Log in

View Full Version : Проблем при палене



Nyte
18-08-2009, 23:27
Здравейте колеги. Поизчетох темите за проблеми с палене, но като че ли не можах да открия причината за моя проблем. Работата е, че от известно време взе да не пали Алфетката. Става дума за 1.4 TS '98. Работата е там, че от известно време насам като не паля колата повече от 1 ден и след това не ще да запали. Веднъж я бях оставил на един паркинг, връщам се след 15 мин. и пущината не ще да запали :pokey: Въртя ключа, стартера върти обаче бензин изобщо не се покачва. Лампата за имобилайзера не свети. Реших, че може алармата (някаква италианска кучемарка) да прави проблем и си играх с дистанционното 10 минути но нищо. Въртях, въртях пак ключа и по едно време взе, че запали и оттам газ до сервиза на Валкор да видят тая аларма. Пича я гледа, тества и ми вика, че алармата всъщност изобщо няма блокировка и не може да е причина да откаже да пали. Оттам в сервиза на Джими. Върза я на компютър. Каза, че имало няколко проблема: бил дал фира някакъв датчик на коляновия вал, който отчитал дали се върти двигателя, ламбда сондата е била дала грешка и вероятно и дебитомера е бил за чистене. Според него проблема с паленето е в оня датчик та му я оставих да го смени и му казах да зачистят и дебитомере. Смениха датчика и изчистиха дебитомера, колата изстинала - пали си от раз. 1 седмица никакви проблеми, ходих с колата до Благоевград, върнах се и от 2 дена не я бях карал. Преди 2 часа излизам, въртя ключа и пущината ПАК не пали :bad_evil: Забелязах, че след като се опитам да я запаля на няколко пъти ми светва индикатора за инжекциона. Също така като дам на контакт бензиновата помпа не я чувам да подкача гориво. През последната година са сменени куп неща по колата: ремъци, ролки, масла (двигател, скоростна кутия, спирачки), филтри (въздушен, горивен, маслен), ECU'то (успях да го наводня в една река), кабели, свещи. Та чудя се причината дали не е в бензиновата помпа или инжекциона. Някой ако може да даде съвет.

mordohy
19-08-2009, 00:10
Така,както го описваш,колега,ще е една от тия аварии,които са от 5 минути до 5 месеца.Говоря за отстраняването им.Преди да тръгнеш да сменяваш импулсен датгчик,релета и прочие,те съветвам да прегледаш всички кабели около инжекциона.Където има куплонзи да ги разкачиш,напръскаш с контактен спрей и закачиш пак.Главните релета по възможност за проба да ги смениш с работещи такива.Изобщо проблема може и да излезе на диагностика,а може и не.Ако не излезе е от типичните тъпи аварии,дължащи се на окислена маса или щекер.Първо ръчкай там.Все пак най-логичното е импулсния датчик!Щом и помпата не работи,а тя е подчинена на информацията от датчика.

Nyte
19-08-2009, 00:17
Колега, какъв е тоя импулсен датчик? Aз сменявах един, мисля че се води датчик на коляновия вал, който отчита дали се върти двигателя (така ми обясни Джими). А иначе колата успях да я наводня тая зима и по тоя повод сменявах ECU (барабар с ключа и антената) & кабели и свещи, защото се оказа че при свещите всичко е било във вода. Може и това да има някаква връзка. А от време на време не ми работи клаксона, което ме навежда на мисълта за някакъв проблем с тоците, от които нищо не отбирам:comphits:

kolev
19-08-2009, 10:11
баш за тоя датчик говори колегата. но щом са ти сменяли ЕКУ-то,твърде вероятно е да е лоша връзка по буксите или окислен кабел от водните изпълнения. все пак си измери налягането на бензина в рейката,че да се знае помпата дали е наред.

DerMeister
19-08-2009, 10:17
Да повторя колегата, та да звучи още по-правдоподобно. Провери си главните релета, те окисляват и без да си наводнявал колата и точно такъв проблем дават, ту пали, ту не пали.

http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=35198

Nyte
19-08-2009, 11:00
@DerMeister: Колега, точно тая сутрин видях тая тема, която си направил за релетата и като излизах за работа минах през мръсницата да ги погледна. Проверих ги тия релета, които се намират до акумулатора но не видях окисления по тях. Отделно там нали има и един бушон под капака за запалването (дето до този за перката и някакви други незнайни) и него го проверих но си е читав. Преди малко си купих мултицет и днеска ще се опитам да разбера как се работи с тая джаджа и да видя дали стига ток до бензиновата помпа изобщо. Някой ако е наясно какво точно трябва да направя за да го измеря моля да ми пише, че съм много бос с електротехниката:dunno:

---------- Post added at 10:54 ---------- Previous post was at 10:52 ----------


баш за тоя датчик говори колегата. но щом са ти сменяли ЕКУ-то,твърде вероятно е да е лоша връзка по буксите или окислен кабел от водните изпълнения. все пак си измери налягането на бензина в рейката,че да се знае помпата дали е наред.
@kolev: Колега, то вече бая време карам с това ECU (близо 3-4 месеца) и нямаше проблем, наводнението беше зимата. А тоя проблем с паленето почна да го прави от 2 седмици насам.

---------- Post added at 11:00 ---------- Previous post was at 10:54 ----------

А сега се сетих нещо, тия релета има ли как да проверя дали работят с тоя мултицет дето съм го взел? :idea2:

kolev
19-08-2009, 12:39
ми да де, то на окиса му трябва малко време преди да почне да прави мизерии. първо вземи един контактен спрей и напръскай всички букси по инжекциона.
с мултицета може да премериш намотката на релето, но тя се скапва мнооооого рядко и после то няма как да работи. иначе може да замериш съпротивлението на силовите контакти но най-добрия начин е да се отвори релето и визуално да се видят пъпките на пластините в какво състояние са.

Nyte
19-08-2009, 12:52
А кои са тази силови контакти, това някои от крачетата ли са? Иначе днеска ще се опитам да го отворя това реле и да видя, даже ще взема да го закача отворено и да видя на контакт дали сработва. Също така съм решил да се добера до бензиновата помпа и да замеря напрежението на буксата, която й подава ток - има ли някакви особености със замерването там, че не съм много в час с тоците :guillotine:

kolev
19-08-2009, 15:04
авторелетата са с номерирани крачета 85, 86, 87, 87a, и 30 . тук пише за релетата
http://www.bcae1.com/relays.htm
то може да сработва ама дали пластинките дават добър контакт е друг въпрос.
бензиновата няма какво да и мериш захранването щото колата ти не гасне в движение което значи че няма как да я изловиш. по скоро върви да я замерят дали качва достатъчно налягане, ама първо - буксите със спрей.

Nyte
19-08-2009, 15:25
Е защо, аз ще проверя при контакт дали изобщо стига ток до нея, защото при контакт не се чува, т.е. изобщо не покачва. Мисля, че има резон да се види дали стига ток до нея.

П.П. Мерси за линка, сега ще попрочета да видя за какво иде реч ;)

kolev
19-08-2009, 15:59
няма такова нещо баце, помпата се управлява през реле от ЕКУ-то и тръгва да работи само когато се завърти двигателя и ЕКУ-то разбере това чрез рпм сензора /за това са набедили него/. така е за да не се запалиш случайно.

Nyte
19-08-2009, 16:05
А кой е отговорен за тоя звук в началото дето се чува като дадеш на контакт? Аз все си мисля, че това е бензиновата помпа, която подкачва гориво :calc: При мене го няма тоя звук и затова си мисля, че е нещо свързано с нея...

kolev
19-08-2009, 16:35
на каква кола си го слушал тоя звук.

Nyte
19-08-2009, 16:53
На моята си, Alfa 145... Като завъртиш ключа и дадеш на контакт и се чува един лек шум за около секунда-две :) Сякаш имаш телефон на вибрация в джоба и започва да вибрира, така мога да го оприлича :) Сега вече не се чува при контакт, а и не ще да пали, затова си мисля, че причината е или в самата помпа или тоците, които достигат до нея.

kolev
19-08-2009, 17:31
накарай някой приятел да даде контакт, а ти слушай под предния капак дали това не е МПХ

Nyte
19-08-2009, 18:13
Не е, колега, 90% съм сигурен, че бензиновата подкача и издава тоя шум. А и стъпковия май при контакт още не играе никаква роля, после при запалване май се включва. А иначе мисля, че локализирах проблема. Сега като се прибирах от работата размених релето на бензиновата помпа с някакво друго, което е същото и запали пущината. Ама направих грешка, че преди това не пробвах да я запаля с нейното си реле да видя дали ще запали и сега ще я чакам 2 дена пак всичко да се оттече и да пробвам първо с нейното си реле и после с онова другото :big_heat: Но сега като дадох на контакт преди да запали си го чух тоя шум как подкача гориво и бех сигурен, че ще запали :) Та стискайте палци да е пустото реле - да сменявам и да забравям за шибания проблем с паленето! :)

Satanism
19-08-2009, 18:17
Не е, колега, 90% съм сигурен, че бензиновата подкача и издава тоя шум. А и стъпковия май при контакт още не играе никаква роля, после при запалване май се включва. А иначе мисля, че локализирах проблема. Сега като се прибирах от работата размених релето на бензиновата помпа с някакво друго, което е същото и запали пущината. Ама направих грешка, че преди това не пробвах да я запаля с нейното си реле да видя дали ще запали и сега ще я чакам 2 дена пак всичко да се оттече и да пробвам първо с нейното си реле и после с онова другото :big_heat: Но сега като дадох на контакт преди да запали си го чух тоя шум как подкача гориво и бех сигурен, че ще запали :) Та стискайте палци да е пустото реле - да сменявам и да забравям за шибания проблем с паленето! :)
И аз го чувах тоя шум, едно като пищене.И според мен е помпата.Даже си чувах моята помпа като работеше на място колата.

Nyte
19-08-2009, 18:45
Ами аз по време на работа не я чувам, колега. Чувал съм иначе, че някои започват да "вият". А мойта при контакт просто издава звук като вибриращ телефон при покачването на бенз' :) Поне аз така си го обяснявам, може и нещо друго да е, но и от други хора съм чувал, че е точно това нещо! :th_up:

PEPI-2ALFA
20-08-2009, 03:38
Аз също от 2 дни се боря с тоя проблем на 146 1,6 ТС. Помпата си подава гориво, като се подаде контакт (даже го видях бензина на отворен маркуч). И аз разменях 3-те еднакви релета (същите като на схемата), пръсках няколко пъти със спрей, мерих с пробна лампа на буксата, която влиза в помпата и няма ток. На 20 опита 1 път сработва. Утре продължавам с директно подаване на ток на помпата, днес не остана време, а и е малко мястото около помпата и си трябва по-прецизно ровичкане.

Nyte
20-08-2009, 09:00
Колега, да не би всички релета дето си пробвал да са дали фира? :jumping:

PEPI-2ALFA
20-08-2009, 14:35
Не вярвам. Още повече, че другите 2 са за компресора на климатика и за 2-ра степен на перката, а те си работят.

Nyte
20-08-2009, 14:43
Аха... Ами значи сигурно или помпата е заминала или някъде по връзката към нея имаш проблемация. На мен днеска ми пращат новото реле, не съм палил Алфичката от 2 дена за да може да се оттече всичко що е покачила и да мога да тествам преди да сложа новото но съм 90%, че проблемът ми е оттам.

PEPI-2ALFA
21-08-2009, 17:33
Ситуацията при мен - помпата работи. Като подам + директно от акумулатора на клемата под релето помпата сработва. Днес сложих ново реле и като дам на контакт помпата се чува. Даже закачих пробна лампа за същата клема на релето и тя свети докато е на контакт. По-точно помпата работи и лампата свети докато компа прави проверка и лампите в таблото ( температурата, дюзата и АБС) светят. Не знам така ли трябва да бъне, но и от проби падна акумулатора. Сега излизам да пробвам с по-здрав и ... дано тръгне.

Допълнение:
Бензин идва до рейката, но не го изкарва през дюзите. Ток няма и на свещите. Май е сдал багажа датчика на коляновия вал, който смених веднага след като купих колата преди 3-4 месеца. Търсенето на проблема ще продължи след Калояново:)

Nyte
04-10-2009, 14:47
И така, при мен отново се появи проблема с непаленето от вчера :tooth: Сутринта я покарах колата, следобед ми се наложи да изляза, качвам се, въртя на контакт и не чух помпата да подкачва и си помислих, че просто не съм я чул понеже беше шумно. Въртя ключа и пущината не пали :boxed: Отворих капака, смених релето на бензиновата помпа с едно друго, което беше същото но нищо. Днеска с един колега се опитахме да открием къде точно е проблема. Прилагам една картинка:

http://store.picbg.net/pubpic/7E/25/f51e194e41017e25.png

Работата е, че когато подам на контакт нито едно реле от тези до акумулатора (които съм маркирал с 2) не цъка, което не ми се струва наред. Някой може ли да ми каже дали при даване на контакт би трябвало да се чува цъкане оттам. И също така се чудя за какво е червеното реле, нещо ме кара да си мисля, че поблема е именно в него. Aко евентуално се намери и някой колега от Пловдив, с чието червено реле да пробвам дали ще запали колата ще съм му много благодарен! :)

P.S. При контакт се чува щракване само от тези релета, които съм маркирал с 1.

Nyte
06-10-2009, 02:42
Проблема се оказа главното (червено) реле както си и мислех. Днес ходих до Викиват и взех едно реленце за 3 лв., сложих го и всичко заспа :plane: Вече за втори път бера ядове с тия релета. Някой може ли да ми предложи добър токаджия в Пловдив, който да ми погледне тоците на колата дали са ОК, че ми е малко съмнително това горене на релетата :spam_laser:

P.S. В "Динекспрес" за такова реле ми търсиха 50 лв. :screwy: И с друго нямало да стане, само с оригинално...

n1ks0n
07-10-2009, 15:42
Аз да пиша в тая тема за да не отварям нова... пак въпроса е за бензиновата помпа и за този шум, който се чува на контакт... Аз от както съм взел колата вече 3г и като дам на контакт никога не се е чувал тоя шум, но имам и един др. проблем... помпата ми вие ... Искам да ви попитам карането с такава помпа вредно ли е за колата нуждае ли се от смяна или има отремонтиране ?До сега, когато съм врътнал си е палела :) ...

Cardinala
07-10-2009, 20:24
Колега аз моята я карам вече 6 години с виеща помпа.Още като я взех и в сервиза викат, че е мъртвец до 2 месеца, обаче тя си вие така и досега.Взех си нова помпа на Хофер обаче така си стои в кутията, понеже няма кой да я смени и само дето дадох 100лв за нея.Ако искаш карай си я така, пък като изгори свиркай ще ти дам мойта :) . Аз така си карам и не мисля да се занимавам да я сменям ако не умре.
П.С. И при мен няма никакъв шум при даване на контакт, ама на мен не ми гасне и лампата на инжекциона, докато не запаля.Не знам дали е нормално за боксьора

n1ks0n
07-10-2009, 20:39
Колега аз моята я карам вече 6 години с виеща помпа.Още като я взех и в сервиза викат, че е мъртвец до 2 месеца, обаче тя си вие така и досега.Взех си нова помпа на Хофер обаче така си стои в кутията, понеже няма кой да я смени и само дето дадох 100лв за нея.Ако искаш карай си я така, пък като изгори свиркай ще ти дам мойта :) . Аз така си карам и не мисля да се занимавам да я сменям ако не умре.
П.С. И при мен няма никакъв шум при даване на контакт, ама на мен не ми гасне и лампата на инжекциона, докато не запаля.Не знам дали е нормално за боксьора
По принцип трябва да свети като си на контакт и като врътнеш и запалиш след секунди трябва да изгасне :) ... Незнам мене просто ме дразни това виене... може би щото и гърнето ми е спукано и колата пърди преждевременно... ама иначе от към капака се чува много добър звук :D

tonov
07-10-2009, 23:03
Колега аз моята я карам вече 6 години с виеща помпа.Още като я взех и в сервиза викат, че е мъртвец до 2 месеца, обаче тя си вие така и досега.Взех си нова помпа на Хофер обаче така си стои в кутията, понеже няма кой да я смени и само дето дадох 100лв за нея.Ако искаш карай си я така, пък като изгори свиркай ще ти дам мойта :) . Аз така си карам и не мисля да се занимавам да я сменям ако не умре.
П.С. И при мен няма никакъв шум при даване на контакт, ама на мен не ми гасне и лампата на инжекциона, докато не запаля.Не знам дали е нормално за боксьора

Това е нормалното държание на 1.6 боксер с рочестер инжекцион ;)

n1ks0n
08-10-2009, 15:21
Това е нормалното държание на 1.6 боксер с рочестер инжекцион ;)
Кое по-точно е нормално да вие или да не шуми на контакт ?

PEPI-2ALFA
08-10-2009, 16:19
...P.S. При контакт се чува щракване само от тези релета, които съм маркирал с 1.
Това не са ли само предпазители (бушони) - 4в общата кутийка и 1 отделно.
При мен след смяна на датчик на разпределителен вал, проблема с непаленето си остана. Никола (kolioto) се потруди доста около тия релета и се оказа, че заради калпави връзки подават на дюзите около 7волта, а не 12. Интересното при мен е, че са 4бр. релета пред акумулатора - 3 малки и 1 по-голямо. Според книжката имат една подредба, според един менюъл - друга, а според компютъра на газаджията, който ми прави диагностика - трета. Главно, бенз. помпа, втора степен на перката на радиатора и компресор на климатик.

tonov
08-10-2009, 16:20
Кое по-точно е нормално да вие или да не шуми на контакт ?

Нормално докато си само на контакт не включва помпата и не гасне лампата за инжекциона, т.е. не "шуми". Помпата тръгва чак като завъртиш на стартер, а лампата гасне малко след като запалиш (ако всичко е наред разбира се)

Nyte
08-10-2009, 16:31
Това не са ли само предпазители (бушони) - 4в общата кутийка и 1 отделно.
При мен след смяна на датчик на разпределителен вал, проблема с непаленето си остана. Никола (kolioto) се потруди доста около тия релета и се оказа, че заради калпави връзки подават на дюзите около 7волта, а не 12. Интересното при мен е, че са 4бр. релета пред акумулатора - 3 малки и 1 по-голямо. Според книжката имат една подредба, според един менюъл - друга, а според компютъра на газаджията, който ми прави диагностика - трета. Главно, бенз. помпа, втора степен на перката на радиатора и компресор на климатик.
Всъщност си прав, че там са бушони, но някъде оттам само чувах щракване, а от тези релета, които са при акумулатора - нищо. A за подредбата мисля, че винаги първото (червеното) е главното реле, а второто - за бензиновата помпа. За другите ако не си сигурен и не вярваш на manual'а можеш да пробваш да откачиш едното и да включиш климатика... Ако сработи значи е за втората перка, ако ли не - за климатичеца ;)

http://www.picvalley.net/u/1187/1800495052.JPG