PDA

View Full Version : Помощ и съвет за ALFA 164 V6 TB



alex37
24-07-2009, 19:06
Купих АЛФА 164 В6 ТБ 1994 модел преди 2години беше на 248000 ,(продавача каза колата още се разработва основен ремонт лагери на двигателя, сегменти сменени )след като го купих и почнах да карам (ЗАБЕЛЕЖКА:Проблема става при запалване и преди да тръгна на път,и преди стопирането на двигателя на паркинга, , Когато шофирам няма проблем като часовник работи общо взето на празни обороти вътре в купето от двигателния отсек понякога влиза
звук подобен на разбит лагер(ктюр,ктюp... ...)като че ли го прави повече на топъл двигател преди да спра мотора ,оттогава изминах цели 7000 км, сега е на 255000км , взе да го прави повече тоя звук (ктюр,... ...) аз взех докторската слушалка и взех да слушам мотора като болен а аз доктор стори ми се лагера на главата на клима компресор и го смених но уцелих караваната ,
(ктюр,... ...) продължава , махнах ремъка който върти динамото,климатика,водната помпа колата заработи ама звука (ктюр,ктюp... ...) пак го има , останаха тез работещи агрегати ,
1-помпата на рейката кормилната,
2-лагера на масления обтегач
3-и двигателя ,
шумът е едно от тез 3 трите ама кое ???
Това е КОЛЕГИ помагайте който знае повече ,,,
благодаря още отсега

ivo 164
25-07-2009, 10:30
може да се наложи да преслушаш коленовия вал,за сьжаление:prescription:

didod
25-07-2009, 11:26
Ахам... Мотовилкови лагери може би... Като най-лош вариант.

alex37
25-07-2009, 18:13
може да се наложи да преслушаш коленовия вал,за сьжаление:prescription:

ако е коленовия вал през тез 7000 km трябваше да блокира :new_Eyecrazy:, по време на шофиране няма никакъв шум ,тегли като германски панзер :go:не признава BMW та ,Porsche та ... при запалването звука го имаше днеска , след туй го карах 40 км но проблем , и преди
да исключа двигателя на паркинга го нямаше звука :oops: е за туй ко ще кажете :question:
(ЗАБЕЛЕЖКА:Проблема става при запалване и преди да тръгна на път,и преди стопирането на двигателя на паркинга, , Когато шофирам няма проблем като часовник работи общо взето на празни обороти вътре го взема тоя звук

Novachev
25-07-2009, 18:49
Обикновено проверката за биелен лагер на слух става лесно форсираш двигателя на 2500-3000 оборота на място и му връщаш газта ако се появи причукване при тези обороти веднага след връщането на газта има голяма вероятност да е биелен лагер или бутало

Da_Fuse
25-07-2009, 20:11
Другият вариянт, който е още по-неприятен е бутален болт.

alex37
25-07-2009, 21:22
Другият вариянт, който е още по-неприятен е бутален болт.

Днеска открих страност на масления обтегач , когато мотора е стоп буталото на обтегача натиска лоста на лагера о го обтяга MAX-максимум, когато пускам двигателя да работи буталото на масления обтегач се свива до MIN-минимум и между буталото на обтегача и лоста остава 1-1,5 см празнина (въздух) каква е таз работа аз не можах да разбера (нали трябва да обтега тригера ) много странна работа който знае нещо КОЛЕГИ да казва : Според мене обтегача действа противоположно: когато трябва да обтяга не обтяга , когато трябва да разхлабва обтяга ,,
Пускам и снимка и:
1снимка мотора не работи : маслен обтегач обтяга
2снимка мотора работи :маслен обтегач не обтяга

Звуковото усещане как да го обясня : нещо като морз :
на празни оборш за 1 секунда прави 3 кют,кют,кют след туй 1сек няма звук следващата 1 сек пак 3 кют след 1 сек няма нищо следв 1 сек само 1 кют ,,увеличавам обор до 2-3000 непрокаснато кют кют прави , без интервали ,Стопирам мотора прави за последно прави 1-2 кюта преди да спре въртенето коляновия вал

alfonco147GTA
27-07-2009, 02:48
провери ли си обтяжните ролки на ангренажа?

alex37
27-07-2009, 09:59
провери ли си обтяжните ролки на ангренажа?

не ги проверих ,те са 4 общо - нали това са Две на главите и една на маслената помпа и масления обтегач давам и снимка

sas_88
09-08-2009, 18:56
Същия звук го има и мойта която взех преди няколко дена,та аз се съмнявам за биелни лагери,в момента разчеквам мотора,утре сигурно ще го извадя.При мен звука се чуваше много силно като запаля,после в ниските обороти леко утихваше,като кача на 2500-3000 тракаше почти постоянно!

TRENDi
09-08-2009, 19:25
Според мене обтегача действа противоположно: когато трябва да обтяга не обтяга , когато трябва да разхлабва обтяга ,,
Пускам и снимка и:
1снимка мотора не работи : маслен обтегач обтяга
2снимка мотора работи :маслен обтегач не обтяга

Доколкото съм чувал (не знам), точно това му е нормалния начин на работа. Прати едно ЛС на Madboy (Краси Рангелов). Вярвам, че ще ти обясни, как работи при 2.5 и 3.0 моторите на класиките. Предполагам, че и при теб е аналогично.

П.С. Обтяжната ролка на ангренажа ти е тази до "обтегача", в дясно от него на снимката.

Abarth
09-08-2009, 22:48
Да наистина консултирай се с Краси,много е готин и ще ти обясни всичко :)

sas_88
09-08-2009, 23:05
П.С. Обтяжната ролка на ангренажа ти е тази до "обтегача", в дясно от него на снимката.


А този обтегач не движи ли точно тая ролка?

TRENDi
10-08-2009, 00:48
А този обтегач не движи ли точно тая ролка?

Точно нея движи, но идеята на жабарските инженери (това, че е маслен и действа като разпускач, а не обтегач) аз не мога да ти я обясня. Най-много да напиша някоя глупост.

wrc
10-08-2009, 17:58
И при мене е същото,има го това почукване само на свободен ход и когато паля.С увеличаване на оборотите изчезва.На мен ми се струва,че го чувам високо горе,някъде в главата която е от към купето,ама знам ли.А как се разбира дали е бутален болт?

alex37
10-08-2009, 19:33
И при мене е същото,има го това почукване само на свободен ход и когато паля.С увеличаване на оборотите изчезва.На мен ми се струва,че го чувам високо горе,някъде в главата която е от към купето,ама знам ли.А как се разбира дали е бутален болт?

http://www.youtube.com/watch?v=YQedV4EQFtk

почукването се чува на видеото , същото е нали ,
в някои форуми казват че е паразитната ролка която върти маслената помпа и тя е точно там "високо горе,някъде в главата която е от към купето"

wrc
10-08-2009, 19:43
Ами май да,мисля че е това.Но ако е от ролката с увеличаване на оборотите би трябвало да се увеличава и почукването или....?Тая ролка сменял ли си я,щот аз не съм я бутвал.

alex37
10-08-2009, 20:57
Ами май да,мисля че е това.Но ако е от ролката с увеличаване на оборотите би трябвало да се увеличава и почукването или....?Тая ролка сменял ли си я,щот аз не съм я бутвал.

Колега и аз не съм я сменял само проучвам и събирам информация ,,

sas_88
13-08-2009, 18:31
Евентуално със прослушване,но най сигурно е разглобване,при мен се оказа че на задната глава най лявото бутало(незнам кой номер е) лагерите са се качили един върху друг...А някои може ли да ми каже как се стяга ангренажния ремък?

virusalfa
17-08-2009, 14:31
Евентуално със прослушване,но най сигурно е разглобване,при мен се оказа че на задната глава най лявото бутало(незнам кой номер е) лагерите са се качили един върху друг...А някои може ли да ми каже как се стяга ангренажния ремък?4-ти цилиндър!

Venci
17-08-2009, 18:54
Колеги, въпросният звук със сигурност се чува от масленият разпусквач на ангренажния ремък. Да наистина неговата роля е да държи ангренажният ремък опънат когато двигателят не работи и при първото завъртане на стартера. Тези моменти са критични за този тип двигатели. Те имат склонност при проблеми с разпусквача да прескача ремъка на дясната глава, ако колата е на скорост с изгасен мотор и по някаква причина тръгне назад (питайте ме как знам). Работата на разпусквача е следната. Вътре в него има бутало със ос която натиска планката закачена за ролката. Така в комбинация с ексцентричната сърцевина на ролката се опъва ремъка. От горната страна на буталото има пружина, която напъва буталото и оста натиска планката, така ремъка се опъва от пружината. Когато мотора запали първото отклонение на маслената магистрала отива точно към разпусквача през горната закрепваща шпилка, която е куха. Налягането на маслото противодейства на пружината и буталото се връща. В резултат ангренажният ремък се отхлабва. Това остава така до няколко секунди след загасването на мотора, когато налягането в маслените магистрали пада и пружината отново натяга ремъка.
Комбинацията от описаното по-горе заедно с още една външна пружина държи ремъка опънат както са решили инжинерите. Естествено тези двигатели, от които между другото имам 3 броя са доста дърти. Явяват се проблеми с уплътненията на буталцето и с пружините. Това причинява течове и и по голям ход на разпусквача от което се чуват шумувете, които ви притесняват.
Аз имах такъв шум на единия ми 2.5 мотор и се оказа, че външната пружина, която ограничава хода на планката е счупена. Освен това и планката ми беше счупена и се наложи да я заварявам.
Всеки един обезпокояващ шум от 12 клапановите V-образни двигатели трябва да се диагностицира като първо се махнат пластмасовите кори на ангренажа и се провери състоянието на разпусквача и неговите пружини!
Поздрави!

wrc
17-08-2009, 22:19
При мен обаче мисля,че шумът е от някъде другаде.Понеже и моят разпусквач течеше като лейка,преди 2 седмици го разглобихме.Всички пружини,планки,бутала си бяха здрави.Сменихме всички гумени уплътнения/след 40 дневно чакане да пристигнат от някъде/ и сега си е добре,т.е. вече не тече.Колко ще издържат тея уплътнения вече е друг въпрос:screwy:.НО,този шум,абсолютно същия си го имаше преди ремонта му,има си го и сега.А и аз определено го чувам откъм главата,а там от какво може да е...незнам.Явно ще има интервенция:-P

Bobi_33
17-08-2009, 23:49
При мен обаче мисля,че шумът е от някъде другаде.Понеже и моят разпусквач течеше като лейка,преди 2 седмици го разглобихме.Всички пружини,планки,бутала си бяха здрави.Сменихме всички гумени уплътнения/след 40 дневно чакане да пристигнат от някъде/ и сега си е добре,т.е. вече не тече.Колко ще издържат тея уплътнения вече е друг въпрос:screwy:.НО,този шум,абсолютно същия си го имаше преди ремонта му,има си го и сега.А и аз определено го чувам откъм главата,а там от какво може да е...незнам.Явно ще има интервенция:-P


Луфтове на клапани мерил ли си?

Venci
17-08-2009, 23:52
В главата - луфт на някой клапан, така че не бързай да разхвърляш мотора... и все пак това, че е отварян разпусквачо-обтегача не значи че не може да издава плашещи звуци. А това със смяната на гумичките - при мен изкара 1000-2000 км и стана още по-зле. Така, че сега взех крути мерки против течовете на масло за винаги.

Bobi_33
18-08-2009, 00:12
Така, че сега взех крути мерки против течовете на масло за винаги.

Мдаааа, тия дни ще чуем как шестака тиктака без излищни шумове....:naughty:

wrc
18-08-2009, 01:09
Луфтове на клапани мерил ли си?

А,няма нужда да ги меря,те и така си се чуват:grin:,но това потракване е някво друго.Незнам,то ще си обади:grin:

---------- Post added at 22:09 ---------- Previous post was at 21:59 ----------


В главата - луфт на някой клапан, така че не бързай да разхвърляш мотора... и все пак това, че е отварян разпусквачо-обтегача не значи че не може да издава плашещи звуци. А това със смяната на гумичките - при мен изкара 1000-2000 км и стана още по-зле. Така, че сега взех крути мерки против течовете на масло за винаги.

Ми аз наближавам вече 1000км след смяната им,значи да попоглеждам за локвички пак:gruebel:.Ако не си патентовал мерките против теч:grin:,ще може ли да ги споделиш,за да ги внедрим и ние:grin:Беше споменал нещо за обтягащ механизъм от 164 3.0 12V или не е това.?

Venci
18-08-2009, 02:24
12 клапановите глави имат доста нетипично решение за задействане на клапаните. Смукателните клапани се натискат директно от гърбиците на разпределителните валове, а изпускателните чрез къси пръти, чашки и кобилици. Двата вида клапани имат коренно различен начин за регулиране със коренно различни луфтове. Именно поради горното клапаните на тези мотори имат способността да издават при увеличен луфт странни и плашещи звуци подобни на фуражомелка. Така, че не бързай със заключенията.
Колкото до методите за справяне с течовете от хидравличния разпусквач на ангренажния ремък. Те не са мой патент. Хората са го измислили отдавна. Като цяло всеки един метод се базира на спирането на притока на масло. Това е първото нещо. Заменя се горната закрепваща шпилка на разпусквача с плътна. Запушва се оттичащия отвор. След това има вариянти най-различни. Може да се преработи леко оригиналното тяло на разпусквача, така че да се фиксира неподвижно и натега на ремъка да се прави с допълнителен винт. Може да се изработи изцяло нов вече обтегач, който да ползва съвременна ролка, вместо оригиналната, която няма намиранееее...
Най-цивилизованият вариянт е свързан със оригиналното решение на Алфа Ромео. Когато виждат, че с хидравличния вариянт имат големи проблеми, започват да предлагат заместващи комплекти включващи шпилки за запушване на маслените магистрали и коренно различен разпусквач дейставащ с биметална пластина и спираловидна пружина. С такива са оборудвани последните 12 клапанови мотори и абсолютно всички 24 клапанови.


Като споменах биметалната пластина се сетих да Ви разажа защо в същност ПО ДЯВОЛИТЕ нашите добри приятели италиански инжинери с прекрасни майки и дъщери са внедрили безумната обратна на всякави традиции в двигателостроенето система с масления разпусквач.
По-горе вече споменах колко важно е да е много добре опънат ремъка на тези мотори когато са паркирани на място с опасност от тръгване назад на скорост. Както и при първоначалното завъртане от стартера.
Има още един изключително важен фактор. А именно температурното разширение на алуминиевия блок. Той е доста висок и при загряване се разширява много и зъбните колела на разпределителните валове се отдалечават нагоре от коляновия вал. Това неминуемо води до нежелано пренатягане на ремъка. За това по-новия вариянт ползва биметална пластина, която работи спрямо това колко е загрята.
РЕАЛНО колко точно ще е опънат ангренажния ремък зависи от това какво е налягането на маслото и как то противодейства на една пружина намираща се във разпусквача - при стария разпусквач. А при новия решаваща е температурата загряла биметалната пластина.
Много дълъг стана поста ми, но се надявам да съм бил достатъчно ясен и изчерпателен.

wrc
19-08-2009, 21:19
Венци,благодаря за този пост,ако има време на Калояново може да поговорим още:cheers:

Venci
19-08-2009, 22:49
wrc, ако ми стигне времето да събера 90-та и не ме домързи да слагам ангренажните капаци, може да видиш на живо моето решение против течове.

wrc
20-08-2009, 20:00
Ахам,много ми се иска.Превзехме малко на човека темата,ама пък постовете са поучителни:-D

alex37
25-08-2009, 14:37
Ахам,много ми се иска.Превзехме малко на човека темата,ама пък постовете са поучителни:-D
Благодаря за постовете поучителни са да :smile:

kolev
26-08-2009, 14:52
колега, едно предположение от мен. развий изпускателните колектори и виж гарнитурките им как са и има ли сажди и следи от изпускане.

alex37
25-05-2010, 18:34
Най после намерих колеги причината за странния звук ------motor mounting braket . долу са снимките . Какво ли не подозирах заради него смених на климатика лагера :boxed: ,че мИслех да сменям масленИя обтегач , а то какво бИло , безобИден тампон , но тампонаа е от друга кола подозИрам Алфа 156 ИлИ някой ФИАТ кола
Абе какво лИ не подозИрах че са превъртелИ бИелнИте лагерИ И такИва тИ простотИИ :death:
смятам че И на колегата Alexandra e същИя проблем :smile:

Колега намерИх решенИе на твоя проблем
с докторска слушалка прослушай долнИя тампон , ИлИ с пръст докоснИ тампона И ще вИдИш че звука се генерИра от него че чак вътре в купето влИза , моя беше преднИя десен гумен тампон тоя тампон вътре сИ Има течност то правИ тая пакост

wrc
25-05-2010, 21:44
Колега,какви са тези скоби,къде се намират и за какво служат защото и при мен продължава да си потраква по същия начин.

alex37
25-05-2010, 22:05
Колега,какви са тези скоби,къде се намират и за какво служат защото и при мен продължава да си потраква по същия начин.

Колега нали двигателя зада вибрира по малко стои върху гумени тампони , някои тампончета имат вътре течност но при някои некачествени присъства и въздух и виж какви звуци генерира (на разбит лагер) аз го намерих по случайност като го слушах с стетескоп звука влиза чак вътре в купето и дразни , иза всичко са виновни тампоните на двигателя

Boby
25-05-2010, 22:22
Тоя тампон е същия като на дизелите и струва мноооого пари.Не ми казвай, че си си поръчал оригинален за 480лв!

alex37
26-05-2010, 14:37
Тоя тампон е същия като на дизелите и струва мноооого пари.Не ми казвай, че си си поръчал оригинален за 480лв!

втора ръка на разположение имах , центалния тампон са го сложили отпред вдясно и то желязо в желязо стъргало нещо таково :waving:

virusalfa
26-05-2010, 16:22
Тоя тампон е същия като на дизелите и струва мноооого пари.Не ми казвай, че си си поръчал оригинален за 480лв!Тоя тампон оригинален е 250лв приблизително.Съвсем разумна цена за хидротампон.За Голф 2 през 1997г беше 330лв,но това е голф,не кола...

Sunny
26-05-2010, 16:29
Тоя тампон оригинален е 250лв приблизително.Съвсем разумна цена за хидротампон.За Голф 2 през 1997г беше 330лв,но това е голф,не кола...

За Т.С. и аз знам , че е толкова някъде ама за V6 турбо дали е същия ,че нямам къде да проверя тук на работа .

wrc
26-05-2010, 18:20
Колега нали двигателя зада вибрира по малко стои върху гумени тампони

Разбрах,че става въпрос за тампоните,но помислих,че има и нещо друго,защото не съм предполагал,че разбит тампон може да издава звук на разбит лагер.Сега като смени тампона и тоя звук изчезна,така ли?

alex37
26-05-2010, 20:02
Разбрах,че става въпрос за тампоните,но помислих,че има и нещо друго,защото не съм предполагал,че разбит тампон може да издава звук на разбит лагер.Сега като смени тампона и тоя звук изчезна,така ли?

Да звука изчезна сложих оригинална но от моргата с 2 дупки
Не беше разбит , но не беше мястото му там , взели още един тампон с 3 дупки (по евтин е) еднакъв със центранИя тампон (който е на 5см по долу от масления филтър за V6 мотор) , и го сменили предишните собственици , и му направили основен ремонт(биелни лагери, сегментите на буталата ) , и звука пак останал ,
един звук да го чуете (човек си мисли _ биелни лагери ли
превъртя , ролката на масления обтегач ли дава последия си дъх , че заради него и аз смених на климатика лагера една гадна работа направо такъв тампон генератор на фалшиви звуци , а то не си е виновно (не муе мястото там) желязо в желязо се трие и оркестра , майстор в никакъв случай не може даго намери (от майстор го взех) :biggrin: , и аз по случайност го открих с помоща на стетоскоп лекарски :) почти 3 год станаха откакто се опитвам да намеря звука от де иде :depressed:

еТо долу снИмката това са го сложИлИ само саму махналИ шайбата отгоре :???:

СнИмката на оригиналния тампон е на 33 пост_мнение виж предишните постове

grays
26-05-2010, 22:09
колега по вероятно да е бутален болт ако ти е вьзможно ми я докараи да я чуя аз имам сьщата ако искаш звьнни 0888803656 пари не зимам нали сме колеги имам и доста части

Boby
26-05-2010, 22:26
Този тампон е заден десен на мотора и мисля, че е еднакъв за всички мотори.Предния трябва да е такъв като на горната снимка т.е. оригиналния. За тежките мотори т.е. ТД и В6 моторите е някакъв усилен явно и е 480лв в Алексаандър Ауто.За Т.С. моторите е по-ефтин и мисля, че беше към 420лв.

Този тампон с който е била до сега колата също става за преден, но не е маслен.Проблема е ,че като го натисне мотора той пропада на долу и опира в чашката на магарето.Така на практика той предава вибрацийте от мотора на предния мост като контакта е метал в метал.Гумата не върши никаква работа.Може да се приспособи тампона, като се изреже дъното на чашката на магарето и така тампона ще пропадне на долу.
Аз също направих тази грешка и сложих такъв тампон на мястото на масления и колата стана като Икарус! Всички вибрации от мотора се предаваха на купето.Сложих си пак стария маслен тампон и работата заспа.Сега си имам нов заден тампон в шкафчето в работата.:roll:

alex37
27-05-2010, 09:43
Този тампон е заден десен на мотора и мисля, че е еднакъв за всички мотори.Предния трябва да е такъв като на горната снимка т.е. оригиналния. Проблема е ,че като го натисне мотора той пропада на долу и опира в чашката на магарето.Така на практика той предава вибрацийте от мотора на предния мост като контакта е метал в метал.Гумата не върши никаква работа.Може да се приспособи тампона, като се изреже дъното на чашката на магарето и така тампона ще пропадне на долу.
Аз също направих тази грешка и сложих такъв тампон на мястото на масления и колата стана като Икарус! Всички вибрации от мотора се предаваха на купето.Сложих си пак стария маслен тампон и работата заспа.Сега си имам нов заден тампон в шкафчето в работата.:roll:

Точно такава работа стана и с мойта много гаден чарколяк големите вибрации симулираше като издъхнал амортисор , а малките вибрации на празен ход като разбит умиращ лагер :) благодаря за мнението

virusalfa
27-05-2010, 11:28
За Т.С. и аз знам , че е толкова някъде ама за V6 турбо дали е същия ,че нямам къде да проверя тук на работа .За ТД е 250лв

---------- Post added at 08:28 ---------- Previous post was at 08:24 ----------


Точно такава работа стана и с мойта много гаден чарколяк големите вибрации симулираше като издъхнал амортисор , а малките вибрации на празен ход като разбит умиращ лагер :) благодаря за мнениетоАко визираш тампон с ориг.номер 82436469, 60801765 струва около 50-ина лева

anton.mudev
28-05-2010, 12:45
колеги извинявам се но да не пускам нова тема и аз имам 2000 в6 турбо но моя проблем е с климатроника заредих го снощи но не ми затваря клапите маи и ми духа много горещо дефакто работи клима и парно на едно помагаита ако можете благодаря

ivo 164
29-05-2010, 21:39
да питам , тоя тампон имали го при четри цилиндровите бензинови мотори.че и моята има някакьв мистериозен шум.от две години го дебна .навьртял съм и над 50000км,ако беше лагер или болт отдавна трябваше да се покаже некоя биела ,сьмнява ме веригата .:drive:

Boby
29-05-2010, 23:19
да питам , тоя тампон имали го при четри цилиндровите бензинови мотори.че и моята има някакьв мистериозен шум.от две години го дебна .навьртял съм и над 50000км,ако беше лагер или болт отдавна трябваше да се покаже некоя биела ,сьмнява ме веригата .:drive:

При всички двигатели го има.

---------- Post added at 20:19 ---------- Previous post was at 20:17 ----------


колеги извинявам се но да не пускам нова тема и аз имам 2000 в6 турбо но моя проблем е с климатроника заредих го снощи но не ми затваря клапите маи и ми духа много горещо дефакто работи клима и парно на едно помагаита ако можете благодаря

Има много теми писани по този проблем. Пусни една търсачка и ще видиш за какво става дума.:cheers: