View Full Version : ДИНАМО
Колеги както всики от вас и аз съм маниак и сега съм решил да имам добър ток в колата каквото и да ми струва . Предишната тема на си прецака въпреки благородното желание на Mordohy :( такаче дайте да умуваме по проблема и да не се караме. Най лесния вариан явно е да се смени динамото с това на 145 а по трудния да се направи опит да се въстанови орегиналното и точно тук дайте предложения какво може да се направи какъф реле регулатор трябва да се земе от къде и тнт :shoot: все пак по добрия ток е по добро представяне на колата а сички страдаме от кофти алтернаторите на чичко бош. Нека не превръщаме темата в бойно поле :)
Зилала темата е страхотна и си прав няма смисъл да ес дъвчим за глупости.Ще следя темата защото този проблем и мен преследва.:balloon:
Мене ми е интересно дали ако се смени реле регулатора ще има ефект нов на марели за бошовско динамо е 18 лева
Колеги днес чистих всякакви видове клеми и най вече тези около стартера и зареждането на празен ход стигна до космическите 13.9 но при консумасиция спада до 13.3-4 решил съм да сменя и реле регулатора с четките да видим ефекта тогава :) споделяйте опит
При мен нещата са почти същите на празен ход 14.1,а с консуматорите 13.5.
Не сам сменял нищо.
Обаче трябвя дя държи поне 13.9 с пълна консумация :) и се чудя как да реша проблема
А защо,когато стартирам мотора без да подавам газ и я оставя да работи на място лампичката с акумулаторчето на таблото остава да свети?
Това означава, че динамото не зарежда след като подам малко газ лампата угасва.
А защо,когато стартирам мотора без да подавам газ и я оставя да работи на място лампичката с акумулаторчето на таблото остава да свети?
Това означава, че динамото не зарежда след като подам малко газ лампата угасва.
И аз имам абсолутно същия проблем и си мисля че въпросният реле регулатор е виновен за сичко ,той върви комплект с четките и може би ще си стабилизира побожението след смяната им :)
А защо,когато стартирам мотора без да подавам газ и я оставя да работи на място лампичката с акумулаторчето на таблото остава да свети?
Това означава, че динамото не зарежда след като подам малко газ лампата угасва.
Това проблем ли е ? Не съм видял 33ка, която да не го прави това.
Не е проблем,но ме дразни:angry:
дразни макакто каза крис не съм виждал 33-ка която не прави така
Вижте какво постигнах днес със още чистине ,резултатите все още са незадоволителни това е на празен ход без консумация
това е нормално напрежение. като се включат консуматори и качиш над 2000 оборота не трябва да пада напрежението под 13,8.
крис, щом не си видял 33-ка на която и изгасва лампата,значи не си видял такава с нормално работещо управление на празния ход. като се запали колата, трябва сама да се изфорсира до 2000 оборота и тогава се задейства генератора и ти гасне лампата.
Ами аз предпочитам да не ми зарежда като паля, отколкото да я форсира на 2000 докато няма мазане. Всеки влак пътници ...
Сега ще отговоря на всичи без Колев и Зилата.На Колев няма какво да му се отговори,прав както винаги,колкото за Зилата,в събота ще има работещ генератор от Лада 2110,пълно копие на тоя на 145.Тия генератори,както и скоростните ни кутии са сбъркани още на чертожната маса.Първо гледат само себе си и второ стареят и отслабват.Защо-писах,ама станаха много професорите и затънахме в блатото на посредственността.Ако намотката и диодите са наред,лечението е външен регулатор,който през едно реле взима опорно напрежение за сравнение ,през едно реле от акумулатора.Тогава напрежението няма да пада,независимо от консумацията.Другия вариант е присаждане на генератор от 145/6.Всякакви приказки,че напрежение под 13.9 е нормално са пълни глупости.
има регулатори с още един допърнителен пин "sense" който си ходи на батерията и няма нужда от релета. обикновенно по истинските джипове ги слагат че там е важно да не те остави ел. системата. ако някой иска да си сложи такъв, може да измислим схема.
Колев,ама то това е основата на тая схема,но изпълнена от релета,а не от електронен ключ.Всъщност схемата може да се изпълни и по следния начин.Прекъсва се захранването на релерегулатора от диодите.За прегледност ще боравя с обозначенията на обикновенните релета.На клема 30 свързваме захранването на регулатора.На клема 87а-нормално затворената,свързваме малките диоди,контролната лампа и клема 86.85 отива на маса.Клема 87,нормално затворената,взима напрежение директно от акумулатора през бушон 5 или 7,5 А.Как работи!?Има един много тънък момент.Релето трябва да е така подбрано или по-точно тока на намотката му,че да не се включва от тока на лампата.Възбудителния ток идва от лампата на клема 87а и през клема 30 отива на регулатора.Динамото започва да произвежда ток и от малките диоди идва напрежение,което хем загася лампата,хем включва релето.Захранването на регулатора е вече по линията :акумулатор,клема 87 клема 30 и отива на регулатора.
Недостатъци на схемата са по-слабото светене на лампата и подбора на въпросното реле.Лично аз използвах кипаджийско реле с ток на намотката от около 50-60 мА.Тука е задължително и слагането на един диод,който да гаси тока на самоиндукция на релето при изключване.Иначе лампата гори много бързо.
Схемата с външно реле е по-проста за изпълнение и по-стабилна,но има основния им недостатък.При контакт регулатора е под постоянно напрежение.
Вижте за сравнение днес замерих как зарежда 36 годишната ми Жигула която кара по 10 години с един акумолатор без проблеми :guillotine:
Stranger65
18-08-2009, 22:57
Вижте за сравнение днес замерих как зарежда 36 годишната ми Жигула която кара по 10 години с един акумолатор без проблеми :guillotine:
На 14.8V това вече не е акумулатор или уредът ти не е верен
Уреда си му е верен,а акумулатора си е вече пътник.Затова и не си изпълнява ролята на кондензатор.А,че релето е за реглаж си е друга бира:pokey:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.