз си направих смяната,от системата ми изтече зелен антифриз чист на сълза,промивките ми не бяха задължителни и несъм правил,сипах си paraflu всичко се обезвъздуши и всичко си е ок

georgievgi76
28-07-2009, 13:29
Днес на моята кола/145 1.6 boxer/,след като източиха и радиатора,майсторите успяха да налеят 7 литра антифриз.:dyrvo_v_kenefa:

astronoma
31-07-2009, 01:04
колега теб те признавам...я по добре затвори капака и я закараи в сервиз...или си купи една камера и я пусни да гледаме и ще ти казваме какво да правишллл:bouncing_smiley::bouncing_smiley::!::!:: !::!::!:

b_angelov
01-10-2009, 17:55
Темата е малко старичка, но реших да ви покажа как си прочистих охладителната системата. Поради манипулации беше влязло много масло в антифриза. Бяха се пресекли двете и казанчето ми стана буквално на г?з. Като отворя капачката му, излизаше гадна гъста кафява пяна, подобна на боза. Явно доста масло беше влязло. Следваше яко промване на системата с вода и след това, по идея на един колега зареждане с чиста водичка и калгон. Така да си карах около 200 км. и хвърлих водата. Следва още една хубава промивка на системата с маркуча.
Малко покарах колата и направих още една промивка. Това защото ако все още има пресечени пацули някъде по системата на големия кръг - да си излязат в най-горната точка (понеже маслото е леко и плува над водата).
Последва сваляне и промивка на казанчето, че то е най-засечено. Това го направих с каквото намерих под ръка - комбинация от Бинго, Веро и Доместос. запуших му всички дупки, напълних го до половина с вода и последва яко джуркане на ръка, почти около час. Някой колега ми беше споменал че с пясък става като ново, но нямах под ръка. Все пак резултата е доста доволен. Все още се виждат налепи по стените на казанчето, но са пренебрежимо малки.

Долу има малко снимки от промивката на мотора:

Изкарах мъркуча, който връща антифриза в казанчето и го свързах директно към ВиК-то. По обратен път водата излизаше от щутцера му, и за да не уливам много мотора и кабелите от долу, изведох водата на страни с втори мъркуч. Така всяка промивка си трае около час. Вече водата е почти бистра като вода и спокойно мога отново да си я заредя с антифриз. Днес си взех 2 бутилки Febi Bilstein -52°C по 1.5 литра, но май ще са малко. В сайта, който е публикувал колегата по-горе пише, че мотора ми събира 8.4 л. течност. Това може би означава, че разредената смес ще е в отношение 1/1.8, което ще рече че ще издържа до -17°C.

Та нужен ли е още концентрат?