View Full Version : Скърцане на хидравликата.
Значи от скоро имам едно притеснително скърцане ли е хъркане ли в хидравликата. Като завивам (на место е по осезаемо) се чува се едно скърца панта... В движение по не се усешта от страничните шумове. Има си масло в казанчето до горе. От какво би могъл да бъде проблема ако въобще има такъв ? Пускам темата защото или търсачката не намери нищо или аз не мога я ползвам както трябва !
Сигурен ли си че е хидравликата? Ако е така, помпата е тръгнала. Иначе може да е шарнир, лагер на макферсона...
Сигурен ли си че е хидравликата? Ако е така, помпата е тръгнала. Иначе може да е шарнир, лагер на макферсона...
Ами не съм сигурен, че е от хидравликата, но така си го обеснявам при положение, че се чува при навиване на волана и то ако навивам бавно. В смисъл, че при рязко навиване (Ако е необходимо да направя някоя маневра бързо) или аз не го чувам или го няма това скърцане. Имам чуството че маслото не стига до някаде и се получава някакво триене... Незнам как до обясня и аз.
ПС. А мога ли да разбера дали не е шарнир или лагер макферсона ? Или по точно трябва да отида да огледад ходовата част ли ?
Ако усещаш и едно почукване на волана,когато завиваш,може и да е лагер на макферсона.Откарай я някой да я види!
ако скърцането е проблем от хидравликата то като започне да скърца ще го усетиш и на волана в смисъл такъв че волана ще започне все едно да задира и да вибрира. този звук е ужасен и според мен неможе да се сбърка. а между другото съжалявам че ти ползвам темата ама искам да питам знаещите какво ще стане ако се налее моторно масло в хидравличната система. имам съмнения че така са направили тия преди мене в моята кола. волана иначе се върти нормално и не шуми с лятните гуми които са по широки е малко по-твърд волана а с зимните ми е много лек. моля дайте мнение. колега извинявай още веднъж че ти пълня темата.
Под предния капак има указан модела и марката на маслото за хидравликата (тутела- нещо си не помня) 11 лева струва, смених си го сам.
Ами не мисля че имам задиране на волана като скърца. И не скърца секи път, а 1 път не 1 скърца, даже си мисля че в цялата работа има значение и с каква скорост се навива волана... ще пробвам и ще кажа. Даже сега се сетих че ми направи впечатление че скърцането се появява само с началото на навиването а през цялото време. Също така минах през 1 неусветена яма с около 120-30км. и изкривих джанта, и в този ред на мисли, започвам да се съмнявам да няма нещо общо м/у двете неща (дупка : скърцане) в смисъл да не съм преебал нещо по окачването след попадението на трапа... Абе незнам, някой ако успее да разбере горните ми писаници ще е добре :respect:
От всичко писано ми стана ясно,че фанелката не се побира в бутилката от литър!:screwy: След такъв удар , прегледа и реглажа на предницата е задължителен.
Успех!
От всичко писано ми стана ясно,че фанелката не се побира в бутилката от литър!:screwy: След такъв удар , прегледа и реглажа на предницата е задължителен.
Успех!
Ами утре имам час за реглаж и ще видиме какво ще излезе !
имах такъв шум в хидравликата.след смяна на маслото изчезна.ако е хидравкика започни именно от там
имах такъв шум в хидравликата.след смяна на маслото изчезна.ако е хидравкика започни именно от там
Това един тъп "майстор" като мене може ли да го направи сам. Имам предвид смяната на маслото и какво количество събира с-мата и какво да бъде маслото ?
Можеш,но вероятността да направиш някоя простотия е голяма.
Можеш,но вероятността да направиш някоя простотия е голяма.
Дори повече от колкото си мислиш :rotfl:
<P>tutela GI/A e модела на маслото, ако не се лъжа (пише го на стикера под капака)<BR>На мен 1 литър ми стигна.<BR>Махаш тая скоба дето съм отбелязъл на снимката ( на ТС-то сигурно е подобно)<BR>Сложих едно шише под казанчето и почаках да се източи, после извиках брат ми да запали колата, помпата изхварли още малко масло в казанчето и от там в шишето (като видиш че варти на сухо гаси). Сложих скобата, налях малко масло, колкото поеме казанчето, пак запалих, маслото тръгна по системата, за да се обезвадуши ввъртях до крайно ляво- крайно дясно ( чуват се кофти звуци и балбука в казанчето), долях още и пак въртях, докато спря да балбука (остана много малко в шишето, предполагам не съм източил нацяло старото)<BR>Надявам се да съм от полза, не зная дали това е най-правилния начин, да се направи смяната. вече 2000 км нямам проблеми.</P>
За помпата не е много полезно да върти на сухо.
Източването по принцип се прави от най-ниската точка. На ТС това е серпентината под радиатора. Откача се единият маркуч и колкото изтече. Воланът се навива няколко пъти ПРИ ЗАГАСЕН двигател крайно ляво/дясно за да излезе възможно повече масло. Маркуча се поставя обратно и почваш да пълниш системата. Чак тогава, като спре да поема, палиш мотора и се долива по малко, докато дойде на нивото. Системата побира около 1л, но никога не може да се източи напълно. Аз долях към 800мл.
За помпата не е много полезно да върти на сухо.
Източването по принцип се прави от най-ниската точка. На ТС това е серпентината под радиатора. Откача се единият маркуч и колкото изтече. Воланът се навива няколко пъти ПРИ ЗАГАСЕН двигател крайно ляво/дясно за да излезе възможно повече масло. Маркуча се поставя обратно и почваш да пълниш системата. Чак тогава, като спре да поема, палиш мотора и се долива по малко, докато дойде на нивото. Системата побира около 1л, но никога не може да се източи напълно. Аз долях към 800мл.
Какво е това серпентина ? Снимка много ще ми помогне да разбера.
Снимка нямам, представлява тръба с "U"-образна форма отдолу зад радиатора за охлаждане. На канал се вижда (и сменя) най-добре.
Снимка нямам, представлява тръба с "U"-образна форма отдолу зад радиатора за охлаждане. На канал се вижда (и сменя) най-добре. Добре, ще хода на канал да видя за какво иде реч и ще пиша как е минала операцията. Благодаря ти !
Добре, ще хода на канал да видя за какво иде реч и ще пиша как е минала операцията. Благодаря ти !
колега, имаше ли резултат от смяната на хидр. течност? изчезна ли скърцането? питам, тъй като предполагам се досещаш, че и аз се сблусках с този проблем вчера. на място като въртя, скърца точно като панти и ме притесни този звук. Тонов, ти каза, че може да е помпа, но да считам ли, че това си е немалък проблем?
:hmm:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.