View Full Version : антифриз
здравейте,искам да попитам следното: искам да си сменя антифриза,щото моя незнам на колко годинки е.Та питах в BORTOM и имат червен антифриз марка MOTOX,според вас добър ли е и какви са точните процедури за смяната му,мерси :handshake:
здравейте,искам да попитам следното: искам да си сменя антифриза,щото моя незнам на колко годинки е.Та питах в BORTOM и имат червен антифриз марка MOTOX,според вас добър ли е и какви са точните процедури за смяната му,мерси :handshake:
Те тва е твоят антифриз
http://testfl.onion.it/iframe_main_catalogo_prodotto.inc.asp?cod_prd=1681&id_lingua=2&id_livello=1&id_canale=1&id_categoria=4
Те тва е твоят антифриз
http://testfl.onion.it/iframe_main_catalogo_prodotto.inc.asp?cod_prd=1681&id_lingua=2&id_livello=1&id_canale=1&id_categoria=4
търся някакъв сайт за поръчка ама нема,иамш ли нещо??? и колко литра ми трябват като се има предвид,че се разрежда 50/50
търся някакъв сайт за поръчка ама нема,иамш ли нещо???
Заповядай,
За покупка клик (http://axm-auto.com/oils.php?oil=5&pid=94)
А тук (http://www.flpoland.pl/tabele/index.html) си провери колко ще ти трябва
Заповядай,
За покупка клик (http://axm-auto.com/oils.php?oil=5&pid=94)
А тук (http://www.flpoland.pl/tabele/index.html) си провери колко ще ти трябва
мерси много колега,но втория линк като го цъкна и избера марка alfa и натам нищо не става :???:
мерси много колега,но втория линк като го цъкна и избера марка alfa и натам нищо не става :???:
Може и да не се отваря, ако си с Мозила.
Дай ми модел, двигател, за да проверя вместо теб :???:
Може и да не се отваря, ако си с Мозила.
Дай ми модел, двигател, за да проверя вместо теб :???:
:lol_sign: баш с mozilla съм,alfa 146/1.4ts/
KalinAlfista
22-07-2009, 17:14
long life на Мотул сащо е многоооооооо добър 140градуса точка на кипване това е наи-доброто...за мен!!!
Можеш да го отвориш с IE
кво е това 8.4 ??? това 8 литра ли са?
Можеш да го отвориш с IE
8,4 литра събира твоята 'убавица
Купуваш 4 литра антифриз и разреждаш 1:1 с дестилирана вода.
8,4 литра събира твоята 'убавица
Купуваш 4 литра антифриз и разреждаш 1:1 с дестилирана вода.
лелеее аз си викам,че трева 8 литра :boxed: сега прочетох,че се маха маркуча на радиатора най ниската точка сменя се с новия антифриз,паля да загрее и включи перката-гаса,и по късно ако има за доливане до MAX доливам и съм готов,така ли е?
пуснах си поръчката,но някой поръчвал ли е от този сайт и знае ли за колко време ще дойде поръчката?
лелеее аз си викам,че трева 8 литра :boxed: сега прочетох,че се маха маркуча на радиатора най ниската точка сменя се с новия антифриз,паля да загрее и включи перката-гаса,и по късно ако има за доливане до MAX доливам и съм готов,така ли е?
Не доливай до МАХ ;)
Като е студена колата трябва да ти е много малко на МИН, защото като загрее се разширява и ако си на МАХ на студен двигател, на топъл отиваш над МАХ :cheers:
колеги а как да източа антифриза като гледам на маркуча долу е някъква много странна скоба и най важното как да източа всичко от блока ???
victtorbg
22-07-2009, 22:16
колеги а как да източа антифриза като гледам на маркуча долу е някъква много странна скоба и най важното как да източа всичко от блока ???
Маркуча който влиза отдолу на радиатора го откачи от термостата и после го свали надолу за да изтече всичко.
Маркуча който влиза отдолу на радиатора го откачи от термостата и после го свали надолу за да изтече всичко.
колега я кажи на снимката http://store.picbg.net/pubpic/B2/7B/aa48b5b77c50b27b.bmp от точка 1 или 2 (долу) да откача маркуча,а требва ли да е отворил термостата за да изтече всичко
victtorbg
22-07-2009, 22:39
колега я кажи на снимката http://store.picbg.net/pubpic/B2/7B/aa48b5b77c50b27b.bmp от точка 1 или 2 (долу) да откача маркуча,а требва ли да е отворил термостата за да изтече всичко
От т.1.Желателно е да е отворил термостата иначе няма да източиш всичко,но се пази да не се изгориш.
От т.1.Желателно е да е отворил термостата иначе няма да източиш всичко,но се пази да не се изгориш.
да разбрах те и мерси много,само едно неми е ясно.Има някакви странни скоби на тези маркучи,как и с какво се свалят
Зависи от скобата някой са с болт, т.е. с права отверка, за другите нямам идея. Задължително го прави на студен двигател ;)
victtorbg
22-07-2009, 22:59
да разбрах те и мерси много,само едно неми е ясно.Има някакви странни скоби на тези маркучи,как и с какво се свалят
Не знам какви са при теб-има такива които са фабрични и те се сменят с нови,има и такива които се разтварят със специални клещи.Ако не можеш да я свалиш-скъсай я,но после сложи нова и не купувай от евтините китайски скоби.Купи си немска,полска или друга,но не и от тези дето са по лев килото.
---------- Post added at 22:59 ---------- Previous post was at 22:57 ----------
Зависи от скобата някой са с болт, т.е. с права отверка, за другите нямам идея. Задължително го прави на студен двигател ;)
при студен мотор остават около 2 л. в мотора.
и ще остане 1 квадратен метър кожа по двигателя. антифриза се сменя само на студен двигател.
ето ги скобите http://store.picbg.net/pubpic/34/A5/bc64506bf82634a5.JPG
http://store.picbg.net/pubpic/E9/C2/ba406b1ee6f8e9c2.JPG
как се сваля тва чудо???
с клещи резачи късаш закопчалката и на мястото на скобата слагаш такава с винт.
с клещи резачи късаш закопчалката и на мястото на скобата слагаш такава с винт.
Браво, майсторе :wow:
Подпъхни с тъничка отвертка странично под горната част на закопчалката и ще се отвори :-P
victtorbg
24-07-2009, 13:38
и ще остане 1 квадратен метър кожа по двигателя. антифриза се сменя само на студен двигател.
Интересно аз как все още имам кожа при положение,че сменям антифриза на загрял мотор.
Интересно аз как все още имам кожа при положение,че сменям антифриза на загрял мотор.
незнам колега, то и от гасенето на чернобил има още живи хора :tooth: . безопасноста е на 1-во място. на всякъде пише системата да не се отваря докато е гореща.да не говорим че изпаренията са отровни и така температурата на двигателя може рязко да скочи.
Това,че на някой му се е разминало и не си е счупил главата,изрязал пръстите или не си е свалил кожата,не означава,че е невъзможно!Когато се предупреждава за възможни опасности е редно да се вслушаме,а не да се правиме на герои!Смяната на антифриза на топъл двигател крие и друга опасност.Наливането на студения антифриз свива разко ризите на блока и е възможно блокирането на мотора.Рязкото изстудяване също не е благоприятно.Може да се получат и изкривявания и вътрешни напрежения,а от тях и скъсване на детайли!
Мислете преди да пишете простотии и да се правите на много печени!От такива самохвалковщини понякога и се умира.Не това е целта на раздела,а и на форума,като цяло!
За дърво сте!Хванала ви е жегата!
Що не се охладите с някоя студена бира!:cheers:
Наливането на студения антифриз свива разко ризите на блока и е възможно блокирането на мотора.Рязкото изстудяване също не е благоприятно.
Що не се охладите с някоя студена бира!:cheers:
Еее, колега, става въпрос за източването :lupe:
А за наливането си прав - добре е да се поизчака :smoke:
А пък за студените бири си най-прав :cheers:
Еее, колега, става въпрос за източването :lupe:
А за наливането си прав - добре е да се поизчака :smoke:
А пък за студените бири си най-прав :cheers:
Щом ще чакаш да истине, по-добре го източи като е изтинал.
Пък и victorbg не говори за изцяло студен двигател, а поне да спадне темп до <40 градуса. Така, че всички сте прави в случая, вече човека сам да си преценява. Аз лично бих изчакал около час преди да почна да източвам.
ако ще правиш смяна при отворил термостат, значи антифриза трябва да е поне 85 градуса като и ще е създал леко налягане в системата. който иска и мисли че е безопасно и за него и за колата нека се пробва. аз на боксера си имам 2 пробки :smoke:
soldier_vl (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=6709), цитираш ме, а не четеш - пише наливане, а не източване ;-)
LeoVin4i
24-07-2009, 20:04
Боксерите имат пробки ама не знам защо повечето майсторЕ не ги използват. Може да си имат нещо наум :grin: Иначе ми се струва, че през маркуча на радиатора и на загрял мотор да източваш, не може да изкараш всичкия антифриз от мотора.
МайсторЬето не отвиват тия пробки,защото ги мързи да лягат отдолу.На 100% никога не може да се източи антифриза,но то не е и необходимо,защото след източването,ако не хванеш маркуча от чешмата и не промиеш добре системата,все едно нищо не си направил.Добре е водата на чешмата да е мека,но и варовита да е,не е голям проблем.Антифриза не позволява на варовика да се захваща за стените на мотора,а и той е проблем само за мотори,на които редовно се долива вода.По-голям проблем са утайките.Разбира се,добре е да промием с дестилирана вода,добре е да доливаме само дестилирана вода,но цялата работа е като да стреляме с топове по врабчета.
hollyman_R
27-07-2009, 00:04
И да я промиеш, пак ще остане вода - от тази, с която си промивал. Няма начин да се източи напълно. Така поне аз си мисля. Следователно най-добре е да се промие с дестилирана вода, за да остане такава в системата. Ама като сметнеш колко литра вода ще ти трябват за хубава промивка, то май ще стане по-скъпо промиването от антифриза:)))
Всъщност сега се сещам, че може да се източи всичката вода като се използва компресор със сгъстен въздух. Аз правих тази процедура на моята като сменях антифриза в началото, но доколко е била успешна, само Бог знае...
И да я промиеш, пак ще остане вода - от тази, с която си промивал. Няма начин да се източи напълно. Така поне аз си мисля. Следователно най-добре е да се промие с дестилирана вода, за да остане такава в системата. Ама като сметнеш колко литра вода ще ти трябват за хубава промивка, то май ще стане по-скъпо промиването от антифриза:)))
Всъщност сега се сещам, че може да се източи всичката вода като се използва компресор със сгъстен въздух. Аз правих тази процедура на моята като сменях антифриза в началото, но доколко е била успешна, само Бог знае...
А пък и доколко е била необходима ...
Ръжда и жена тръгне ли, няма спиране. Ако има ръжда и утайки в антифриза, това говори за некачествени консумативи и немарливо поддържане. Триста промивки да направиш, няма да се изчисти напълно, може само да се закрепи положението.
аз си направих смяната,от системата ми изтече зелен антифриз чист на сълза,промивките ми не бяха задължителни и несъм правил,сипах си paraflu всичко се обезвъздуши и всичко си е ок
georgievgi76
28-07-2009, 13:29
Днес на моята кола/145 1.6 boxer/,след като източиха и радиатора,майсторите успяха да налеят 7 литра антифриз.:dyrvo_v_kenefa:
astronoma
31-07-2009, 01:04
колега теб те признавам...я по добре затвори капака и я закараи в сервиз...или си купи една камера и я пусни да гледаме и ще ти казваме какво да правишллл:bouncing_smiley::bouncing_smiley::!::!:: !::!::!:
b_angelov
01-10-2009, 17:55
Темата е малко старичка, но реших да ви покажа как си прочистих охладителната системата. Поради манипулации беше влязло много масло в антифриза. Бяха се пресекли двете и казанчето ми стана буквално на г?з. Като отворя капачката му, излизаше гадна гъста кафява пяна, подобна на боза. Явно доста масло беше влязло. Следваше яко промване на системата с вода и след това, по идея на един колега зареждане с чиста водичка и калгон. Така да си карах около 200 км. и хвърлих водата. Следва още една хубава промивка на системата с маркуча.
Малко покарах колата и направих още една промивка. Това защото ако все още има пресечени пацули някъде по системата на големия кръг - да си излязат в най-горната точка (понеже маслото е леко и плува над водата).
Последва сваляне и промивка на казанчето, че то е най-засечено. Това го направих с каквото намерих под ръка - комбинация от Бинго, Веро и Доместос. запуших му всички дупки, напълних го до половина с вода и последва яко джуркане на ръка, почти около час. Някой колега ми беше споменал че с пясък става като ново, но нямах под ръка. Все пак резултата е доста доволен. Все още се виждат налепи по стените на казанчето, но са пренебрежимо малки.
Долу има малко снимки от промивката на мотора:
Изкарах мъркуча, който връща антифриза в казанчето и го свързах директно към ВиК-то. По обратен път водата излизаше от щутцера му, и за да не уливам много мотора и кабелите от долу, изведох водата на страни с втори мъркуч. Така всяка промивка си трае около час. Вече водата е почти бистра като вода и спокойно мога отново да си я заредя с антифриз. Днес си взех 2 бутилки Febi Bilstein -52°C по 1.5 литра, но май ще са малко. В сайта, който е публикувал колегата по-горе пише, че мотора ми събира 8.4 л. течност. Това може би означава, че разредената смес ще е в отношение 1/1.8, което ще рече че ще издържа до -17°C.
Та нужен ли е още концентрат?
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.