PDA

View Full Version : Миризма на изгоряла гума.



Orm
09-08-2009, 17:34
Момчета здравейте , проблема е следния, напоследък като я карам малко по бързо почва да мирише на изгоряла гума ..... Не мирише на феродо , демек да е съединител или проблем със спирачките ..... За сега колата се държи нормално но тази миризма ме безпокои малко!!!! Ако някой нещо се сеща , ще съм благодарен!
Да добавя само че задните ми гуми са регенерат и са зимни ( мързи ме да си ги сменя ) ако това изобщо има значение , щото не вярвам гумите да миришат ама знае ли човек...

Jivko7777
09-08-2009, 20:20
Момчета здравейте , проблема е следния, напоследък като я карам малко по бързо почва да мирише на изгоряла гума ..... Не мирише на феродо , демек да е съединител или проблем със спирачките ..... За сега колата се държи нормално но тази миризма ме безпокои малко!!!! Ако някой нещо се сеща , ще съм благодарен!
Да добавя само че задните ми гуми са регенерат и са зимни ( мързи ме да си ги сменя ) ако това изобщо има значение , щото не вярвам гумите да миришат ама знае ли човек...

E какво се чудиш ти сам си си отговорил на въпроса, че става въпрос за зимните гуми...Както се знае зимните гуми са с по мек каучук и от там когато я караш по-бързо на този горещ асфалт и гумите ти направо се топят...как после няма да ти мирише на изгоряла гума...
Сменяй ги...:shutup:

Orm
10-08-2009, 09:03
E какво се чудиш ти сам си си отговорил на въпроса, че става въпрос за зимните гуми...Както се знае зимните гуми са с по мек каучук и от там когато я караш по-бързо на този горещ асфалт и гумите ти направо се топят...как после няма да ти мирише на изгоряла гума...
Сменяй ги...:shutup:

Ако е това ще е добре .... ама малко ме съмнява тая работа

Pepo
10-08-2009, 09:09
Виж някъде по генерацията да не се е лепнал некой найлон и да се размирисва, когато се нагреят тръбите.
Това с 'топенето' на гумите, понеже караш бързо асфалтът е горещ
:roll2::roll2::roll2:

Blade
13-08-2009, 11:41
Абе и аз го имам тоя проблем, като я изрежа повече и почва да мирише на гадно (не мога да го определя, че е точно изгоряла гума, но не е феродо със сигурност). Казаха ми, че било катализатор, ама нз....

DerMeister
13-08-2009, 11:44
Абе и аз го имам тоя проблем, като я изрежа повече и почва да мирише на гадно (не мога да го определя, че е точно изгоряла гума, но не е феродо със сигурност). Казаха ми, че било катализатор, ама нз....
И моята смърди, но аз мисля, че е на масло. Струва ми се, че е откъм двигателя, но може и да си е от ауспуха. На място като я форсирам до към 6000 об. и изпушва като на бягащо масло през ауспуха. :bad_evil: Резултат: с по-спортно каране 10000км 4 литра доляти.:stretcher:

ves_v8
15-08-2009, 13:41
и моята като я карам на над 5000 об/мин започва да мерише ама не мерише на гуми колега, а мерише на масло. при голямото натоварване маслото вдига висока температура защото нашите Алфи нямат маслен радятор и съответно маслото се разрежда заради температурата и колата започва да го похапва. Затова аз лично като карам в много високи обороти и после задължително я карам на ниски да се поохлади и чак тогава спира да мерише на масло.
(извинявам се ако съм си написал поста неясно ама вчера имах рожден ден и съм махмурлия още:blush:)

BLUE1
15-08-2009, 23:28
Понякога карам на един приятел 145 -цата , като я изрежа и тя мирише, но на сяра което си е от катализатора.

RahzeL
16-08-2009, 01:26
и моята като я карам на над 5000 об/мин започва да мерише ама не мерише на гуми колега, а мерише на масло. при голямото натоварване маслото вдига висока температура защото нашите Алфи нямат маслен радятор и съответно маслото се разрежда заради температурата и колата започва да го похапва. Затова аз лично като карам в много високи обороти и после задължително я карам на ниски да се поохлади и чак тогава спира да мерише на масло.
(извинявам се ако съм си написал поста неясно ама вчера имах рожден ден и съм махмурлия още:blush:)
В тази връзка да те питам нещо извън темата за което се извинявам. В петък ходих до Панагюрище и на връщане бързах малко повечко и съответно си и давах газ както си трябва. В колата бяхме 5 човека и много малко багаж и както си вървях с едно темпо изведнъж загуби мощност и почнах да сменям скоростите (от 5 до 2) след което реших да спра и да видя какво става, но абсолютно всичко си беше наред, 90градуса и перката даже си се включи, на празен ход нормалните обороти и нито грам колебание. Натоварихме се отново в каляската и едвам потеглих с много газ и като ускорих да превключа на 2-ра погледнах в огледалото и какво да видя - нищо освен един сивкав почти бял облак ! Шашнах се малко и пак спрях, загасих двигателя и запалих на ново, но при самото палене от двигателя (м/у блока и компресора на климатика) и ауспуха пак този пушек и се обадих на Сашо (лисан) да ми даде съвет какво да правя. Той от начало ми каза докарай ми я да я вида веднага, но аз му казах, че съм на около 60км от София и неговия съвет беше да я карам много бавно и без да я ръчкам. Отворих сичкото джам, набичих парното на макс и след около 10-15км стъпих на магистралата и от там като и дадох газ да се прибера по-бързичко (спрах парното, че беше паднала температурата към 60градуса) и 150-60 ги нямаше за нищо и си вървеше се едно нищо не се е случило и успях да се прибера без никакви проблеми. Та мисълта ми е дали не се е получило точно това да е хапнала малко масълце дето викаш ? И ако е това, то проблем ли е ? И каде да го търся ? Благодаря за отделеното внимание и се извинявам на колегата, че му използвах темата !

ves_v8
16-08-2009, 02:23
В тази връзка да те питам нещо извън темата за което се извинявам. В петък ходих до Панагюрище и на връщане бързах малко повечко и съответно си и давах газ както си трябва. В колата бяхме 5 човека и много малко багаж и както си вървях с едно темпо изведнъж загуби мощност и почнах да сменям скоростите (от 5 до 2) след което реших да спра и да видя какво става, но абсолютно всичко си беше наред, 90градуса и перката даже си се включи, на празен ход нормалните обороти и нито грам колебание. Натоварихме се отново в каляската и едвам потеглих с много газ и като ускорих да превключа на 2-ра погледнах в огледалото и какво да видя - нищо освен един сивкав почти бял облак ! Шашнах се малко и пак спрях, загасих двигателя и запалих на ново, но при самото палене от двигателя (м/у блока и компресора на климатика) и ауспуха пак този пушек и се обадих на Сашо (лисан) да ми даде съвет какво да правя. Той от начало ми каза докарай ми я да я вида веднага, но аз му казах, че съм на около 60км от София и неговия съвет беше да я карам много бавно и без да я ръчкам. Отворих сичкото джам, набичих парното на макс и след около 10-15км стъпих на магистралата и от там като и дадох газ да се прибера по-бързичко (спрах парното, че беше паднала температурата към 60градуса) и 150-60 ги нямаше за нищо и си вървеше се едно нищо не се е случило и успях да се прибера без никакви проблеми. Та мисълта ми е дали не се е получило точно това да е хапнала малко масълце дето викаш ? И ако е това, то проблем ли е ? И каде да го търся ? Благодаря за отделеното внимание и се извинявам на колегата, че му използвах темата !
здравей колега по това което ми описваш не съм на 100% сигурен ама единственото за което се сещам е че е загряла маслото и е започнала да го яде, съответно когато имаш масло в изгорелите газове се бърка и ламбда сондата и от там горивната смес и натам се сещаш колата започва не работи като хората. а след това като е истинало маслото и се е оправила и е тръгнала като хората. все пак мини през Лисан той ще се изкаже като експерт в областта или най-малкото ще направите диагностика да остановите дали всичко друго е наред:)

RahzeL
16-08-2009, 12:19
здравей колега по това което ми описваш не съм на 100% сигурен ама единственото за което се сещам е че е загряла маслото и е започнала да го яде, съответно когато имаш масло в изгорелите газове се бърка и ламбда сондата и от там горивната смес и натам се сещаш колата започва не работи като хората. а след това като е истинало маслото и се е оправила и е тръгнала като хората. все пак мини през Лисан той ще се изкаже като експерт в областта или най-малкото ще направите диагностика да остановите дали всичко друго е наред:)
Мерси за отговора! Може би е загряло малсото и е хапнало мъничко, защото скоро го сменях и беше 1-2мм над точката за макс на пръчката, а вчера не е карана колата и преди малко като слезнах да го видя и беше 1-2мм под чертата (пак си е в нормите де) и колата си запали като по часовник (както обикновенно) и даже успях да отида до работата да си зема заплатата, даже можах и да се върна. Предполагам, че ако има проблем няма да е много опасен, но преди да отида при Сашо утре не мога да гадая.