Log in

View Full Version : Първите няколко потегляния са тромави



Nyte
20-08-2009, 22:07
Пореден проблем с мойта 145'ца :sheep: Съединителя ми отдавна е доста твърд и отделя високо, датата на която ще си замине е първото число от следващия месец :paddle: В последно време обаче започна колата да потегля много мудно първите 2-3 пъти като я запаля (например като спра на кръстовище и после потегля). Подавам й газ и крака ми потъва заедно с педала на газта, а тя като че ли стои на едно място и после изведнъж след около 2-3 секунди потегля. И след първите 2-3 потегляния после вече всичко е тип-топ. Някой имал ли е този проблем и имате ли представа дали е свързан със съединителя?

tonov
20-08-2009, 22:23
А форсира ли се нормално? В смисъл вдига обороти, а стои на едно място или потегля бавно? Ако е така сигурно е почнал да буксува съединителя.

DerMeister
20-08-2009, 23:39
Или просто още не е загряла. Първите 4-5 минути, съответно 2-3 км. всяка кола е малко по-мудна. Сега зависи за колко голямо замисляне става въпрос, може и да има проблем колегата.

Nyte
21-08-2009, 00:15
Абе не е от това, че не е загряла, бая мудна си е. А какво точно представлява това боксуване? Мойта не вдига обороти - просто като натисна педала на газта и сякаш ми потъва крака в него - няма никой :jumping: И след няколко секунди се "събужда" и излита. При боксуващ съединител вдигат ли се оборотите на двигателя като натискаш педала на газта? Друго, което съм забелязал е, че по някога като е жега и слънцето е напекло колата и като я запаля почти винаги стига за около секунда до 800-900 оборота и после пада до 500 и почва да се тресе. След 3-4 секунди се оправя и оборотите скачат на 1200. А ако докато се тресе я изгася и я запаля пак - всичко си е 6. Някой из форума май беше писал за това поведение, но доколкото си спомням май не беше открил причината :disgust: Предполагам, че може да има връзка с тоя проблем.

kolev
21-08-2009, 00:42
като ти боксува съединителя оборотите се качват а скоростта не. за слънцето-просто колектора се нагрява и температурата на въздуха вътре в него е много висока и температурния датчик се шашка. като влезе свеж въздух се оправя. за мудноста има теми много,може дебитомера да е тръгнал.

Nyte
21-08-2009, 00:48
Можеш ли да дадеш някой линк, колега? Аз търсих с търсачката но не намерих такъв случай като моя. А дебитомера последния път като бях при чичо доктор ми го чистиха ама може и да е тръгнал да дава фира. Като е колата на място и я изфорсирам по-рязко и попритриса.

kolev
21-08-2009, 10:33
http://www.alfa156.net/tech/fr_index.html?/tech/cold.html
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=34531&highlight=%E7%E0%E1%E8%E2%E0+%EC%F3%F6%F3%ED%E0

Nyte
21-08-2009, 10:42
Благодарско, колега! Е са ше им хвърля по едно око :)

Мисля, че затова става въпрос:


One other thing is low performance the first 2-3 minutes after starting
a cold engine. It feels like you have 30bhp, but apart from that the engine
feels normal. After 1-2 minutes there is a little "click" and then the engine
is normal agein. I think this is explained why in this link (http://groups.google.fi/groups?q=156+cold+start&hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=0keT8.118933%24yP6.4329647%40Flipper&rnum=5) (ECU). ECU limits
the power when the engine is cold. Chiptuning the car can get rid of this.
@ http//www.alfa156.net/tech/fr_index.html?/tech/powerloss.html

Най-интересното е, че мойта става адски немощна, едва ли не ми потъва крака в педала за газта. Поръчал съм сега една ламбда сонда от Ebay и само да пристигне и я сменявам, надявам се поне частично да се оправи! А иначе някой има ли идея при кого мога да си изключа този "feature" на ECU'то?

trustworthy
21-08-2009, 23:44
През първите минути на студен двигател компютърът не взема под внимание показанията от ламбдата. Едва ли ще с еподобри нещо след смяната й ;)