View Full Version : За младите шофъори
Колеги, какво ще кажете за тях? До колкото съм чувал в някои страни на шофъори с малък стаж е забранено да карат по-мощни коли. Ами тук? Тук не стига, че няма такива ограничения, ами и книжките ги раздават "по три за лев (250 лв)". Ей сега влизам в офиса. И какво ми се случи по пътя... Пътувам през Слатина в посока Подуене. Застигам една кола, а тя някак си не се държи нормално. Едни такива неадекватни спирания и престроявания... Карам на по голяма дистанция, но изведнъж оня като набива едни спирачки, а влачейки гумите си се пресяга да си слага колана. Пред него кола чака да прави ляв завой и някаква патрулка от другата страна, ама ония спят вътре. Реших, че би било по безопасно да го изпреваря, въпреки че днес изобщо не съм бързал и просто си се влачех най-културно. Тръгвам да го изпреварвам - оня не ме пуска. Светкам, свиркам - нарочно седи в ляво. Такааа, ли? Пускаме се под пътния възел на Подуене в посока Герена. Аз съм му се залепил на задната броня и го дебна, а оня се хили вътре и не ме пуска. Не щеш ли мръдна леко явно по случайност и аз се завирам до него, той блее. Изведнъж поглежда към мен и се стряска, защото не е очаквал да види кола до себе си. Щеше да се залепи като палачинка на стената на тунела от другата старана. После тръгва след мен да ме гони да ме изпреварва :screwy: . Щеше да се убие да ме стигне, а на сфетофара гледам вътре ми се хилят двама 18 годишни пубери. Е браво, бе! Чудя се изобщо баща му на това дете знаеше ли къде му е колата :smackbum: ???
е т'ва е проблема .Некви като мене (примерно на 14) да взимат на бащите си колите до като спят от нощна смяна и да се правят на велики . А и аз карам с баща ми така че внимавам ,а и то само вечер или неделя като няма никои по пътищата
Добре че сте се разминали без инциденти!!! Тия двамата дано си вземат поука и то бързо, без да нараняват някои! Всеки от нас е правил глупости, но важното е да не вредиш на останалите и колкото и да искаш да се покажеш на приятел/ка/ колко си добър, да не прекаляваш с майтапа!
Като прочетох какво е станало, ти малко си се подвел на играта им, което би могло да доведе до нежелани последствия, аз лично бих си карал спокойно в дясно :)
ПС.
да чакаш от бащите им нещо? няма нужда, сами трябва да се осъзнаят!!!
Никаква поука не са си извадили тия :cussing: . Само като ги видях как се хилеха на сфетофара до мен и ми идеше да сляза с щангата да им дам една сигурна поука :paddle: . Иначе не мисля, че съм се подвел. Аз исках да ги изпреваря и толкова, а те че ми пречат си е техен бизнес :choice: . Виж, ако ги изпреваря и засека, и ги натисна в стената на тунела :tank: , ей това би значило, че съм се подвел. А мога да Ви уверя, че съм способен на това и съм го правил не веднъж ...
Ей с такива надрусани пуберчета е по добре да не се срещаш.
Абе и аз съм млад шофьор, от 4 месеца имам книжка ... вярно, иначе съм на 28 почти, но такива глупости не съм правил никога ... най-лошото което ми се е случвало е да тръгна по тъмно и да забравя фаровете, или да я изгася. Според мен всичко си е до човека, има и по-"стари" шофьори които правят глупости ...
хъмдам, има такава работа, те затва са правени тия Junior алфи
ми и аз съм млад шофер с има нема 5 ПТП-та за 2 години и 3 месеца
и ВР регистрация :Tease:
ми и аз съм млад шофер с има нема 5 ПТП-та за 2 години и 3 месеца
и ВР регистрация :Tease:
Споко те всичките са на паркинг :twisted:
Инече всеки може да има проблеми, маже да си опитен и пак да сбъркаш, но наистина на децата им дават лошо книжки.
За мен основният проблем е, че книжките сега се изкарват твърде лесно. Къде с пари, къде с връзки... Съвсем скоро бях свидетел как няколко души на възраст 18 години взеха книжки и нищо против тях, ала съм убеден, че изобщо не са придобили нужната квалификация. И сега? Не всеки от тях ще има до себе си човек с опит докато кара. Навсякъде се говори за рацери, Божурище и т.н. Малко им трябва и надават "ръчката". Дано поне няма жертви, невинни или не.
Квалификацията на шофьорите е безспорен фактор но и да не забравяме, че повечето безразсъдни начинаещи момчета/момичета не са давали пари за колата която карат.....
малко оффф ама какво да се прави такъв съм си
Блондинка на курс за управление
-Блондинка:Сега ако си вдигна десния крак какво ще стане?
-Инструктор: Ами ще отпуснете педала на газта
-Блондинка:Ами ако си вдигна левия крак какво ще стане?
-Инструктор:Ще отпуснете педала на съединителя
-Блондинка:А какво ще стане ако си вдигна и двата крака едновременно
-Инструктор:Ще вземете изпита веднага!
:crazy:
За съжаление някой книжки се вземат и така
:hump:
За съжаление някой книжки се вземат и така
:hump:
Ами не се учудвам и повечето книжки на млади мацки да са така - като гледам как карат все едно няма други участници в движението и всеки им е длъжен да им прави път и място - даже свирят да се дръпна без да съзнават, че улицата е еднопосочна и те са от грешната страна :evil: :evil: :evil:
ми дръпни се :) зависи колко е готина мацката естествено :)
а сега се сетих и за другото правило което важи по софийските улици - "Правилото на по-скъпата кола" :lol:
ми дръпни се :) зависи колко е готина мацката естествено :)
а сега се сетих и за другото правило което важи по софийските улици - "Правилото на по-скъпата кола" :lol:
Ти пък луд ли си - как ще се дръпна на някаква мутреса - накипрена като фолк певица и със скъпа кола. :D Не ми хареса и това е :D
Ти пък луд ли си - как ще се дръпна на някаква мутреса - накипрена като фолк певица и със скъпа кола. :D Не ми хареса и това е :D
ее Васко :) недей така, кавалер бъди, все пак срещу теб има жена! И тя знае че е в нарушение, но мисля че е типчна проява на български инат да стоиш на пътя и да и се пулиш :)
абе всеки си знае но аз отсъпвам назад, ако има накъде естествено :)
Аз като стане нещо такова и започвам да набирам нерви и........ако се извини или се усмихне .........и аз се усмихвам :D , но ако почне да ми се кара и почва яко хранене
Да бе да - тя така една си мислеше че щото е дама и ще я пуснат да пресече с предимство главен път и натресе нищо неподозиращ човечец - ти кво искаш утре да се натресе в мене щото е свикнала да и правят път - щото дама :evil: -няма да ги учиш така когато са в колите - да знаеш че аз съм голям кавалер, ама при шофирането има закони и понякога могат да струват скъпо тези компромиси - дори и човешки живот. Щом се качи в автомобил - НЕ Е ДАМА а е ВОДАЧ на ППС. :wink:
:D е не говорим тук за някви груби прояви, каране със супер превишена скорост и тн... аз имах предвид ситуацията когато влезе срещу теб в еднопосочна улица :)
:offtopic:
хаха :) преди малко висях на прозореца на улицата тук, и да ви кажа, няма по-дразнещо нещо от готина руса мацка в голф 3-ка , захапала волана :)
НЕ Е ДАМА а е ВОДАЧ на ППС. :wink:[/quote]
МПС приятелю ко е туй ППС не знам. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
А инак си много прав който кара понякога в локалното на Борис знае :!:
Crusader
21-02-2006, 16:53
:D е не говорим тук за някви груби прояви, каране със супер превишена скорост и тн... аз имах предвид ситуацията когато влезе срещу теб в еднопосочна улица :)
Няма навлязла в насрещното - няма отдръпване -> няма нищо такова, щото въпросната "овца" утре ще прегази някого или ще смачка нечия кола!
Една такава ..... миналата година влезе под един КрАЗ 255 щото "пропуснала" да спре на СТОП - язък за Дедрата - за тва никакви компромиси, както каза Васката - тя е водач на ППС и ако не може да е такъв, да си хване такси!
щото въпросната "овца" утре ще прегази някого или ще смачка нечия кола!
то и ти не си застрахован - ама никой няма да те нарича овен :)
усещате ли как се отколняваме от темата
ППС - Пътно превозно средство :D :D :D :D :D да бе МПС ще е по удачно, ама ако е на каруца - кво да я правя и такива водачки има по селата :D :D :D :D :rotfl:
И аз съм на мнение че не трябва да им се отстъпва. Кво си мисли взела си книжката като я ......ай да не казвам как. После пък и път ще и права след като е в забраненото, пред полицията минава с голямото деколте или голямото циврене според зависи. Ами дайте по един буркан и на тях да им сложим :evil: :evil: :evil:.
Crusader
21-02-2006, 22:24
щото въпросната "овца" утре ще прегази някого или ще смачка нечия кола!
то и ти не си застрахован - ама никой няма да те нарича овен :)
усещате ли как се отколняваме от темата
Някоя от тия мацки като врътне 320 иляди без сериозен инцидент ->ще получи моето уважение, а до тогава ще трайка и ще спазва правилника! И тук се връщаме на темата за шофьорите новобранци, моето мнение че трябва да носят стикери на колите си поне 2 години /на времето беше година/!
Не че не могат да се пребият и с кола 1000кубика, но трябва нещо като в Италия и Джуниърите /за съжаление скоро колега се преби с точно такава Корса 1.0 - типично новобранско изпълнение, не преценил скоростта в завой и изхвърчал/
Друг пример за келешко изпълнение от миналата седмица /Маринов знае/ и пак с колега, купува си Сеат Кордоба 1.8 GT и пак не преценил скоростта в завой, грозното е че откърти паметника на предния дето се преби на същото място, тоя обаче с повече късмет - мина със счупени пръсти и кола за старо желязо.
Нагледал съм се на подобни изпълнение и смятам че децата трябва да бъдат държани по-изкъсо!
И аз съм на мнение че не трябва да им се отстъпва. Кво си мисли взела си книжката като я ......ай да не казвам как. После пък и път ще и права след като е в забраненото, пред полицията минава с голямото деколте или голямото циврене според зависи. Ами дайте по един буркан и на тях да им сложим :evil: :evil: :evil:.
:th_up:
100letov
21-02-2006, 22:52
От личен опит знам (а и теорията ми се е доказала и от много други хора), че има няколко етапа в изграждането на един човек като водач на МПС...
в началото е страха от движението, колите, твоита собствена кола и тн... По-нататък, когато ти мине първоначалния стрес и започнеш да се справяш по-добре с движението ти идва най-грешната мисъл: "Аз мога да карам" и започваш да лудееш, да се състезаваш на всеки светофар да правиш глупости общо взето... третия етап идва чак когато живота ти се окаже в опасност благодарение на някоя от глупостите които си правил и се поспираш и позамисляш малко, има ли смисъл да правиш всичко това? Това е моментът във които може да се каже че от "млад шофиор" се превръщаш в разумен такъв.
Не казвам че всички са така, но това ми е наблюдението за по-голямата част. Някои пък си стоят в един от моментите и не се придвижват по-нагоре и най-опасният такъв е вторият, а хората за които си говорим (младите водачи) са точно в него...
Може би е малко нахално, но въпреки че имам книжка от 5 месеца не се считам за млад шофиор. На моита си Алфичка съм навъртял около 30хил. км. от както я имам :wink: :twisted:
Напълно подкрепям идеята за стикерите на младите шофьори, но и това има обратен ефект. Много задръстеняци се правят на отворени като видят удивителна на кола. Забелязали ли сте как се държат някои хора като видят учебна кола :?:
Проблема при младите шофьори идва точно, когато се почустват сигурни във себе си, а дори и не подозират колко още време им трябва за да добият опит и рефлекси. Тогава се отпускат, не внимават и се правят на гъзари! По мои наблюдения това са шофьорите между 5 и 50 хиляди километра. За всяко правило си има и изключения, но моите наблюдения са такива.
Също подкрепям мнението за собствеността на колата. Друго си е да си си е твоя колата и ремонтите да ти идвар от джоба!
@100letov: Не споря как караш, но искам само да намекна, че за 5 месеца колко карания имаш на критични метериологични условия? Да ти поднесе колата на току що завалял дъжд или заледен мост, вятър, който те бута настрани, а да не говоря за рефлексите, които си се добиват с времето. Без да се обиждаш, но 5 месеца... нахално си е :wink:
Съгаласен съм с етапите при изграждане на шофьора.
Аз бях така и се мислех за добър шофьор докато на направох първите си ПТП - слава богу леки.
Сега не се считам за добър шофьор и внимавам много почече от колкото преди 10 години.
100letov
22-02-2006, 10:00
Съгласен съм с теб кекс. Наистина 5 месеца са си доста малко зад волана, да не говорим за тези момчета и момичета, които карат по 1 път в седмицата или във месеца...
Неуспорим факт е и собственоста на колата... наистина като си е твоя и ти си поемаш всички разноски се замисляш доста повече.
Аз смея да нахалствам, че не съм вече млад шофиор, защото освен тези 5 месеца от които имам книжка, имам още 2 гадини "нелегално" зад волана, през които почти ежедневно съм карал наи-вече един джип... той беше със задно, и точно той ме научи що е тва поднасяне и как да го овладяваш на всякакви метериологични условия. Междудругото след като си взех алфата направо унемях колко е стабилна в сравнение с него. :wink:
П.П. Търтея ми се беше скарал веднъж за тея работи със карането без книжка, така че не се чустваите длъжни и вие да го правите плийз :roll: :roll: :roll: :D :D :D
Според мен всичко зависи от самия човек. Просто си зависи и от възрастта и от това колко си живял и преживял. Едно е да се качиш на 18 години на кола малко след като си си разтягал пи*ката. Друго е да си на 25-6-7-8 години вече да имаш семейство, за което да се грижиш, да си си изкарал сам парите за колата и т.н. Аз самият като взех книжка такива глупости съм правил, че ми се изправя косата. Дълго време карах така и не знам какво ме опази. После в казармата бях шофъор... А ле-ле там какво беше... ЗИЛ-ове, УАЗ-ки... И там по чудо почти без инциденти мина. Вече от дълго време работя като шофъор и с това както се казва си изкарвам хляба. Та идеята ми е, че трябва човек доста да покара и доста да преживее, за да почне да кара разумно. Не бавно, а разумно.
Съгласен съм с теб кекс. Наистина 5 месеца са си доста малко зад волана, да не говорим за тези момчета и момичета, които карат по 1 път в седмицата или във месеца...
Неуспорим факт е и собственоста на колата... наистина като си е твоя и ти си поемаш всички разноски се замисляш доста повече.
Аз смея да нахалствам, че не съм вече млад шофиор, защото освен тези 5 месеца от които имам книжка, имам още 2 гадини "нелегално" зад волана, през които почти ежедневно съм карал наи-вече един джип... той беше със задно, и точно той ме научи що е тва поднасяне и как да го овладяваш на всякакви метериологични условия. Междудругото след като си взех алфата направо унемях колко е стабилна в сравнение с него. :wink:
П.П. Търтея ми се беше скарал веднъж за тея работи със карането без книжка, така че не се чустваите длъжни и вие да го правите плийз :roll: :roll: :roll: :D :D :D
Колега, карам сериозно от 14 год., взех книжка края на 2002г., имам навъртяни над 120000 км. с всякакви коли. Не мога да кажа, че не съм млад шофьор поради една-единствена причина - опит зад валана се придобива с много повече километри (поне 500000) и още повече време. Ще ти дам един-единствен пример. Ако си спомняш пороите лятото, когато затвориха магистрала Тракия. Сутринта, към 4 часа, един час преди да я затворят тръгваме 5-6 коли за морето. На около 30-тия километър след караулката вече така валеше, че не се виждаше абсолютно нищо, все едно си влязъл в една кутия с прозорец и си застанал под ебати водопада (не преувеличавам). Движиш се по навик, незнаеш каде си на пътя, от време на време усещаш как колата ти буквално се премества от една лента на друга, без никакво сцепление... как не се пребихме всичките, незнам. Мисълта ми е, че докато не караш активно поне 7-8 осем години си млад шофер и тва си е. А вече от теб зависи с каква скорост и вообще как ще караш. Това, че спазваш ограниченията и караш примерно, само може да те радва, че имаш мозък, но не ти дава опит.
Съгласен съм с теб кекс. Наистина 5 месеца са си доста малко зад волана, да не говорим за тези момчета и момичета, които карат по 1 път в седмицата или във месеца...
Неуспорим факт е и собственоста на колата... наистина като си е твоя и ти си поемаш всички разноски се замисляш доста повече.
Аз смея да нахалствам, че не съм вече млад шофиор, защото освен тези 5 месеца от които имам книжка, имам още 2 гадини "нелегално" зад волана, през които почти ежедневно съм карал наи-вече един джип... той беше със задно, и точно той ме научи що е тва поднасяне и как да го овладяваш на всякакви метериологични условия. Междудругото след като си взех алфата направо унемях колко е стабилна в сравнение с него. :wink:
П.П. Търтея ми се беше скарал веднъж за тея работи със карането без книжка, така че не се чустваите длъжни и вие да го правите плийз :roll: :roll: :roll: :D :D :D
Колега, карам сериозно от 14 год., взех книжка края на 2002г., имам навъртяни над 120000 км. с всякакви коли. Не мога да кажа, че не съм млад шофьор поради една-единствена причина - опит зад валана се придобива с много повече километри (поне 500000) и още повече време. Ще ти дам един-единствен пример. Ако си спомняш пороите лятото, когато затвориха магистрала Тракия. Сутринта, към 4 часа, един час преди да я затворят тръгваме 5-6 коли за морето. На около 30-тия километър след караулката вече така валеше, че не се виждаше абсолютно нищо, все едно си влязъл в една кутия с прозорец и си застанал под ебати водопада (не преувеличавам). Движиш се по навик, незнаеш каде си на пътя, от време на време усещаш как колата ти буквално се премества от една лента на друга, без никакво сцепление... как не се пребихме всичките, незнам. Мисълта ми е, че докато не караш активно поне 7-8 осем години си млад шофер и тва си е. А вече от теб зависи с каква скорост и вообще как ще караш. Това, че спазваш ограниченията и караш примерно, само може да те радва, че имаш мозък, но не ти дава опит.
ХАХХА и ние с БатВас тръгнахме през същия тоя кошмар около 5 часа(точно преди да я затворят).......хем съм с Унироял РайнСпорт1 дето за дъжд са номер 1 и пак се подместваше колата яко........
100letov
22-02-2006, 11:12
@Sharky Много добре те разбирам колега, и напълно подкрапям твоето мнение.
Дъждовете ги помня много добре понеже и аз точно по това време пътувах. Точно се прибирах по магистралата от Варна със същия този джип, и някъде към витиня ме застигна това което ти описваш. Чистачките бачкаха на мах, и въпреки това предния джам беше като водопад. Наистина си беше чисто чудо, че успях да стигна до София без проишествие. Много коли и ТИРове бяха отбили в авариината и чакаха да спре дъжда, и само благодарение на включеното 4х4 и двата тона и половина който е този джип ме изнесоха през буквално реките които течаха по магистралата.
Мойте гуми са - отпред 215/50/16 и отзад 225/55/16 с хубав грайфер беха, сметай...
@Sharky Много добре те разбирам колега, и напълно подкрапям твоето мнение.
Дъждовете ги помня много добре понеже и аз точно по това време пътувах. Точно се прибирах по магистралата от Варна със същия този джип, и някъде към витиня ме застигна това което ти описваш. Чистачките бачкаха на мах, и въпреки това предния джам беше като водопад. Наистина си беше чисто чудо, че успях да стигна до София без проишествие. Много коли и ТИРове бяха отбили в авариината и чакаха да спре дъжда, и само благодарение на включеното 4х4 и двата тона и половина който е този джип ме изнесоха през буквално реките които течаха по магистралата.
еми ето такива случки (по-екстремни от обичайните) те правят по-добър шофер :D
Аз пък виждам доста шофьори със завиден стаж , които са си в гъбите и цял живот ще си останат там. Според мен километрите са определящи само донякъде.
Аз пък виждам доста шофьори със завиден стаж , които са си в гъбите и цял живот ще си останат там. Според мен километрите са определящи само донякъде.
Шофер с 500000 - 600000 км. стаж зад волана само ЕГН-то го кара да кара като олигофрен.
Според мен за всеки който се замисля относно шофирането си, може да се каже че е добър шофьор. Добър шофьор=безопасен(за себе си и другите) шофьор. Опасни са тези, които не мислят с какво оръжие разполагат когато са на пътя! Тук не става на въпрос само за бързо каране, бавното каране също може да бъде опасно. А понеже ставаше въпрос за младите шофьори само ще кажа-всеки някога е бил млад шофьор!!!
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.