View Full Version : стрелката на горивото
leshoiad
19-08-2009, 10:56
Здарвейте колеги,
фокато бях по морето ми се случи нещо. Стрелката на нивото на горивото пощуря. Започна да се вдига и да пада без видима причина а лампата да светва и изгасва. Резервоара разбира се беше пълен. През по-голямата част от времето стоеше долу паднала, както е при изкл. двигател. Имате ли някакви предположения. За мен е разместена буксата на поплавъка и прекъсва или нещо сврзано с това, но не можах нищо да направя защото не знам къде се намира. Имах идея за под седалките но не можах да ги вдигна. Тва е........
Имам съмнения че всички ще го бием тоя тъпан.На предишната ми кола нивомера се състоеше от едно цилиндрично тяло с навивки и поплавък с плъзгащи контакти на него,в зависимост колко силно се притискат към навивките контактите беше и точноста на показанията.Един вид ако са се охлабили тези контакти в даден момент уреда "умира" после показва точно и т.н.Трябва да се има в пред вид че написаното се отнася за ланча дедра.На алфите не знам как е.Но имам наблюдения че понякога уреда леко се шашка.Особено когато падне до второ- трето деление.
leshoiad
19-08-2009, 11:23
Предполагам че е същата система. Но вече 6к имам с тази кола и не ми е преила проблеми до сега. Тва си е нещо механично и има начин да се оправи просто не знам къде е поплавъка и как да стигна до него.
Пак уточнявам че имам опит само с дедрата.Съответния поплавък е в резервоара.Много е деликатна работата и трябва да имаш желязна нервна система за да стигнеш до успех.Самите контакти трябва да се пипат много внимателно и постоянно да се пробва дали има резултат.Касае се за юстиране т.е. регулировка или казано по друг начин да ги притиснеш към намотката за да контактуват по добре.Успех и по лекичко и внимателно.
leshoiad
19-08-2009, 18:51
Хубаво де ама той този поплавък е в резервоара и се намира под задните седалки някъде сигурно буксата а тях как да повдигна............? Бе сервиз ше е то ами.....
За поплавъка не сам сигорен но мисля, че може да да се изкара лесно, а седалките се махат много лесно: облегалката е само на два щифта горе и два болта долу в двата края след като ги развиеш се освобождава лесно, а седалките до колкото помня са само на два щифта отпред.
Някакъв напредък с тоя проблем? Че нещо и при мен почна да играе стрелката...Наливам гориво до горе стрелката даже и не мръдна. Запалих колата и почна лека по лека да се мести нагоре докато застане на нужното ниво...После леко падна и накрая пак си се дигна.
Ами и аз да се включа към отбора.Почна да показва по малко от колкото е в дествителност и по някога се вижда като дам на контакт как поплавъка запъва в нещо.Постои и след малко рязко се премести на горе с половин деление и така няколко пъти докато стигне до вярното показание.Понеже съм виждал една черна мизерия която се наслоява в резрвоара от хубавата ни нафата и имайки в пред вид че няколко човека вече се оплакват не е изключено точно от тая гадост да се е налепило по поплавъка и да не му дава възможност да си върши работата коректно.А може да е и електрически проблем.
Та при мен проблема се оправи с изчистване на грешка от компютъра, нищо особено не е било.
П.С. Когатo ви проверяват колата на диагностиката им кажете да погледнат за грешки в таблото, на мен там ми откриха проблема, защото при цялостна обща диагностика не я лови тая грешка.
Connor, както винаги и сега даваш доста ценна информация.
Connor, както винаги и сега даваш доста ценна информация.
Мерси и дано да ти е от полза и да не е друг проблема.
leshoiad
24-09-2009, 06:57
Ами да не казвам голяма дума ама при мене (плю, плю) ;) си се оправи от самосебе си!
Аз днес заредих 10-на литра нафта че беше на минимум и включих показанието на ICS-са за оставащи километри според количеството нафта и моментния разход.В началото показа че имам гориво за 90 км,после стигна до 340 км след това се върна на 194км.Стрелката също се местеше пропроционално на показанието на ICS-а.А бе има нещо което не е на ред.В началото,когато купих колата направо бях очарван от точността на уреда за горивото.Такъв точен уред до сега не бях виждал,но напоследък нещо го хванаха уроки ама ще му баем да видим какво ще стане.
Съживявам темата, че и при мен се получи проблема, а не видях реално някой да го е решил. Не става и с пълнене до горе, няколко пъти пробвам. Стрелката е ту най-горе, ту най-долу. Като падне долу не се вдига докато не заредя малко нафта, макар, че си има доста в резервоара. Тогава показва горе долу реално до момента в който пак не забие долу :bangin:
Linkestis
24-07-2011, 10:35
....
Linkestis
24-07-2011, 13:04
....
Ще си пусна втори пост че...
Не е като на GTV-то :(
Извадих помпата,поплавъка е като на тоалетно казанче.С едно спрейче напръсках пистата с която контактува.Позачисти се ама и не беше много зацапана.Да и бая ли по друг начин или да връщам всичко обратно и да си мисля че съм я оправил? :)
---------
Ако има мераклий да качвам снимка?
Трудно ли е свалянето? Под седалката ли е поплавъка?
Не е под седалката - обуваш си панталонки, които трудно се цепят и се мушкаш в багажника - точно зад седалката е - ако извадиш резервната гума ще има къде да си сложиш част от краката
Мисля, че с контактен спрей не става - май "пистичките" се износват и трябва с пинсета да се намести пластината да контактува малко по-нагоре или по-надолу
Не е под седалката - обуваш си панталонки, които трудно се цепят и се мушкаш в багажника - точно зад седалката е - ако извадиш резервната гума ще има къде да си сложиш част от краката
Мисля, че с контактен спрей не става - май "пистичките" се износват и трябва с пинсета да се намести пластината да контактува малко по-нагоре или по-надолу
Мерси, ше черпим по една бира :cheers:
Linkestis
24-07-2011, 22:51
....
lordliness
25-07-2011, 08:11
Малко е встрани от темата,но може ли аз да нямам тази екстра която да показва за колко километра имам гориво и къде и как точно се вижда?
Linkestis
25-07-2011, 14:17
....
Не е много трудно,гадно е развиването на фланеца които натиска помпата.Иначе резултата си нямам на идея какъв е и дали го има.Сутринта ще има проба :)
Бе то не е много трудно ама зависи като малък колко филии се изял, `щот аз като стигна дъното на багажника и краката ми почти отлепват от земята, ` па Чимев го знам е почти моя размер.... :upsidedwnsmiley::tooth::tooth:
... А фланеца - тъп секач и 3 килограмова "скоба"
Абе аз целия се заврях вътре, ама резултата не е обнадеждаващ. Всичко си беше доста чисто, позабърсах потенциометърчето леко с парцал и вд 40 и сглобих. Сега стрелката подскача много по-рязко - давам газ и пада, спирам и се вдига, същото прави и без никакво G, когат си реши. Май съм за поплавък, че тия тънките нишки на потенциометъра са доста износени :bangin:
и ся к`во праиме :busted_cop:?? освен да фана да разкостя моя и да видя при братчеда дали нЕма да стане от некой ФИАТ, че той продава помпите и поплавъците ги метка на боклука
Ако свършиш тая работа нема да се оплача :drunk:
Linkestis
25-07-2011, 19:08
....
Така,доста странно ми се струва, че по едно и също време ни се случва да имаме еднакви проблеми.Миналата седмица(15 юли) ходих до Черноморец за ден два,по път, малко преди новата отсечка до Карнобат стрелката на горивото така стремоглаво се спусна към нулата че ме накара да си мисля дали резервоара не е пробит.ICS-са показваше че има нафта за около 100-тина километра и аз на риск реших да стигна до бургас пък там ако се налага да дозаредя.заредих в Бургас и през следващите два дена не ползвах колата,на връщане обаче преди Сливен стрелката реши пак да ме изправя на нокти но аз знаех че в резервоара има гориво и спрях да и обръщам внимание.Е,ами оправи се в края на краищата и в момента си показва пак абсолютно точно,от цялата тази история ми се струва че имаше някакъв шаш на техниката който обаче не съм сигурен от какво точно се породи.Не знам в каква степен има отношение но предния ден смених горивен и въздушен филтър.
Бе немаше ли пълнолуние тия дни :Suicide:
Има ли някой с горе описания проблем с нивомера на горивото който да го е оправил в края на краищата.Моя уред тотално откачи в буквалния и преносния смисъл на думата.То колата не е вече в България ама барем да знам каква е диагнозата.
Росен Желев
11-02-2013, 21:20
Проблема се получава при постоянно зареждане на малко гориво стрелката все долу и се оправя при неколкократно зареждане на повече гориво поне при мене беше така със старата Алфа.
Мерси колега,от четвъртък резервоара е постоянно пълен до горе.До преди това, колата не беше ползвана 6 месеца и горивото в нея е било не повече от 4-5 литра.Да се надяваме, че и германските горива също ще помогнат за оправянето на проблема.По време на пътуването имаше наченки на оправяне, но в края на краищата има какво да се желае относно коректната работа на уреда.
Моята се е карала предимно на газ, сега взех да пълня резервоара с повечко бензин и показанията на стрелката се оправиха.
Linkestis
11-02-2013, 21:49
И накрая разглобявате помпата от резервоара да си чистите пистите :choice:
Теоретично, няма ли да помогне някоя добавка за чистене на горивната система?
ecotronic
11-02-2013, 21:59
Не се обиждайте, но се сещам за приказката:
" Накарай мързеливия на работа и той ще ти даде акъл"
И според мен решението е разглобяване, чистене, юстиране.........в краен случай подмяна на реостата.
Не се обиждайте, но се сещам за приказката:
" Накарай мързеливия на работа и той ще ти даде акъл"
И според мен решението е разглобяване, чистене, юстиране.........в краен случай подмяна на реостата.
Аз за това питам братко, защото не знам. Не, че давам акъл.
lordliness
11-02-2013, 22:04
моя резервоар е винаги на мах и стрелката отчита коректно
ecotronic
11-02-2013, 22:08
Старички са кошниците. Какво да се прави. И те душа носят. Само с козметични средства не става. Трябват по-кардинални мерки.
Така си е, но аз съм направил извода за себе си, че колкото повече се прави една кола, толкова повече други неща дават фира. За това избягвам да пипам по нея, освен ако не е нещо наложително.
Linkestis
11-02-2013, 22:14
моя резервоар е винаги на мах и стрелката отчита коректно
Какво работиш да го Ева? :prescription:
ecotronic
11-02-2013, 22:16
Така си е, но аз съм направил извода за себе си, че колкото повече се прави една кола, толкова повече други неща дават фира. За това избягвам да пипам по нея, освен ако не е нещо наложително.
И това си има своето обяснение, но във връзка с приказката "Като се знам какъв съм инженер, ме е страх да ходя на лекар" има една такава теория:
Ако лекарят е калпав, пациентът има някакъв шанс и сам да се излекува.
Но ако техникът не го бива, повреденото устройство няма никакъв шанс само да се оправи.:flirt:
Росен Желев
11-02-2013, 22:26
Имаше една приказка парен каша духа и сега винаги държа нафтата над третата стрелка.
lordliness
12-02-2013, 06:45
Какво работиш да го Ева? :prescription:
Щракам на един компютър и говоря по телефона
Алфист11
12-02-2013, 09:35
При мен нещата се оправиха след като смених платката,която отчита движението на поплавъка,но е задължително да е от алфа 166.Първо пробвах с една фиатска и си показваше каквото си иска.За демонтирането на помпата не е нужно да се свалят седалките,става през багажника.Внимавайте с разкачването на маркуча за бензина от щуцера на бензиновата помпа,защото аз моя го счупих и после се наложи да сменям капака на помпата.
lordliness
12-02-2013, 18:02
108564
ето това е правилното положение на стрелката :)
То лошо няма, ама при бензина това положение на стрелката трае до първото натискане на педала до долу... :tooth:
Та, относно разглобяване и преглед на платката с пистите,това съм го правил.За моя изненада, състоянието на поплавъка беше повече от добро.Нито самия той беше пробит,нито пистите бяха изтъркани(по принцип си личи там където са трили най много),не видях и някакви обезпокоителни симптоми по ел. връзките. Лошото е че след това уреда почна да прави още повече проблеми.Остава да не съм сложил кошницата както трябва,но специално съм гледал да я поставя точно както е била преди да я сваля.Остава да е някакъв проблем в оста и се надявам като постои с по пълен резервоар да се прокара и пораздвижи. Странното обаче е че при на половина пълен резервоар стрелката "откачаше" и падаше на нула,след известно време пак показваше и така.Това от своя страна ми прилича на проблем с уреда на таблото,по точно лоша ел.връзка. Сега дали е хлабава връзка, окис или дефектирал елемент не знам, но допускам че може да има нещо такова.
ecotronic
12-02-2013, 20:32
Та, относно разглобяване и преглед на платката с пистите,това съм го правил.За моя изненада, състоянието на поплавъка беше повече от добро.Нито самия той беше пробит,нито пистите бяха изтъркани(по принцип си личи там където са трили най много),не видях и някакви обезпокоителни симптоми по ел. връзките. Лошото е че след това уреда почна да прави още повече проблеми.Остава да не съм сложил кошницата както трябва,но специално съм гледал да я поставя точно както е била преди да я сваля.Остава да е някакъв проблем в оста и се надявам като постои с по пълен резервоар да се прокара и пораздвижи. Странното обаче е че при на половина пълен резервоар стрелката "откачаше" и падаше на нула,след известно време пак показваше и така.Това от своя страна ми прилича на проблем с уреда на таблото,по точно лоша ел.връзка. Сега дали е хлабава връзка, окис или дефектирал елемент не знам, но допускам че може да има нещо такова.
Изключи буксата на сондата и дай накъсо пинове 1 и 2:
http://alfa.kachi-snimka.info/images/jdv1360693767v.jpg
Когато дадеш контакт, трябва стрелката да се отклони на max. Ако това се случи, не е проблема в уреда на таблото а в реостата на поплавъка.
Колега, мерси за подробното описание.Трябва да ти кажа че това вече съм го правил,въпроса е че в момента не мога да го проверя, тъй като аз вече съм в България а колата остана в Германия...По скоро ми се ще да разнищим вариянта с проблем в следствие на малко гориво в резервоара и евентуалното му оправяне от налива на повече гориво.Интересно ми е ако махнем евентуално износване на пистите в областта на движението на контактните пластини, какво друго остава като потенциална повреда и как би се повлияла тя от промяна в нивото.В моя случай би трябвало при наливане на повече гориво, уреда веднага да се оправи тъй като по логика ще започне да контактува със площ от пистите която не е износена.Практиката показва обаче че това не се случва,по скоро имам усещането че по самите писти има някакъв окис или фино замърсяване което е не позволява
да се получи добър контакт и следствие на това се получава това нестабилно показание на уреда.Може обаче причината да не е само една...
ecotronic
12-02-2013, 21:50
Щом тази проба си я правил и си установил това, че стрелката отива на max., остава проблемът все-пак да е в реостата.
Най-добре е когато се разглоби сондата да се закачи омметър на въпросните пинове 1 и 2 (в посока към реостата) и като се движи поплавъка с ръка да се гледа дали съпротивлението между пиновете се променя плавно от някаква стойност да нула. Съответно да се чисти или юстира плъзгачът, докато не се установи нормалното действие на реостата. Това с пълненето на гориво ще рещи проблема само ако съпротивителната писта е износена в малък участък в началото.
А щом е прекъснало веднъж, вероятно пак ще прекъсне.
Накратко - трябва и разглобяване и оправяне. Другите способи са несериозна работа.
Така е,има нужда от разглобяване,не от гадаене.
108564
ето това е правилното положение на стрелката :)
:offtopic:Не съм съглясен! Още може. Над 1-цата отива когат си напълнил до капачката. Ма с тая днешна цена според Лукойл 2.62 лв :moon::Silent::sniper::sayjin: Скоро няма да е де.а те..ата м.м.!
:sniper::bad_evil::Silent::joly::death:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.