Log in

View Full Version : Въпрос за разхода



Blade
13-08-2009, 14:14
А сега кажете как върви по-икономично, когато е по инерция колата...на скорост или изключена от скорост? Много хора ме убеждават, че на скорост по баира надолу гори по-малко отколкото да си я изключа. Четох го и в една статия на Shell (писана от собственик на 159JTD). Както и да е, аз не мога да си обясня как колата на 1000 оборота ще ми гори повече от 2500 например. :gruebel: Ще ви бъде благодарен, ако ми разясните как стоят нещата.

П.С. Темата я пускам в този раздел, защото ме интересува най-вече за моя автомобил ;)

zdravio
13-08-2009, 14:21
А сега кажете как върви по-икономично, когато е по инерция колата...на скорост или изключена от скорост? Много хора ме убеждават, че на скорост по баира надолу гори по-малко отколкото да си я изключа. Четох го и в една статия на Shell (писана от собственик на 159JTD). Както и да е, аз не мога да си обясня как колата на 1000 оборота ще ми гори по-малко от 2500 например. :gruebel: Ще ви бъде благодарен, ако ми разясните как стоят нещата.

П.С. Темата я пускам в този раздел, защото ме интересува най-вече за моя автомобил ;)
Fuel cut off ;)

DerMeister
13-08-2009, 14:24
ппх в google

Blade
13-08-2009, 15:14
Fuel cut off ;)

Entirely?

Sm0k
13-08-2009, 15:24
Абе вярно е това за съвременните двигатели - като се спускаш надолу и я оставиш на скорост, колата върви, щото надолнището я засилва и респективно и върти колелата, те въртят кутията, кутията съединителя и той като е зацепен качва оборотите на мотора. Като се качат тия обороти, компютъра разбира, че са по-високи от нормалния свободен ход (щото има датчик за оборотите), знае че и шофьора не подава газ (щото и там има датчик) и от тия два факта се усеща, че нещо друго вътри мотора насила и няма нужда да се пръска вътре бензин за да го върти горенето на бенизна (или дизела)... и спира впръскването на гориво ;) Тая ситуация се нарича ППХ - принудителен празен ход ;) Ако я изключиш от скорост, надолнището пак ще я засилва, ама тая сила няма да се предава до мотора по описаната схема и тогава ЕКУ-то ще пръска гориво, за да го върти по тоя начин и да му подържа свободния ход ;) Простата логика показва, че при слизането на скорост разхода е по-малък (около нула ;) ), пък който иска да спори и да приказва, че щом оборотите са по-високи, значи видиш ли и разхода е по-висок ;)

И в края на краищата, кой слиза по надолнища на свободна, освен, че му излиза по-скъпо като разход, палиш и спирачките, което също не е безплатно удоволствие ;) Хората са казали, че се слиза на предавката на която се качва ;)

---------- Post added at 15:24 ---------- Previous post was at 15:23 ----------


Entirely?

Аха, съвсем entirely ;) Просто не се подава на дюзите сигнал да пръскат и те не пръскат :)

Blade
13-08-2009, 15:27
Мерси за разяснението, колега :cheers:
Значи вече трябва да привиквам да не я изключвам от скорост (трудна задача ще е) ;)

nhg
13-08-2009, 17:27
Мерси за разяснението, колега :cheers:
Значи вече трябва да привиквам да не я изключвам от скорост (трудна задача ще е) ;)

Колега, всичко е въпрос на навик, или стил на шофиране. Няма да спестиш много гориво...
Аз например също 'охлабвам' колата, просто така ми е по-удобно.

astronoma
14-08-2009, 00:28
колега имам един въпрос???а теб кои те учи да изключваш от скорост независимо да ли пускаш или изкачваш?????

Blade
14-08-2009, 11:45
колега имам един въпрос???а теб кои те учи да изключваш от скорост независимо да ли пускаш или изкачваш?????

Никой не ме е учил, просто така се научих да карам, да си я пускам по баирите, навик, колега ;)

soldier
14-08-2009, 12:57
Никой не ме е учил, просто така се научих да карам, да си я пускам по баирите, навик, колега ;)

Най-добре се отучи ;)
Е***а се майката на спирачките

Sm0k
14-08-2009, 13:01
Колега, всичко е въпрос на навик, или стил на шофиране. Няма да спестиш много гориво...
Аз например също 'охлабвам' колата, просто така ми е по-удобно.

Абе никой не казва, че икономията ще е космическа, ама все пак нормален бензинов двигател гори около литър на час, на свободен ход (ако бъркам да ме поправят колегите). Значи за всеки час спускане, който ти се събира сумарно си 2 лева напред. Пък за колко време го правиш тоя час спускане зависи колко караш и по какъв терен ;) Но някаква икономия има, така или иначе.

Пък и все пак идва въпроса, че е по-правилно да се слиза на скорост, по-безопасно е - дава по добър контрол и не се налага да товариш толкова спирачките, натоварването им освен че струва пари, щото търкаш накладки, води и до прегряване при продължително спускане (и респективно продължителното им ползване), а прегретите спирачки спират по-зле ;)

Blade
14-08-2009, 13:43
Днес беше първото каране на скорост, голям кеф :D А и наистина спирачките се хабят много по-малко, особено на някои баири, където има радари като си я оставя на 4-та и си държи 60км/ч а иначе по инерция крака ми е само на спирачката :drive:

ves_v8
14-08-2009, 15:34
Днес беше първото каране на скорост, голям кеф :D А и наистина спирачките се хабят много по-малко, особено на някои баири, където има радари като си я оставя на 4-та и си държи 60км/ч а иначе по инерция крака ми е само на спирачката :drive:
;)

Sm0k
14-08-2009, 16:00
Днес беше първото каране на скорост, голям кеф :D А и наистина спирачките се хабят много по-малко, особено на някои баири, където има радари като си я оставя на 4-та и си държи 60км/ч а иначе по инерция крака ми е само на спирачката :drive:

А, ко ше кажеш за автопилота ;)

mordohy
14-08-2009, 21:02
А това виждате ли го:paddle:Спамери такива!!!