View Full Version : КИЛОМЕТРАЖ.
Вчера се занимавах с километража на наш колега и искам да споделя с вас пресните си впечатления.Колегата имаше вече колекция от километражи,но никой не работеше задоволително.Реших да разчопля проблема.Първо,елементната база,от която е изградена системата е доста стара,изпитана в много подобни схеми и се разваля трудно.Проблема при него беше,че работеше,когато си иска,а през останалото време подскачаше и си показваше най-разнообразни стойности.Всичко говореше за самовъзбуждане на схемата .Това можеше да се получи от нестабилно захранващо напрежение- ценера си беше наред,или от друг външен източник.Нямах осцилоскоп,но бях сигурен,че не е от динамото.Защо-не ме питайте.По едно време,когато се чувствах много тъп,реших,че проблема може и да е по- прозаичен.Насочих се към импулсния датчик и това ,което открих ми згря сърцето.Някой идиот беше махнал свързващата клема и беше просто замотал кабелите от датчика .те неизолирани се блъскаха около акумулатора ,клеясали и съвсем безотговорно даваха каквото си искат на километража.Оправих гнусотията и всичко заспа.
Споделям само какво стана.
и аз съм го гледал тоя филм:flirt:
Като цяла ако някой не ви е бърникал по колата , и килметража не ви работи проблема е в транзисторчето което се намира на платката която движи килметража :) Ако някой е зяинтересован мога да пусна снимки както и помощ :)
Като цяла ако някой не ви е бърникал по колата , и килметража не ви работи проблема е в транзисторчето което се намира на платката която движи килметража :) Ако някой е зяинтересован мога да пусна снимки както и помощ :)
Я,я,я че става интересно? Имам колега с 33-йка комби 1.3 с карбуратори и километража ту работи, ту не.
Я,я,я че става интересно? Имам колега с 33-йка комби 1.3 с карбуратори и километража ту работи, ту не.
Ако е с новото табло ... скоростомера има една платка отзад, на нея има един транзистор, който е слабо място.
В случаю може да става въпрос за връзката между датмика при скоростите и килметража тази вързка се намира до акумолатора ти прегледай да не дава на късо някъде :)
При мен проблема се оказа от буксата на датчика припоихме и заработи перфектно ! Симптомите бяха същите !
Добре де!Наясно съм,ама се оправя на скромен.Който има или е имал проблем с километража да пише тука.Нека направиме хубава тема.никой няма да е обруган.Най много да го наругаеме,ама от свои не боли:kissy::drunk::drunk::drunk:Наздраве на всички!!!
като собственик на 33 тая тема ми се вижда много интересна...еваля колеги!аз моята 'убавица откак я имам километраж не съм видел - карам бавно и внимателно.обаче имам следното предположение че проблема не е механичен а в платките там....седя си на светофар примерно, натиснал съм спирачката, и той почва да си танцува...20,80,60....колко му душа иска но никога не работи в движение...разглобявал съм го но уви, нищо не разбирам от платки...а и кабела дето влиза чрез буксичка в километража нещо е тунингован....та дали ше се оправи при подменяне на таблото или само на самия уред....ще съм ви благодарен ако има и някакъв сников мат'рял! Наздраве!:drunk:
На километражи и платки групата е богата!:-Pпроблема е решим.Ако искаш обади се на Зилата.той май има един работещ.Видя как стават нещата и може би ще ти помогне.При тебе симптомите са същите,като както беше при него.Ако не се справите двамата,ще ми се обадите по телефона.Той го има.Успех!
whorunit
29-07-2009, 17:55
И аз брах ядове с моя километраж и проблема се оказа слаба маса на акумулатора така че първо там вижте и после разглобявайте :)
Дне снимах въпросната платка тя се намира точно под скоростомера който има желание нека я даде на разбирач и да и направи ревизия :flirt: очертаното е въпросния транзистор :)
ее трябваше да си патентовам откритието бе:smartass::flirt:
Никой не ти го оспорва :) ама нека да тругнат на сички килметражите и щи ти събереме пари за статуя в морската градина :)
Абе тия снимки със Смяна 8М ли ги прави.Тоя транзистор какъв е и какви са му заместителите!?
Хахаха ми Крис да каже какъф му беше модела на транзистора въпроса е да има ориентир за какво говорим
LeoVin4i
11-08-2009, 21:42
Да бе Крис кажи тука да разберем всички :evil:
добре де, патента е на лео винчи ... ама аз му дадох правилната насока:flirt:
LeoVin4i
11-08-2009, 22:04
Абе тия снимки със Смяна 8М ли ги прави.Тоя транзистор какъв е и какви са му заместителите!?
2N5401 беше на платката ама имам подозрения, че е сменян.
http://www.datasheetcatalog.com/datasheets_pdf/2/N/5/4/2N5401.shtml
Този, който сложих е ZTX751 щото такъв намерих със същото разположение на изводите и сходни параметри.
http://home.comet.bg/datasheets/Transistors%20Zetex%20TO92/ZTX751.pdf
И за него имам леки подозрения, че може да даде фира, май прегряват тия транзистори, по платките дето гледах имаше доста нагоряли елементи :online2long:
И аз си имам подозрения!Прегряват по две причини:
Първо щото са нискочестотни и не понасят по-висока честота,което е свързано с втората-схемата се самовъзбужда.Някой пробвал ли е да сложи един неполярен кондензатор на входа на захранването,примерно от 47-100 мФ.
И още нещо.Наскоро моя уникален ветеран,с който скапвам трета кола,за акумулатора говоря,взе да ми прави номера.Върти,ама не както трябва.За :priest: си е!Направи ми впечатление,че километража след 2 секунди въртене започва да се вдига и така до 200.Преведено пониженото напрежение,плюс другите смущения от релета и прочие,възбуждаха схемата и километража стигаше стойности да ти е драго да ги гледаш.
Отмъкнах на гаджето ми акумулатора и нещата се оправиха.Нямам под ръка километраж да разчопля по-подробно проблема,за това може и да приказвам пълни глупости,но логиката ми подсказва ,че съм прав и има някой спестен детайл.Нещо ми подсказва ,че схемата работи на 9-10 волта,а не на 5-6 и от там идва всичко!
Вие сте на ред!:Bolt:
А както си обедихме проблема може да идва и от прикъсната писта на километража както и от хлабава връзка на километража и датчика в скоростната котия такаче тази платка не е единствиния вариант който има мерак да си пригледа връзката със скоростната кутия се намира отпред пред акумолатора :)
то кондензатори има, ама като гледам стабилизацията на захранването май е с ценер и от там да става самовъзбуждането. има начин да се направи много по-добре ама дайте хубава снимка и инегралата там каква е.
Stoian_wolf
07-11-2011, 20:30
колеги гледам от давна не сте писали тука,но жсе пак се надявам и аз на помощ.моят километраж от скоро взе да отказва,паля колата тръгвам и си работи, но след като вдигна над 70 и при пове4е неравности отказва за известно време после пак идва за малко и така.прегледах буксата и при акумулатора и на километража но пак го прави.като зацепи показва вярно,не показва изванземни стойности.та мойе ли да излезе от платката и моето??? колата е 33 1.4ие 92год.
"Прегледах" не ми говори нищо!
Тая букса се скапва и вътре в изолацията. Режеш кабелите и свързваш червените!
После, след като ги изолираш, свързваш оплетката и белия накуп.
Не е зле да видиш, дали датчика на скоростната кутия си е на мястото и по-точно зегерката му!
После се насочи към километржа!
Провери буксите!
После ще търсим останалото, но ми се струва, от това, което описваш, че няма да има нужда!
За тази зегерка съм чел и в други теми и така и не разбрах къде по точно и е мястото. Моя километраж като му изгоря платката, първо за този датчик се сетих и излезе много лесно. След като разбрах че, не е от него го забучих на мястото му и до сега не е мръднал, поне така като го гледам.
Той не мърда, защото мястото му е такова, че там се трупат и доста лайна и го държат на мястото му.
Иначе отгоре му има една вътрешна зегерка, която влиза в блока!
Stoian_wolf
08-11-2011, 18:43
резнах я и ги свързах ама този пат изобщо не зацепи.утре 6те го резна по надолу към дат4ика и 6те сменя кабела с друг ,този нещо ме съмнява.а евентуално мойете ли да ми кажете как да проверя дали изобщо идва сигнал до буксата горе?и може ли да излезе от дат4ика?:frown:
а лечението за неправилно показващия оборотомер какво е ??? :lupe:
а лечението за неправилно показващия оборотомер какво е ??? :lupe:
При мен поне няма лечение. Гледам на другите започва от 500об. а моя е от 0, като го преместя на 500 празния ход показва над 1000об.:wallbash:
а лечението за неправилно показващия оборотомер какво е ??? :lupe:
Неправилно, но колко!?
Ако е наполовина от реалните-платката!
Stoian_wolf
09-11-2011, 16:26
колеги при мене излезе дат4ика на ''хол''.ве4е спря да реагира на метал.предният път като го изкарах и като размахам пред него отверката срелката на километража помръдваше.а сега изобщо не реагира, мерих го и ми дава едно постоянно сапротивление от около 2.4 или 2.5 ома.има ли някой представа колко струват и ако на някой му се намира моляви пи6ете тук или 4укнете един сигнал на тел.0888484506
може и от километража да е, даже почти сигурно е от него.
ами инжекцията ми изключва на 5500иначе до 2000 показва вярно на 2500 показни а всъщност е на 3000
Stoian_wolf
09-11-2011, 18:29
не е от километража защтото когато принудително изпращтам сигнал с жилата на кабела работи и броя4а от4ита,а а когато свържа дат4ика и симулирам импулс с подаването на метал пред него няма реакция нито стрелката нито броя4а. между другото той дат4ика работи с минус. в завода в който работя използваме много такива дат4ици но с каква ли не друга форма :) та ако някой има моля ви пишете
не е от километража защтото когато принудително изпращтам сигнал с жилата на кабела работи и броя4а от4ита,а а когато свържа дат4ика и симулирам импулс с подаването на метал пред него няма реакция нито стрелката нито броя4а. между другото той дат4ика работи с минус. в завода в който работя използваме много такива дат4ици но с каква ли не друга форма :) та ако някой има моля ви пишете
Колко волта подаваш на жилата? Защото при мен когато запаля и брояча започва да отчита без да съм мръднал и сантиметър.
не е от километража защтото когато принудително изпращтам сигнал с жилата на кабела работи и броя4а от4ита,а а когато свържа дат4ика и симулирам импулс с подаването на метал пред него няма реакция нито стрелката нито броя4а. между другото той дат4ика работи с минус. в завода в който работя използваме много такива дат4ици но с каква ли не друга форма :) та ако някой има моля ви пишете
Датчика е просто една бобина със сърцевина. Там нито минава голям ток , нито високо напрежение.
Провери с уреда в движение, дали ще даде нещо.
Иначе датчик май имам,но ще стане следващата седмица. първо провери с читав километраж, ако има някой!
firedragon
19-02-2012, 14:01
Един колега току що ми звънна с проблем в километража, да вземем да ударим едно рамо,че скраповете останаха малко,а с работещ километраж още по-малко :D
firedragon
19-02-2012, 14:43
Като на всяка 33-ка не работи километража. Предполагам заради лошия транзистор или студени спойки. Колегата ме попита да го насоча към някой,който може да му помогне и му казах да търси теб или kolev.
П.П Колегата е писал в съседната тема,колата е SW 1.7IE.
По-горе се писа, ама пак да го систематизираме.
Първо да провери буксата до акумулатора. Тоест рязане и връзване на ново.
После да се замерят кабелите до таблото. Да не е прекъснат някъде.Белия и оплетката са накъсо. Между тях и червения е от порядъка на 1-5 ома.
След това огледайте много внимателно пистите на таблото. понякога се късат или по-скоро чупят.
Накрая , ако не се оправи, да го праща да го оправя.
По-горе се писа, ама пак да го систематизираме.
Първо да провери буксата до акумулатора. Тоест рязане и връзване на ново.
После да се замерят кабелите до таблото. Да не е прекъснат някъде.Белия и оплетката са накъсо. Между тях и червения е от порядъка на 1-5 ома.
След това огледайте много внимателно пистите на таблото. понякога се късат или по-скоро чупят.
Накрая , ако не се оправи, да го праща да го оправя.
Колега,аз съм човека с проблема,/благодаря за вниманието/,ще ви го опиша подробно.
Колата не я карам трета година,но я поддържам,препалвам
и т.н.Преди месец два като препалих взе,че вдигна на място 200км.и след това стрелката на скоростомера не помръдна по-вече.Един приятел я води при специалист и
той констатирал изгорял кондензатор и въпросния транзистор "Моторола",Кондензатора сменил,но нямал такъв или подобен транзистор и ми го дадоха да търся.
Тъй като не открих никъде а и изгубих мострата се бях отказал,но приятел ме подсети за клуба и ето ме от днес
тук.Бих искал да я оправя,защото смятам да я продавам.
Ако можете да ми помогнете ще съм ви благодарен.
NightRider
21-02-2012, 06:35
С риск да ме наругаете (не че ми пука) тия километражи (3 версия) имат няколко проблема
- куплунг на датчика - около акумулатора се метляе и ...
- куплунг на сигнала на самия километраж (червеничкия двоен)
- студени спойки на дългите пишляци на платката зад оборотомера, дето я свързват с основната гъвкава платка.
Те тия ги ядях на времето
Stoian_wolf
21-03-2012, 18:16
последно коя платка е за километража- тази зад оборотомера или поместената зад скоростомера??? напоследак взе да ми прави и друго моята, като дам на контакт
стрелката на километража се вдига за момент до около 70/80 и пада това е от скоро ина4е пак когато реши тогава си работи.смятам вече и аз да дам на някого да види това табло:disgust:
и 2-те :D
тая зад оборотомера чете датчика и подава сигнал вече към платката на скоростомера.
При мене има един километраж, от има-няма половин година.
Оправен е, ама да си признава на кой беше!
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.