Log in

View Full Version : Икономичен TS - има ли такова чудо невиждано?!



code
25-08-2009, 22:06
Колеги, да ви се похваля от няколко дни нещо се заигравам с компютъра и пробвам икономично шофиране от чисто любопитство (нямам температура :laughing1:) и наблюденията ми са следните:
Минималния разход градско на моята хубостница (придвижвайки се все пак с другите коли) в Бургас е 10,5л/100км бензин по комп. Най-икономичния режим се постига при смяна на всяка скорост на 2700об/мин и поемане на следващата от 2000об. Най-икономично придвижване на 5-та скорост - с 65км/ч :haha:при 2000об - в този невероятен режим:sleepy: колата гори малко над 6л бензин. Всичко това не ми е много интересно, тъй като карам на газ, но реших да споделя ей така за протокола.

ancho
25-08-2009, 23:53
Колеги, да ви се похваля от няколко дни нещо се заигравам с компютъра и пробвам икономично шофиране от чисто любопитство (нямам температура :laughing1:) и наблюденията ми са следните:
Минималния разход градско на моята хубостница (придвижвайки се все пак с другите коли) в Бургас е 10,5л/100км бензин по комп. Най-икономичния режим се постига при смяна на всяка скорост на 2700об/мин и поемане на следващата от 2000об. Най-икономично придвижване на 5-та скорост - с 65км/ч :haha:при 2000об - в този невероятен режим:sleepy: колата гори малко над 6л бензин. Всичко това не ми е много интересно, тъй като карам на газ, но реших да споделя ей така за протокола.



Наистина на 5та с 70 е най-икономичния режим, аз така карам и след точно 5секунди вече изключвам щото иде или светофар или завой :bouncing_smiley:

DerMeister
26-08-2009, 00:03
Еееех, то това е ясно, но тамън стигна 2700 оборота и точно тогава се чува едно хубаво ручене от конус-а и искам-неискам педала до долу и кеф...

qpwo
26-08-2009, 01:52
Ще експерементирам и аз , та да видим...

pr_00f
26-08-2009, 09:46
Teмата не е ли за бензинови двигатели ?
Аман от печкари.

code
26-08-2009, 10:21
И още една тънкост - не се изключва от скорост, преди спиране само се отнема газта и двг се ползва като спирачка. Колата в този режим гори 0/100;)

Teмата не е ли за бензинови двигатели ?
Аман от печкари.
То си беше ясно, че ще нацвъкат и тука. Сега само леко опипват почвата и после ще има "А пък мойто JTD 105коня . . .:grandpa: . . .:grandpa: .. ! ? .. . "

pr_00f
26-08-2009, 11:07
Да видим колко спамера ще изгорят само в тази тема.
Вече почнах.

raiders
26-08-2009, 12:43
Да видим колко спамера ще изгорят само в тази тема.
Вече почнах.

Мен пък не ми пречат коментарите на дизелите или другите хора, и това триене на "спам-а" и сега ареее по темата, икономично каране, за София не знам дали има по- от моето, сменям на ~2000 оборота, редя предавките не дигаш повече от 2500 освен при изпреварване и бам 12 разход газ, и пак съм на мнение, да 155к.с. не са малко, но и разхода е добър, икономичност, по-скоро нямам, вървеж същото.

dimo
26-08-2009, 14:11
А как стои въпроса при шестстепенна кутия на 6 без газ ?

code
26-08-2009, 14:18
А как стои въпроса при шестстепенна кутия на 6 без газ ?
Присаждана ли? На 6-та без газ 0/100, ако е слагана от после мисля, че това няма значение и пак ще е същото.

pr_00f
26-08-2009, 14:30
Това че сменяш на 2000 оборота изобщо не и гарантира нисък разход.
Като си на 3-та с 2000 и вкараш 4-та на колко обората падаш ? И от колко оборота почваш да набираш?
Точно този тип каране не е никак икономичен.

Специално от опит 1.7 8в ТС и 2.4 jdt мога да споделя:

1.При нормално каране :
а) Бензинов двигател сменяш на 2500(не повече при студен двигател) - до 3000 при загрял.
б)Дизелов двигател - при студен под 2000 при загрял 2000-2500
При това положение при следващата предавка двигателят е по- оптимален режим отколкото при смяна на предавките по-рано. Тук е много важно водача да усеща добре колата, но всичко е въпрос на навик.
Но при всички положения двигателя ще се развърти много по- трудно на 4-та от 1200 оборота в ( вариант с ранно сменяне на предавки), отколкото ако на 4-та почнем да намираме от 1600 примерно.
При ранната смяна на предавката при следващата скорост ще трябва да понастъпим повечко колата за да ускори.


2. Много е важно ускоряването да става плавно. Като сменяш на 3000, но се режеш всеки път докато ги стигнеш е - първо безсмислено , второ неикономично.

3. Плавността при каране гарантира икономичността - това е разковничето. Каране стил газ-спирачка от светофар до светофар вдига разхода много сериозно.

4. Спирането на скорост е полезен трик - който води до икономия, но не винаги може да се прилага в тежък трафик.

5.При извънградско каране по възможност поддържайте една равномерна скорост ( по възможност да се спазват и ограниченията а и бързото каране води до преразход на гориво както е известно).
Лично аз обичам да се лепна на 20-на метра след някой камион който кара с 90-100 и да си карам зад него - задължително оставям място къде да се прибере някой бързак - поне 2 коли. А и камиона е една добра защита от самоубийци.

6. Почти всички съвременни коли имат функция за спиране на притока на гориво при движение по инерция на скорост без да е натиснат педала на газта (ако оборотите са над някаква граница - примерно 1500 за бензин или за дизела малко над 1000).
Аз му викам "fuel cut-off" без да претендирам че това е точно. Или по друг начин казано при движение по дълги наклони можете да си карате на максимална предавка без никаква газ - разхода е практически нулев. Кога компютъра ще започне да подава гориво зависи от самият модел двигател и марка автомобил.

7. При равномерно извънградско каране ако е равно не е нужно да се държи педала на газта натиснат през цялото време. Пълното му отпускане или съвсем плавното подаване/отнемане на газта ви гарантират допълнително сваляне на разхода. Малко е странно да се свикне първоначално, но действа безотказно.

Това се сещам за момента.
Първоначално мислех да пиша само за опита ми с бензина, но все пак реших да вкарам няколко думи и за дизела. ( в секцията за смяна на предавките.)


п.с Ако искате дайте да съберем всички съвети и идеи за икономично шофиране и да си ги обособим във важна тема.
Но първо да ги измислим :)
Аз си дадох приноса ако има други идеи - очаквам ги.

qpwo
26-08-2009, 15:48
Това за каране на скорост без гас да дава 0 на 100 дали е вярно?...
Правих опит по надолнище на 5-та без никаква газ се движих,,,, ресетнах показателите на компютъра и ми се появи 3-4 на 100, а би трябвало да е 0 на 100 ако е така....

mochko1
26-08-2009, 15:51
6. Почти всички съвременни коли имат функция за спиране на притока на гориво при движение по инерция на скорост без да е натиснат педала на газта (ако оборотите са над някаква граница - примерно 1500 за бензин или за дизела малко над 1000).
Аз му викам "fuel cut-off" без да претендирам че това е точно. Или по друг начин казано при движение по дълги наклони можете да си карате на максимална предавка без никаква газ - разхода е практически нулев. Кога компютъра ще започне да подава гориво зависи от самият модел двигател и марка автомобил.



А при нашите почти съвременни TS-и :D как стоят нещата ??

DerMeister
26-08-2009, 15:53
А при нашите почти съвременни TS-и :D как стоят нещата ??
За съвременни се брои след 1980 г. дори. Даже жигулите май имат на карбораторите някакви такива приспособления, но не съм сигурен.

code
26-08-2009, 16:03
Това за каране на скорост без гас да дава 0 на 100 дали е вярно?...
Правих опит по надолнище на 5-та без никаква газ се движих,,,, ресетнах показателите на компютъра и ми се появи 3-4 на 100, а би трябвало да е 0 на 100 ако е така....
Не съм пробвал на моята би трябвало да е 0, по принцип ако я оставиш на падне до към 1200-1000об почва да си подава гориво като за празен ход. Може и компа да не показва под определена ст-ст, ще пробвам и ще пиша. Надолнището трябва да е много голямо защото иначе докато ресетнеш скоростта пада. Другия вариант е някой да те дърпа с въже както си на 5-та :-) неговия разход също ще е много интересен.

mimouzunov
26-08-2009, 16:25
А при нашите почти съвременни TS-и :D как стоят нещата ??

Профа по неясен за мен начин е прав и то на 100% за пореден път :yes:
На ноята количка съм си извел една индикация...
Нанадолнище ,на 5-та предавка сме без газ!!! От момента в които се пусне газта след ~8 секунди общия плюс на бензиновите инжектори просто изчезва... Разход на гориво =0
Този въпросния + се възтановява или с подаване на газ или с изчакване оборотите да паднат на около ~1300!!!
Някои по-нагоре беше писал ,че и при това положение (на скорост по нанадолнище без газ) пак му отчита някакъв разход... Това е така защото се прекъсва + на дюзите а електрониката следи управлението им тоест минуса!!! По този минус (импулси по-скоро) електрониката отчита реално разхода!!Идеята ми е ,че когато се прекъсва общия + на дюзите ,минусовите импулси си ги има и оттам електрониката съобщава за някакъв разход...
:shocking: какво написах и аз незнам :roll:

Wolfy
26-08-2009, 16:43
Това че сменяш на 2000 оборота изобщо не и гарантира нисък разход.

Аз пък споделям начина на шофиране на raiders.
В София превключвам на не повече от 2000 оборота. Пробвал съм и на 2500 - разходът ми тогава се вдига с повече от 1,5 литра на 100. Споделих това с един приятел (кара Голф ІІІ) и той остана изненадан от ефектът на двете хиляди оборота :grin: Просто само на големите улици и булеварди се използват големите предавки, за да има огромна разлика в оборотите между скоростите. Другата причина - при движение в колона се съобразяваш с този пред теб. Защо да се движиш с 2500 в продължение на 2км, като може да "сложиш" една скорост по-нагоре и с по-малко от 2000 да се поддържа скоростта.

Пропуснах да отбележа - говоря за 8 клапанов ТС и Голф 1.6 моно :)

code
26-08-2009, 16:49
Защо да се движиш с 2500 в продължение на 2км, като може да "сложиш" една скорост по-нагоре и с по-малко от 2000 да се поддържа скоростта.
Нещо стана недоразумение, целта е ясна и е движение с 2000об. Въпроса е, че като превключиш от 4-та с 2000, 5-та ще поеме от 1300 т.е. абсолютно неадекватен режим на работа.

От момента в които се пусне газта след ~8 секунди общия плюс на бензиновите инжектори просто изчезва... Разход на гориво =0
Този въпросния + се възтановява или с подаване на газ или с изчакване оборотите да паднат на около ~1300!!!
Някои по-нагоре беше писал ,че и при това положение (на скорост по нанадолнище без газ) пак му отчита някакъв разход... Това е така защото се прекъсва + на дюзите а електрониката следи управлението им тоест минуса!!! По този минус (импулси по-скоро) електрониката отчита реално разхода!!Идеята ми е ,че когато се прекъсва общия + на дюзите ,минусовите импулси си ги има и оттам електрониката съобщава за някакъв разход...
:shocking: какво написах и аз незнам :roll:
Според мен електрониката не се заблуждава толкова лесно, просто колегата е ресетнал преди да са минали тия 8 или колкото са там секунди. Затова казах, наклона трябва да е някакъв нечовешки за да се направи опита коректно.

пп Днес вече си карам нормално с 12разход градско по комп, което е с 2л по-малко от преди. Явно процесора ми се е ъпгрейднал необратимо от тия проби, най-вече с НЕпускането на колата по инерция и не давам газ срещу червения светофар.:chair:

Wolfy
26-08-2009, 17:00
Нещо стана недоразумение, целта е ясна и е движение с 2000об. Въпроса е, че като превключиш от 4-та с 2000, 5-та ще поеме от 1300 т.е. абсолютно неадекватен режим на работа.

E, ако съм на 4 с 2000 и няма промяна в скоростта си карам на 4, ако има леко спускане - минавам на 5.

Ако се движа равномерно с повече от 2200 на 4та - минавам на 5та, стига да няма изкачване...

code
26-08-2009, 17:56
Ето 400 "безплатни" метра с малко засилка до 100км/ч.
В момента в който оборотите паднат на 1300 бенца тръгва, и почва да отчита горе долу през 2 сек 0,3 0,6 0,9 и т.н./100км.
пп даже нямаше и наклон.

leketo84
26-08-2009, 18:22
Ето 400 "безплатни" метра с малко засилка до 100км/ч.
В момента в който оборотите паднат на 1300 бенца тръгва, и почва да отчита горе долу през 2 сек 0,3 0,6 0,9 и т.н./100км.
пп даже нямаше и наклон.
Стига бе звучи ми супер нереално :???: , но фактите говорят :magic: !

ancho
26-08-2009, 18:49
И още една тънкост - не се изключва от скорост, преди спиране само се отнема газта и двг се ползва като спирачка. Колата в този режим гори 0/100;)

То си беше ясно, че ще нацвъкат и тука. Сега само леко опипват почвата и после ще има "А пък мойто JTD 105коня . . .:grandpa: . . .:grandpa: .. ! ? .. . "


Сигурно ли е, че ако пуснеш педала на скорост няма разход, и дали ще изключиш или ще пуснеш газта разликата е само в спирането? И пак не е 100% сигурно, че ще спреш с по слабо натискане на спирачката ?

code
26-08-2009, 19:37
Сигурно ли е, че ако пуснеш педала на скорост няма разход, и дали ще изключиш или ще пуснеш газта разликата е само в спирането? И пак не е 100% сигурно, че ще спреш с по слабо натискане на спирачката ?
10 пъти го прочетох и не можах да вдяна какво питаш :notify:

mimouzunov
26-08-2009, 22:17
10 пъти го прочетох и не можах да вдяна какво питаш :notify:

И 20 пъти да го прочетеш пак няма да схванеш ,защото и човека които пита незнае какво да пита според мен... или поне незнае как точно да си формулира въпроса...
На които му се занимава да хване и да си включи една слаба крушка м-у плюса на дюзите и маса... (това за бензинови машини) и да се пуска някъде на скорост без газ...

SFINKS
27-08-2009, 10:09
Аз изобщо не съм убеден че със спирането на скорост в града и не пускането по инерция може да се спести нещо .. най-много някой милиметър накладки

zdravio
27-08-2009, 10:27
Ето 400 "безплатни" метра с малко засилка до 100км/ч.
В момента в който оборотите паднат на 1300 бенца тръгва, и почва да отчита горе долу през 2 сек 0,3 0,6 0,9 и т.н./100км.
пп даже нямаше и наклон.
Не само компютъра говори, по самия звук на двигателя се познава кога компа "кът-ва" горивото. И- ДА има карбуратори с прекъсване на горивоподаването, но те са Солекси след 85-6г.

ancho
27-08-2009, 10:51
Аз изобщо не съм убеден че със спирането на скорост в града и не пускането по инерция може да се спести нещо .. най-много някой милиметър накладки


е тва ми беше въпроса :) Дали ще изключиш или просто ще отнемеш газта ако горивоподаването спира, практически няма разлика, само дето наистина можеш да спестиш от накладки :)

Същноста на въпроса беше дали при отнемане на газта спира и горивоподаването, защото мен ме съмнява :)

zdravio
27-08-2009, 10:55
е тва ми беше въпроса :) Дали ще изключиш или просто ще отнемеш газта ако горивоподаването спира, практически няма разлика, само дето наистина можеш да спестиш от накладки :)

Същноста на въпроса беше дали при отнемане на газта спира и горивоподаването, защото мен ме съмнява :)
А аз съм сигурен, че спира... :big_heat: Пускайте си климатиците... Това е дискутирано десетки пъти! По темата... До колко е икономичен вашия ТС?- Преди 4 дена моя ТС с каране по магистрала и средна скорост 118км/ч, макслимална 139км/ч и дължина на отсечката(289км) по GPS- даде разход 6.36.(това без клима, защото карах през ноща) Карал съм с 96 Екстра форс + добавка Бардхал за вдигане на октана с 5 еденици и червен редекс. АКО не си бях долял сам резервоара до капачка И АЗ НЯМАШЕ да си повярвам.

SFINKS
27-08-2009, 10:56
ако спираш на скорост - теоретично ще спестиш от накладки , ама също така теоретично износваш повече скоростна кутия, съединител и двигател . Аз предпочитам накладките ;)

code
27-08-2009, 11:02
Според мен между 10 и 20% от изминатото разстояние градско е в тоя режим, ако от 100км между 10 и 20 са ти без пари всеки може да си сметне сам. При мен това са около и малко над 2л. Днес пак имах ходене из града вкл. ЦГЧ разход 11л по комп без никакви проблеми и напъни.
"Дали ще изключиш или просто ще отнемеш газта ако горивоподаването спира, практически няма разлика" Като изключиш от скорост, ако ти спре горивото нали ще угаснеш, не четеш!
пп Сфинксе съединител се износва от превключване, а не от непревключване а за двг и ск.кутия изобщо няма да коментирам . . Пак търсиш под вола теле.

SFINKS
27-08-2009, 11:12
ок ;) почни да спестяваш... сега ! :afro:
а аз ще си карам по инерция където мога :)

я ми обясни само, като почнеш да отнемаш газта от 70км/ч примерно на 4 та, и предавките ли сваляш само и само да си на скорост докато заковеш на място, и мислиш че тва не износва съединителя ли ?

zdravio
27-08-2009, 11:16
ако спираш на скорост - теоретично ще спестиш от накладки , ама също така теоретично износваш повече скоростна кутия, съединител и двигател . Аз предпочитам накладките ;)
Абсолютно си прав, но за сигурността си не мислиш ли? Аз лично винаги когато стрелката мръдне от 0км/ч, ВИНАГИ съм на скорост(освен ако не я превключвам).

SFINKS
27-08-2009, 11:22
хубаво си чул че е по-голяма сигурноста при намаляване на скороста когато си на скорост но това важи най вече при извънградско каране, даже е задължително , в града при скорости от 50-60 км няма много голямо значение . Плюс това не си мисли че аз карам първа-втора-инерция , просто не ми е фикс идея да видя че светофара пред мен е червен да тръгна да намалям и до последно да мъча колата на скорост само и само уж да спестя някакви милиграми гориво и някой микрон накладки .

Wolfy
27-08-2009, 11:45
Нещо стана недоразумение, целта е ясна и е движение с 2000об. Въпроса е, че като превключиш от 4-та с 2000, 5-та ще поеме от 1300 т.е. абсолютно неадекватен режим на работа.

Снощи направих засичане на оборотите - при мен 2.0 8V... При по ниските предавки разликата в оборотите е по-голяма, но скоростта ми на 4та на ~2000об = 5та на ~1650об. - при каране без или със слабо ускорение си е идеално... Интересно ми е какви са при корабите тези стойностти?

ПС. Хубавото гориво също е от голямо значение за разхода и нервите...

zdravio
27-08-2009, 11:51
хубаво си чул че е по-голяма сигурноста при намаляване на скороста когато си на скорост но това важи най вече при извънградско каране, даже е задължително , в града при скорости от 50-60 км няма много голямо значение . Плюс това не си мисли че аз карам първа-втора-инерция , просто не ми е фикс идея да видя че светофара пред мен е червен да тръгна да намалям и до последно да мъча колата на скорост само и само уж да спестя някакви милиграми гориво и някой микрон накладки .
Не съм чул нищо, защото не ми свирят накладките, Свинксе, предполагам се сещаш защо... Когато е мокро или настъпиш мокър терен и набиеш, буквално набиеш спирачките до долу, изключил си от скорост, пробвал ли си какво става? А когато си на скорост, мен това нееднократно ме е спасявало.

SFINKS
27-08-2009, 12:04
ами моите и те не свирят , какво доказва това :)
а за спиране на мокро пробвал съм , вклюва се ABS a, независмо дали съм или не съм на скорост :)
на сняг примерно никога не изключвам от скорост но тук темата е за икономии , не за безопастност

zdravio
27-08-2009, 12:36
ами моите и те не свирят , какво доказва това :)
а за спиране на мокро пробвал съм , вклюва се ABS a, независмо дали съм или не съм на скорост :)
на сняг примерно никога не изключвам от скорост но тук темата е за икономии , не за безопастност
:gayfight:Шоу да става.

mimouzunov
27-08-2009, 12:45
Тук се мъчим да измислим според мен начин по които да накараме разхода на гориво да падне с малко... и то не с промени по филтри запалвания и тн.. А само с промяна ,лека промяна на стила шофиране!!!
Ако някои има идеи как да стане ок ,а ако нямате такива по-добре не пишете глупости!!!!

SFINKS
27-08-2009, 12:53
С колегата си спорим до колко е смислено да се кара нон стоп на скорост в града.
А за спестяването по нагоре профа подробно е дал основните принципи , и ся ко викаш да заключват темата ли щом нищо повече не може да се каже :)

zdravio
27-08-2009, 12:53
Тук се мъчим да измислим според мен начин по които да накараме разхода на гориво да падне с малко... и то не с промени по филтри запалвания и тн.. А само с промяна ,лека промяна на стила шофиране!!!
Ако някои има идеи как да стане ок ,а ако нямате такива по-добре не пишете глупости!!!!
Извинявай, Шефе! Ако беше прочел 1вата страница и мнението на професора, нямаше да коментираш. Да- Фюел кът-офф има, действително помага за спадане на разхода, щади двигателя, пази го от ненужни детонаций и т.н. А един напълно изправен двигател, определено би се повлиял от стила на шофиране, при равни други условия! :stretcher:

mimouzunov
27-08-2009, 13:11
Именно защото съм прочел точно каквото е написъл Проофа се чудя наистина какво друго може да се напише по темата!!!
Наистина е по-добре да я почисти ,заключи и премести някъде като важна...
Пък вие си мислете и спорете кое е по по от наи.... тои го е написъл!!! Коментари по тази тема няма да пиша ,затова си спестете и вие писането по мои адрес!!

SFINKS
27-08-2009, 13:37
ами пич разпечатваш си темата докъдето ти харесва, закачаш си я на стената и не четеш повече елетронният и вараинт като не ти харесва :Topic-is-closed-bg:

code
27-08-2009, 16:53
Снощи направих засичане на оборотите - при мен 2.0 8V... При по ниските предавки разликата в оборотите е по-голяма, но скоростта ми на 4та на ~2000об = 5та на ~1650об. - при каране без или със слабо ускорение си е идеално... Интересно ми е какви са при корабите тези стойностти?

ПС. Хубавото гориво също е от голямо значение за разхода и нервите...
Горе долу същото е при мен от 2000 на 1500 и нещо си. Вече горе долу ми стана ясно що е то икономично шофиране, мога но не искам :tongue2: айде пак ръчка :go::bad_evil:

BO
27-08-2009, 17:52
Аз съм фен на икономичното шофиране.
Най ми е хубаво някой като се пъне зад мен, да ме изпреварва неразумно, аз с бавно шофиране и с познанията ми за маршрута, след 1 километър да си го мина отново с 3 пъти по-малък разход. Особено в задръстванията.
За мен няма смисъл да се напъваш и да редиш скорости като ненормален, при положение, че знам, че светофара ще светне пак червено и няма да мога да мина.
Всекидневния си маршрут си го познавам перфектно и извличам максимално от всеки един метър от него.
Спирането на скорост или по точно казано ППХ спомага за голямо пестене, особено при дизелите!
Не става въпрос за накладки, износване на двигател и подобни. Това са супер измислени оправдания.
За това с моя двигател (2.4жтд) имам разходи регистрирани доста под заводските характеристики.
Също така най-нисък разход на 99% извънградско съм постигал 4.41л/100км.
Също така най-високия разход в София, който имам регистриран (изобщо), е 8.47л/100км.:pokey:
И всичко това става само като си усещаш колата. Не я ли усещаш нищо няма да направиш, с колкото и оборота да караш.

pr_00f
27-08-2009, 19:25
Ето го съперника ми по икономично шофиране :)

Ето това е много важно :


И всичко това става само като си усещаш колата. Не я ли усещаш нищо няма да направиш, с колкото и оборота да караш.
А в дългият си пост бях писал за спиране на скорост- не съм имал в предвид обаче редене на предавките надолу до пълно спиране, ами просто убиване на скорост.
Примерно се движите на 3-та с 2000 или 4-та с 1500 и виждате че светофара ще светне червено - точно в тази ситуация просто пускаш педала на газта и остявяш оборотите да паднат до 1000 и тогава се изключва от скорост и се спира със спирачките.


п.с. Всъщност рекорда ми на мен е 4.2/100 София - Габрово - сам , без багаж и без клима ( рано сутрин).
Като слязох от магистралата средна скорост 92-3 км/ч и разход 4.4. за почти точно 100 км.
Като се има напредвид че имам 20 км докато се кача на магистралата и през първите 10 от тях си спазвам ограничение 50 , средната скорост си е съвсем прилична. Докато стигна до габрово свалих на 4.2 , а поне на извънградско компютъра ми дава точност +/- 100 мл на 100 км.

---------- Post added at 19:25 ---------- Previous post was at 19:16 ----------


Горе долу същото е при мен от 2000 на 1500 и нещо си. Вече горе долу ми стана ясно що е то икономично шофиране, мога но не искам :tongue2: айде пак ръчка :go::bad_evil:


А всъщност с ръчката няма да стигнеш много по- бързо от мен. Единственото което ще постигнеш е висок разход и изпилени нерви. :)
Все пак говорим и за спазване на ограниченията на скоростта. Ако караш с 200 на извънградско , ще стигнеш по-бързо от мен ( евентуално обаче)
Лично аз съм на принципа: По-добре да стигна 30 минути по-късно , отколкото никога.

koolio
27-08-2009, 20:58
Абе за по-бързото стигане е малко спорно. Аз, при най-редовния ми маршрут София - Плевен (и обратно) съм забелязал следното:
- каране на ръба (че и малко отвъд) рано сутрин в делничен ден: около 140-150 на пътя и 170-200 на Хемус - час и 15 минути (изхода на Плевен - Ботевградско)
- настъпване, но умерено - 140-170 на магистралата и 110-130 на пътя - час и 25 минути
- динамично каране, но без бързане - 140-160 на магистралата, 100-120 на пътя - час и 35 минути
- по-бавно каране заради атмосферни условия - 130-140 по магистралата и 900-110 по пътя - час и 45 минути
А при "разумно" пенсионерско каране, т.е. 80-100 по пътя и 120 по магистралата е над 2 часа.

Мисля, че третият вариант е най-добрият. :afro:

vovata
28-08-2009, 07:04
При мен компа отчита 2/100 при спускане на скорост без газ,при спускане на свободна 4.5/100. Икономичен режим при 2000 об. Най-икономично каране Банско-Пловдив 150км средна скорост 70км/ч разход 4.1/100 и най-икономично спускане Пампорово-Пловдив 2.7/100.
ТС по спомен разхода в ПЛ 10/100 ,извън градско 7/100,смяна на предавките 2500/2700об

code
28-08-2009, 08:09
А всъщност с ръчката няма да стигнеш много по- бързо от мен. Единственото което ще постигнеш е висок разход и изпилени нерви. :)
Все пак говорим и за спазване на ограниченията на скоростта. Ако караш с 200 на извънградско , ще стигнеш по-бързо от мен ( евентуално обаче)
Единствената причина поради която пиля отвреме навреме е, че слизам от колата ухилен като хлапак.:bouncing_smiley: Не съм тръгнал в никакъв случай да се трепя, отдавна не съм тийнейджър:birth1: карам на 70% от възможностите на колата, което пак си е доста бързо, все пак затова не съм си купил Дачия примерно:notify:

Fear
28-08-2009, 10:15
Интересна тема се е заформила.
Да споделя и аз за разхода:
Веднага искам да кажа, че разходът ми в София е с около литър под каталожните данни за колата, които са 13.3л./100км. :)
И смятам това за добро постижение, като се има предвид че не спазвам всички правила за икономично каране.
Например, предавки сменям между 3000 и 4000 оборота, в повечето случаи, близо до 4000. Иначе, си се мъкна с 50-60км/ч. на четвърта, което означава 1800-2000 оборота.
За сметка на това обаче, ако излизам или потеглям на Цариградско, почти задължителен е ритуала: Първа -прекъсвач, втора - прекъсвач, пета и връщам газта, за да се закрепя на 80-90км/ч. и продължавам да си се "влача" с толкова. :wow:
Също така, ако трябва да се включвам в движението или нещо такова, пак понастъпвам колата, за да не се пречкам.

Спирането става задължително на скорост, както и не изключвам от скорост, а само отнемам газта по наклоните.

Ами, от мен толкова. ;)

Бобби
28-08-2009, 15:18
Тая тема не е за мен...по добре аз да си изхабя бензина с натискане на педала, отколкото да го оставя в резервуара и той сам да се изпари като е напече слънцето:pp:
п.с. някой казваше, че никой не си купува Алфа за да я кара бавно!

arieca155
28-08-2009, 22:08
откакто си сложих газово разхода не ме интересува,но мога да кажа че 1.6 16 ТС е най-голямата ламя.как ли не съм я карал, очите ми вечно бяха на стрелката за бензина.именно това ме накара да сложа газ,съгласен съм че разваля динамиката на колата,но икономиката е математическа наука.:thumbup:

155_8000rpm
28-08-2009, 22:09
Тая тема не е за мен...по добре аз да си изхабя бензина с натискане на педала, отколкото да го оставя в резервуара и той сам да се изпари като е напече слънцето:pp:
п.с. някой казваше, че никой не си купува Алфа за да я кара бавно!
Абе и аз не съм баш рацер,ама си цедя колата от подписа доволно-в най-добрия случай сменям предавка на 3200-3500 оборота(в големия трафик става въпрос,а в по-спокойно движение и на повече обороти).Разхода ми градско е 12.5-13 литра,опитвал съм да карам и пенсионерската със смяна на 2600 оборота някъде,амии кво да ви кажа-разлика почти никаква около литър(който пък въобще не ме бърка и да ме спре да си чуя гласеца на колата както си му е реда)...така,че странно животно е ТС-а,както и неговите драйвери...:tongue2:

code
29-08-2009, 08:39
откакто си сложих газово разхода не ме интересува,но мога да кажа че 1.6 16 ТС е най-голямата ламя.как ли не съм я карал, очите ми вечно бяха на стрелката за бензина.именно това ме накара да сложа газ,съгласен съм че разваля динамиката на колата,но икономиката е математическа наука.:thumbup:
Поради същата причина и аз си взех 166 с ГИ преди 2г, кола на бензин не бих карал, освен примерно Мито 1.4Турбо:big_love:, което за мен лично е яката работа, освен това гори малко. Старите бензинови коли ако горят малко - не вървят.:gay[1]:

dimo
29-08-2009, 09:28
При моя си начин на каране мойта с бензин А 95 градско гори твърдо 10 зимата стига до 11 а през август града е празен и ми гори максимум 9 . Извънградско( Последно до морето и обратно ) с пълна с хора кола вкл.климатик и пълен багажник до горе ми гори 8 като предимо карм 100 км на междуградски пътища ,а на магистралата 140 на някои места 160 ;-)
С 100 октана бензин на дълго колата ми дава още известна икономия в литрите и затова понякога я глезя :cheers:

Mury
29-08-2009, 09:39
Има само един икономичен ТС 16В,и той е 1.6 ЕКО на 147,разход в града при нормално каране около 9/100:devil::devil:

П.С.Аз мисля че това заедно с 33 1.4 Имола,са единствените Алфи с разход който може да падне под 10 в града:afro::afro::afro:

code
29-08-2009, 10:10
П.С.Аз мисля че това заедно с 33 1.4 Имола,са единствените Алфи с разход който може да падне под 10 в града:afro::afro::afro:
Аз пък си мисля, че 145-ца 1.4 и 1.6TS спокойно мога да ги сваля под 10 без никакъв зор:afro: Както и 156 1.6TS, сигурно има и други. Разбира се градско е много разтегливо понятие, както между Сф и Бс има някои разлики.

Sm0k
29-08-2009, 13:13
Аз пък си мисля, че 145-ца 1.4 и 1.6TS спокойно мога да ги сваля под 10 без никакъв зор:afro: Както и 156 1.6TS, сигурно има и други. Разбира се градско е много разтегливо понятие, както между Сф и Бс има някои разлики.

Ама с 1.4 пробвал ли си или само си го мислиш ;) На мен със моята (мотора й е в час) рекорда ми е около 10,2-10,5 градско в СФ, като това е в много спокоен уикенд и при максимално спокойно и плавно каране. Така, че ако успееш под 10 с тоя мотор и тая кола (145 не е много лека) едва ли ще е без зор ;) Все пак може и да е възможно, това беше в началото като я взех, сега ако се постарая много може и да успея :)

Бтв, между София и Велико Търново нямам голяма разлика в разхода, но това може и да не е показателно за други градове, защото във ВТ терена е малко пресечен и някой улици са доста тесни...

Flame
29-08-2009, 13:57
Аз с 1.7-цата съм падал на 9.5 градско,спокойно каране,по един маршрут Гео милев-Люлин,през центъра,през деня(миналото лято много всеки ден съм го минавал този маршрут и имам ясна представа)

code
29-08-2009, 18:01
Ама с 1.4 пробвал ли си или само си го мислиш ;) На мен със моята (мотора й е в час) рекорда ми е около 10,2-10,5 градско в СФ
Значи в Б-с ще е под 10 при всички случаи, както написах по-горе. След като на моята машина и правя 11, колко ще е на 100кончета кола 1150кг? Ако се понапъна и до 9 ще я сваля. Естествено, ако карам както си карам няма да вляза в никакви норми:hehehm:

digitalundgrd
29-08-2009, 21:41
Не знам за 1,4 , но 1,6ТС 120 коня е АБСУРДНО да слезе под 10 в София! Да не говорим, че аз под 11,5 не съм успявал никога да сваля с най-пенсионерското каране и без много задръствания....Виж на извънградско съм доказал, че може и да гори малко (около 6,5/100, обаче каране до 120км/ч).

Сега един принципен въпрос към гурутата в икономичното каране :

Карам зад някаква кола...тя се движи видимо по-бавно от мен. Ако реша да изпреварвам трябва да изпреваря цяла колона близо движещи се коли (градски трафик) и съответно да я изрежа на 2-ра, което ми вдига разхода.За това си седя зад колата и ...

От тук има 2 варианта :
1. Карам на 2ра предавка като поддържам обороти около 3000
2. Карам на 3та предавка като поддържам обороти около 1500-1700 (колата се мъчи)

В кой от 2-та варианта се движа по-икономично? На ниски обороти или при леко високи (3000)???


Въпроса ми идва от това, че много често ми се налага да караме дълго време колона плътно движещи се МПС-та, без възможност за изпреварване и винаги съм се чудел в кой режим е по-икономично :)

Derry
29-08-2009, 22:12
Отговор 2. Джиткаш със съвсем леко натиснат педал на газта. Разбира се при условие, че няма наклон.

koolio
29-08-2009, 22:15
При равен терен и нанагорнище - отговор 1. При спускане - отговор 2.

code
30-08-2009, 08:01
Карам зад някаква кола...тя се движи видимо по-бавно от мен. Ако реша да изпреварвам трябва да изпреваря цяла колона близо движещи се коли (градски трафик) и съответно да я изрежа на 2-ра, което ми вдига разхода.За това си седя зад колата и ...

От тук има 2 варианта :
1. Карам на 2ра предавка като поддържам обороти около 3000
2. Карам на 3та предавка като поддържам обороти около 1500-1700 (колата се мъчи)

В кой от 2-та варианта се движа по-икономично? На ниски обороти или при леко високи (3000)???
Сега първо аз не се смятам за гуру щото от вчера разхода ми пак си е 14+ по комп, ако ме гледа някой от въртолет ще си помисли, че участвам в полицейско преследване:tooth: все пак ще отговоря.
На 2-ра разхода при 3000об е огромен. Ако вдигнеш на 3-та в тоя случай няма да се мъчи изобщо колата, щото ще падне някъде към 2300об.;) Ако решиш да се влачиш с колона може да вкараш дори 4-та;).
Една друга тънкост, която ми дойде на ум. Понякога в града се налага бързо ускоряване и след това движение с равномерна скорост. Даваш газ примерно на 2-ра (или 3-та) до 4000-5000об, за да изпревариш, или да хванеш светофар и т.н. и после примерно се оказва, че си с 60
(или 80) и трябва да поддържаш тази скорост. В такъв случай се прескача предавка (примерно от 2 на 4 или от 3 на 5) защото следващата така или иначе влиза пак на високи об, ненужни за поддържане на скоростта.:Lkingsmiley:

Mury
30-08-2009, 08:52
Аз пък си мисля, че 145-ца 1.4 и 1.6TS спокойно мога да ги сваля под 10 без никакъв зор:afro: Както и 156 1.6TS, сигурно има и други. Разбира се градско е много разтегливо понятие, както между Сф и Бс има някои разлики.
Объркал си се сериозно-1.4/1.6 ТС харчат почти колкото 2.0:tank::tank::tank:

code
30-08-2009, 10:28
Объркал си се сериозно-1.4/1.6 ТС харчат почти колкото 2.0:tank::tank::tank:
Говоря за 145, която е с 300кг по-лека от 166;) Двг не е от голямо значение, това е така, но кг са! :pig:

ligo4a
30-08-2009, 10:40
Аз, като си купувах моята кола знаех, че алфите горят доста, но все пак не си купих опел- примерно!
т.е. ако искате да правите икономии на гориво да си бяхте взели скопени коли:goodnight:, какъв е смисъла да имаш алфа и да караш "икономично":sick:

plamen petkov
30-08-2009, 11:36
Да всеки е чувал че опел са много икономични коли и че алфата без значение от двигателя гори много .Обаче дали е така ? За мен икономична кола е тази която харчи към 5 л по-малко от моята 2,0 тс такива са малките дизели и малолитражките с 60 кс но другите например 1,6 100кс разликата и то в града едва ли надвишава 2л а извънградско може и да са по зле .Големите разходи при нас идват най вече при спортно каране в града и извън .Гледам например разход на алфа 10л при 160-180 км/ч и трябва да се замислите защо една малолитражка не харчи 10л :Yeeeehaaa:

Derry
30-08-2009, 22:43
Тя тая малолитражка ще и трябва три цигари време, лек наклон в нейна полза и попътен вятър за да достигне до 180 и пак не се знае.

Като ходих на морето моя Алф /156 1.8/ измина 950 км с 70 литра - 7.36 л/100км. Това е кротко каране 90-110 нормален път и 130-140 магистрала.

ФЕРАРИСТ
30-08-2009, 23:31
Тя тая малолитражка ще и трябва три цигари време, лек наклон в нейна полза и попътен вятър за да достигне до 180 и пак не се знае.

Като ходих на морето моя Алф /156 1.8/ измина 950 км с 70 литра - 7.36 л/100км. Това е кротко каране 90-110 нормален път и 130-140 магистрала.
Мда, и за мен 1.8 е най - практичния компромис между мощност и разход при 156......

The_Game
31-08-2009, 00:27
7. При равномерно извънградско каране ако е равно не е нужно да се държи педала на газта натиснат през цялото време. Пълното му отпускане или съвсем плавното подаване/отнемане на газта ви гарантират допълнително сваляне на разхода. Малко е странно да се свикне първоначално, но действа безотказно.
.


Toва ми звучи като пълна глупооооост. :big_whoops:

И немога да проумея как ще сваля разхода като карам по магистралата със 120 примерно и постоянно отпускам и давам газ ако карам на бензин ламбдасондата въобще ама въобще няма да е в час.

stelt
31-08-2009, 01:12
Toва ми звучи като пълна глупооооост. :big_whoops:

И немога да проумея как ще сваля разхода като карам по магистралата със 120 примерно и постоянно отпускам и давам газ ако карам на бензин ламбдасондата въобще ама въобще няма да е в час.


Я не се опитвай да ги проумяваш тези икономични способи. Превключвай от 2-ра на 5-та и така.
В тая тема някой трябва да отсее правилното от неправилното, че като гледам какви бисери има.

code
31-08-2009, 09:22
Я не се опитвай да ги проумяваш тези икономични способи. Превключвай от 2-ра на 5-та и така.
В тая тема някой трябва да отсее правилното от неправилното, че като гледам какви бисери има.
Какви бисери има е, лице? Казвай нещо, ако ще казваш, аман от правежи.:gay[1]: Профа е имал предвид движение при което се редува наклон с баир. Не е написано, но мисля, че се подразбира. На равен път какво ще отпуска и натиска?! Темата стана много изчерпателна като се изключат някои дето обясняват "защо се купува алфа", "превключвай от 2-та на 5-та" и т.н.:bravo: Темата е за икономично каране, който не му е интересно бегом в "рацери".

georgyg
31-08-2009, 09:33
В един пост да има практичност и Алфаромео ми звучи малко абсурдно, при положение, че всички твърдят, че човек си купува Алфа със сърце, а не с разум.

Практичността и икономичността трябва да се смята само по един показател - разходи на 1000 км - гориво, застраховки, ремонти, консумативи и т.н. Какво като спестиш 1 литър горво на 100 км., като правиш ремонт за 100-200 лв средно месечно?
А който иска икономия на ТвинСпарк има и алтернативни горива. Пропан бутана е 0.93лв на литър, а за последното ми сипване предимно градско/извънградско - 70%/30% София - 400 км с 38 литра :)

plamen petkov
31-08-2009, 10:46
Никой не вярва че TS имат нормален разход .А защо ? Проста народо-психология ако кажеш че един фолксваген гори малко всеки ще повярва ама я се опитайте да кажете Алфа ромео гори малко всеки ще се засмее .Според мен истината ще излезе ако се сравнят разходите на другите марки и ще се види че нещата не са толкова лоши . :idea2:

aav
31-08-2009, 10:54
"...излекувал съм хиляди...", та така провел съм многократни опити с различни бензини, октани, бензиностанции и т.н.
за всяка кола правилата малко се различават, но като цяло икономичност е плавност и ниска скорост.
Ако трябва да ида най-икономично някъде
1 преглеждам гумите , ако се наложи малко ги напомвам. Ако не сте се замисляли, да кажа, че зимните (меките като сруктура)гуми вдигат разхода. По-широките гуми също вдигат разхода.
2 много плавно с десния педал. колкото е по голям двигателя, толкова по-рано сменям скорости.(колкото е по-голям въртящият момент е точно)
3 никакъв климатик, леко отворени прозорци или напълно затворени.
4 В сервиз проверете инерцията на задните гуми. Трябва да са като лагерна количка, като се завъртят силно да се въртят свободно без задържане. Всяко задържане на накладки или криви дискове сруват пари от бензин. Редовната смяна на маслото в скоростната кутия, също сваля разхода.
5 за работещи ламбда и дебитомер, добри свещи и децата знаят.
6. спирането на бензина при спускане на скорост не става веднага, има малко забавяне, затова може да има някакво объркване измерения моментен разход

И така 2.0тс 8в до Виена и обратно 6.3л/100 второто пътуване беше 6.5л/100
до Атина и обратно 6.3л/100. Последно рекорд 5.8л/100 на връщане миналата година от Атина.

Преди години някакви немци екпериментирали и съветваха да се ускорява с напълно отворен дросел, лично мен ме съмнява

code
31-08-2009, 10:59
Преди години някакви немци екпериментирали и съветваха да се ускорява с напълно отворен дросел, лично мен ме съмнява
Това и аз съм го чел някъде, мисля че ставаше въпрос за ускорения под 2000об.:thumbup: Примерно от 1500 ако настъпиш здраво до 2000 е по-икономично, отколкото, ако я настъпваш плавно. Дали е истина не знам, но може да се провери.;)

Flame
31-08-2009, 12:24
Да,така е преди време го бях чел това и в Автобилд.

georgyg
01-09-2009, 10:35
Сега се връщам от форума на фолксваген, ами голф 4-1,6-извънградско-7-8 градско-10-11 е имаше и /научна фантастика/от 5 извън. до 8 градско сравнете ги с вашите TS и ще разберете че разликата е в милилитри а на в литри

Не знам защо ги пишеш тези неща, като на всеки човек му е ясно, че в градско каране в София и в Пазарджик има разлика от 2-3 литра. Бензинова кола няма, която да дава под 10л/100, с изключение на разните тип въшка. Просто чистото градско движение в София при натоварено движение е от порядъка на 20-25 км/ч. За дизел-а може да има разходи от 7-8-9 градско, но другите неща са митове и легенди.
А извънградско, може наистина да е икиномична, ако се кара по прав път с 80-км/ч. Пробвай и ще пишеш колко е икономична, но не знам как ще намериш такъв път за по дълго извънградско за измерване.

Satanism
01-09-2009, 10:58
Не знам защо ги пишеш тези неща, като на всеки човек му е ясно, че в градско каране в София и в Пазарджик има разлика от 2-3 литра. Бензинова кола няма, която да дава под 10л/100, с изключение на разните тип въшка. Просто чистото градско движение в София при натоварено движение е от порядъка на 20-25 км/ч. За дизел-а може да има разходи от 7-8-9 градско, но другите неща са митове и легенди.
А извънградско, може наистина да е икиномична, ако се кара по прав път с 80-км/ч. Пробвай и ще пишеш колко е икономична, но не знам как ще намериш такъв път за по дълго извънградско за измерване.

Koлега, ти само на една, твоята, кола ли си се качвал?

1.Алфа 146 1.6ТС 16кл с чип от Бобо.
Средно в София, не карам почти в пиковите часове(8-9, 17:30-19) без много ръчкане ми е горила около 9 на 100.
Човека, на когото я продадох, идва на работа всеки ден от Сточна гара, през целия център(паметника Левски,университета,попа,ндк) до Павлово в 9:30ч и си тръгва по същия маршрут в 6 часа вечерта, колата му гори 9/100 градско и 6.5 извънградско.
2.Ситроен С3 1.4HDI 16кл 90кс, всичките 1.4ТС-и луди ще ви правя с това, отново като горе с карането, средно в София 4.4-4.7 с климатик и бая ръчкане!
3.Нисан Примера GT 2л 16 клапана 150 коня умерено задръстване, умерено ръчкане, без климатик в София 8.5-9л.
9.Делтата я карах всяка сутрин около 8 часа и после цял ден насам-натам, повече от 7.5 градско не ми е давала.

georgyg
02-09-2009, 17:07
@Satanism разход градско в София - 8:30/9:00ч и 17:30-19:00 - 9/100 е НЕВЪЗМОЖЕН. Колата ти има разход над 11/100 по каталог градско, така че чип-а да сваля 1л пак не се връзва, но ти си знаеш. И прочети какво съм ти писал - ДИЗЕЛИ-те в темата не се обсъждат.
9/100 можеш да докараш при доста икономично каране градско и извънградско 60%/40% или от този порядък съотношение.
На моята кола имам навъртяни над 80 000 км и ми е ясно колко гори и при какви режими :mrgreen:

proper
02-09-2009, 17:43
принципно са възможни по-ниски разходи от нормалното и от стойностите покаталог, колкото и да изглежда абсурдно....
Случи ми се миналата година...
Скапа ми се дебитомера и колата получи "дупка" в оборотите м/у 2000+ и 3500 горе долу.... направо се скопи и аз спрях да я юркам и почнах пенсионерската временно.....
Но се скапа така, че пуска стойности за бедна смес.
Разхода ми падна толкова драстично...на моменти под 11/100, при нормално за мен около 14 градско.
Проблема е, че сместа е много бедна и че може да "роди" и веднага си сложих новия дебитомер и се върнах към вървенето и прекрасните 13-14/100 :))))

"Туин Спарк от разход се не плаши, но от бедна смес Да" :):):) че после в графата родилки :)

VLADius
02-09-2009, 19:43
С колегата си спорим до колко е смислено да се кара нон стоп на скорост в града.
А за спестяването по нагоре профа подробно е дал основните принципи , и ся ко викаш да заключват темата ли щом нищо повече не може да се каже :)

Аз мога да падна и до 3,4л/100км. Ще ме попитате как - ми 50км карам с 90-110км/ч (при среден разход 6,7-6,8л/100км - реално постигнат с климатик и 5 човека с много багаж засечен за 1400км) и 50км 4-та я бутат. Елементарно. Само дето не съм сигурен дали ще се навият де.

DiStefano
02-09-2009, 19:52
моят 2.0 ТС докат беше наред де :mrgreen:
с ремап от диджитал преди повече от 2 години вече
след ремапа съм го засичал пълно-пълно ...
както и празно-празно с 10 кила туба отзад пълна естествено и 2-та варианта - точно 9.5 на 100 в града
при смяна на предавка около 3000 рпм - демек кротко
а ако некой си мисли че в Пазарджик нема задръстванета
да дойде да види .. щото тука колите са 5 пъти повече от хората, а улиците се броят на 2-те ми ръце ..
за извънградско немам точна представа
ама се ми се струва че до 130 км/ч май съм около 6,6 до 6,8
а след 130 до около 180 стрелката на бензиномера видимо пада ... демек разхода по 2
за "асматика" нема да говора щото некои колеги ша почнат да завиждат и да ме псуват .. :tooth:

Jorkkoo
02-09-2009, 20:51
Здравйте и аз да се включа с последното ми засичане. Варна-В.Търново ... колата е Фиат Брава 1.6 99г. 103к.с Варна-Шумен магистралата 160-170км/ч ... Шумен-В.Търново доста динамично каране на някои отсечки пак имаше скорости около 160км/ч с една Каптива се гонихме ... Горна Оряховица-Търново и обиколка из Търново с климатик... на другия ден прибиране Търново-Варна 50км с климатик после без ... скорост около 130км/ч ... минаване през Варна (добре че беше неделя и няма задръстване) Варна - Обзор-Варна ... 665км с 42литра Еко 100 това дава приблизително 6.31л/100км :new_Eyecrazy: :) останах доста изненадан от разхода при условие че на отиване към ВТ след магистралата имаше чести изрязвания около 5000об. при изпреварване ... :bouncing_smiley:

AntiLuuP
02-09-2009, 23:44
Софийско каране рекорда ми е да я сваля 10/100 (1.6 т.с) , но това се случи при каране почти без задръствания пенсионерската ... иначе си лапа 13-14 вкарвал съм я и на 18, а със 95шел В повър е достигала разход 5л за 16 км ,,,,, в не много голямо задръстване ....
Извънградско с климатик и каране с около 130-140-160.... след това 40-60-80 пак над 100 и т.н и включен климатик е сваляна на 7-7 и малко Без климатик и каране 140-190 даде разход 8,5 ...
А ТЕЗИ КОИТО МИ ВКАРВАТ 2.0 ТС в 7-8 ГРАДСКО В СОФИЯ ... ИСКАМ ДА ГО ВИДЯ АЗ ЩЕ ИМ НАПЪЛНЯ РЕЗЕРВОАРА, но Ако не го постигнат те ще пълнят моя една година всеки месец .... :D:D:D:D

Satanism
03-09-2009, 07:54
@Satanism разход градско в София - 8:30/9:00ч и 17:30-19:00 - 9/100 е НЕВЪЗМОЖЕН. Колата ти има разход над 11/100 по каталог градско, така че чип-а да сваля 1л пак не се връзва, но ти си знаеш. И прочети какво съм ти писал - ДИЗЕЛИ-те в темата не се обсъждат.
9/100 можеш да докараш при доста икономично каране градско и извънградско 60%/40% или от този порядък съотношение.
На моята кола имам навъртяни над 80 000 км и ми е ясно колко гори и при какви режими :mrgreen:

Добре, бе, "Баце", много обичам разни хора да ми казват кое е възможно или не.Аз казвам каквото ми се случва.Пари да лъжа все още не ми дават!Дадох линкчето, там подробно съм се старал да описвам кога,къде,какво,как и колко.Който не ми вярва-за негова сметка си е!

А човека, който я купи, като му казах, и той не ми вярваше и ми обясняваше как го лъжа, но после бързо дойде да се извини/похвали...

georgyg
03-09-2009, 09:12
Сложете каталожните данни и направете съпоставка. Или твоята кола е нещо сбъркна или на всички останали нещо не са им у ред колите. Над два литра разлика в горенето на кола не може да се постигне, освен в посока НАГОРЕ.
Моята в момента гори към 10/100 газ при положение, че маршрута ми е 60%/40% градско извънградско при нормално каране - до 4000 оборота максимум. А за последния месец имам навъртяни към 3500 км, от които над 2300-2400 в София при всякакви условия и разход 9 не съм имал, освен до морето и обратно, където беше горе долу около 9/100км.
п.с. А това какво ти се случва си мисля че дори и ти не го вярваш, защото съм докарвал 9/100 градско преди 5 години в София при смяна на предавките на 3000 оборота през лятото при доста по малко движение.
Когата започнах да карам кола всеки ден (2000г.) постигах около 50 км/ч средна скорост в маршрута Банкя - кв.Лозонец, в момента е около 30 км/ч до Мотописта :) преценете си сами каква е разликата в годините.

stelt
03-09-2009, 18:36
Чудя се дали няма някой, който си гаси колата по надолнищата и да се движи като делтапланерист ??? Все пак и това е начин за намаляване разхода на гориво. :roll:

achkar
03-09-2009, 19:41
Хубаво е някой ако е тествал разхода на други марки да го напише тук но съм почти 100% сигурен че разликите ще бъдат минимални с наще TS

А4 2.6 quattro 95 година 150 коньовото е с около литър повече извънградско и с около 2 литра повече градско (в сравнение със 166цата), но зависи дали има задръствания и тн, щото може и много по-голяма разлика да има.

Satanism
03-09-2009, 20:55
Сложете каталожните данни и направете съпоставка. Или твоята кола е нещо сбъркна или на всички останали нещо не са им у ред колите. Над два литра разлика в горенето на кола не може да се постигне, освен в посока НАГОРЕ.
Моята в момента гори към 10/100 газ при положение, че маршрута ми е 60%/40% градско извънградско при нормално каране - до 4000 оборота максимум. А за последния месец имам навъртяни към 3500 км, от които над 2300-2400 в София при всякакви условия и разход 9 не съм имал, освен до морето и обратно, където беше горе долу около 9/100км.
п.с. А това какво ти се случва си мисля че дори и ти не го вярваш, защото съм докарвал 9/100 градско преди 5 години в София при смяна на предавките на 3000 оборота през лятото при доста по малко движение.
Когата започнах да карам кола всеки ден (2000г.) постигах около 50 км/ч средна скорост в маршрута Банкя - кв.Лозонец, в момента е около 30 км/ч до Мотописта :) преценете си сами каква е разликата в годините.

Както искаш.
А въртяните километри в София по-добре да не си ги мерим ;)

По повода за другите марки


Нисан Примера 2л 16кл 150кс 10/100 градско София
5.8 извънградско с 90км/ч
100-110 около 6.3-4
120-140-7/100
150+/180 по магистрала около 7,5-8...Повече и да искам-не може да качи
Това са данни от борд компютър.На колонката лъже с ~0.2л нагоре
Всичко това, обаче, освен софийското, е със западен премиум бензин.

Derry
03-09-2009, 22:24
Чудя се дали няма някой, който си гаси колата по надолнищата и да се движи като делтапланерист ??? Все пак и това е начин за намаляване разхода на гориво. :roll:

Аз по едно време го правех тоя номер ама кои знае какъв ефект не съм забелязал, а от друга страна докато ми е угасен двигателя съм постоянно на тръни та се отказах от тая практика, сега предопчитам да съм на 5 без газ в надолнището.

plamen petkov
04-09-2009, 09:19
В който и форум да съм гледал данните от борд компютъра се различават от реалния разход ~1л примерче голф 4 1,6 реално 7-8л по компютър даже няма и 6л ,че сетне няма да бъдат икономични ;-)

zdravio
04-09-2009, 09:27
Аз по едно време го правех тоя номер ама кои знае какъв ефект не съм забелязал, а от друга страна докато ми е угасен двигателя съм постоянно на тръни та се отказах от тая практика, сега предопчитам да съм на 5 без газ в надолнището.
Това е лоша и опасна практика... Едва ли някой, който си е взел T.S. мисли толкова много за разхода...

Италианките са като к*рвите, много ти взимат, НО още повече ти дават!

ФЕРАРИСТ
04-09-2009, 10:36
Чудя се дали няма някой, който си гаси колата по надолнищата и да се движи като делтапланерист ??? Все пак и това е начин за намаляване разхода на гориво. :roll:
След тунела на Тракия посока ПД има 7 км дето мое да се минат по инерция ако след дупката се засилиш с 160, но като цяло изгасянето на колата с тая скорост е силно непрепорачително......

koolio
04-09-2009, 12:41
По голямата ралика в разхода при ТС например 10л извънградско идва от това че се кара 160-180км/ч ,и след това се питаме защо другите особенно коли до 100кс не харчат толкова ,но при нормално каране разхода се доближава до тях

Това е вярно. Моят верижен ТС ми е давал 7.3 при 120-150. Но ако се отпускам да карам със 160-180 разходът вече е 9.

CrazyElement
05-09-2009, 15:05
Аз да попитам, ако се лепниш зад някой ТИР близо до него, такаче той да ти пори въздуха дали ще падни разхода? И дали това може да стане и с кола пред теб , че ТИРА кара с 90.

Flame
05-09-2009, 15:28
За разхода,не съм сигурен,но тва с лепването зад колата пред теб,се нарича Драфт и се използва в Наскар,като си във въздушната струя на колата пред теб,съпротивлението ти е по-малко,по този начин,успяват да се изпреварват.За обикновените коли нз дали става.

Fear
05-09-2009, 16:05
Разбира се, че става, ама упражнението определено не си струва, защото какво правим, ако ТИР-а набие спирачки?! :death:

VLADius
06-09-2009, 23:10
Аз да попитам, ако се лепниш зад някой ТИР близо до него, такаче той да ти пори въздуха дали ще падни разхода? И дали това може да стане и с кола пред теб , че ТИРА кара с 90.


Разбира се, че става, ама упражнението определено не си струва, защото какво правим, ако ТИР-а набие спирачки?! :death:

Не го правете. С ТИР-овете по-надалечко. На моя позната мъжа си карал така след ТИР и някъде преди Правец ТИР-а не само че набил спирачки, ами така ги набил, че се и обърнал даже, препречил пътя и човеко се набил под него. Филма не е бил с хепиенд, за съжаление. Бе зад ТИР далече. И пред ТИР далече, че се не знае ще може ли да спре с тебе ако ти набиеш кюстеците по-рязко. Пък и разни работи поизпадат от време на време. Всеки път като изпреварвам камиони с дърва и си викам дано товарача бат`Герги първо да го е натоварил и после да са го черпили по ракия.
Кофти пост се получи, колеги. Ма поне си мисля, че не са неща за подценяване.

bouncer
07-09-2009, 12:09
Разбира се, че става, ама упражнението определено не си струва, защото какво правим, ако ТИР-а набие спирачки?! :death:

няма как да стане с ТИР при скорост от около 90-100 км. на около 1 метър от тира въздушната струя отново се събира. имаше цяла серия на митбъстърс по тоя повод. наскар и Ф1 им се получава, но те се движат със страшна скорост а и аеродинамичните елементи там са на съвсем друго ниво.

The_Game
07-09-2009, 12:56
няма как да стане с ТИР при скорост от около 90-100 км. на около 1 метър от тира въздушната струя отново се събира. имаше цяла серия на митбъстърс по тоя повод. наскар и Ф1 им се получава, но те се движат със страшна скорост а и аеродинамичните елементи там са на съвсем друго ниво.


Напротив получава се, ама летят камъчета от гумите и пукат предни стъкла :).

CrazyElement
07-09-2009, 15:04
Боже, Боже, кви икономии кво нещо! :Suicide:

Абе хора, ако толкова държите да спестите всяка стотинка, че чак да карате зад тировете, по-добре махайте колите и яхвайте градския и междуградския транспорт.

Е аз това да се лепна зад ТИР няма да го направя колега, защото си е опасно не го знаеш ако скочи на спирачките и айде, пък и колегата по -горе е прав много камъчета хвърчат, то моя прозорец вече на 2 места има леки удари от камъчета, а спазвам доста добра дистанция. Просто ми стана интересно дали ако се лепнеш зад някой и той ти пори въздуха няма да намали разхода.

pr_00f
07-09-2009, 22:55
Тази тема не беше ли за съвети относно икономичното каране ?
Пази боже, жива да не бях....

digitalundgrd
08-09-2009, 02:19
Като сте тръгнали да намесвате ТИР-ове...Вземете едно въженце 15метра и се прикачете към Тир-а да ви дърпа ;) Така ще е най-икономично ;)

trace
08-09-2009, 22:30
Тази тема не беше ли за съвети относно икономичното каране ?

Моят съвет - карайте си в ограниченията на скоростта.
Днес се върнах от море в Гърция - изминати км - 1000.
Двама човека, дете, много багаж, разход 6,2.
Колата е Алфа 147 1.6 105к.с.
От тези километри обаче, само 60 са по магистрала и съм карал с 130. На останалите места макс 90-100.
Абе изобщо доволен съм от колата.

Satanism
09-09-2009, 00:51
Моят съвет - карайте си в ограниченията на скоростта.
Днес се върнах от море в Гърция - изминати км - 1000.
Двама човека, дете, много багаж, разход 6,2.
Колата е Алфа 147 1.6 105к.с.
От тези километри обаче, само 60 са по магистрала и съм карал с 130. На останалите места макс 90-100.
Абе изобщо доволен съм от колата.

90-100,ок, винаги съм се старал да поддържам някакво постоянно темпо около тази скорост.Хем се движиш прилично, хем не настигаш чак толкова много камиони...
Ама да кара някой по ограничението 60, щото имало отбивка за космато путино, на идеално прав широк път, и да прави 5км задръстване зад себе си, включително 5-6 от онея лудите с тировете, дето ти влизат в багажника, щото бързат ама имат шибан лимитър и трябва да карат с 92км/ч нон-стоп...УУУУУУУ :furious::furious:

sa6o_roman
09-09-2009, 01:10
браво на aav, trace и satanism - те доказаха че TS може да бъде икономичен. други пък доказаха че може и да е бая жаден.

п.п. един литър бензин на 100км по-малко е икономия, защото ти спестява гражданската примерно, стига да си навъртял определени км годишно.

Sm0k
09-09-2009, 01:42
Ама да кара някой по ограничението 60, щото имало отбивка за космато путино, на идеално прав широк път, и да прави 5км задръстване зад себе си, включително 5-6 от онея лудите с тировете...

Очевидно намаляването по кръстовищата, където има ограничение, определено не е много икономично, защото после трябва да ускоряваш пак до 90-100 и то след броени метри ;)
...Но пък, намалява шанса да огледаш от свърх близка дистанция чисто новия 30-годишен беларус на пияния тракторист от космато путино, който бавно и величествено излиза на първокалсния път докато ти се приземяваш в кръстовището с над 100 км/ч ;) Намалява шанса и да станеш герой в неприлична фотосесия от станалите исторически чисто нови 15 камери с радари и техните 30 кутии ;)
Е да си призная и аз не бих тръгнал да спирам до 60 ако имам 20 тона и закъсняващ тираджия в огледалото, но ако е безопасно ще намаля, едва ли ще фалирам от разликата в разхода след тая маневра ;)

trace
09-09-2009, 10:39
90-100,ок, винаги съм се старал да поддържам някакво постоянно темпо около тази скорост.Хем се движиш прилично, хем не настигаш чак толкова много камиони...
Ама да кара някой по ограничението 60, щото имало отбивка за космато путино, на идеално прав широк път, и да прави 5км задръстване зад себе си, включително 5-6 от онея лудите с тировете, дето ти влизат в багажника, щото бързат ама имат шибан лимитър и трябва да карат с 92км/ч нон-стоп...УУУУУУУ :furious::furious:

Ееее, чакай сега, аз не съм се стремил да свалям разхода. Където е имало някой да ми се влачи съм си го изпреварвал. А и там където има знак 60 примерно, никой не кара с толкова. Това че съм спазвал ограниченията не тря6ва да се раз6ира толкова 6уквално.

koolio
09-09-2009, 11:25
Доказано е, че по-мощен двигател може да харчи колкото или с не повече от десети от литъра повече от маломощния, но АКО се карат по един и същи начин. А са малко хората, които си купуват мощна кола, за да я карат бавно. Моята кола например при поддържане на 100-120 може да падне и под 7, ама доста рядко се случва да не карам с повече от 120. Служебната Зафира е 2.0 дизел 82 коня. При такива скорости и тя лапа около 7. Защото при нея със 120 вече и излиза душицата, а Алфата таман тогава тръгва да се развърта.
Аз съм решил да си направя един експеримент - следващия път като пътувам до Плевен ще се заредя с някаква релаксираща музика - има един бразилски джаз, много отпускащо ми действа - и ще си наложа да не надвишавам 120 по магистралата и 100 по пътя и ще видим какъв ще е разходът.

plamen petkov
10-09-2009, 13:27
От кое време се опитвам точно това да обясня чрез примери но някой все ми изтрива постовете само със сравнения с другите марки ще се стигне до истината

didod
10-09-2009, 19:17
Аз само исках да спомена, че хората тук, които са на газ и имат бордкомпютри, всъщност почти никога не виждат реалния разход там. По-конкретно автора на темата. :)
После - режима на ППХ при мен специално се прекратява при 1800 оборота. Т.е. за да имам нулев разход при спиране, трябва да са по-високи.
Другото хората са го казали вече. Усещането на колата е най-важното.

code
10-09-2009, 21:03
Аз само исках да спомена, че хората тук, които са на газ и имат бордкомпютри, всъщност почти никога не виждат реалния разход там. По-конкретно автора на темата. :)

Не става ясно за кой разход говориш?

После - режима на ППХ при мен специално се прекратява при 1800 оборота.
Това как го разбра?

didod
10-09-2009, 21:16
Разхода по компютъра, докато си на газ, много се различава от това, докато си на бензин. Защото сметките са на база инжекторни времена, а те на газ се променят.

Разбрах го първо на усет - отнемам газта, колата почва да намаля много. При 1800 започва да намаля по-слабо. Второ - моята газова ако няма сигнал към бензиновите дюзи, не превключва на газ. Вдигам примерно 2000 оборота, бутам копчето и чакам. Като падне на 1800 - превключва.