PDA

View Full Version : Просвири ремъкът на алтернатора.



yovi
24-02-2006, 06:37
Като казвам "свири" - свири и квичи като прасе на Коледа. И се видях в чудо - шайбата под алтернатора въобще не се върти. Загасих двигателя, почесах се тук-там и след десетина минути палнах отново - всичко си е ОК. Да, ама след 3-4 км като минах през едно гьолче историята се повтори.
Моля, който има идея каква е ситуацията, да пише.

TRENDi
24-02-2006, 07:28
Може на каналният ремък да са избягали каналите или да се е разбил предният лагер на алтернатора, щом чак шайбата не върти. Пробвай първо с ремъка - 10-тина лв е, но е по-малко терсене смяната(макар, че пак е гърч), преди да се захванеш н алтернатора.

yovi
24-02-2006, 07:29
Шайбата на алтернатора си върти. Оная другата, дето е под алтернатора не върти.

yovi
24-02-2006, 16:00
Братя, помагайте, давайте идеи.

TRENDi
24-02-2006, 19:14
http://trendi.hit.bg/belts.jpg

Предполагам си на вариант 2 - с air condition. Та виж, коя от 2-те шайби под алтернатора е и... дано да е паразитната (или обтягаща или каквото е там), че ако е другата... (нямам идея, ама не е на добре ми се струва :roll: ).

Bobo
24-02-2006, 20:27
Абе нещо е ковнало ма кое е :roll:

Може би ако снимките на тренди се виждаха можеше да се каже :?

Я накой друг да постне снимка със схемата :)

Crusader
24-02-2006, 22:16
Така виждат ли се?
http://i1.tinypic.com/oh8qcj.jpg

yovi
25-02-2006, 10:53
http://web.hit.bg/kossoman/schots/belt.jpg

Това е шайбата! Къде могат да ми оправят проблема?

Crusader
25-02-2006, 15:03
Тва е компресора на климатика, но тая схема на ремъците не ми позната :brickwall:

kris11
25-02-2006, 16:44
Във Варна в "Серво Кинг" :D

Dodo 155
25-02-2006, 16:52
Най-вероятно обтегача (ролката) на алтернаторният ремък е почнала да си взима довиждане :idea:
Отхлаби ремъка на алтернатора и виж дали се върти свободно, дали няма луфт и дали не стърже обтегача (това което седи отдясно на тази шайба дето си я посочил) :wink:

Bobo
25-02-2006, 18:38
Малии кви глупости :shock:

Посочената шайба на компресора на КЛИМАТИКА се върти само когато е включен климатика :idea: :!: :idea:

Mury
25-02-2006, 19:33
Малии кви глупости :shock:

Посочената шайба на компресора на КЛИМАТИКА се върти само когато е включен климатика :idea: :!: :idea:Върти се винаги ама само вътрешната част а когато се пуска климатика се отлепва другата част иначе се върти свободно и не може да блокира чак толкова :wink: :wink: :wink:

Bobo
25-02-2006, 19:45
Малии кви глупости :shock:

Посочената шайба на компресора на КЛИМАТИКА се върти само когато е включен климатика :idea: :!: :idea:Върти се винаги ама само вътрешната част а когато се пуска климатика се отлепва другата част иначе се върти свободно и не може да блокира чак толкова :wink: :wink: :wink:

Верно ли бе и аз от къде да ги знам тия сложнотии :evil:

Като гледаш отгоре изглежда че не се върти :idea: :!:

gigi
26-02-2006, 00:29
Малии кви глупости :shock:

Посочената шайба на компресора на КЛИМАТИКА се върти само когато е включен климатика :idea: :!: :idea:Върти се винаги ама само вътрешната част а когато се пуска климатика се отлепва другата част иначе се върти свободно и не може да блокира чак толкова :wink: :wink: :wink:

Верно ли бе и аз от къде да ги знам тия сложнотии :evil:

Като гледаш отгоре изглежда че не се върти :idea: :!:
То имаше два варянта на зацепване на компресора май едните на електромагнит а другото не помна как му се вика. Та почти е невъзможно да блокира ролката на компресора, защото ако тя блокира ще включва компресора а и той да е блокирал :shock: Виж това което казва Додо. може би обтегача ти е фира.

Bobo
26-02-2006, 00:43
Абе според мен толкова лесно определим проблем се опитвате да го решите по нета :screwy:

Ела утре на срещата и след 3 секунди ще ти кажа кво и е на колата :lol:

Dodo 155
26-02-2006, 01:18
Малии кви глупости :shock:

Посочената шайба на компресора на КЛИМАТИКА се върти само когато е включен климатика :idea: :!: :idea:
Не шайбата, а обтегача (ролката) :idea:
И шайбата на климатика се върти, дори и той да не работи :wink: Поне отвън се вижда :wink:

Bobo
26-02-2006, 02:18
Малии кви глупости :shock:

Посочената шайба на компресора на КЛИМАТИКА се върти само когато е включен климатика :idea: :!: :idea:
Не шайбата, а обтегача (ролката) :idea:
И шайбата на климатика се върти, дори и той да не работи :wink: Поне отвън се вижда :wink:

Компресора няма никви обтегачи аз говоря за него защото колегата е посочил точно него! Върти се само вътрешната част на шайбата на компресора външната е статична когато не е включен :idea:

Dodo 155
26-02-2006, 09:04
... Компресора няма никви обтегачи аз говоря за него защото колегата е посочил точно него! Върти се само вътрешната част на шайбата на компресора външната е статична когато не е включен :idea:
:wink:

yovi
26-02-2006, 11:35
Абе колеги, шайбата на обтегача и шайбата на алтернатора си се въртят. Не се върти шайбата, която съм посочил. Мога ли да елиминирам временно ситуацията, като сложа по къс ремък директно колянов вал - алтернатор, докато ремонтирам или подменя компресора? Можете ли да ми посочите къде ще го направят, без да се учат как точно става? И по възможност да е някъде в рамките на София, щото Варна ми идва малко настрани.

yovi
26-02-2006, 12:01
Абе според мен толкова лесно определим проблем се опитвате да го решите по нета

Ела утре на срещата и след 3 секунди ще ти кажа кво и е на колата
Бобо, с удоволствие бих дошъл, само че в това състояние колата не може да дойде на собствен ход. Посочената шайба е блокирала и ремъкът трие със страшна сила. Ако оставя двигателя да работи така ще добия огън по нетрадиционен вече начин за около 1-2 минути. Кажи ми къде се намираш и кога мога да я довлача до теб, ако можеш да помогнеш.
Попитах във форума на клуба, евентуално някой патил да ме насочи къде или кой може лесно да отстрани повредата, без да се учи върху колата. Иначе мога да си заплюя което и да било сервизче и да ги гледам как се пинкат да ми свалят два часа ремъка, чешейки се там дето не ги сърби, ама не знам дали ще се отрази добре на нервите ми.
Другата идея на запитването беше, че общо взето ми е доста трудно да си обясня как така ще ми блокира шайбата на компресора, когато той е изключен и би трябвало тя да се върти съвсем свободно само върху нейното си лагеруване. За да се получи това би трябвало да има някаква сериозна причина, която според мен не е в компресора, а е в лагеруването на шайбата. Не съм запознат в подробности с конкретния механизъм и затова питам - ако някой има конкретен опит, да го сподели. Това, което предполагам е, че въпросното лагеруване не е добре защитено и е възможно да е попаднало чуждо тяло, което да е предизвикало блокирането на шайбата. Не допускам повреда в компресора. За съжаление нито съм отварял такъв компресор, нито разполагам поне със схема на механиката му, за да мога сам да си анализирам повредата.