View Full Version : Проблем след ремонт на ДВГ(156 - 2.0). Моля дайте съвет.
Привет на всички алфисти. Не обичам да пускам нови теми, но ми е много болно за Алфичката.И проблема:
Колата ми гореше масло 1л/1000км и отидох на доктор.Замерихме компресия и на 3-ти беше 6 бара, а на останалите около 10. Ре6ихме да правим пълен ремонт на главата. Нямаше криви и износени клапани, а само напасване, но се оказа че 3-ти е задрал и решихме да го отворим целия. Наистина беше задрало буталото, но съвсем леко(даже тефлона още си беше там) и сменихме само сегменти и биелни лагери. По време на разработката на 600 км долях 1л масло. Сега съм на 1300 км и долях още 600-700мл. За разлика от преди ремонта ауспуха няма мазни сажди, а си е с напълно нормален нагар, компресията на цилиндрите е равна 10,5-11 бара, НО когато вдигна 85 градуса и започва да пуши ужасно(бял дим).Навярно маслото ми отива там, но не ми се вярва трети да гори чак толкова. И защо започва да пуши като вдигне градуси. Благодаря предварително.
ФЕРАРИСТ
06-08-2009, 15:22
По време на разработката си долял 1 л, на 600 км тоест, сега пишеш че си на 1300 и още 600 мл, значи ли това че още не си изхвърлил старото маслро от разработката......между другото знам че антифриза пуши доста по бяло отколкото маслото, ако след като ти загрее и гарнитурата ти изпуска е нещо като вероятност.....макар че в такъв случай ще трябва да го разбереш щото със сигурност ще ти духа в комп. казанче......като седящ на диван в момента толкова може да ти каже почти всеки.......ходи пак при доктора си.....
Ами да. Все още не съм сменял маслото. Майстора ми каза да го сменя на около 2000км, но немисля че проблема ще се оправи ако го сменя сега, защото колата си пушеше и след ремонта.
ФЕРАРИСТ
06-08-2009, 15:49
Ами да. Все още не съм сменял маслото. Майстора ми каза да го сменя на около 2000км
Стига бе......ся кажи че ти е казал и че не е голям проблем ако я вкарваш в 4-5-6к обм.......
Стига бе......ся кажи че ти е казал и че не е голям проблем ако я вкарваш в 4-5-6к обм.......
.. при майстора и провери пак главата дали е притегната правилно ...
thecleaner
06-08-2009, 16:24
Привет на всички алфисти. Не обичам да пускам нови теми, но ми е много болно за Алфичката.И проблема:
Колата ми гореше масло 1л/1000км и отидох на доктор.Замерихме компресия и на 3-ти беше 6 бара, а на останалите около 10. Ре6ихме да правим пълен ремонт на главата. Нямаше криви и износени клапани, а само напасване, но се оказа че 3-ти е задрал и решихме да го отворим целия. Наистина беше задрало буталото, но съвсем леко(даже тефлона още си беше там) и сменихме само сегменти и биелни лагери. По време на разработката на 600 км долях 1л масло. Сега съм на 1300 км и долях още 600-700мл. За разлика от преди ремонта ауспуха няма мазни сажди, а си е с напълно нормален нагар, компресията на цилиндрите е равна 10,5-11 бара, НО когато вдигна 85 градуса и започва да пуши ужасно(бял дим).Навярно маслото ми отива там, но не ми се вярва трети да гори чак толкова. И защо започва да пуши като вдигне градуси. Благодаря предварително.
А какво масло си налял за разработката и почистихте ли масления сепаратор.
Маслото е Селениа 20к.А главата ако не е притегната правилно не би ли следвало да пуши постоянно, а не като вдигна градуси?А за масления сепаратор не съм сигурен, но мисля че го почистиха.
.......
Колата ми гореше масло 1л/1000км и отидох на доктор.Замерихме компресия и на 3-ти беше 6 бара, а на останалите около 10. Ре6ихме да правим пълен ремонт на главата. Нямаше криви и износени клапани, а само напасване, но се оказа че 3-ти е задрал и решихме да го отворим целия. Наистина беше задрало буталото, но съвсем леко(даже тефлона още си беше там) и сменихме само сегменти и биелни лагери. По време на разработката на 600 км долях 1л масло. Сега съм на 1300 км и долях още 600-700мл. За разлика от преди ремонта ауспуха няма мазни сажди, а си е с напълно нормален нагар, компресията на цилиндрите е равна 10,5-11 бара, НО когато вдигна 85 градуса и започва да пуши ужасно(бял дим).Навярно маслото ми отива там, но не ми се вярва трети да гори чак толкова. И защо започва да пуши като вдигне градуси. Благодаря предварително.
Първо - защо решихте, че като има разлика в нялягането на цилнидрите, ти е за ремонт главата. Имаше ли клапани, които да се вижда, че не са уплътнявали добре - и от там по-ниско налягане във въпросния цилиндър?
Второ - Ами ако ти гори толкова колкото си написал - за 1300км 1.6литра масло, ми ти си направо за основен ремонт (шлайф на блока), след като си сменил сегментите и разхода вместо да падне се е вдигнал
(а дали ключа на сегментите е разположен правилно - да не би всичка да са на една линия).
(От моя малък опит, преди години при друга марка кола,при разход на масло 1л/1000км, само след като смених сегменти и разхода веднага падна до 0,6л/10000км. без никакви разработки, но това беше докато минах на газ :rotfl:)
А мерихте ли диаметри на цилиндрите и буталата? Ни ми стана ясно къде ти е задраното - в буталото или в цилиндъра. Ако задраното е в цилиндъра, как очакваш само със смяна на сегменти да се оправят нещата. Ми то при всеки ход на буталото нагоре надолу от там минава масло- сегментите няма как да изстържат маслото от надрасканият цилиндър.
А мерихте ли равнинност на главата след като казваш, че сте я ремонтирали? Да не би да има някаква кривина. Губи ли антифриз?
Това са мой размисли по написаното от теб. Не казвам че съм прав, но може да помислиш.
Първо - защо решихте, че като има разлика в нялягането на цилнидрите, ти е за ремонт главата. Имаше ли клапани, които да се вижда, че не са уплътнявали добре - и от там по-ниско налягане във въпросния цилиндър?
Второ - Ами ако ти гори толкова колкото си написал - за 1300км 1.6литра масло, ми ти си направо за основен ремонт (шлайф на блока), след като си сменил сегментите и разхода вместо да падне се е вдигнал
(а дали ключа на сегментите е разположен правилно - да не би всичка да са на една линия).
(От моя малък опит, преди години при друга марка кола,при разход на масло 1л/1000км, само след като смених сегменти и разхода веднага падна до 0,6л/10000км. без никакви разработки, но това беше докато минах на газ :rotfl:)
А мерихте ли диаметри на цилиндрите и буталата? Ни ми стана ясно къде ти е задраното - в буталото или в цилиндъра. Ако задраното е в цилиндъра, как очакваш само със смяна на сегменти да се оправят нещата. Ми то при всеки ход на буталото нагоре надолу от там минава масло- сегментите няма как да изстържат маслото от надрасканият цилиндър.
А мерихте ли равнинност на главата след като казваш, че сте я ремонтирали? Да не би да има някаква кривина. Губи ли антифриз?
Това са мой размисли по написаното от теб. Не казвам че съм прав, но може да помислиш.
Еми колега:
Първо-замер на прословутата компресия, после отново замер с уплътнително масло в цилиндрите. И ако с маслото има същото налягане, дали компресията не излиза през клапаните?
Второ-износването ми е 0.2мм което е ОК.
Неможе да е надрано само буталото- просто няма как да има поражения само на него а цилиндъра да е незасегнат. Но положението не беше кои знае какво по цилиндъра.
Главата също мина през шлаиф и то няма как да не е.Антифриз не ми губи, а не вярмам да ми объркат поставянето на сегментите, защото ремонта го правих в сервиза на Алфа. Благодаря за мнението то е ценно за мен, както всяко друго.
sp_romeo1
07-08-2009, 12:10
Шлайфахте ли цилиндрите ,че не разбрах..
Не. Цилиндрите не са шлайфани.А големия ми въпрос е: на какво може да се дължи пушенето при температура над 85 градуса.
Гумички на клапаните сменяхте ли? И защо след като сте видели, че е надран цилиндъра не сте го шлайфали?
И друго! Майстора ти не може да ти ти каже, ти тука питаш дето никой не ти е виждал мотора.
Според мен най-добре се върни при майстора и му кажи какъв е проблема.
Да. Сменени са. А притам защото някой може да е имал подобен проблем и да сподели опит.
При запушен маслен сепаратор и високо картерно налягане също може да гори масло. Но ти казваш, че са чистили сепаратора... Виж все пак ако не си сигурен извади маркуча от капака на клапаните и духни през него и виж от другиа маркуч ще излиза ли свободно въздух.
Друго не мога да те посъветвам. Нека специлаистите се изкажат. :)
Благодаря! Ще пробвам въпреки че незнам точно къде се намира. Ще търся маркуч :)
Ако става въпрос за двата маркуча на капака на клапаните от станата където е капачката, но срещу нея(т.е отдясно), току що я извърших процедурата и въздух си излиза съвсем спокойно. Така че май тази версия отпада. :(
Ами търсете проблема надолу тогава :)
Novachev
07-08-2009, 18:23
Колега измерих те ли износването на цилиндрите единия вариант е да имат износване на елипса и за това да гори масло другата възможност е да си попаднал на фалшиво масло. И при двата случея имаш разход на масло защото просто маслото загрява и става тънко и минава през хлабините на сегментите има трябва най много 2000 км ако селед това не спре да пуши вариантите не са добри. Има и някаква вероятност да има скъсан гумички на клапаните при използването на неподходящ дорник гумичките може да се скъсат при монтаж.
Ами износването беше 0.2мм, а за въпросния 3-ти майстора каза че в повечето сервизи даже няма да ми кажат че е задрал, защото е много малко. Маслото е директно от вносителя. Гумичките ги смениха и се надявам наистина да са сложени както трябва. Не съм си и помислял, че изобщо няма да ми гори масло заради 3-ти, но пък чак толкова... То ще излезе че повече ми гори отпреди ремонта. :(
Вземи смени маслото. Аз моето на 7000 като стана и ми изгори 1 литър за 300 км. После като долях прясно, до морето и обратно за 550 км. не го бутна и грам.
Май ше взема наистина да го сменя. Сега съм на 1400 км от разработката. Майстора каза на 2000 ама то май всеки различно препоръчва от 1000 до 2000 км.
Еми колега:
..........
Второ-износването ми е 0.2мм което е ОК.
Неможе да е надрано само буталото- просто няма как да има поражения само на него а цилиндъра да е незасегнат. Но положението не беше кои знае какво по цилиндъра.
.........
Все пак, като ти е правен ремонта в сервиз се предполага, че хората там знаят какво правят, и какви трябва да са стойностите на допустимото износване.
Аз съм чел, че допустимото износване на цилиндрите е до 0.04мм. А освен това се предполага, че и буталото има някакво износване. Така, че то се събира и става не благоприятно. Но 0.2мм ми се струва голямо.
А след като уточни, че и цилиндъра е бил леко надран, става още по-зле.
Нека и други колеги да кажат какво мислят по това износване.
Но най-добре я закарай там където са я правили и да ти кажат защо пуши и гори масло.
Тук само си чешем пръстите.
Успех!
Еми то натам отиват работите - да ходя пак.А за износването на буталата- както казах по-горе: даже и задралото бутало си е с тефлоножото покритие. Офф взе да ме отчайва колицата. Пък толкоз си ме кефи.
Айде късмет и не се отчайвай, хубавите неща нали знаеш, трудно стават.Пиши после какво е излязло
Понеделник съм там, че вече не ме свърта.Ще пиша какво става, а пък ако някой може да даде акъл, ще съм благодарен.
Здравейте пак. Резултатът е: връщам я за рекламация, пък ще видим какво ще стане. Резултат чакайте след време.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.