PDA

View Full Version : Как са на старт вашите 2.4 JTD



djarov
12-08-2009, 02:01
седя си аз на светофар, спира няква шкода октавия, аз не очаквам и тръгваме да се дърпаме на 1,2 не мога да е хвана ама после изведнъж насра,верно че е бензин октавията и май автоматик беше ...

------------------------------
Mod edit:
Темата е за Мотоспорт & "Рацинг"

balev64
12-08-2009, 07:41
Не знам как са на старта но преди няколко дена на път за морето се наложи да попритисна един голф 3 или 4 беше не ме и интересува.Колегата явно си беше повярвал доста много и ме вкара в една ситуация на много кофти завой та след това като го понапънах с цел да му покажа че неговата марка не е единствената с по пъргави мотори след 10 -на километра силно пресечен терен и с доста кофти завои момчето даде аварийни и си застана там там дето му е мястото.А именно отзад зад "самолета".

Коки
12-08-2009, 11:00
...и май автоматик беше ...

Никога не се дърпай с автоматик ;)

ves_v8
12-08-2009, 12:10
тия с фолксвагените много са си повервали. особено пък некви тарикати има дето карат от тия яките пасати дето мене много ме кефят ама егати карат като изроди-все едно кара самолет-засича, псува че накрая и на бой налита.
а иначе голфчетата и аз ги наказвам с моята "изключително спортна" 1.3 боксер :starwars:
преди 2-3 седмици един с голф 3 като пристигна на светофара сваля стъклото и разправя аз Алфа ще си купя-заклевам се:)))

newuser
12-08-2009, 18:35
Никога не се дърпай с автоматик ;)

защо да не се дърпа с автоматик :roll: ? доста автоматици са ми минали през ръцете и по принцип впечатлението ми е че спъва колата доста, има изключения но са малко...

plamen76
12-08-2009, 23:01
Досега не съм се излагал при стартовите с хубавицата ама е по- интересно на магистралата при големите скорости и ускоряването.Тогава им става интересно на базикащите се.

Коки
12-08-2009, 23:05
защо да не се дърпа с автоматик :roll: ? доста автоматици са ми минали през ръцете и по принцип впечатлението ми е че спъва колата доста, има изключения но са малко...

Нищо не спъва, никой не е по-бърз на старт от автоматика, а и не губи време за превключване на предавките. Аз имах 90-коньов автоматик и на светофарите 150-коньови автомобили съм ги правил смешни.

plamen76
12-08-2009, 23:09
Нищо не спъва, никой не е по-бърз на старт от автоматика, а и не губи време за превключване на предавките. Аз имах 90-коньов автоматик и на светофарите 150-коньови автомобили съм ги правил смешни.
въпрос на преценка според мене.моите наблюдения са други

Bobo
13-08-2009, 09:42
Нищо не спъва, никой не е по-бърз на старт от автоматика, а и не губи време за превключване на предавките. Аз имах 90-коньов автоматик и на светофарите 150-коньови автомобили съм ги правил смешни.

Няма автомат който да е по бърз на сътарта от ръчката ;)

zdravio
13-08-2009, 09:46
Няма автомат който да е по бърз на сътарта от ръчката ;)
Абсолютно! :flowers: А ако умееш да работиш и със скоростния лост и левия си крак, автоматика просто остава доста назад...

Коки
13-08-2009, 11:21
Няма автомат който да е по бърз на сътарта от ръчката ;)

Говоря за светофарни гонки, не за истински състезания.

---------- Post added at 11:21 ---------- Previous post was at 11:16 ----------


въпрос на преценка според мене.моите наблюдения са други


Абсолютно! :flowers: А ако умееш да работиш и със скоростния лост и левия си крак, автоматика просто остава доста назад...

Говорете си, не ми пречите. Изкарахте човека некадърен само за да си защитите мита за ръчката. Ще чакам някой от вас да открие подобна тема следващия път когато някой с автоматик го натупа.

zdravio
13-08-2009, 13:18
Говоря за светофарни гонки, не за истински състезания.

---------- Post added at 11:21 ---------- Previous post was at 11:16 ----------





Говорете си, не ми пречите. Изкарахте човека некадърен само за да си защитите мита за ръчката. Ще чакам някой от вас да открие подобна тема следващия път когато някой с автоматик го натупа.
Ще изчакаш...

DerMeister
13-08-2009, 13:25
Говорете си, не ми пречите. Изкарахте човека некадърен само за да си защитите мита за ръчката. Ще чакам някой от вас да открие подобна тема следващия път когато някой с автоматик го натупа.
Ето един пример от мен:
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/alfa-romeo/166/
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/volkswagen/passat/
При ускорението в скоби е дадено времето при автоматична скоростна кутия. Каталожни данни...

Коки
13-08-2009, 13:34
Ето един пример от мен:
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/alfa-romeo/166/
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/volkswagen/passat/
При ускорението в скоби е дадено времето при автоматична скоростна кутия. Каталожни данни...

Е, и? До колко км/ч ще ускориш при светофарна гонка? Ще вдигнеш ли 100 преди следващия светофар/задръстване/пешеходец? Освен това при част от дизелите дават еднакво време.

DerMeister
13-08-2009, 13:37
Е, и? До колко км/ч ще ускориш при светофарна гонка? Ще вдигнеш ли 100 преди следващия светофар/задръстване/пешеходец? Освен това при част от дизелите дават еднакво време.
Ами 4та рядко се включва, демек ср.статистическата светофарна гонка е до средата на 3та скорост, което значи малко над 100км/ч да кажем 120км/ч, ако светофарите не са на 20 метра един от друг => ръчните скорости бият или са наравно, а при тези, при които времето е еднакво е по-скоро заради липса на данни, иначе няма логика.

Коки
13-08-2009, 14:31
Ами 4та рядко се включва, демек ср.статистическата светофарна гонка е до средата на 3та скорост, което значи малко над 100км/ч да кажем 120км/ч, ако светофарите не са на 20 метра един от друг => ръчните скорости бият или са наравно, а при тези, при които времето е еднакво е по-скоро заради липса на данни, иначе няма логика.

Логиката е много проста: от отлепянето на съединителя за да превключиш от 1-ва на 2-ра до зацепването му минава ценно време, през което този с автоматика продължава да набира. Освен това при него превключването става за много по-кратко време и няма момент, в който двигателят да губи връзка с главното предаване.

Целият глупав спор се поражда от факта, че моето твърдение е в контекста на конкретната случка с колегата и оСтавия-та, а вие започнахте да теоретизирате.

Да, много добре ми е известен принципа на автоматика, неговото значително по-ниско КПД от това на механичните предавки и т.н. Обаче, в една ежедневна ситуация от сорта
седя си аз на светофар, спира няква шкода оСтавия... нещата са съвсем различни, защото ние сме обикновени шофери, а не тестови пилоти (поправете ме ако греша) и заобикалящата ни среда е далеч от условията на охраняемо и безлюдно тестово трасе (по което няма баири като на телевизионната кула например).

Ето защо, данните на производителя за ускорение 0-100, които (ако са верни) са в резултат на подобни изпитания с професионални тестови пилоти, специални трасета и т.н. не са приложими като аргумент в спор относно горната случка с 2-ма обикновени шофери и светофарна дръпка от 0 до 70 примерно (извинявай, но ако ще на 2 км да ти е следващия светофар, по средата имаш коли, каруци, автобуси, велосипедисти, пешеходци и ... маршрутки, та в София леко трудно се вдигат 120 освен през нощта).

DerMeister
13-08-2009, 14:39
Аз светофарна гонка освен вечер при празен булевард не си позволявам...
Иначе ако приемем, че си стоиш на светофара и не очакваш този до теб да се изреже, съответно не си се подготвил за дръпка и докато реагираш, автоматика ще те издуха. Това е така. Но ако знам, че предстои светофарна гонка и съм се настроил да се правя на шумахер с бързо превключване, обороти, блабла, тогава автоматика пада.

Коки
13-08-2009, 14:44
Аз светофарна гонка освен вечер при празен булевард не си позволявам...
Иначе ако приемем, че си стоиш на светофара и не очакваш този до теб да се изреже, съответно не си се подготвил за дръпка и докато реагираш, автоматика ще те издуха. Това е така. Но ако знам, че предстои светофарна гонка и съм се настроил да се правя на шумахер с бързо превключване, обороти, блабла, тогава автоматика пада.

Значи си майстор, браво! Аз със парахода не мога тва да го направя, защото имам 10-тина сантиметра ход на педала на съединителя и 20-тина сантиметра ход на скоростния лост от 1-ва до втора, освен това 1-ва ми е много къса, не мога да дам пълна газ, защото от големия въртящ момент гумите ще се въртят, а колата ще си стои, а на всичкото отгоре това тежи тон и половина и при 50 км/ч. като натиснеш съединителя осезаемо губи скорост - е, не съм чак такъв майстор да се справя с всичко това ПЛЮС автоматик насреща.

DerMeister
13-08-2009, 14:51
Значи си майстор, браво! Аз със парахода не мога тва да го направя, защото имам 10-тина сантиметра ход на педала на съединителя и 20-тина сантиметра ход на скоростния лост от 1-ва до втора, освен това 1-ва ми е много къса, не мога да дам пълна газ, защото от големия въртящ момент гумите ще се въртят, а колата ще си стои, а на всичкото отгоре това тежи тон и половина и при 50 км/ч. като натиснеш съединителя осезаемо губи скорост - е, не съм чак такъв майстор да се справя с всичко това И автоматик насреща.
Майстор не съм, говорим за перфектно теоритичната постановка на нещата. :pokey: На 3 гонки сигурно 2 пъти изпускам 3та и т.н. И наистина много зависи от колата. Как ти е съединителя, хода на лост-а и т.н. и т.н. А за новите автоматици с 15 съединителя, 14 компютъра и т.н. вече не знам, там нещата стоят по друг начин.

pinko
13-08-2009, 15:25
Абе първите метри автоматика печели - а за по-нататък си зависи от шоферите и мощността на колите. Но първите 10-20 метра почти всеки автоматик ще дръпне пред ръчката.

Даже и с моя камион, дето е над 2 тона, с допотопен дизел със 140 к.с. и 390 Нм и 4-степенен аФтомат дръпвам на светофара доста по-мощни коли - но само първите 40-50 метра.

Ако реша и "изнасиля" автомата (тоест малко преди жълтото натисна едновременно газта и спирачката и на зелено пусна спирачката и настъпя газта до ламарината), малко коли могат да ми се опрат - но само първите метри. Пък имам и сцепление колкото си искам - 4х4 срещу безпомощно буксуващи предни гуми на некоя "бегачка".

Bobo
13-08-2009, 16:39
Абе първите метри автоматика печели - а за по-нататък си зависи от шоферите и мощността на колите. Но първите 10-20 метра почти всеки автоматик ще дръпне пред ръчката.

Даже и с моя камион, дето е над 2 тона, с допотопен дизел със 140 к.с. и 390 Нм и 4-степенен аФтомат дръпвам на светофара доста по-мощни коли - но само първите 40-50 метра.

Ако реша и "изнасиля" автомата (тоест малко преди жълтото натисна едновременно газта и спирачката и на зелено пусна спирачката и настъпя газта до ламарината), малко коли могат да ми се опрат - но само първите метри. Пък имам и сцепление колкото си искам - 4х4 срещу безпомощно буксуващи предни гуми на некоя "бегачка".

Ако застана до теб с 4х4 и 150 коня ръчка ше се чудиш дали не ти е счупен кик-дауна :D

code
13-08-2009, 17:06
Ако Октавията е с DSG-кутия няма шанс да и се опре ръчка ;-) Старите автоматици са трагедия в ускорение и разход на гориво, това е ясно. Съвременните обаче са по-бързи и по-икономични, да не говорим че вече има и безстепенни кутии с които може да се кара все в едни обороти:new_Eyecrazy: филм! Ръчката умря, но в Бг ще кара втори живот по обясними причини:oops:

Коки
13-08-2009, 17:45
Ако Октавията е с DSG-кутия няма шанс да и се опре ръчка ;-) Старите автоматици са трагедия в ускорение и разход на гориво, това е ясно. Съвременните обаче са по-бързи и по-икономични, да не говорим че вече има и безстепенни кутии с които може да се кара все в едни обороти:new_Eyecrazy: филм! Ръчката умря, но в Бг ще кара втори живот по обясними причини:oops:

Само дето ДСГ-то си е механична кутия, та не знам защо я слагаш при автоматиците. Безстепенни кутии пък има от 70-те години на миналия век и "още" не са се наложили, така че не бързай да погребваш "ръчките".

Иначе всички шкоди в България са с ДСГ, включително и тая дето е дръпнала колегата :):):)

ne0
13-08-2009, 19:47
тука сте в некакъв филм.... само да кажа че с моята скромна кола 1.6 на 40-50 метър съм с 80 км/ч ;)

djarov
13-08-2009, 20:13
ем аз на светофара , седя си и не очаквам че това ще тръгне , шкода октавия 1.8T 150PS верно, на 1ва 2ра може да ме е дръпнал , и изведнъж опа усра ,на половината на булеварда, машината като се развихри като се има на представа че съм 136 коня само :) и ония балък умря зад мен всe едно спря :D

SandoOne
13-08-2009, 20:29
Странно тея са с генерация чак па да умре нещо ....

djarov
13-08-2009, 20:34
като влючих на 4 та и бях много далече от него,или ония го е хванало базе или незнам , ама ме дръпна на старта ,

code
13-08-2009, 20:50
.......................
Умишлено ли се правиш на неразбрал? Смятам, че е ясно за коя кутия става въпрос, не ми се вярва да си толкова зле.;-) Ето за тази кутия говоря:
http://www.volkswagen.bg/rund_um_vw/innovation/technik_lexikon/doppelkupplungsgetriebe_dsg.html

Доко
13-08-2009, 21:16
като влючих на 4 та и бях много далече от него,или ония го е хванало базе или незнам , ама ме дръпна на старта ,

Просто ти е показал, че е по-бърз, с октавийки не се занасяйте, има едни лоши моделчета - наказват здраво. И аз така правя, че много камери се навъдиха, оставям ги да се радват после :pokey:

toki4a
13-08-2009, 21:48
Просто ти е показал, че е по-бърз, с октавийки не се занасяйте, има едни лоши моделчета - наказват здраво. И аз така правя, че много камери се навъдиха, оставям ги да се радват после :pokey:

тооооочнооооооооо

vesak
13-08-2009, 21:57
И аз не карам докраи гледам като го дръпна с една кола и го оставям да ме размине с малко и посля само гас и му се залепям за задната броня зада види че ако искам можех да съм пред него, но ест е имало и мн коли дето ме наказват лошо последната беше един Сеат Ибиза нз с какъв двигател беше ама неми остави шанс да го стигна

djarov
13-08-2009, 23:31
аз един приятел един път за малко да го съсипа ,още като си е зех и утиваме към плд, той кара bmw E30 2.0 129 HP:D, ако нямаше трафик щеше да си замине,много хора си мислят че като караш няква италянска лелка и като карат бмв или хонда са най големите , една вечер един навитак BMW E 36 318 IS 140 HP му дишах зад връта , и пича после казал че не можел да ми избяга :)

pr_00f
13-08-2009, 23:35
Лично аз нищо не разбрах. (сигурно понеже съм тъп по рождение)
То бива неграмотност.....

Доко
13-08-2009, 23:44
Лично аз нищо не разбрах. (сигурно понеже съм тъп по рождение)
То бива неграмотност.....

Не бе , те сега литературата като предмет сигурно са я премахнали вече, или поне с такова впечатление оставам. ...;-) :no::comphits:

santo_traficante
14-08-2009, 07:33
Лично аз нищо не разбрах. .....

Начи
идеята е че 2.4жтд е спортен автомобил и многУ въриии и тук сЪ фалим за кУетУ...:rotfl:
ама от дизел бИгачка нИ стаааааа
еххх СтефчУ кога шъ вденИш бре:devil:

Коки
14-08-2009, 10:52
Умишлено ли се правиш на неразбрал? Смятам, че е ясно за коя кутия става въпрос, не ми се вярва да си толкова зле.;-) Ето за тази кутия говоря:
http://www.volkswagen.bg/rund_um_vw/innovation/technik_lexikon/doppelkupplungsgetriebe_dsg.html

Е, и? Тове не е ли механична кутия??? Нещо май ти не си разбрал.

djarov
14-08-2009, 10:58
от дизел бегачка не става !? wtf :D :D :D :D :D :D ЯКОООООО :)

Коки
14-08-2009, 11:12
Айде, почна се. Отиваме към ключ.

code
14-08-2009, 11:39
Е, и? Тове не е ли механична кутия??? Нещо май ти не си разбрал.
"Най-новото развитие в производството на скоростни кутии на Volkswagen представлява кутията с двоен съединител DSG. Напълно автоматичната 6-степенна скоростна кутия се отличава с . . "

Доко
14-08-2009, 11:43
Е, и? Тове не е ли механична кутия??? Нещо май ти не си разбрал.

Не е механична, чист автомат си е, може би най-добрата на пазара за момента. :yes:

pinko
14-08-2009, 12:12
"Най-новото развитие в производството на скоростни кутии на Volkswagen представлява кутията с двоен съединител DSG. Напълно автоматичната 6-степенна скоростна кутия се отличава с . . "


Не е чист автомат, а е т.нар. АВТОМАТИЗИРАНА (ИЛИ РОБОТИЗИРАНА) МЕХАНИЧНА СКОРОСТНА КУТИЯ.

Няма хидротрансформатор на въртящия момент, няма планетарни редуктори, няма пакети фрикциони, не се управлява хидравлично с помощта на налягане на маслото - по принцип това са атрибутите на класическите автоматични трансмисии.

По принцип класификацията е въпрос на тълкуване, защото има още и безстепенни автоматични CVT-трансмисии. Но като цяло DSG-трансмисиите на практика са автоматизирани механични скоростни кутии.

И още нещо важно - не се подлъгвайте по Пиара на Холцваген - кутията не е тяхна, а си я пазаруват/произвеждат по лиценз на Борг-Варнер, и вече все повече производители ползват такива скоростни кутии.

Наскоро систематизирах информацията, ето я:


Производители на автомобили със скоростна кутия с два съединителя (СКДС)

BMW
През януари 2008 г. BMW представиха трансмисия с два съединителя за модела M3 която се доставя от Getrag и се нарича M DCT (M Dual Clutch Transmission). От пролетта на 2009 г. същата скоростна кутия се монтира и в новото Z4 (но само при върховия модел sDrive35i ).

BorgWarner (доставчик)
В момента BorgWarner е водещия доставчик на съединители в маслена баня и хидравлични модули за такива трансмисии. BorgWarner наричат технологията си DualTronic, са подписали допълнителни договори с три водещи европейски производителя за доставката на СКДС.

Ferrari
От есента на 2008 г. Ferrari монтират 7-степенна скоростна кутия с два съединителя в новия модел California.

Fiat/Alfa Romeo
Fiat Powertrain Technologies стартираха производството на Dual Dry ClutchTransmission (DDCT) към средата на 2009 г. . СКДС на Fiat използва управляваща система BorgWarner DualTronic и сух двоен съединител. Трансмисията C635 ще дебютира в Alfa Romeo MiTo в края на 2009 г.


Ford
Ford започнаха производството на трансмисията Powershift през 2008 г. при модела Ford Focus. Тя е конструирана от Getrag под ръководството на GETRAG FORD Transmissions group и от май 2008 г. се монтира и при други модели на Ford, Volvo и Peugeot (3008, 500. За американския пазар Ford ще представи през 2010 г. Ford Fiesta със скоростна кутия Powershift. Ford съобщи, че през 2010 г ще представи СКДС и при други автомобили на американския пазар.
От средата на 2008 г. при повечето модели на Volvo (S40, V50, C30) , базирани на платформата на Ford Focus, например S40 2.0D. Също и при S60, както и при новия SUV XC60.


Getrag (доставчик)
Getrag е разработил пълен набор от скоростни кутии с два съединителя тип трансаксъл, включително 7DCL750, седемстепенна трансаксъл трансмисия за надлъжен монтаж, която може да работи с въртящ момент до 750 Нм. От средата на 2008 СКДС на Getrag се монтира в много модели, напр. Dodge Journey и Volvo S40/V50.

Hyundai
През пролетта на 2009 г. на автоизложението в Женева Hyundai представиха концепцията Hyundai ix-onic , която е оборудвана с 6-степенна СКДС.


LuK (доставчик)
PSG (Parallelschaltgetriebe)


Mitsubishi
От ноември 2007 г. Mitsubishi Lancer Evolution X се оборудва с Twin Clutch SST (Sport Shift Transmission) СКДСтрансмисия, управлявана с лостчета на волана.


Nissan
Скоростната кутия с два съединителя на Nissan е задноразположена, тип трансаксъл и работи като диференциал на двойното задвижване на автомобила.Конструирана е от BorgWarner със съдействието на доставчика на трансмисии за Nissan Aichi. Според Nissan превключването става за 0,2 секунди. Това е чувствително по-малко отвремето, обявено от VW за техните СКДС.


Porsche
От 2009 г.при Panamera, Cayman, Boxster, Panamera, Carrera и Carrera SPorsche предлага серийна версия на своята PDK (Porsche Doppelkupplungsgetriebe), която доскоро се вграждаше само в състезателните модели. . Седемстепенната PDK ще замени Tiptronic. Трансмисията Porsche PDK всъщност се състои от две отделни скоростни кутии в един корпус.


Volkswagen Group
През 2009 г. VW са произвели най-много автомобили с СКДС под името DSG (DirektSchaltGetriebe или Direct-Shift Gearbox (за Volkswagen, SEAT, Skoda и Bugatti) and S-Tronic (за Audi). СКДС на Volkswagen се произвежда по лиценз на Borg-Warner. Шестстепенната версия е с два съединителя в маслена баня (за въртящи моменти до 350 Нм), а 7-степенната – със сухи съединители (за въртящи моменти до 250 Нм). Ricardo Company от Великобритания произвежда 7-степенната СКДС за Bugatti Veyron 16.4. Lamborghini. Въпреки че е собственост на VW, Lamborghini монтират собствена роботизирана трансмисия с сух съединител и електрохидравлично управление (E-gear), която много прилича на SMG на BMW (без двоен съединител, но и без педал на съединителя.).


Проблема на тези трансмисии е фактът, че още никой не знае каква е надеждността и ремонтопригодността в дългосрочен план - и в повечето сервизи, даже и в Германия, все още ги гледат като голям камък.

Коки
14-08-2009, 12:26
"Най-новото развитие в производството на скоростни кутии на Volkswagen представлява кутията с двоен съединител DSG. Напълно автоматичната 6-степенна скоростна кутия се отличава с . . "


Не е механична, чист автомат си е, може би най-добрата на пазара за момента. :yes:

Престанете да филосовствате и да се мислите за по-умни от всички останали. Под "автоматик" обикновено се разбира хидравлична скоростна кутия, която няма зъбни колела, а има нещо като турбина. Явно за някои обаче всичко, на което предавките не се превключват с лоста е "автоматично", без зачение какво има под капака на колата.

ДСГ е обикновена механична кутия със зъбни колела. Единствената разлика с "ръчката" е, че е комплектована с два съединителя и електронно управление, което позволява автоматично превключване.

И пак да попитам колегата Коде: колко шкоди с ДСГ си виждал да се движат по софийските улици?

Доко
14-08-2009, 13:21
Престанете да филосовствате и да се мислите за по-умни от всички останали. Под "автоматик" обикновено се разбира хидравлична скоростна кутия, която няма зъбни колела, а има нещо като турбина. Явно за някои обаче всичко, на което предавките не се превключват с лоста е "автоматично", без зачение какво има под капака на колата.

ДСГ е обикновена механична кутия със зъбни колела. Единствената разлика с "ръчката" е, че е комплектована с два съединителя и електронно управление, което позволява автоматично превключване.

И пак да попитам колегата Коде: колко шкоди с ДСГ си виждал да се движат по софийските улици?

Няма да ти отговарям на определенията по-мой адрес, но явно си дебелоглав тип, и не четеш достатъчно. Момчето което е изпреварено от Шкодата предполага ,че е била автоматик, превключвала е автоматично, и никой не го интересува дали това е била механична скоростна кутия с автоматично превключване , или чист автоматик, ама ти си знаеш твоята.

Коки
14-08-2009, 13:57
...Момчето което е изпреварено от Шкодата предполага ,че е била автоматик, превключвала е автоматично, и никой не го интересува дали това е била механична скоростна кутия с автоматично превключване , или чист автоматик, ама ти си знаеш твоята.


...колко шкоди с ДСГ си виждал да се движат по софийските улици?

...

code
14-08-2009, 14:04
По Софийските не знам, но в Бургас има и е на мой познат, продължавай да търсиш под вола теле и да обясняваш разликата м/у автоматична и автоматизирана кутия! Аман от дървени философи :bangin:

SandoOne
14-08-2009, 15:26
от дизел бегачка не става !? wtf :D :D :D :D :D :D ЯКОООООО :)

Не бе то става ама с Шип , пардон чип . :bouncing_smiley:

Bobo
14-08-2009, 21:31
Не е чист автомат, а е т.нар. АВТОМАТИЗИРАНА (ИЛИ РОБОТИЗИРАНА) МЕХАНИЧНА СКОРОСТНА КУТИЯ.

Няма хидротрансформатор на въртящия момент, няма планетарни редуктори, няма пакети фрикциони, не се управлява хидравлично с помощта на налягане на маслото - по принцип това са атрибутите на класическите автоматични трансмисии.

По принцип класификацията е въпрос на тълкуване, защото има още и безстепенни автоматични CVT-трансмисии. Но като цяло DSG-трансмисиите на практика са автоматизирани механични скоростни кутии.

И още нещо важно - не се подлъгвайте по Пиара на Холцваген - кутията не е тяхна, а си я пазаруват/произвеждат по лиценз на Борг-Варнер, и вече все повече производители ползват такива скоростни кутии.

Наскоро систематизирах информацията, ето я:


Производители на автомобили със скоростна кутия с два съединителя (СКДС)

BMW
През януари 2008 г. BMW представиха трансмисия с два съединителя за модела M3 която се доставя от Getrag и се нарича M DCT (M Dual Clutch Transmission). От пролетта на 2009 г. същата скоростна кутия се монтира и в новото Z4 (но само при върховия модел sDrive35i ).

BorgWarner (доставчик)
В момента BorgWarner е водещия доставчик на съединители в маслена баня и хидравлични модули за такива трансмисии. BorgWarner наричат технологията си DualTronic, са подписали допълнителни договори с три водещи европейски производителя за доставката на СКДС.

Ferrari
От есента на 2008 г. Ferrari монтират 7-степенна скоростна кутия с два съединителя в новия модел California.

Fiat/Alfa Romeo
Fiat Powertrain Technologies стартираха производството на Dual Dry ClutchTransmission (DDCT) към средата на 2009 г. . СКДС на Fiat използва управляваща система BorgWarner DualTronic и сух двоен съединител. Трансмисията C635 ще дебютира в Alfa Romeo MiTo в края на 2009 г.


Ford
Ford започнаха производството на трансмисията Powershift през 2008 г. при модела Ford Focus. Тя е конструирана от Getrag под ръководството на GETRAG FORD Transmissions group и от май 2008 г. се монтира и при други модели на Ford, Volvo и Peugeot (3008, 500. За американския пазар Ford ще представи през 2010 г. Ford Fiesta със скоростна кутия Powershift. Ford съобщи, че през 2010 г ще представи СКДС и при други автомобили на американския пазар.
От средата на 2008 г. при повечето модели на Volvo (S40, V50, C30) , базирани на платформата на Ford Focus, например S40 2.0D. Също и при S60, както и при новия SUV XC60.


Getrag (доставчик)
Getrag е разработил пълен набор от скоростни кутии с два съединителя тип трансаксъл, включително 7DCL750, седемстепенна трансаксъл трансмисия за надлъжен монтаж, която може да работи с въртящ момент до 750 Нм. От средата на 2008 СКДС на Getrag се монтира в много модели, напр. Dodge Journey и Volvo S40/V50.

Hyundai
През пролетта на 2009 г. на автоизложението в Женева Hyundai представиха концепцията Hyundai ix-onic , която е оборудвана с 6-степенна СКДС.


LuK (доставчик)
PSG (Parallelschaltgetriebe)


Mitsubishi
От ноември 2007 г. Mitsubishi Lancer Evolution X се оборудва с Twin Clutch SST (Sport Shift Transmission) СКДСтрансмисия, управлявана с лостчета на волана.


Nissan
Скоростната кутия с два съединителя на Nissan е задноразположена, тип трансаксъл и работи като диференциал на двойното задвижване на автомобила.Конструирана е от BorgWarner със съдействието на доставчика на трансмисии за Nissan Aichi. Според Nissan превключването става за 0,2 секунди. Това е чувствително по-малко отвремето, обявено от VW за техните СКДС.


Porsche
От 2009 г.при Panamera, Cayman, Boxster, Panamera, Carrera и Carrera SPorsche предлага серийна версия на своята PDK (Porsche Doppelkupplungsgetriebe), която доскоро се вграждаше само в състезателните модели. . Седемстепенната PDK ще замени Tiptronic. Трансмисията Porsche PDK всъщност се състои от две отделни скоростни кутии в един корпус.


Volkswagen Group
През 2009 г. VW са произвели най-много автомобили с СКДС под името DSG (DirektSchaltGetriebe или Direct-Shift Gearbox (за Volkswagen, SEAT, Skoda и Bugatti) and S-Tronic (за Audi). СКДС на Volkswagen се произвежда по лиценз на Borg-Warner. Шестстепенната версия е с два съединителя в маслена баня (за въртящи моменти до 350 Нм), а 7-степенната – със сухи съединители (за въртящи моменти до 250 Нм). Ricardo Company от Великобритания произвежда 7-степенната СКДС за Bugatti Veyron 16.4. Lamborghini. Въпреки че е собственост на VW, Lamborghini монтират собствена роботизирана трансмисия с сух съединител и електрохидравлично управление (E-gear), която много прилича на SMG на BMW (без двоен съединител, но и без педал на съединителя.).


Проблема на тези трансмисии е фактът, че още никой не знае каква е надеждността и ремонтопригодността в дългосрочен план - и в повечето сервизи, даже и в Германия, все още ги гледат като голям камък.

Евалата от цялата тема само това мнение е смислено :clap:

Venci
14-08-2009, 22:59
Тая работа със АВТОМАТИЗИРАНА, РОБОТИЗИРАНА, МЕХАНИЧНА СКОРОСТНА КУТИЯ и т.н. ми намирисва на Селянин на скорост...:sick:

156
15-08-2009, 12:14
Разбирам Коки за какво говори - карал съм Форд Таурус 3.0 с "класическа" автоматична и наистина от място има страхотен старт - просто те размазва за седалката. Но това само първите 20-30 метра.
ПП: благодарсности на pinko за информацията, която постна :)

CrazyMind
17-08-2009, 23:23
Кокииии (Баш душманино) ! Не говори така за автоматиците, щото са направени за хората с циците... няма автоматик дето ще ускори по-бързо от твоята ръчна скоростна кутия.. имам същото 2.4JTD като теб , но с чип и K&N филтър 180PS и съм под 7сек. от 0-100.

---------- Post added at 23:23 ---------- Previous post was at 23:19 ----------

Коки извинявам се... не за секундите ами за колата 156-ца не 166-ца килограмите са и по-малко, около 1250-1300кг. е някъде.

gigi
17-08-2009, 23:39
............имам същото 2.4JTD като теб , но с чип и K&N филтър 180PS и съм под 7сек. от 0-100.

---------- Post added at 23:23 ---------- Previous post was at 23:19 ----------

Коки извинявам се... не за секундите ами за колата 156-ца не 166-ца килограмите са и по-малко, около 1250-1300кг. е някъде.

:wow::wow::wow:

Доко
18-08-2009, 12:36
имам същото 2.4JTD като теб , но с чип и K&N филтър 180PS и съм под 7сек. от 0-100.[COLOR=Silver]



Бах маа му, аз за какво направих другата 460 коня като едвам слиза под 7сек. Да бях си взел 2.4 ЖТД да го е...:bouncing_smiley:

BillyBoy`
18-08-2009, 13:47
Кокииии (Баш душманино) ! Не говори така за автоматиците, щото са направени за хората с циците... няма автоматик дето ще ускори по-бързо от твоята ръчна скоростна кутия.. имам същото 2.4JTD като теб , но с чип и K&N филтър 180PS и съм под 7сек. от 0-100.

---------- Post added at 23:23 ---------- Previous post was at 23:19 ----------

Коки извинявам се... не за секундите ами за колата 156-ца не 166-ца килограмите са и по-малко, около 1250-1300кг. е някъде.ако ни покажеш графика със твоите 180HP и как ускоряваш от 0 до 100 за по малко от 7 сек. не ни взимаи за канарчета моля

thecleaner
18-08-2009, 15:32
Кокииии (Баш душманино) ! Не говори така за автоматиците, щото са направени за хората с циците... няма автоматик дето ще ускори по-бързо от твоята ръчна скоростна кутия.. имам същото 2.4JTD като теб , но с чип и K&N филтър 180PS и съм под 7сек. от 0-100.

---------- Post added at 23:23 ---------- Previous post was at 23:19 ----------

Коки извинявам се... не за секундите ами за колата 156-ца не 166-ца килограмите са и по-малко, около 1250-1300кг. е някъде.

От кой град си колега, продаваш ли чипа. :pimp:

Mury
18-08-2009, 17:56
ако ни покажеш графика със твоите 180HP и как ускоряваш от 0 до 100 за по малко от 7 сек. не ни взимаи за канарчета моля

Тоя пич си изкара колата,че ускорява малко по-бавно от Интеграле:bouncing_smiley::bouncing_smiley::bounci ng_smiley:

code
18-08-2009, 18:15
Тоя пич си изкара колата,че ускорява малко по-бавно от Интеграле:bouncing_smiley::bouncing_smiley::bounci ng_smiley:
Чакай, чакай, това му е първо мнение, тепърва ще подобрява постижения колегата :Bolt: Интегралето в огледалото за задно виждане съвсем скоро.http://www.foxes2.be/smilies/1343.gif

SandoOne
18-08-2009, 18:31
Сигорно сипва 100 октанова нафта с добавка кинитрон :) това в кръга на майтапа ма от това написаното 2.5 В6 направо зад него застава :) .

CrazyMind
18-08-2009, 19:24
Добре.. нека е шега от Добрич съм (не продавам чипа взех я наравена и съм доволен и от разхода) ако има мераклии наблизо може да сдърпаме един бас.

CrazyMind
18-08-2009, 23:09
Днес малко ме подпалихте с недоверието си и изкочих да направя едно клипче. На клипа брат ми се обажда малко късно, но може да се види къде пише 100 на километража. И като съм казал "Малко под седем" съм нямал педвид 6 или 5. Приятно гледане
:jason2:---> http://vbox7.com/play:4d08722e

thecleaner
18-08-2009, 23:34
Днес малко ме подпалихте с недоверието си и изкочих да направя едно клипче. На клипа брат ми се обажда малко късно, но може да се види къде пише 100 на километража. И като съм казал "Малко под седем" съм нямал педвид 6 или 5. Приятно гледане
:jason2:---> http://vbox7.com/play:4d08722e

Тя реактивна тая 2,4ка бе, така до 100 не се засича пич. Според мен върви като съвсем нормален мазутник. :no: Поредния превъзбуден нов алфаджия.

slav40
18-08-2009, 23:58
Аз го виждам като висока 8-ца,нещо нещо близко до 9сек. .....!? Макар ,че с тая "техника" :pokey: !

code
19-08-2009, 08:34
Аз го виждам като стрелка в сянка, за вас не знам. Стоп, а спри - не е ясно колко км са. . Не е ясно и колко е голямо надолнището и не споря щото не се вижда :)

digitalundgrd
19-08-2009, 09:12
Вместо да се чудим колко е нанадолнището и за колко секунди реално ги прави до 100, нека някой вървежен от Добрич, РУсе, Варна да отиде и да свери часовника на момчето с 2,4жтд :)

BillyBoy`
19-08-2009, 09:51
Днес малко ме подпалихте с недоверието си и изкочих да направя едно клипче. На клипа брат ми се обажда малко късно, но може да се види къде пише 100 на километража. И като съм казал "Малко под седем" съм нямал педвид 6 или 5. Приятно гледане
:jason2:---> http://vbox7.com/play:4d08722eВиж сега пич не се обиждаи ама меко казано си смешен със тоя ГСМ във ръка има си специални уредчета за тази цел:th_up:

SandoOne
19-08-2009, 14:05
Поне хронометър ...той и стотните ще отчете

ne0
19-08-2009, 17:55
темата е забавна.... продължавайте:big_wink:

k1lcone
19-08-2009, 22:51
аз от тракийския стан (плаж) кат са прибирам към асеновград и набирам по нанадолнището кат ферари по баир :) :) :) :)

Коки
19-08-2009, 23:33
Кокииии (Баш душманино) ! Не говори така за автоматиците, щото са направени за хората с циците... няма автоматик дето ще ускори по-бързо от твоята ръчна скоростна кутия.. имам същото 2.4JTD като теб , но с чип и K&N филтър 180PS и съм под 7сек. от 0-100...

Моята също е с чип и K&N филтър, конете не ги знам и 0-100 не съм мерил.

Тезата ми беше друга и няма нищо общо с 0-100, КПДта, най-добри технически постижения и т.н., но няма да задълбавам.

Факт е обаче, че с 90 коня, тон и четвърт, автоматик по светофарите съм откъсвал къде-къде по-мощни коли, които разбира се след 50-тина метра може и да ме издухат, но просто не могат да потеглят толкова бързо (не колите, а задкормилните у-ства).

С други думи: автоматикът значително улеснява живота на шофера, така че обикновен шофер с автоматик потегля по-бързо от обикновен шофер с ръчка. Ако сложиш на ръчката състезател, нещата се променят, но по светофарите не съм попадал на такъв.

А за циците не си прав, защото има хора, които обичат животът да им е по-лесен и това няма общо нито с пола, нито със сексуалната ориентация. Защо трябва да ръчкам като идиот, като може и да не ръчкам? Пък и дясната ръка ми остава свободна за ..... хората с циците ако щеш ;)

CrazyMind
20-08-2009, 19:21
GSM-a беше само за моя ориентация, защото плеъра си има собствен таимер, а доколкото за стрелката в сянка на оригиналното клипче се вижда много по-добре, и темата е "Как са на старт вашите 2,4JTD" отговорът ми е,
че лично аз съм много доволен от старта на колата си, който беше много по-зле преди да сменя дебитомера. Лично аз не уважавам автоматика заради по-високия разход и затова че някаква електроника се опитва да предогади моите желания като водач и не успява да го направи ..доколкото за свободната ръка.. по време на движения не я ползвам за такива цели ("хората с циците") опасно е .. скоро карах 2-годишно BMW 3-та серия автоматик 210к.с. и трябва да ви кажа, че не се набира като алфата при него особеността беше че при рязко натискане на газта "удря" бутон под педала , с който минава на спортен режим... ама само името му е спортен. И никой от форума неможе да ме убеди че кола с 90к.с. двигател и автоматик ще е по-добра на старта от алфата.
(http://www.alfaromeo-bg.com/forum/showthread.php?p=546226#post546226)

Jivko7777
20-08-2009, 20:49
Какво е това ускорение че той сменяше на под 4000 оборота...:) :) :)
Явно не е карал много много дизел...
ПП: Като искаш да правиш максимално ускорение сменяй поне на 4500 ;)

Dodo 155
20-08-2009, 22:19
Днес малко ме подпалихте с недоверието си и изкочих да направя едно клипче. На клипа брат ми се обажда малко късно, но може да се види къде пише 100 на километража. И като съм казал "Малко под седем" съм нямал педвид 6 или 5. Приятно гледане
:jason2:---> http://vbox7.com/play:4d08722e
Много бавно набира, колега :wc:
Моята бабичка има 1 цилиндър по-малко и ще те :kicking:

---------- Post added at 19:19 ---------- Previous post was at 18:59 ----------


... скоро карах 2-годишно BMW 3-та серия автоматик 210к.с. и трябва да ви кажа, че не се набира като алфата ...
Това да не си го чул от някой?
Трябва да го видя, за да повярвам :sheep:

newuser
20-08-2009, 22:53
що да набира бавно бе колега? вярно че не може с точност да се определи но чудеса не може да се очакват от този дизел само от един чип примерно :)

Dodo 155
20-08-2009, 23:23
що да набира бавно бе колега? вярно че не може с точност да се определи но чудеса не може да се очакват от този дизел само от един чип примерно :)
Ами защото съм се возил и карал 2.4 и не се развърта като тази ;)
Но може и да си прав, на клип нещата изглеждат различно ...

Boxer_Power
22-08-2009, 17:22
Няма автомат който да е по бърз на сътарта от ръчката ;)

Относно автоматиците,и ас съм съгласен с моя 1.6 боксер се дурпах с на един авер мерцедеса 124 купе 2.3 136коня автомат,ами като тръгнахме имах чуството че той тръгна на задна остайх го на 2-3 коли след мене.

CrazyMind
22-08-2009, 17:52
явно Jivko 7777 е голям разбиратор щото "брои" оборотите на слух.. оборотомера се вижда само в края на клипа където колата вече намаля и 1,9JTDm само може да си мечтае,че ще набере така... но както и да е черното е бяло р а з б р а х... между другото за пръв път чувам за дизел ...с к'во се храни тва животно, на Ванкела брат му ли е т'ва... оцет ли пие!? Няма да преча повече колеги ИЗВИНЕТЕ !

code
22-08-2009, 18:08
явно Jivko 7777 е голям разбиратор щото "брои" оборотите на слух.. оборотомера се вижда само в края на клипа където колата вече намаля и 1,9JTDm само може да си мечтае,че ще набере така... но както и да е черното е бяло р а з б р а х... между другото за пръв път чувам за дизел ...с к'во се храни тва животно, на Ванкела брат му ли е т'ва... оцет ли пие!? Няма да преча повече колеги ИЗВИНЕТЕ !
Не се ядосвай, лаф да става :blah:

LeoVin4i
22-08-2009, 20:17
Пък и дясната ръка ми остава свободна за ..... хората с циците ако щеш ;)

Е те така стават катастрофите :doctor:

Jivko7777
22-08-2009, 20:32
явно Jivko 7777 е голям разбиратор щото "брои" оборотите на слух.. оборотомера се вижда само в края на клипа където колата вече намаля и 1,9JTDm само може да си мечтае,че ще набере така... но както и да е черното е бяло р а з б р а х... между другото за пръв път чувам за дизел ...с к'во се храни тва животно, на Ванкела брат му ли е т'ва... оцет ли пие!? Няма да преча повече колеги ИЗВИНЕТЕ !

И първа и втора ги превключи на малко след 4000 оборота, вижда се чудесно на клипчето, а и карам много от преди тебе такава кола и ми е пределно ясно всичко ;)

k1lcone
26-08-2009, 21:56
най добре сменяй на 2000 оборота. така ще си най бърз щото няма са изджаскаш някаде с тия суперспортни карания

mitaka_cs
27-08-2009, 00:03
Супер! За две седмици близо 80 безсмислени поста.
За да не изтривам всичко(без 3-4 поста), заключвам темата.