PDA

View Full Version : Лагер за ролката на климатика



rusiq86
14-08-2009, 21:16
Днес се останови, че лагера на ролката за клиамата е започнала да дава фира. Интересува ме някой сменял ли е този лагер!? Лагера ще се намери лесно, проблема е дали може да се избие старият и някой ако го е правил само да сподели...мерси колеги.

Xtrime7
14-08-2009, 21:50
Първо се развива централната гайка(шест или осем милиметра е)след това с помоща на избиваче или две отверки внимателно се вади зацепващата шайба.На оста има две шайбички които трябва да ги пазиш и не забравяш при сглобяването.Маха се зегерката която държи пистовата шайба,и пак с чалъм се вади,От там вече си за преса и избиване на лагерчето.


Не ме бива много в обясненията,ама се надявам поне малко да съм ти разяснил.

rusiq86
14-08-2009, 22:11
Колега супер си, значи все пак може да се избие, щото нема смисал нов. Утре или като се върна др сряда от път ще го направя и мерси много отново.

digitalundgrd
14-08-2009, 22:14
какви са симптомите на заминал лагер колега?

rusiq86
14-08-2009, 22:19
Преди малко смъкнахме повечето лагери, проверихме ги и си бяха като нови, те са на 25к км, преди да я купя са сменени както ми казаха, както и ремака. От два дена като запаля и първите няколко секунди и понякога и след това се чува едно свирене на пистовият ремак, проверихме вс и това се оказа. като стигнеш на проверка до този лагер и го завъртих (ролката демек на климата) и ще усетиш едно странно трептене, и се чува как върти на лагер без грес все едно, така мога да го опиша. Утре сутрин ако се уредя може да се смени и ще пиша, мерси, радвам се че може да се смени лагерчето, и няма да вземам нова :)

victtorbg
16-08-2009, 13:02
Първо се развива централната гайка(шест или осем милиметра е)след това с помоща на избиваче или две отверки внимателно се вади зацепващата шайба.На оста има две шайбички които трябва да ги пазиш и не забравяш при сглобяването.Маха се зегерката която държи пистовата шайба,и пак с чалъм се вади,От там вече си за преса и избиване на лагерчето.


Не ме бива много в обясненията,ама се надявам поне малко да съм ти разяснил.

Първо ако тръгнеш да избиваш съединителя с отверки вероятноста да изкривиш съединителя е голяма-след това не можеш да го изправиш и балансираш,сваля се със специален инструмент.При набиване луфта между съединителя и шайбата трябва да е 0.4-0.5 мм.Второ самия лагер е запресован в шайбата-тръгнеш ли да го избиваш директно на преса почти сигурно е,че ще изкривиш сърцевината на шайбата.Резултата е нова шайба.Трябва първо или със секач и чук да махнеш контрите или стругар да пусне една стружка.При набиването не е нужно да се законтря лагера-нов лагер е около 20-25лв.Хубаво е да е NSK,ментетата са около 14-15 лв.,но не изкарват много.

oem
16-08-2009, 13:42
Първо ако тръгнеш да избиваш съединителя с отверки вероятноста да изкривиш съединителя е голяма-след това не можеш да го изправиш и балансираш,сваля се със специален инструмент.При набиване луфта между съединителя и шайбата трябва да е 0.4-0.5 мм.Второ самия лагер е запресован в шайбата-тръгнеш ли да го избиваш директно на преса почти сигурно е,че ще изкривиш сърцевината на шайбата.Резултата е нова шайба.Трябва първо или със секач и чук да махнеш контрите или стругар да пусне една стружка.При набиването не е нужно да се законтря лагера-нов лагер е около 20-25лв.Хубаво е да е NSK,ментетата са около 14-15 лв.,но не изкарват много.

Колегата е прав. Специални скоби трябват за ваденето. На мен ми го сменяха и знам какъв курец беше.

rusiq86
18-08-2009, 18:01
Моят майстор има тази скоба, нема проблем, в четвъртък ще се извърши интервенцията и ще пиша, иначе майсторчето е мн добро и си знае работата...колеги на какво виакте шайба(ролката ли)?? И какво общо има съединителя, ще сваляме ролката на климата за смяна на лагер, сега говорих с майтора и ще се сменя чак сабота :(

victtorbg
18-08-2009, 20:42
Моят майстор има тази скоба, нема проблем, в четвъртък ще се извърши интервенцията и ще пиша, иначе майсторчето е мн добро и си знае работата...колеги на какво виакте шайба(ролката ли)?? И какво общо има съединителя, ще сваляме ролката на климата за смяна на лагер, сега говорих с майтора и ще се сменя чак сабота :(

Ти за обтяжната ролка ли говориш или за шайбата на самия компресор.За обтяжната ролка не трябва специален инструмент.

KoRny
19-08-2009, 07:15
И аз така като прочетох 1-вият пост на колегата разбрах,че не говори за шайбата на компресора,а за обтяжната ролка...

Xtrime7
19-08-2009, 07:42
Ти за обтяжната ролка ли говориш или за шайбата на самия компресор.За обтяжната ролка не трябва специален инструмент.

Колега,той човека е обяснил по-надоло за какво става на въпрос.За отверките и аз много не съм съгласен,но в краен случай става и с тях-и малко чалъм де :).

rusiq86
19-08-2009, 10:37
е няма да го сменям аз, човек който се занимава с това,става дума за ролката на климата, лагера зачна да дава фира...