PDA

View Full Version : Смяна гуми на клапаните



kevoto
07-08-2009, 13:40
Здравейте, имам алфа 145 тс 1.4 97г.
Искам да ви попитам при смяната на въпросните гумички дали се сваля главата или не?
Благодаря ви предварително

mordohy
07-08-2009, 15:04
Сваля се!

kevoto
07-08-2009, 16:15
Това е кофти. Благодаря ти пак

Bobo
07-08-2009, 19:22
Може и да не се сваля ;)

mordohy
07-08-2009, 19:29
Може и да не се сваля ;)


То,че може може,ама колко сме тия дето можеме,без да потрошиме нещо друго:devil:

Xtrime7
07-08-2009, 21:25
Може и без да се сваля,по-евтинко и по-бързо ще е.
Иначе предпочитат да я свалят главицата,както и твоята де
:)

Bobo
08-08-2009, 01:42
То,че може може,ама колко сме тия дето можеме,без да потрошиме нещо друго:devil:

Така или иначе ще се наложи да я свалят после щото проблема не е там :-)

remz
09-08-2009, 23:04
Здравейте,
за да не пускам нова тема ще пиша тук.
Майстора ми каза че най вероятно е моя двигател е за смяна на гумичките на клапаните - обясни ми така ако нямоя гумичка е скъсана ,при изгасен двигател маслото пада вътре върху буталото и за това ми гори масло за 8000км съм долял около 350- 400 грама масло.Така ли е ?
като се започне от колекторите,ламбда сондата,катализатора всичко е в сажди около 1мм,точно за това предполагаме че гори ламбда сондата.

kevoto
10-08-2009, 09:01
Вече тотално се обърках. Последно може ли да се сменят тези гумички без да се сваля главата!?? :hi_temerature:

kolev
10-08-2009, 10:23
може. през дупката на свеща се тика въже и после се върти коляновия докато буталото заклещи клапаните ама надали ти е там проблема. виж има много теми са ТС и горенето на масло.

mordohy
10-08-2009, 13:11
Здравейте,
за да не пускам нова тема ще пиша тук.
Майстора ми каза че най вероятно е моя двигател е за смяна на гумичките на клапаните - обясни ми така ако нямоя гумичка е скъсана ,при изгасен двигател маслото пада вътре върху буталото и за това ми гори масло за 8000км съм долял около 350- 400 грама масло.Така ли е ?
като се започне от колекторите,ламбда сондата,катализатора всичко е в сажди около 1мм,точно за това предполагаме че гори ламбда сондата.
Разхода на масло ти е нормален.Саждите не са от гумичките,а най-вероятно от богата горивна смес.За диагностика си!

remz
10-08-2009, 15:24
Разхода на масло ти е нормален.Саждите не са от гумичките,а най-вероятно от богата горивна смес.За диагностика си!

350-4000, нормално ли е да гори толкова,
на диагностика излезна ламбда сонда.претеснява ме като сложа нова да не се получи същия проблем,пак да се запуши със сажди :sick1:

mordohy
10-08-2009, 19:10
Аномалия щеше да е ако за 350км гори 4литра масло.Като гледам годината на происводство,направо си супер.Понеже става въпрос за гумичките на клапаните,имам някои наблюдения.Съвременните гумички се произвеждат от витон.Един материал изключително термоустойчив.Познава се по това,че не се пали от запалка.Не се втвърдява от температурата и от там тези гумички имат много дълъг живот.По-нискокачествените се правят от силикон,но и те ряботят удовлетворително.Мисълта ми е,че това не са старите гумички,които след 30-40 хиляди се втвърдяват и направо чупят.Те са може би най-стабилната част от главата.Основните причини за разход на масло са вече:износени сегменти;излъскани цилиндри,лошо работещи цилиндри(свещи,клапани и тн,) и неподходящо масло.
При съвременните материали,гумичките са последната причина за повишен разход на масло.

kalvach
11-08-2009, 20:38
Аномалия щеше да е ако за 350км гори 4литра масло.Като гледам годината на происводство,направо си супер.Понеже става въпрос за гумичките на клапаните,имам някои наблюдения.Съвременните гумички се произвеждат от витон.Един материал изключително термоустойчив.Познава се по това,че не се пали от запалка.Не се втвърдява от температурата и от там тези гумички имат много дълъг живот.По-нискокачествените се правят от силикон,но и те ряботят удовлетворително.Мисълта ми е,че това не са старите гумички,които след 30-40 хиляди се втвърдяват и направо чупят.Те са може би най-стабилната част от главата.Основните причини за разход на масло са вече:износени сегменти;излъскани цилиндри,лошо работещи цилиндри(свещи,клапани и тн,) и неподходящо масло.
При съвременните материали,гумичките са последната причина за повишен разход на масло.
Последно време и аз имам голям разход на масло и се канех да сменя гумичките. Обаче след твоята приказка почнах да се замислям. Сега ако може, някой компетентен да ме посъветва къде да търся проблема.

mordohy
11-08-2009, 20:45
Последно време и аз имам голям разход на масло и се канех да сменя гумичките. Обаче след твоята приказка почнах да се замислям. Сега ако може, някой компетентен да ме посъветва къде да търся проблема.
Ами дай инфо , колега.Колко ти гори,как се държи колата,с какво масло си и изобщо каквото ти дойде на ум!

kalvach
11-08-2009, 22:43
Ами дай инфо , колега.Колко ти гори,как се държи колата,с какво масло си и изобщо каквото ти дойде на ум!

Значи колата е на 180 000. Карам със селения голд. Гори към 2 3 литра на 10 000к. Когато карам нормално не се усеща много, когато почна да напирам над 3000 оборота колата почва да пуши и направо мирише на изгоряло масло когато спра. То май и дебитомера ми е за смяна, въпреки че го смених преди 30 000 км., защото нещо е спъната и като го разкача колата направо лети но и пуши като трактор :biker:. Става въпрос за колата от подписа.

BillyBoy`
11-08-2009, 23:43
Значи колата е на 180 000. Карам със селения голд. Гори към 2 3 литра на 10 000к. Когато карам нормално не се усеща много, когато почна да напирам над 3000 оборота колата почва да пуши и направо мирише на изгоряло масло когато спра. То май и дебитомера ми е за смяна, въпреки че го смених преди 30 000 км., защото нещо е спъната и като го разкача колата направо лети но и пуши като трактор :biker:. Става въпрос за колата от подписа.Веднага си смени маслото.Второто намери си качествен маистор,във форума има доста хора които могат да ти свършат работа,разгледаи общ технически раздел има телефони за връзка инт...

mordohy
11-08-2009, 23:46
Колега,ако това са и реалните километри,мотора сигурно е прегряван.За толкова малко километри не могат нито гумичките , нито сегментите да се износят.Може да се говори много и да се гадае още повече,но опита ми показва,че е наложително едно отваряне на мотора.Тоест сваляне на главата със смяна на гумичките и ремонт на клапаните и почистване на повдигачите и смяна на сегментите.Евентуално и на биелните лагери.Няма начин един такъв разход на масло да не бърка сондата,а от там и цялата електроника.От там започва да пуши мотора и от недоброто изгаряне на бензина и накрая само ще си даваш парите за диагностики и ненужни чаркове, проблема ще си е пак налице.
Успех!

poison1912
12-08-2009, 00:05
на мен за 4000км. ми изгоря 2-литра масло (и съм сменял сигменти и бялни лагери)
ШАНС-май май ще се налага скоро да се сменя

mordohy
12-08-2009, 12:00
на мен за 4000км. ми изгоря 2-литра масло (и съм сменял сигменти и бялни лагери)
ШАНС-май май ще се налага скоро да се сменя
Колега,И да си сменил сегментите,ако са били излъскани цилиндрите и не са ги минали поне с шкурка с въртеливи движения наляво-надясно,даже може да гори и повече масло от преди смяната.То за това си има и специален инструмент,който представлява просто три абразивни камъка на три рамена,които се разпъват от пружини и цялото нещо се захваща от бормашина,ама нали луд на шарено се радва,та и някои на лъскави цилиндри!

Bobo
15-08-2009, 01:28
Колега,ако това са и реалните километри,мотора сигурно е прегряван.За толкова малко километри не могат нито гумичките , нито сегментите да се износят.Може да се говори много и да се гадае още повече,но опита ми показва,че е наложително едно отваряне на мотора.Тоест сваляне на главата със смяна на гумичките и ремонт на клапаните и почистване на повдигачите и смяна на сегментите.Евентуално и на биелните лагери.Няма начин един такъв разход на масло да не бърка сондата,а от там и цялата електроника.От там започва да пуши мотора и от недоброто изгаряне на бензина и накрая само ще си даваш парите за диагностики и ненужни чаркове, проблема ще си е пак налице.
Успех!

По принцип нали знаеш че винаги съм съгласен с теб ма в случея грешиш ;) На реални 180 000км в гтв се предполага че повечето време е била на заварка така че най-вероятно маслените сегменти вече са почти на изчезване ;) Отварял съм доста ТС-и и определено след 160 000км сегментите са на ръба на допуските ;)

---------- Post added at 22:28 ---------- Previous post was at 22:27 ----------


Колега,И да си сменил сегментите,ако са били излъскани цилиндрите и не са ги минали поне с шкурка с въртеливи движения наляво-надясно,даже може да гори и повече масло от преди смяната.То за това си има и специален инструмент,който представлява просто три абразивни камъка на три рамена,които се разпъват от пружини и цялото нещо се захваща от бормашина,ама нали луд на шарено се радва,та и някои на лъскави цилиндри!

И кво му обесняваш като майстора му е набил некви ментета сегменти и с хонинг като хималайте нема да паснат :laughing1:

kalvach
15-08-2009, 19:11
Значи проверил съм и не ми духа от щеката, къде другаде бих могъл да търся проблема?

mordohy
15-08-2009, 19:59
По принцип нали знаеш че винаги съм съгласен с теб ма в случея грешиш ;) На реални 180 000км в гтв се предполага че повечето време е била на заварка така че най-вероятно маслените сегменти вече са почти на изчезване ;) Отварял съм доста ТС-и и определено след 160 000км сегментите са на ръба на допуските ;)

---------- Post added at 22:28 ---------- Previous post was at 22:27 ----------



И кво му обесняваш като майстора му е набил некви ментета сегменти и с хонинг като хималайте нема да паснат :laughing1:
Прав си,Бобо!Не бях видял,че е ГТВ.Там всичко е възможно.А ти,колега,повярвай ми,че може и да не ти духа и пак да гори масло!Просто си случил на "майстор" за:hump: и:paddle:

kalvach
15-08-2009, 21:10
Абе то аз при майстор все още не съм бил. Скоро ще ми взимат книжката и тогава 2 месеца колата ще е в бокса и евентуално тогава ще тръгвам да се занимавам. Първо да свърши лятото пък после ще му мислим ;]

Христо_Сираков
18-08-2009, 23:04
интерсеното при мен е че ми изори 1.2л за 7000км масло селения20к а преди с селния голд за тези км н повече от 300-400гр. ка какво може да се дъкжи това мотора е на около 170000км

mordohy
18-08-2009, 23:59
На какво се дължи,може да пишеме още 5-6 страници,но явно твоята е научена на селения голд.След,като с нея е добре,не виждам защо си сипал друго.

Христо_Сираков
19-08-2009, 08:27
На какво се дължи,може да пишеме още 5-6 страници,но явно твоята е научена на селения голд.След,като с нея е добре,не виждам защо си сипал друго.

ами защото четох че голда не бил за ТС и за това си налях 20к ама пак ще с еминава на голд

kalvach
20-08-2009, 10:10
ами защото четох че голда не бил за ТС и за това си налях 20к ама пак ще с еминава на голд
То и аз съм си с голд. Кой го е казал това че голда не е за тс.

Христо_Сираков
20-08-2009, 18:03
То и аз съм си с голд. Кой го е казал това че голда не е за тс.
пишеше го в форума някъде