PDA

View Full Version : Думкане при десен завой



Versace
25-07-2009, 17:20
Здравей те, имам следният проблем при десен завой в движение и то не всеки път до сега 3-4пъти се чува думкане от дясно направо се усеща в купето, от какво може да е това?
Ония ден отидох да си завартя гумите задните отпред и предните отзад и от тогава го чух за първи път!

RPWWD
25-07-2009, 17:29
Ако е по-скоро похлопване, може да е биалетка, но чак "думкане"?!?

Versace
25-07-2009, 17:58
не направо си е думкане и се усеща вибрация в купето съмняваме да е биалетка

lubo_red
25-07-2009, 18:00
Здравей те, имам следният проблем при десен завой в движение и то не всеки път до сега 3-4пъти се чува думкане от дясно направо се усеща в купето, от какво може да е това?
Ония ден отидох да си завартя гумите задните отпред и предните отзад и от тогава го чух за първи път!
Въобще не се чуди а вдигни колелото на крик,свали гумата и ще видиш,че тежестта(баланса) ти е леко изпилен от удари в кривото желязо,което свързва колелото и горния носач
Всеки път след балансиране го чувам ама майсторите гумаджии не слушат какво им говоря:busted_cop:

Novachev
25-07-2009, 18:26
Здравей те, имам следният проблем при десен завой в движение и то не всеки път до сега 3-4пъти се чува думкане от дясно направо се усеща в купето, от какво може да е това?
Ония ден отидох да си завартя гумите задните отпред и предните отзад и от тогава го чух за първи път!
Да ти кажа имах много подобен проблем заради който смених какво ли не по предницата къде с нужда къде без.
При мен проблема беше че при ляв завой с повече газ се чува думкане от дясно и то ако тръгна по рязко ако тръгна бавно няма проблем. След като не остана почти нищо са смяна един ден както си чоплих по колата забелязах че тампона на двигателя от дясно на който виси двигателя има някаква драма. Значи тампона беше нов бях го сменил преди година но излизащата от тампона "пишка" на която се захваща мотора не стои право а на една страна и въпросния щифт (пишка) е трила в периферията на тампона. Това което направих е да сваля тампона да разширя отворите през които минават болтовете и да монтирам тампона отново. След това го стягам освобождавам тампона и гледам как стои въпросния щифт след това не беше в средата и пак вдигнах двигателя освободих тампона и го преместих малко в нужната посока, и на третия път стана, от тогава това тропане или по скоро думкане го няма.
Има едно проблемче тампона е доста трудно да се намери нов аз тогава го търсих имаше го из разни каталози не оригинален но никой не го внасяше оригинален го предлагаха за 270лв но по някаква случайност го имаше в ТиН за 170лв оригинален.
Но ти казваш че проблема ти е при десен завой да не би да е същия такъв тампон но от другата страна от към кутията него поне го има по магазините за по 80 лв.

Versace
25-07-2009, 19:09
Да ти кажа имах много подобен проблем заради който смених какво ли не по предницата къде с нужда къде без.
При мен проблема беше че при ляв завой с повече газ се чува думкане от дясно и то ако тръгна по рязко ако тръгна бавно няма проблем. След като не остана почти нищо са смяна един ден както си чоплих по колата забелязах че тампона на двигателя от дясно на който виси двигателя има някаква драма. Значи тампона беше нов бях го сменил преди година но излизащата от тампона "пишка" на която се захваща мотора не стои право а на една страна и въпросния щифт (пишка) е трила в периферията на тампона. Това което направих е да сваля тампона да разширя отворите през които минават болтовете и да монтирам тампона отново. След това го стягам освобождавам тампона и гледам как стои въпросния щифт след това не беше в средата и пак вдигнах двигателя освободих тампона и го преместих малко в нужната посока, и на третия път стана, от тогава това тропане или по скоро думкане го няма.
Има едно проблемче тампона е доста трудно да се намери нов аз тогава го търсих имаше го из разни каталози не оригинален но никой не го внасяше оригинален го предлагаха за 270лв но по някаква случайност го имаше в ТиН за 170лв оригинален.
Но ти казваш че проблема ти е при десен завой да не би да е същия такъв тампон но от другата страна от към кутията него поне го има по магазините за по 80 лв.

Идея си нямам имам един приятел с Фиат Купе на него така думкаше и се оказа горния тампона на двигателят, които е захванат на бомбето на амортисьора, въпросният се бе развил и така думкаше, незнам и аз от какво е след като разминих гумите и започна да се чува, т.е. баща ми ми каза, че нещо думка, след което се качих на колата и правих десни завои но нищо и снощи като излизах и на мене ми се случи същото

lubo_red
25-07-2009, 19:59
Идея си нямам имам един приятел с Фиат Купе на него така думкаше и се оказа горния тампона на двигателят, които е захванат на бомбето на амортисьора, въпросният се бе развил и така думкаше, незнам и аз от какво е след като разминих гумите и започна да се чува, т.е. баща ми ми каза, че нещо думка, след което се качих на колата и правих десни завои но нищо и снощи като излизах и на мене ми се случи същото
вдигни я на крик и виж тежестите на джантата ако не е това вече гледай за тампони и хлабави болтове,но щом е станало след размяна на джанти вероятността да е от тежестите е голяма
Моите джанти са оригинални с 8 кръга,също знам че при крива такава джанта пак опира на същото място при завои и се чува такова думкане.
Ако искаш си размени пак джантите и ако се оправи а тежестите на сегашната не опират,значи вероятността да е крива джантата е голям

Versace
25-07-2009, 20:21
Въобще не се чуди а вдигни колелото на крик,свали гумата и ще видиш,че тежестта(баланса) ти е леко изпилен от удари в кривото желязо,което свързва колелото и горния носач
Всеки път след балансиране го чувам ама майсторите гумаджии не слушат какво им говоря:busted_cop:

Да колега прав се оказа още не е 100% сигурно, но аз съм на 97% сигурен че е от там защото тежеста е изядена и има следи по шенкела, а въпросната тежест стърчи повече от другата до нея. Но като се вътне моя човек и че сменим баланса.
Те такъв са сложили в Сливен, защото когато тук ги разменихме ги качихме да ги завъртим и си бяха Good

mirchozo
26-07-2009, 00:50
Освен от турбо баланса(тоя дето се слага по вътрешния ръб на джантата), също може да трака и от ненаместена пружина на спирачните апарати, при което пак се удрят балансите в спирачния апарат.