PDA

View Full Version : КИЛОМЕТРАЖ.



mordohy
26-07-2009, 22:28
Вчера се занимавах с километража на наш колега и искам да споделя с вас пресните си впечатления.Колегата имаше вече колекция от километражи,но никой не работеше задоволително.Реших да разчопля проблема.Първо,елементната база,от която е изградена системата е доста стара,изпитана в много подобни схеми и се разваля трудно.Проблема при него беше,че работеше,когато си иска,а през останалото време подскачаше и си показваше най-разнообразни стойности.Всичко говореше за самовъзбуждане на схемата .Това можеше да се получи от нестабилно захранващо напрежение- ценера си беше наред,или от друг външен източник.Нямах осцилоскоп,но бях сигурен,че не е от динамото.Защо-не ме питайте.По едно време,когато се чувствах много тъп,реших,че проблема може и да е по- прозаичен.Насочих се към импулсния датчик и това ,което открих ми згря сърцето.Някой идиот беше махнал свързващата клема и беше просто замотал кабелите от датчика .те неизолирани се блъскаха около акумулатора ,клеясали и съвсем безотговорно даваха каквото си искат на километража.Оправих гнусотията и всичко заспа.
Споделям само какво стана.

Kris
26-07-2009, 23:19
и аз съм го гледал тоя филм:flirt:

zilala
26-07-2009, 23:25
Като цяла ако някой не ви е бърникал по колата , и килметража не ви работи проблема е в транзисторчето което се намира на платката която движи килметража :) Ако някой е зяинтересован мога да пусна снимки както и помощ :)

Iltcho
27-07-2009, 08:51
Като цяла ако някой не ви е бърникал по колата , и килметража не ви работи проблема е в транзисторчето което се намира на платката която движи килметража :) Ако някой е зяинтересован мога да пусна снимки както и помощ :)


Я,я,я че става интересно? Имам колега с 33-йка комби 1.3 с карбуратори и километража ту работи, ту не.

Kris
27-07-2009, 15:39
Я,я,я че става интересно? Имам колега с 33-йка комби 1.3 с карбуратори и километража ту работи, ту не.

Ако е с новото табло ... скоростомера има една платка отзад, на нея има един транзистор, който е слабо място.

zilala
27-07-2009, 16:03
В случаю може да става въпрос за връзката между датмика при скоростите и килметража тази вързка се намира до акумолатора ти прегледай да не дава на късо някъде :)

RaIDeR
27-07-2009, 23:14
При мен проблема се оказа от буксата на датчика припоихме и заработи перфектно ! Симптомите бяха същите !

mordohy
28-07-2009, 00:09
Добре де!Наясно съм,ама се оправя на скромен.Който има или е имал проблем с километража да пише тука.Нека направиме хубава тема.никой няма да е обруган.Най много да го наругаеме,ама от свои не боли:kissy::drunk::drunk::drunk:Наздраве на всички!!!

tempest
28-07-2009, 01:09
като собственик на 33 тая тема ми се вижда много интересна...еваля колеги!аз моята 'убавица откак я имам километраж не съм видел - карам бавно и внимателно.обаче имам следното предположение че проблема не е механичен а в платките там....седя си на светофар примерно, натиснал съм спирачката, и той почва да си танцува...20,80,60....колко му душа иска но никога не работи в движение...разглобявал съм го но уви, нищо не разбирам от платки...а и кабела дето влиза чрез буксичка в километража нещо е тунингован....та дали ше се оправи при подменяне на таблото или само на самия уред....ще съм ви благодарен ако има и някакъв сников мат'рял! Наздраве!:drunk:

mordohy
29-07-2009, 10:38
На километражи и платки групата е богата!:-Pпроблема е решим.Ако искаш обади се на Зилата.той май има един работещ.Видя как стават нещата и може би ще ти помогне.При тебе симптомите са същите,като както беше при него.Ако не се справите двамата,ще ми се обадите по телефона.Той го има.Успех!

whorunit
29-07-2009, 17:55
И аз брах ядове с моя километраж и проблема се оказа слаба маса на акумулатора така че първо там вижте и после разглобявайте :)

zilala
11-08-2009, 18:25
Дне снимах въпросната платка тя се намира точно под скоростомера който има желание нека я даде на разбирач и да и направи ревизия :flirt: очертаното е въпросния транзистор :)

Kris
11-08-2009, 18:39
ее трябваше да си патентовам откритието бе:smartass::flirt:

zilala
11-08-2009, 19:29
Никой не ти го оспорва :) ама нека да тругнат на сички килметражите и щи ти събереме пари за статуя в морската градина :)

mordohy
11-08-2009, 20:59
Абе тия снимки със Смяна 8М ли ги прави.Тоя транзистор какъв е и какви са му заместителите!?

zilala
11-08-2009, 21:19
Хахаха ми Крис да каже какъф му беше модела на транзистора въпроса е да има ориентир за какво говорим

LeoVin4i
11-08-2009, 21:42
Да бе Крис кажи тука да разберем всички :evil:

Kris
11-08-2009, 21:51
добре де, патента е на лео винчи ... ама аз му дадох правилната насока:flirt:

LeoVin4i
11-08-2009, 22:04
Абе тия снимки със Смяна 8М ли ги прави.Тоя транзистор какъв е и какви са му заместителите!?

2N5401 беше на платката ама имам подозрения, че е сменян.
http://www.datasheetcatalog.com/datasheets_pdf/2/N/5/4/2N5401.shtml

Този, който сложих е ZTX751 щото такъв намерих със същото разположение на изводите и сходни параметри.
http://home.comet.bg/datasheets/Transistors%20Zetex%20TO92/ZTX751.pdf

И за него имам леки подозрения, че може да даде фира, май прегряват тия транзистори, по платките дето гледах имаше доста нагоряли елементи :online2long:

mordohy
11-08-2009, 23:22
И аз си имам подозрения!Прегряват по две причини:
Първо щото са нискочестотни и не понасят по-висока честота,което е свързано с втората-схемата се самовъзбужда.Някой пробвал ли е да сложи един неполярен кондензатор на входа на захранването,примерно от 47-100 мФ.
И още нещо.Наскоро моя уникален ветеран,с който скапвам трета кола,за акумулатора говоря,взе да ми прави номера.Върти,ама не както трябва.За :priest: си е!Направи ми впечатление,че километража след 2 секунди въртене започва да се вдига и така до 200.Преведено пониженото напрежение,плюс другите смущения от релета и прочие,възбуждаха схемата и километража стигаше стойности да ти е драго да ги гледаш.
Отмъкнах на гаджето ми акумулатора и нещата се оправиха.Нямам под ръка километраж да разчопля по-подробно проблема,за това може и да приказвам пълни глупости,но логиката ми подсказва ,че съм прав и има някой спестен детайл.Нещо ми подсказва ,че схемата работи на 9-10 волта,а не на 5-6 и от там идва всичко!
Вие сте на ред!:Bolt:

zilala
12-08-2009, 07:35
А както си обедихме проблема може да идва и от прикъсната писта на километража както и от хлабава връзка на километража и датчика в скоростната котия такаче тази платка не е единствиния вариант който има мерак да си пригледа връзката със скоростната кутия се намира отпред пред акумолатора :)

kolev
12-08-2009, 10:58
то кондензатори има, ама като гледам стабилизацията на захранването май е с ценер и от там да става самовъзбуждането. има начин да се направи много по-добре ама дайте хубава снимка и инегралата там каква е.

Stoian_wolf
07-11-2011, 20:30
колеги гледам от давна не сте писали тука,но жсе пак се надявам и аз на помощ.моят километраж от скоро взе да отказва,паля колата тръгвам и си работи, но след като вдигна над 70 и при пове4е неравности отказва за известно време после пак идва за малко и така.прегледах буксата и при акумулатора и на километража но пак го прави.като зацепи показва вярно,не показва изванземни стойности.та мойе ли да излезе от платката и моето??? колата е 33 1.4ие 92год.

mordohy
07-11-2011, 21:28
"Прегледах" не ми говори нищо!
Тая букса се скапва и вътре в изолацията. Режеш кабелите и свързваш червените!
После, след като ги изолираш, свързваш оплетката и белия накуп.
Не е зле да видиш, дали датчика на скоростната кутия си е на мястото и по-точно зегерката му!
После се насочи към километржа!
Провери буксите!
После ще търсим останалото, но ми се струва, от това, което описваш, че няма да има нужда!

GALIN4O
07-11-2011, 21:45
За тази зегерка съм чел и в други теми и така и не разбрах къде по точно и е мястото. Моя километраж като му изгоря платката, първо за този датчик се сетих и излезе много лесно. След като разбрах че, не е от него го забучих на мястото му и до сега не е мръднал, поне така като го гледам.

mordohy
07-11-2011, 21:51
Той не мърда, защото мястото му е такова, че там се трупат и доста лайна и го държат на мястото му.
Иначе отгоре му има една вътрешна зегерка, която влиза в блока!

Stoian_wolf
08-11-2011, 18:43
резнах я и ги свързах ама този пат изобщо не зацепи.утре 6те го резна по надолу към дат4ика и 6те сменя кабела с друг ,този нещо ме съмнява.а евентуално мойете ли да ми кажете как да проверя дали изобщо идва сигнал до буксата горе?и може ли да излезе от дат4ика?:frown:

TishO
08-11-2011, 19:16
а лечението за неправилно показващия оборотомер какво е ??? :lupe:

GALIN4O
08-11-2011, 19:45
а лечението за неправилно показващия оборотомер какво е ??? :lupe:
При мен поне няма лечение. Гледам на другите започва от 500об. а моя е от 0, като го преместя на 500 празния ход показва над 1000об.:wallbash:

mordohy
08-11-2011, 20:57
а лечението за неправилно показващия оборотомер какво е ??? :lupe:
Неправилно, но колко!?
Ако е наполовина от реалните-платката!

Stoian_wolf
09-11-2011, 16:26
колеги при мене излезе дат4ика на ''хол''.ве4е спря да реагира на метал.предният път като го изкарах и като размахам пред него отверката срелката на километража помръдваше.а сега изобщо не реагира, мерих го и ми дава едно постоянно сапротивление от около 2.4 или 2.5 ома.има ли някой представа колко струват и ако на някой му се намира моляви пи6ете тук или 4укнете един сигнал на тел.0888484506

kolev
09-11-2011, 16:47
може и от километража да е, даже почти сигурно е от него.

TishO
09-11-2011, 16:57
ами инжекцията ми изключва на 5500иначе до 2000 показва вярно на 2500 показни а всъщност е на 3000

Stoian_wolf
09-11-2011, 18:29
не е от километража защтото когато принудително изпращтам сигнал с жилата на кабела работи и броя4а от4ита,а а когато свържа дат4ика и симулирам импулс с подаването на метал пред него няма реакция нито стрелката нито броя4а. между другото той дат4ика работи с минус. в завода в който работя използваме много такива дат4ици но с каква ли не друга форма :) та ако някой има моля ви пишете

GALIN4O
09-11-2011, 19:20
не е от километража защтото когато принудително изпращтам сигнал с жилата на кабела работи и броя4а от4ита,а а когато свържа дат4ика и симулирам импулс с подаването на метал пред него няма реакция нито стрелката нито броя4а. между другото той дат4ика работи с минус. в завода в който работя използваме много такива дат4ици но с каква ли не друга форма :) та ако някой има моля ви пишете
Колко волта подаваш на жилата? Защото при мен когато запаля и брояча започва да отчита без да съм мръднал и сантиметър.

mordohy
09-11-2011, 20:41
не е от километража защтото когато принудително изпращтам сигнал с жилата на кабела работи и броя4а от4ита,а а когато свържа дат4ика и симулирам импулс с подаването на метал пред него няма реакция нито стрелката нито броя4а. между другото той дат4ика работи с минус. в завода в който работя използваме много такива дат4ици но с каква ли не друга форма :) та ако някой има моля ви пишете
Датчика е просто една бобина със сърцевина. Там нито минава голям ток , нито високо напрежение.
Провери с уреда в движение, дали ще даде нещо.
Иначе датчик май имам,но ще стане следващата седмица. първо провери с читав километраж, ако има някой!

firedragon
19-02-2012, 14:01
Един колега току що ми звънна с проблем в километража, да вземем да ударим едно рамо,че скраповете останаха малко,а с работещ километраж още по-малко :D

mordohy
19-02-2012, 14:38
Какъв е проблема?

firedragon
19-02-2012, 14:43
Като на всяка 33-ка не работи километража. Предполагам заради лошия транзистор или студени спойки. Колегата ме попита да го насоча към някой,който може да му помогне и му казах да търси теб или kolev.
П.П Колегата е писал в съседната тема,колата е SW 1.7IE.

mordohy
19-02-2012, 15:00
По-горе се писа, ама пак да го систематизираме.
Първо да провери буксата до акумулатора. Тоест рязане и връзване на ново.
После да се замерят кабелите до таблото. Да не е прекъснат някъде.Белия и оплетката са накъсо. Между тях и червения е от порядъка на 1-5 ома.
След това огледайте много внимателно пистите на таблото. понякога се късат или по-скоро чупят.
Накрая , ако не се оправи, да го праща да го оправя.

Денев
19-02-2012, 15:42
По-горе се писа, ама пак да го систематизираме.
Първо да провери буксата до акумулатора. Тоест рязане и връзване на ново.
После да се замерят кабелите до таблото. Да не е прекъснат някъде.Белия и оплетката са накъсо. Между тях и червения е от порядъка на 1-5 ома.
След това огледайте много внимателно пистите на таблото. понякога се късат или по-скоро чупят.
Накрая , ако не се оправи, да го праща да го оправя.
Колега,аз съм човека с проблема,/благодаря за вниманието/,ще ви го опиша подробно.
Колата не я карам трета година,но я поддържам,препалвам
и т.н.Преди месец два като препалих взе,че вдигна на място 200км.и след това стрелката на скоростомера не помръдна по-вече.Един приятел я води при специалист и
той констатирал изгорял кондензатор и въпросния транзистор "Моторола",Кондензатора сменил,но нямал такъв или подобен транзистор и ми го дадоха да търся.
Тъй като не открих никъде а и изгубих мострата се бях отказал,но приятел ме подсети за клуба и ето ме от днес
тук.Бих искал да я оправя,защото смятам да я продавам.
Ако можете да ми помогнете ще съм ви благодарен.

NightRider
21-02-2012, 06:35
С риск да ме наругаете (не че ми пука) тия километражи (3 версия) имат няколко проблема
- куплунг на датчика - около акумулатора се метляе и ...
- куплунг на сигнала на самия километраж (червеничкия двоен)
- студени спойки на дългите пишляци на платката зад оборотомера, дето я свързват с основната гъвкава платка.
Те тия ги ядях на времето

Stoian_wolf
21-03-2012, 18:16
последно коя платка е за километража- тази зад оборотомера или поместената зад скоростомера??? напоследак взе да ми прави и друго моята, като дам на контакт
стрелката на километража се вдига за момент до около 70/80 и пада това е от скоро ина4е пак когато реши тогава си работи.смятам вече и аз да дам на някого да види това табло:disgust:

kolev
22-03-2012, 10:36
и 2-те :D
тая зад оборотомера чете датчика и подава сигнал вече към платката на скоростомера.

mordohy
27-05-2012, 17:34
При мене има един километраж, от има-няма половин година.
Оправен е, ама да си признава на кой беше!