PDA

View Full Version : Направих си 166 2,0 ТС с шест скорости



sergo11
16-08-2009, 12:56
Здравейте,
доста се рових из техническата литература и много нещо изчетох докато стигна до тука да направя моата 166 2,0 ТС с шест степенна кутия. Та кутията взех от 166 2,0 turbo и трябва да ви кажа, че тази трансмисия е създадена точна за 2,0 ТС. Сега колата има много по-добро поведение на пътя. Предавките са много по-еластични при каране в градски условия, а пък за извън града просто мечта с 4000 хл. оборота върви със 160 км/ч. Разхода на гориво също се понижи с около 1 литър, но това не е чак толкова важно по-важното е, че двигателя е значително по-разтоварен в извънградски условия.

DJ Vladic
16-08-2009, 13:40
:big_bow_down: Браво.Всеки един от нас, който е с 5 степ. си МЕЧТАЕ.... за 6 скорости.Изън града е може би Меко казано мъчително.Интересно ми е при каква скорост включваш 6-та?

sergo11
16-08-2009, 13:48
При 70 км/ч на 6-та колата варви доста добре и като подадеш газ започва дори да ускорява. Иначе нормално включвам 6-та при около 100 км/ч - подаваш газ и ..............

qpwo
16-08-2009, 15:06
Прави ли някакви допълнителни преправяния на кутията за да пасне.... При 100 км (6-та), с какви обороти си...
Иначе браво - мечтата на всеки с 166, ТС, 2.0 ...:clapping:

sergo11
16-08-2009, 17:59
Преправяния не. Единствено се разменят двата кожуха на съединителя. Просто е, развиват се само няколко болта на едната кутия и няколко болта на другата и единия кожух отива на мястото на другия. Разменя се също и фланеца на лявата полуоска. Общо взето всички кутий са еднакви от 2,0 ТС до 3,2 куб. включително и на 2,4 JTD разликата е в предавателните числа и в някои дребни неща, които принципно могат да се заменят. Например от кутия на 2,4 JTD и 2,0 ТС може да се събере една която да върши работа при бензиновия двигател, но все пак трябва да го прави компетентен човек. Варианта със събирането на една трансмисия от две също го обмислах, но не го препоръчвам. Доста по-сложен е. Както казах и по рано кутията на 2,0 turbo най-добре пасва на 2,0 ТС и за мене е най-добрият вариант. Изискват се минимум "преправяния" и прадавателните числа пасват перфектно.

---------- Post added at 14:59 ---------- Previous post was at 14:57 ----------

На шеста при 100 км/ч двигателя е на 2500 об. както би трябвало да бъде за такъв клас автомобил.

code
16-08-2009, 19:30
Завиждам :bad_evil: завист ме тресе :ranting: ама да тръгна да сменям кутия - няма да стане. Ако сдробя моята ще имам предвид :devil:

achkar
16-08-2009, 20:21
Преправяния не. Единствено се разменят двата кожуха на съединителя. Просто е, развиват се само няколко болта на едната кутия и няколко болта на другата и единия кожух отива на мястото на другия. Разменя се също и фланеца на лявата полуоска. Общо взето всички кутий са еднакви от 2,0 ТС до 3,2 куб. включително и на 2,4 JTD разликата е в предавателните числа и в някои дребни неща, които принципно могат да се заменят. Например от кутия на 2,4 JTD и 2,0 ТС може да се събере една която да върши работа при бензиновия двигател, но все пак трябва да го прави компетентен човек. Варианта със събирането на една трансмисия от две също го обмислах, но не го препоръчвам. Доста по-сложен е. Както казах и по рано кутията на 2,0 turbo най-добре пасва на 2,0 ТС и за мене е най-добрият вариант. Изискват се минимум "преправяния" и прадавателните числа пасват перфектно.

---------- Post added at 14:59 ---------- Previous post was at 14:57 ----------

На шеста при 100 км/ч двигателя е на 2500 об. както би трябвало да бъде за такъв клас автомобил.
Говори ми мръсно, давай! :D Разхода извънградско с 90 пада ли до 5-6? :D

qpwo
17-08-2009, 08:38
Говори ми мръсно, давай! :D Разхода извънградско с 90 пада ли до 5-6? :D
Хаха...... Накефи..
П.П. Сега остава да пишеш с 3000 оборота на какви километри си и ще те гледам злобно....:naughty:

code
17-08-2009, 09:46
Хаха...... Накефи..
П.П. Сега остава да пишеш с 3000 оборота на какви километри си и ще те гледам злобно....:naughty:
Щом на 2500 е със 100 значи на 3000 об ще е със 120:oops:

didod
17-08-2009, 10:09
Аз искам да попитам какво става с максималната скорост обаче? :big_flowers:

sergo11
17-08-2009, 10:23
Разхода извънградско с 90 км/ч не мога да кажа какъв е. На шеста със 120 км/ч двигателя работи на 3000 об. и на всики 500 об. скороста се покачва приблизително с около 20 км/ч.

---------- Post added at 07:23 ---------- Previous post was at 07:11 ----------

Максималната скорост естествено става по-голама и според мен ще е около 230 - 235 км/ч

didod
17-08-2009, 11:07
[/COLOR]Максималната скорост естествено става по-голама и според мен ще е около 230 - 235 км/ч


:spam: Ще си позволя да не съм съгласен с това. Затова питам пробвана ли е.

sergo11
17-08-2009, 11:17
:spam: Ще си позволя да не съм съгласен с това. Затова питам пробвана ли е.

Ами обоснови се защо не си съгласен.

code
17-08-2009, 11:46
:spam: Ще си позволя да не съм съгласен с това. Затова питам пробвана ли е.
Някъде там ще е ;) като на всяка нормална 150 коньова машина. Стандартната 166 на тия скорости е в прекъсвач и двигателя изживява последните си мигове на този свят :priest::goodnight:

didod
17-08-2009, 11:51
Ами за да се вдигне максималната скорост обикновено трябва да се увеличи мощността, което в случая не е така. Скоростните кутии и главното предаване като цяло се изчисляват за определена мощност на двигателя. Заменяйки скорости от 150 к.с. кола с такива от 200 к.с. кола получаваш този резултат с оборотите, но е по-вероятно да не достигне дори предишната макс. скорост. Да не говорим за повишение.

Но това е теория. Ще се радвам да не съм прав. Което ще се види след една проба. Щото имам примери с автомобили с 5 степенна скоростна кутия, на които макс. скорост е на 4-та, не на 5-та.

Bobo
17-08-2009, 12:44
Но това е теория. Ще се радвам да не съм прав. Което ще се види след една проба. Щото имам примери с автомобили с 5 степенна скоростна кутия, на които макс. скорост е на 4-та, не на 5-та.

За съжаление си много прав и колегата се е сдобил с една много бавна алфа във всички режими на движение ;)

didod
17-08-2009, 14:33
И за да разнищим въпроса следва момента с разхода. Щото той ще е приоритетен за много от вас. Давам една въображаема ситуация: вашата кола със стандартни скорости. Движите се с да речем 140 км/час. Обороти примерно 4000-4200. Двигателят в този момент отдава N к.с. мощност. Следва смяната на скоростите. Пак се движите със 140, обороти 3500-3700. Двигателят отдава N-5 (примерно) к.с. мощност. И тук идва един тънък момент, който май се казваше 'специфичен разход'. Оказва се, че при този товар и тази по-малка мощност двигателят всъщност гори повече, отколкото преди. Та мисълта ми е, че винаги има риск при някакви режими да реализирате преразход, а не икономия. Разбра се, не знам при какви условия, но това е взето предвид при проектирането на кутията, повярвайте.

sergo11
17-08-2009, 14:57
Само ще ви кажа, че и двамата грешите. Както писах и по-рано динамиката на колата значително се подобри, а разхода на гориво падна с около литър. А за да поддържаш скороста при висока предавка има значение при какви обороти двигателя постига максимален въртящ момент (при 166 2,0 ТС оборотите са 2800 ако не се лъжа).

И не мисля да влизам в спорове. Аз съм доволен от това което съм направил и ако някой иска да знае нещо по-различно от това каква е максималната скорост или разхода на гориво нека да пише ако не просто няма да дискутирам едни и същи неща по няколко пъти.

qpwo
17-08-2009, 15:00
Абе не е много нормално да караш с една нереспектираща (180 KM/ч) скорост, която колата тепърва започва да усеща, и да имаш чувството че двигателя ще изхвърчи.... 6-тата си е 6-та....:shocking:

didod
17-08-2009, 15:14
Също няма да споря.
Но преди това се замислете защо 'глупавия италиански инженер' е сложил тази кутия на 200 к.с. и около 300 Нм двигател, като просто е могло да я сложи и на 150 к.с. и не знам колко (около 200) Нм туин спарк. Явно са искали да се гаврят със собствениците на такива возила. Не ги изкарвайте такива ливади хората. Има доста фактори при изчисленията на предавателните числа на скоростите и главното предаване.

code
17-08-2009, 16:55
Също няма да споря.
Но преди това се замислете защо 'глупавия италиански инженер' е сложил тази кутия на 200 к.с. и около 300 Нм двигател, като просто е могло да я сложи и на 150 к.с. и не знам колко (около 200) Нм туин спарк.
Първо да ти отговоря - това е една доста тежка кола с претенции и за да се изнася сравнително бързо и трябват къси скорости, а липсата на 6-та скорост е изцяло по финансови причини, в което съм сигурен на 90%. Не съм съгласен нито с теб нито с Bobo /човека е авторитет - моите уважения/ и ще ти обясня защо. Колата така или иначе си има предишните 5 скорости - отново къси + една 6-та. С кое е по-бавна? До 200км ще вдигне на 5-та на едно със стандартната, ако реши да я настъпва;) Другото което ще споделя е, че имам 115к.с. Мондео, което вдига 200км/ч. На 5-та с 3000об е на 122км/ч.:flirt: Сега си помисли, след като Алфата е със същото предавателно число на 6-та и е 40к.с. отгоре дали има смисъл да спорим - :no_no_no:

qpwo
17-08-2009, 17:40
Вероятно е така - поради финансови причини.... ама как така ще сложиш сериино глезотиики като телефон, навигации, подгреви навсякъде, да не изброявам-всеки знае за какво става дума, и да се стиснеш за една 6-та... поне 5-тата да беше по-разтварваща... преди имах опел които на 5-та при3000 об. беше с 120км/ч , а в никакъв случай не е по-лек от алфата...конете му бяха 122...:dunno:

didod
17-08-2009, 21:13
И ускорение на 5-та от 130 нагоре се усеща само по километража. :bouncing_smiley:

Спирам се вече. :)

t-1000
17-08-2009, 21:29
Аlfa Romeo 156 2.0 5 скорости
1st 2nd 3rd 4th 5th
3.90 2.23 1.52 1.15 0.94
Final drive ratio 3.56-предавателното на диференциала
Alfa Romeo 156 GTA 6 скорости
1st 2nd 3rd 4th 5th 6th
3.500 2.235 1.520 1.156 0.971 0.816
Final drive ratio 3.73-предавателното на диференциала
Alfa Romeo 147 GTA 6 скорости
1st 2nd 3rd 4th 5th 6th
3.500 2.235 1.520 1.156 0.971 0.818
Final drive ratio 3.73-предавателното на диференциала
Alfa Romeo 166 2.0 V6 Turbo 6 скорости
1st 2nd 3rd 4th 5th 6th
? ? ? ? ? 0.82
Final drive ratio 3.73-предавателното на диференциала
Alfa Romeo 166 2.0 TS 6 скорости
1st 2nd 3rd 4th 5th 6th
? ? ? ? ? 0.86
Final drive ratio 4.06-предавателното на диференциала
за последните 2 съм сигурен че предавателните числа pd 1,2,3,4,5 са като на GTA

qpwo
17-08-2009, 21:53
Аlfa Romeo 156 2.0 5 скорости
1st 2nd 3rd 4th 5th
3.90 2.23 1.52 1.15 0.94
Final drive ratio 3.56-предавателното на диференциала
Alfa Romeo 156 GTA 6 скорости
1st 2nd 3rd 4th 5th 6th
3.500 2.235 1.520 1.156 0.971 0.816
Final drive ratio 3.73-предавателното на диференциала
Alfa Romeo 147 GTA 6 скорости
1st 2nd 3rd 4th 5th 6th
3.500 2.235 1.520 1.156 0.971 0.818
Final drive ratio 3.73-предавателното на диференциала
Alfa Romeo 166 2.0 V6 Turbo 6 скорости
1st 2nd 3rd 4th 5th 6th
? ? ? ? ? 0.82
Final drive ratio 3.73-предавателното на диференциала
Alfa Romeo 166 2.0 TS 6 скорости
1st 2nd 3rd 4th 5th 6th
? ? ? ? ? 0.86
Final drive ratio 4.06-предавателното на диференциала
за последните 2 съм сигурен че предавателните числа pd 1,2,3,4,5 са като на GTA
Ами за ТС 5 скорости..... пропусна:bouncing_smiley:

RoMeO_156_GTA
19-08-2009, 20:30
Също няма да споря.
Но преди това се замислете защо 'глупавия италиански инженер' е сложил тази кутия на 200 к.с. и около 300 Нм двигател, като просто е могло да я сложи и на 150 к.с. и не знам колко (около 200) Нм туин спарк....

Тях никой не може да ги разбере :D Например 166 2.4 JTD е с 6 скорости , а 156 е с 5 :dunno:

Кой би си помислил , че могат да създадат също Пунто 1.1 55кс с 6 скорости :bouncing_smiley:

ФЕРАРИСТ
19-08-2009, 22:39
Склонен съм да приема и повярвам че разхода е паднал, това до голяма степен обаче ще зависи и как и в какви режими се кара.......но маск скороста гаранция няма да скочи, да не кажа и по голяма дума - пречката на един 2.0ТС теоретично да речем да вдигне 300 кмч не е мощноста, а въздуха който среща и му пречи.....иначе звучи лесно - слагат му една дъ-ъ-ъ-ъ-ъ-ълга седма да речем и агаля агаля, ей ти 300 - ама някой вадил ли си е ръката през джама при 160 да речем да си представи какво търпи муцуната на колата, и с какво съпротимление се бори двгто.....

Двигателист
19-08-2009, 23:30
Само ще ви кажа, че и двамата грешите. Както писах и по-рано динамиката на колата значително се подобри, а разхода на гориво падна с около литър. А за да поддържаш скороста при висока предавка има значение при какви обороти двигателя постига максимален въртящ момент (при 166 2,0 ТС оборотите са 2800 ако не се лъжа).

И не мисля да влизам в спорове. Аз съм доволен от това което съм направил и ако някой иска да знае нещо по-различно от това каква е максималната скорост или разхода на гориво нека да пише ако не просто няма да дискутирам едни и същи неща по няколко пъти.

Първо, браво за ентусиазма! По същество - мога да се съглася за по-ниския разход. За максималната скорост и динамиката си трябва хронометър. Ако се вярва на предавателните числа, които са по-нагоре е възможно да имаш близка максимална скорост, но при всички положения ускоренията на предавките са по-ниски, стойността на динамичния фактор също (периферната сила на колелото просто е по-ниска заради по-малкото сумарно предавателно отношение).
Понеже споменаваш въртящ момент - предполагам си знаеш максималната стойност на този момент за твоята кола и при какви обороти на двигателя се постига. Предполагам знаеш и, че това е стойност получена при пълно натоварване (педала до пода). Но можеш ли да ми кажеш при какви обороти ти е максималният въртящ ако натоварването е примерно 50% (караш с натиснат до половината педал за газ)?

Доко
20-08-2009, 01:13
- ама някой вадил ли си е ръката през джама при 160 да речем да си представи какво търпи муцуната на колата, и с какво съпротимление се бори двгто.....

Ами Аз карам мотор и да ти кажа честно след 160 км/ч каската почва да изравнява носа с бузите, да не описвам съпротивлението около и след 200, няма да споменавам колко макс съм натоварвал, че ще се почне една :crazy: Не подценявайте въздушното съпротивление. Всичко е математика.А принципно шестата е супер, добра идея. Другия вариант е 5-та от дизел, но в този случай все едно си без 5-та, от 4-та на 6-та, но пак си разтоварва ДВГ-то. А си мисля, че някакви скоростни рекорди не може да се очакват, освен икономия.

code
20-08-2009, 08:50
Максималната скорост на тази кола е над 230 при посочените предавателни числа и мощност, а пък вие си говорете. Опитайте се да карате велосипед на 1-ва/планинска/ по надолнище, е те това е кутията на 166 2,0. Човека е направил нещо добро, даже най-доброто за тази кола /Доко ви каза по-дългата пета, какъв майтап е/ защо си кривите душата и не му го признаете. И което е по-важно от максималната скорост - тая кола се кара спокойно с 200 навсякъде, докато нашите мотори ни надуват главите със 160. Защо глупавия италиански инженер не го бил направил - ами защото е глупав затова, както има още 10 такива простотии по нашите коли, за които се сещам:sex:

qpwo
21-08-2009, 00:20
Максималната скорост на тази кола е над 230 при посочените предавателни числа и мощност, а пък вие си говорете. Опитайте се да карате велосипед на 1-ва/планинска/ по надолнище, е те това е кутията на 166 2,0. Човека е направил нещо добро, даже най-доброто за тази кола /Доко ви каза по-дългата пета, какъв майтап е/ защо си кривите душата и не му го признаете. И което е по-важно от максималната скорост - тая кола се кара спокойно с 200 навсякъде, докато нашите мотори ни надуват главите със 160. Защо глупавия италиански инженер не го бил направил - ами защото е глупав затова, както има още 10 такива простотии по нашите коли, за които се сещам:sex:
Освен за скоростната кутия на ТС - че няма 6-та или по-разтоварваща 5-та, както и за навигацията друга Простотия не се сещам...:balloon:

plameus
22-08-2009, 21:59
колега, абе да те питам. аз имам 156 2.0 т.с. 150 к.с. мое ли на този двигател да се сложи 6 степенна като на твоята? от доста време и аз се мъча да разбера.???
пиши ако знаеш нещо по темата:unsure:
Благодаря

alfonso1
22-08-2009, 23:32
Браво колега . Наистина това е супер с кутията , иначе само за инфо при 200км/ч си с 5000об.

BO
22-08-2009, 23:45
А защо си мислите, че един двигател ако работи на 5000 оборота то непременно е по-разтоварен ако би работил на 6000 оборота :magic:

code
23-08-2009, 09:06
А защо си мислите, че един двигател ако работи на 5000 оборота то непременно е по-разтоварен ако би работил на 6000 оборота :magic:
Колега кажи каквото ще казваш, да не отговаряме на безсмислени въпроси. :idea2:

BO
25-08-2009, 12:21
Колега кажи каквото ще казваш, да не отговаряме на безсмислени въпроси. :idea2:
Моя пост е риторичен въпрос.
Не питам за нищо.
Просто изказах мнение.
Както казах, има доста случаи, при които в даден режим на двигателя е по-натоварен в по-ниските обороти от колкото в по-високи обороти.
Също така съм 99.9% сигурен, че колегата с новата скоростна кутия не може да вдигне максималната скорост на колата, както е правил преди това със старата си скоростна кутия.
Ако се разровите малко из диаграмите на максималната мощност отнесена към оборотите и прибавите към нея максималната скорост на автомобила, ще разберете защо така се получава.

Bobo
25-08-2009, 12:33
Само ще ви кажа, че и двамата грешите. Както писах и по-рано динамиката на колата значително се подобри, а разхода на гориво падна с около литър. А за да поддържаш скороста при висока предавка има значение при какви обороти двигателя постига максимален въртящ момент (при 166 2,0 ТС оборотите са 2800 ако не се лъжа).


Колега мислиш ли че ти си единственния на тоя свят правил тая операция и си открил топлата вода ли?:blah:

И си много прозрачен с това последното в скобичките - от него съдя че познания в/у собствената ти кола НЯМАШ;)

code
25-08-2009, 13:16
Моя пост е риторичен въпрос.
Не питам за нищо.
Просто изказах мнение.
Както казах, има доста случаи, при които в даден режим на двигателя е по-натоварен в по-ниските обороти от колкото в по-високи обороти.
Също така съм 99.9% сигурен, че колегата с новата скоростна кутия не може да вдигне максималната скорост на колата, както е правил преди това със старата си скоростна кутия.
Ако се разровите малко из диаграмите на максималната мощност отнесена към оборотите и прибавите към нея максималната скорост на автомобила, ще разберете защо така се получава.
Ок при всички случаи нормални обороти на бензинов мотор и оптимални за маслото се смятат между 1800 и 4200, много може да се спори за ползата от големите обороти, според мен има предимно вреда. Както и да е тука не спорим теоретично за нещо, всеки ден си караме въпросните бангии и имаме някакви наблюдения. VW Венто 1,6 100к.с. върви наравно с мен на магистрала със 190+ км/ч. Това нормално ли е? Разбира се неговия педал е до ламарината, моя до половината, но и двамата караме около 6000об щото кутиите са горе долу същите. Как да карам по-бързо освен да и изкарам буталата? Отделно въпросното Венто и на пълна газ дори гори много по-малко при 6000 отколкото моята ламя.
Кутията е уникално тъпа, по стечение на обстоятелствата обаче се оказва перфектна, откакто затегнаха положението по пътищата:innocent: Иначе тая седмица бях си намислил съвсем сериозно да сменям зъбите на 5-тата, просто вече скоро няма да има къде да се кара с тия скорости.

pacho_kardana
25-08-2009, 13:21
Аз пък си мислех,че всички 166ци са с 6 скорости..

BMWWW
28-08-2009, 12:23
Щом на 2500 е със 100 значи на 3000 об ще е със 120:oops:
пфффффф хаха не че съм много компетентен по този въпрос само че искам да споделя с вас че с Типото на 5та при 3000об/мин съм с 115км/ч а се сещате че е 90год и е 1.6 90 коня

zdravio
28-08-2009, 14:14
пфффффф хаха не че съм много компетентен по този въпрос само че искам да споделя с вас че с Типото на 5та при 3000об/мин съм с 115км/ч а се сещате че е 90год и е 1.6 90 коня
Да то и бившото ми Браво миналата година на магистралата не е имала падане под 170 до 200 макс(повече не можеше), Говорим за 1.6 103 коня, а сега с QV-то на 2 пъти вдигах 180 и ме достраша за двигателя, въпреки че съм си сложил уред за сместа, и май, май ше слагам дълга пета...

qpwo
28-08-2009, 15:14
пфффффф хаха не че съм много компетентен по този въпрос само че искам да споделя с вас че с Типото на 5та при 3000об/мин съм с 115км/ч а се сещате че е 90год и е 1.6 90 коня
Това няма никво значение... И самарата на 5-та при 3000 е доста над 100км... Въпрос на изчисление... Вече започвам да се замислямче скоростната кутия на 166 е мн добре сметната...

plameus
01-12-2009, 17:48
здравей колега (sergo11), и аз като теб исках и искам да сложа 6-та,ама одарих на камък!!!!пу, да еба! ако може по подробна информация и ако имаш снимки да ми пратиш, или да ми оставиш координати за свръзка та да може да одариш едно рамо. аз пробвах с 6-та от 2.5 V-образен бензин, но ни6то не стана.кажи по въпроса с кутиите от гтд 2.4 кво точно имаш в предвид.:heavy_cry:

leshoiad
02-12-2009, 18:58
И ускорение на 5-та от 130 нагоре се усеща само по километража. :bouncing_smiley:

Спирам се вече. :)

Нищо подобно братле!

didod
02-12-2009, 20:19
Нищо подобно братле!

В смисъл? :)

barista
01-03-2010, 19:51
Ами аз съм с ALFA ROMEO 166 2.0i Twin Spark 16V - 2002 и мойта си е с шест скорости. При 140км/ч на шеста предавка е с 4000 оборота. А според мен най-икономичният режим е около 120км/ч на шеста предавка - при проверка от пълно до пълно на бензиностанция в на магистрала в Турция ми даде 7.4 и 7.1 при работещ климатик.

Bravo_
01-03-2010, 22:29
Моята 166ца 2.0ТС е заводска с 6 скорости. От опит мога да споделя. при 100км/ч е на 3000об., за повече от 220км/ч не ще и да чуе. По каталог я дават 210км/ч. Най-добре се набира след 3000об. Карам по около 30к км на година, като 2/3 е междуградско 1/3 градско(Варна) и компа не е показал по-малко от 10л/100км средно.

П.П. За колегите,които искат да си слагат 6 степенни скоростни кутии, има такива заводски, така, че не е нужно да се преправят от други двигатели.

qpwo
02-03-2010, 08:50
Моята 166ца 2.0ТС е заводска с 6 скорости. От опит мога да споделя. при 100км/ч е на 3000об.
Не разбрах - как така 100км-3000об за 6-степенна кутия, като 5-степенните са на такива обороти... Всъщност тези обороти на 6-та ли ги постигаш?

zdravio
02-03-2010, 09:06
Не разбрах - как така 100км-3000об за 6-степенна кутия, като 5-степенните са на такива обороти... Всъщност тези обороти на 6-та ли ги постигаш?

Да на 6 скорост, колега.

code
02-03-2010, 09:13
Не разбрах - как така 100км-3000об за 6-степенна кутия, като 5-степенните са на такива обороти... Всъщност тези обороти на 6-та ли ги постигаш?
И на мен ми стана чудно, и по-скоро невероятно. ;-)

---------- Post added at 10:13 ---------- Previous post was at 10:09 ----------


Ами аз съм с ALFA ROMEO 166 2.0i Twin Spark 16V - 2002 и мойта си е с шест скорости. При 140км/ч на шеста предавка е с 4000 оборота. А според мен най-икономичният режим е около 120км/ч на шеста предавка - при проверка от пълно до пълно на бензиностанция в на магистрала в Турция ми даде 7.4 и 7.1 при работещ климатик.
Сега видях, че и тука са посочени подобни ст-сти. 140:4х3=105км при 3000об. Значи това ако е вярно вече ги признавам италианците за малоумни.:pokey:

old alfist
02-03-2010, 09:57
Няма какво да се чудите - с 5 и 6 степенни кутии нещата са еднакви. Просто 6-тата предавка сваля с 500-600об/м., когато я нахакаш.

Bravo_
02-03-2010, 22:20
Не разбрах - как така 100км-3000об за 6-степенна кутия, като 5-степенните са на такива обороти... Всъщност тези обороти на 6-та ли ги постигаш?
Да на 6та. Днес дори пробвах още - 120км/ч - 3500об., 140км/ч- 4000об.

leketo84
03-03-2010, 05:13
Да на 6та. Днес дори пробвах още - 120км/ч - 3500об., 140км/ч- 4000об.
Дай нагоре интересно ми е към 200 на колко си ?!? :-)

dellltata
03-03-2010, 08:14
предвижда се да неможе да развие по голяма скорост ....пичове .то и без туй няма сила у този мотор камо ли с такава 6.предимството е само по разтовариния мотор при......нормално каране и леко па нисък разход.ама много малко.намалява се демаража на колата и е доста по мудна.....пробвай се с друга такава с нормална 5..да набирате при една и също скорост.......но се радвам че още някой е минал по този път.те в италия непасат доматите.а и ние тук сме си хитрички.минал съм по този път.успех .и се радвам че има желание за подобрения..

Bravo_
03-03-2010, 08:33
Дай нагоре интересно ми е към 200 на колко си ?!? :-)
ОК. Ще засека през 20км/ч от 140 нагоре и ще напиша. Имам и фиат 150к.с. 6 скорости. Ще засека и него за сравнение...

qpwo
03-03-2010, 22:47
Дай нагоре интересно ми е към 200 на колко си ?!? :-)
Би трябвало графиката да е праволинейна и щом със 100 е на 3000 то с 200 трябва да е на 6000 оборота....:dunno:

Tasho
04-03-2010, 00:24
На 6-та при 100км/ч 3000 об/мин ?Моята е 5 и при 100 на 5 е с толкоз.При 180 мисля,че бяха 5500,не съм сигурен.

code
04-03-2010, 11:40
Сметнете си 1000об колко км са - при мен са 33км, да не се морите да пишете :tooth: Много ясно, че като си на 100 с 3000, на 133 ще си с 4000 и тн:screwy: няма смисъл от кокорене през 20км и засечки.

didod
04-03-2010, 12:54
Хм, ето

ves_v8
04-03-2010, 15:31
егати оборотите егати нещото...при 140 км/ч 4000об/мин:new_Eyecrazy: е те тогава защо са я сложили тази 6-та предавка. само искам да дам едно сравнение и моля не ме нападайте защото е с Опел.
Опел Вектра 2.2 бензин, 155 к.с. 6 степенна кутия.
извънградско на 6-та скорост
120 км/ч , 2600 об/мин , разход 6/100
140 км/ч , 3000 об/мин , разход 6.2-6.3/100
170 км/ч 4000 об/мин , разход 7/100
180 кмч/ 4500 об/мин , разход 7.5/100
това е без климатроника, с климатроника качва един литър на тези стойности. пак казвам пиша го за инфо а не да се изтъквам или да плюя Алфите.

code
04-03-2010, 16:56
120 км/ч , 2600 об/мин , разход 6/100
140 км/ч , 3000 об/мин , разход 6.2-6.3/100
170 км/ч 4000 об/мин , разход 7/100
180 кмч/ 4500 об/мин , разход 7.5/100

Ако първите 2 са верни 3 и 4 са грешни :cool:

sergo11
04-03-2010, 17:14
Абе защо всички в този форум сте дървени философи и разбирачи? Ако прочетете в началото на темата кутията е от 166 2,0 турбо. Тази кутия до пета е същата като стандартната 5 степенна на 166 2,0 ТС. На пета с 3000 об. скороста е 100 км/ч, а на шеста при същите обороти е 120 км/ч. И просто да знаете 2,0 ТС със 6 степенна кутия заводски монтирана е просто същата работа като с пет самоче казвате, че имате шеста. Само предавките са по-къси. Не искам да споря повече с Вас. Друг колега от Варна също си сложи тъкава кутия като моята и той е доволен.

qpwo
04-03-2010, 17:31
Здравейте,
доста се рових из техническата литература и много нещо изчетох докато стигна до тука да направя моата 166 2,0 ТС с шест степенна кутия. Та кутията взех от 166 2,0 turbo и трябва да ви кажа, че тази трансмисия е създадена точна за 2,0 ТС. Сега колата има много по-добро поведение на пътя. Предавките са много по-еластични при каране в градски условия, а пък за извън града просто мечта с 4000 хл. оборота върви със 160 км/ч. Разхода на гориво също се понижи с около 1 литър, но това не е чак толкова важно по-важното е, че двигателя е значително по-разтоварен в извънградски условия.
В крайна сметка това означава,че 6-степенна от 2.0 турбо е съвместима с моята 5 -степенна 2.0 атмосферка... т.е. ако си намеря такава мога без проблем да я сложа, така ли ?

code
04-03-2010, 17:52
Абе защо всички в този форум сте дървени философи и разбирачи? - ?! Ако прочетете в началото на темата кутията е от 166 2,0 турбо.- ясно! Тази кутия до пета е същата като стандартната 5 степенна на 166 2,0 ТС. - и това е ясно! На пета с 3000 об. скороста е 100 км/ч, а на шеста при същите обороти е 120 км/ч. И просто да знаете 2,0 ТС със 6 степенна кутия заводски монтирана е просто същата работа като с пет самоче казвате, че имате шеста. - това го разбрахме от другите колеги. Само предавките са по-къси. Не искам да споря повече с Вас. - никой не спори!Друг колега от Варна също си сложи тъкава кутия като моята и той е доволен.

Колега, разсъждаваме си тука, не се ядосвай! ;) лафче да става, това което си направил за мен си е ок.

warbah
04-03-2010, 22:05
Интересно ми е да знам от коя година започват да слагат 6 степенната скоростна кутия на 166 2.0 Т.С.:whip:

Bravo_
04-03-2010, 23:32
Дай нагоре интересно ми е към 200 на колко си ?!? :-)
160км/ч - 4500об., 180 - 5000об., 190 - 5500об., 200 - 5750об., 210км - 6000об. За сравнение фиат т-джет 150к.с. същия мотор като на алфа МиТо при същите скорости оборотите са с по 500об надолу.

leketo84
05-03-2010, 00:45
160км/ч - 4500об., 180 - 5000об., 190 - 5500об., 200 - 5750об., 210км - 6000об. За сравнение фиат т-джет 150к.с. същия мотор като на алфа МиТо при същите скорости оборотите са с по 500об надолу.

Аз мисля че са добри оборотите за този мотор с 6 степенната кутия !!! :go:

old alfist
05-03-2010, 14:44
Аз мисля че са добри оборотите за този мотор с 6 степенната кутия !!! :go:
Аз съм на същото мнение - много разтоварващо за двигателя си е 6-тата предавка. А под 110км./ч е тъпо да се включва.
Някъде другаде по темите споменавах, при 120км. на една и съща отсечка от пътя и 166ТС и 146ТС на 5-та развиват 4000об./м, което според мен значи, че кутиите са горе-долу балансирани еднакво.

pininfarina
05-03-2010, 22:54
В крайна сметка това означава,че 6-степенна от 2.0 турбо е съвместима с моята 5 -степенна 2.0 атмосферка... т.е. ако си намеря такава мога без проблем да я сложа, така ли ?


Неможеш директно да я сложиш - трябва да смениш кожусите на съединителите и са целта трябва да поразглобиш малко кутията ;-)

Bravo_
06-03-2010, 22:21
Неможеш директно да я сложиш - трябва да смениш кожусите на съединителите и са целта трябва да поразглобиш малко кутията ;-)
За това хората от алфа са измислили 6 степенна за 2.0ТС. Нищо не се променя. Сваляш едната и слагаш другата.

pininfarina
06-03-2010, 22:31
За това хората от алфа са измислили 6 степенна за 2.0ТС. Нищо не се променя. Сваляш едната и слагаш другата.

И това е вариант, но според мен ще си намери по лесно кутия от турбо бензин отколкото от горе споменатата ;-)

Bravo_
08-03-2010, 14:07
И това е вариант, но според мен ще си намери по лесно кутия от турбо бензин отколкото от горе споменатата ;-)
Да. 6 степенната за 2.0ТС излиза по-късно и за това съм напълно съглесен с теб.

kartell
10-03-2010, 19:28
Заменям 5 степенна скоростна кутия от 2.0 TS за 6 степенна :choice:

duronman
09-04-2010, 00:32
166-цата която гледах и мислех да купувам (и все още така мисля) е 2001-ва 2.0 ТС и си е със 6 скоростна кутия фабрично. От всичко прочетено май наистина от 1-ва до 5-та кутиите са еднакви, просто в добавена 6-та без да се пипат другите предавателни числа.

old alfist
09-04-2010, 13:39
166-цата която гледах и мислех да купувам (и все още така мисля) е 2001-ва 2.0 ТС и си е със 6 скоростна кутия фабрично. От всичко прочетено май наистина от 1-ва до 5-та кутиите са еднакви, просто в добавена 6-та без да се пипат другите предавателни числа.
Това е и моето мнение.

ФЕРАРИСТ
10-04-2010, 01:44
Не знам при ТС-а на 166 дали става дългата 5та скорост от жтд, но аз си я сложих, два пъти досега СФ - СТЗГ давам същия разход, но с 30кмч по висока скорост по магистралата.....ся верно че динамиката си отиде, ама ми дреме, все пак на мен основния ми километраж се върти извънградско.......

leshoiad
10-04-2010, 22:35
Да. 6 степенната за 2.0ТС излиза по-късно и за това съм напълно съглесен с теб.

Аз ше се намеся, като попитам колегата какво знае за фабрично произведените автомобили Алфа Ромео 166 2.0 TS със 6 степенни ръчни скоростни кутии?

Bravo_
14-04-2010, 19:08
Аз ше се намеся, като попитам колегата какво знае за фабрично произведените автомобили Алфа Ромео 166 2.0 TS със 6 степенни ръчни скоростни кутии?
Здрасти, колега! Какво по-точно те интересува? То и аз не знам кой знае колко за тази кутия. Поставя се на фейслифта от 2003г. на 2.0ТС, който вече е 150к.с. и 181Nm въртящ момент.

164 td
26-08-2010, 21:16
Пишете ме и мен при 6-скорустните 166 тс.Днес и аз цопнах една кутия.

qpwo
26-08-2010, 22:32
И пак стария въпрос - С колко оборота си на 100 км .... на 6-та>?:pfbbt:

164 td
27-08-2010, 00:38
С тея 18-ки как мога да разбера с колко карам?До пета скоростите са същите а като хакна шеста оборотите падат С 500.Се фаида.

cvetanoff
29-08-2010, 23:23
Мойта е 2.0TB и да ви кажа на 3000об съм със 105км/ч така че като хакнеш шеста ше ти паднат 500об ама друг път най-много 100об да паднат, а иначе 6-скорости е по-добре при спортно каране защото можеш по време на ускорение да използваш максимално оптимален режим на мотора, като се возиш спокойно нема никаква файда само ръчкаш като изоглавен. На мене като ми писне 1ва 2ра 4та и 6та докато ги превървиш ше ти укапе ръката. :)
Егати тъпотията написах

old alfist
29-08-2010, 23:41
И пак стария въпрос - С колко оборота си на 100 км .... на 6-та>?:pfbbt:
Колкото твоите минус 550.

qpwo
30-08-2010, 10:36
Колкото твоите минус 550.
И аз искам така......
Крайно време е да си потърся обещанието от един колега - , че може да ми сложи 5-та от дизел....:?

svrusev
04-03-2011, 13:49
Четах и нещо неразбрах? 166 ТС след 2003г. имат 6-скорости, мойта е 12.03.2002г. и има 6 скорости?
__________________________________________________ ___
Alfa romeo 166 T.Spark 2.0 2002г. 6 степена кутия. 8.7 на 100

http://dobavi.info/cars/alfaromeo/m14563.gif (http://dobavi.info/cars/alfaromeo/)

Linkestis
04-03-2011, 13:51
Значи бабата дето я поръчвала си е поръчала с 6 :)

code
04-03-2011, 14:08
Четах и нещо неразбрах? 166 ТС след 2003г. имат 6-скорости, мойта е 12.03.2002г. и има 6 скорости?

Твоята е някаква дефектна :biggrin: дай боже всекиму.
пп на 166 има ли някакъв вариант за смяна на 5-та и някой правил ли го е? Щото кутията няма нищо общо?

qpwo
04-03-2011, 14:57
Твоята е някаква дефектна :biggrin: дай боже всекиму.
пп на 166 има ли някакъв вариант за смяна на 5-та и някой правил ли го е? Щото кутията няма нищо общо?
Преди време някой беше писал, че може директно да се вземе 5-тата или 6-тата( не помня) от дизел и да се сложи на мястото на 5-тата от 2.0.ТС..:question:
ПП май аз го бях писал....(трябва по-сериозно да говоря с този приятел дето ми спомена за това.)

code
04-03-2011, 16:21
Преди време някой беше писал, че може директно да се вземе 5-тата или 6-тата( не помня) от дизел и да се сложи на мястото на 5-тата от 2.0.ТС..:question:
ПП май аз го бях писал....(трябва по-сериозно да говоря с този приятел дето ми спомена за това.)
Да де ама кутията на 166 2,0тс май няма нищо общо с 156 2,0тс, на 156 се отваряло някакво капаче на 166 всичко е една голяма пача :question: Ако бъркам някой да обясни, аз поне не знам някой да го е правил на 166 :question:

_power_
04-03-2011, 17:52
И аз тогава да попитам...възможно ли е 6-степенна да влезне във 145 1.6 тс ?
Без да се реже и преправя тунела?

Bobo
05-03-2011, 18:57
И аз тогава да попитам...възможно ли е 6-степенна да влезне във 145 1.6 тс ?
Без да се реже и преправя тунела?

Тунела не се пипа ма много други неща се пипат;)

emil georgiev
08-08-2011, 16:27
[QUOTE=sergo11;544364]Здравейте,
доста се рових из техническата литература и много нещо изчетох докато стигна до тука да направя моата 166 2,0 ТС с шест степенна кутия. Та кутията взех от 166 2,0 turbo и трябва да ви кажа, че тази трансмисия е създадена точна за 2,0 ТС. Сега колата има много по-добро поведение на пътя. Предавките са много по-еластични при каране в градски условия, а пък за извън града просто мечта с 4000 хл. оборота върви със 160 км/ч. Разхода на гориво също се понижи с около 1 литър, но това не е чак толкова важно по-важното е, че двигателя е значително по-разтоварен в извънградски условия.[/
КОЛЕГА, КАКВИ ПАРИ ДАДЕ ДА КУТИЯТА

simich
10-08-2011, 16:49
Здравейте,
доста се рових из техническата литература и много нещо изчетох докато стигна до тука да направя моата 166 2,0 ТС с шест степенна кутия. Та кутията взех от 166 2,0 turbo и трябва да ви кажа, че тази трансмисия е създадена точна за 2,0 ТС. Сега колата има много по-добро поведение на пътя. Предавките са много по-еластични при каране в градски условия, а пък за извън града просто мечта с 4000 хл. оборота върви със 160 км/ч. Разхода на гориво също се понижи с около 1 литър, но това не е чак толкова важно по-важното е, че двигателя е значително по-разтоварен в извънградски условия.
Колега браво за ентузијазмо и за завршената работа. Одавна сам се чудил зашо ми е толку кратка 5тата предавка. :drive::drive::drive:
Поздрав и ако имаш некое решение за 5тата предавка на 145QV казвај...Черпа барем едно скопско (бира)

old alfist
10-08-2011, 18:00
[QUOTE=sergo11;544364]Здравейте,
доста се рових из техническата литература и много нещо изчетох докато стигна до тука да направя моата 166 2,0 ТС с шест степенна кутия. Та кутията взех от 166 2,0 turbo и трябва да ви кажа, че тази трансмисия е създадена точна за 2,0 ТС. Сега колата има много по-добро поведение на пътя. Предавките са много по-еластични при каране в градски условия, а пък за извън града просто мечта с 4000 хл. оборота върви със 160 км/ч. Разхода на гориво също се понижи с около 1 литър, но това не е чак толкова важно по-важното е, че двигателя е значително по-разтоварен в извънградски условия.[/
КОЛЕГА, КАКВИ ПАРИ ДАДЕ ДА КУТИЯТА
Да, но няма присъщия демараж за бензинова Алфа и прилича на дизелова печка.

Linkestis
10-08-2011, 18:30
ако ще се храниме...

къв демараж от бензинова 2,0 166?

old alfist
10-08-2011, 20:06
ако ще се храниме...

къв демараж от бензинова 2,0 166?
Няма нужда да се храним - всеки си има своята истина.

t-1000
10-08-2011, 21:14
защо говорите без да вадитефакти
166 ТВ V6
1-3.5
2-2.235
3-1.52
4-1.156
5-0.971
6-0.816
Диф-3.73
166 TS
1-3.8
2-2.235
3-1.52
4-1.156
5-0.914
Диф-3.938
Извода е че наистина се разтоварва двигателя но определено става и по мудна

old alfist
11-08-2011, 18:16
Извода е че наистина се разтоварва двигателя но определено става и по мудна
И аз исках да кажа нещо такова, но някои по приеха много лично.

don_pepone
13-07-2012, 22:43
Да вкарам и аз един мега въпрос :)
След като структурно В6 моторът на алфа 155 и на 166 е еднакъв ( поне блокът де),си мисля че кутията от 2.0 турбо ще пасне идеално на моята 155-ца,като изключим датчика за скоростта ( който на моята е на диференциала).
Но като сметнах предавателните числа разбрах че няма файда,предвид че на 6-та щее все едно на 5-та с моята кутия само дето една смяна повече :). Та да си кажа крайната идея: Кутията от 2.0 турбо би ми била идеална ако може да се сложи моят диференциал на нея,понеже след кратки сметки излиза че при 100км/ч ще разтовари мотора с 300об, което нее идеално,но е добре.
Та някой има ли идея дали ще пасне тая кутия директно на моята кола и дали мога да прехвърля целият Дифф на нея.
П.С. Нека не говорим за динамиката и тн. понеже за В6 мотор 140км/ч при 4000об си е малко къса кутия,затова обмислям тази трансплантация,а мотора си има въртящ момент достатъчно за да си пълни по-дълга кутия

sergo11
17-07-2012, 17:48
На всички писимисти тук искам да кажа, че вече трета година си карам с кутията която събрах от две и всичко си е ок. И няма нищо вярно в това, че колата е по-тромава. Както и преди три години бях написал някъде тук в темата до пета предавка си е същата кола като с пет степенната кутия. А сега да вкарам разбиращите в още по-големи размисли на 6-та предавка колата си върви дори с 60 км/ч.