Log in

View Full Version : Идентификация на датчик



bass
01-03-2006, 15:27
Осветлете невежия (пак), моля :-)
Що за джиджавка е това и защо я няма при втория двигател?

http://212.95.183.106/bass/EngineTS-1.jpg

http://212.95.183.106/bass/EngineTS-2.jpg

(Не си бях отварял капака на двигателя от два месеца и като почнах да бърша извътре, попаднах на тоя неизвестен ми артефакт, приличащ на датчик под маншона :D )

търтей
01-03-2006, 15:30
соленоид на вариатора

bass
01-03-2006, 15:33
Ахааааа... Тогава вероятно вторият ДВГ е 1.7? Ако се не лъжа, при него няма вариатор...?

kris11
01-03-2006, 18:55
Аааа аз си имам още 1 екстра .Първото го имам:D . Забелязъл съм обаче , че е дал нещо фира защото маншона се пълни с масло. Мислех първо, че е от гарнитурка и му сложих 1 тънка тефлонова гарнитурка , но избива масло от щифтовете за кабелите.Закрепен е с 2 болта с вътрешен шестограм.
Някакъв датчик за масло е - има 1 мембрана с подобие на съчма в средата.

Z:)m
02-03-2006, 14:52
Ахааааа... Тогава вероятно вторият ДВГ е 1.7? Ако се не лъжа, при него няма вариатор...?

А?!
При нашите ДВГ'та що го няма? :( Този вариатор какво регулира? ...предварението на момента на запалването ли?! ...да не е нещо като VVT системите на японските двигатели?

Yon
02-03-2006, 14:58
Създава променливо газоразпределение в две фази.
Пуснете търсачка за повече инфо от теми във форума

търтей
02-03-2006, 15:08
Създава променливо газоразпределение в две фази.

тва да не е хондз ата да е на фази бре :wink:

Yon
02-03-2006, 15:29
Кво да напрайш така пише у христоматията у килийното училище :D

Z:)m
02-03-2006, 16:39
Създава променливо газоразпределение в две фази.

Я да ми разясните обяснението, че аз май пак нищо не разбрах :oops:

bass
02-03-2006, 16:40
да не е нещо като VVT системите на японските двигатели?

Принципно - да, не знам само как е като реализация. При BMW пък е Vanos (единичен и двоен - само на всмукателния вал или и на двата)
Иначе някъде в общия техн. раздел имаше една много хубава статийка за газоразпределението (май от БМВ-форума)

п.с. Грешка - в Тунинг/Рацинг била темата -
http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopi ... =%E1%EC%E2 (http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=1192&highlight=%E1%EC%E2)

Yon
02-03-2006, 17:08
С тази джавка се оптимизира количеството на постъпващия въздух.
Монтира се на смукателния вал в едини край, а другия е захванат за маховичето на вала дето върви ремъка

Прилича на "скоростна кутия" която се задейства от клапан променящ движението на маслото по върешна система от магистрали като прехвърля на "предавка" която променя положението на централния/смукателния/ вал :roll:

Много грубо ама много грубо описано

При максимален усукващ момент - клапан я привежда в "Отворена фаза" променя ъгъла на смукателния вал с 25 градуса.
При свободен ход или максимална скорост е в "затворена фаза" - нормална позиция

Много ми е зле английския и превода може да куца

Bobo
02-03-2006, 17:56
Принципно Храбри е прав само дето се управлява от масления соленоид кога да е отворено а именно над 3000 оборота ЕКУ-то отваря соленоида и вариятора променя ъглите на всмукателния вал :wink:

голямата риба
02-03-2006, 18:05
Принципно Храбри е прав само дето се управлява от масления соленоид кога да е отворено а именно над 3000 оборота ЕКУ-то отваря соленоида и вариятора променя ъглите на всмукателния вал :wink:

а какво е "маслен соленоид" :roll:

kris11
02-03-2006, 19:43
.....Монтира се на смукателния вал в едини край, а другия е захванат за маховичето на вала дето върви ремъка

Aма ние сме с синджир :)

Bobo
02-03-2006, 23:39
Принципно Храбри е прав само дето се управлява от масления соленоид кога да е отворено а именно над 3000 оборота ЕКУ-то отваря соленоида и вариятора променя ъглите на всмукателния вал :wink:

а какво е "маслен соленоид" :roll:

Това е нещо дето рибите неразбират :lol:

голямата риба
03-03-2006, 11:03
Принципно Храбри е прав само дето се управлява от масления соленоид кога да е отворено а именно над 3000 оборота ЕКУ-то отваря соленоида и вариятора променя ъглите на всмукателния вал :wink:

а какво е "маслен соленоид" :roll:

Това е нещо дето рибите неразбират :lol:
мен като незнаещ не ме е срам да попитам
аз затова и го направих та да може ТИ разбиращият да ми го обясниш :roll:

Bobo
03-03-2006, 11:39
[quote=Bobo]Принципно Храбри е прав само дето се управлява от масления соленоид кога да е отворено а именно над 3000 оборота ЕКУ-то отваря соленоида и вариятора променя ъглите на всмукателния вал :wink:

а какво е "маслен соленоид" :roll:

Това е нещо дето рибите неразбират :lol:
мен като незнаещ не ме е срам да попитам
аз затова и го направих та да може ТИ разбиращият да ми го обясниш :roll:[/quote:la6qjodq]

Добре .... като се прецака регулатора налягането на горивото не се променя от вакума който го управлява и така когато подадеш газ вместо да имаш 3 бара в рейките имаш 2.5 бара инжекциона не може да навакса разликата от налягането на горивото и колата беднее във почти всички режими, а от опит ти казвам че харчи и по-малко (предполагам точно заради беднеенето) :wink:

Z:)m
07-03-2006, 08:39
...значи, от всичкото четмо и писмо дето бе публикувано тук разбрах (ако не съм в грешка), че 1,7 ТС нямата такъв вариатор и този ДВГ е по-куц...?!

bass
07-03-2006, 10:58
Колега, не го взимай това твърдение за чиста монета :wink: Аз вече втори път повдигам плахо въпроса, но няма категоричен отговор. Причините да се замисля, че няма вариатор при 1.7, са следните:
1. В описанието на кодовете за грешки на ЕКУ-то (ако се сещаш за другата темата, където коментирахме) има една забележка, свръзана с грешка на вариатора - "Важи само за версиите 1.8 и 2.0"
2. Липсата на соленоида при нормално функциониращ двигател (онзи от снимката в началото на темата).
Тва дали има вариатор или не със сигурност го пише някъде из ОНЕЗИ ПДФ-и, но аз вече нямам сили да конвертирам и разгадавам пиксели като букви...

Z:)m
07-03-2006, 11:14
Тва дали има вариатор или не със сигурност го пише някъде из ОНЕЗИ ПДФ-и, но аз вече нямам сили да конвертирам и разгадавам пиксели като букви...

...абе и мен ме гонеше ентусиазма, но вече ми изтекоха очите...
Направо се късам от яд и се чувствам като индианец поради факта, че не мога да намеря подобна техническа литература, но в "по-приличен" вариант. Аз лично бих инвестирал в нещо такова.

ПП
...още повече, че в тези pdf'и не намирам данни за моя мотор AR67105 :x

търтей
07-03-2006, 11:22
ама колеги проверката има няма вариатор се свежда до просто отваряне на капака се пак :roll2:

Z:)m
07-03-2006, 11:30
ама колеги проверката има няма вариатор се свежда до просто отваряне на капака се пак :roll2:

...капака на двигателя ли ?! ...или предния капак на колата имаш предвид :lol:

търтей
07-03-2006, 11:33
предния капак на колата
:th_up:
логиката е има соленоид има вариатор :wink:

bass
07-03-2006, 11:34
ама колеги проверката има няма вариатор се свежда до просто отваряне на капака се пак :roll2:
Aaaaaa, мразим хардуер - аз се ограничавам само до смяна на крушки :tooth:

търтей
07-03-2006, 11:36
ама колеги проверката има няма вариатор се свежда до просто отваряне на капака се пак :roll2:
Aaaaaa, мразим хардуер - аз се ограничавам само до смяна на крушки :tooth:

ма гледам и софт мразиш - пиксел 2 буква конверсията си е чисто софтваре :roll2:

bass
07-03-2006, 11:42
пиксел 2 буква конверсията си е чисто софтваре :roll2:

Мда, га OCR-неш два пиксела в коректната буква (в случай, че е буква, а не препинателен знак :P ), шта замола да оправиш всичките ПДФ-и :D
p.s. И като се похилим малко, моеш да резнеш последните два-трии постинга (или който там има право за това)

p.p.s А за "куция" мотор... то и межди 1.8 и 2.0 разликата не е само в "дихателния" обем :wink: , нооо, тка е в живота - нали трябва да се възхищаваме на батковците :D

търтей
07-03-2006, 11:44
за оцр-ването има една колежка дето прави чудеса - това съвсем сериозно

а иначе те тук (http://turtey.alfaromeo-bg.com/docs/variator.pdf) e описанието на вариатора от въпросните пдф-и - даже се чете нормално
та никъде не пише ча 1.7 няма такава анжаклама

Bobo
07-03-2006, 12:05
Аз не разбирам кво толкова се разисква тука - 1.7 няма вариятор кво толкова :idea:

bass
07-03-2006, 12:56
Аз не разбирам кво толкова се разисква тука - 1.7 няма вариятор кво толкова :idea:

Ееееее, аре, наздраве - имаме констатация :D
Досега в очакване на становище от отварял и виждал си коментираме тука... Щото в мануала наистина няма изрична забележка за липсата на вариатор при 1.7 - в началото на раздела (където става ясно за кои модификации се отнася) са изброени и трите двигателя без изрични уточнения за 1.7 и е малко объркващо на фона на странична информация...

kris11
07-03-2006, 22:52
Виждал съм и 1,8 TS ез тази екстра - напр. на Alfa Corce Alfa ta няма.

Dodo 155
09-03-2006, 00:17
Виждал съм и 1,8 TS ез тази екстра - напр. на Alfa Corce Alfa ta няма.
Не може да няма :wink:
Провери и ще се увериш :idea:

kris11
10-03-2006, 00:03
Преди 2 събирания сравнявахме и нямаше такъв датчик. Нарочно гледах за него защото при мен се омаслява много маншона върху датчика.

Dodo 155
10-03-2006, 00:13
Преди 2 събирания сравнявахме и нямаше такъв датчик. Нарочно гледах за него защото при мен се омаслява много маншона върху датчика.
Е значи е мотор 1.7 тогава :wink: Или е сменяна главата от 1.7, но си мисля, че няма да пасне върху 1.8 :roll: :?

Kostadin
11-03-2006, 09:30
Преди 2 събирания сравнявахме и нямаше такъв датчик. Нарочно гледах за него защото при мен се омаслява много маншона върху датчика.
ето това е на Alfa Corse Алфата:
http://kostadin.alfaromeo-bg.com/Snimki/HPIM1148copy.jpg
до колкото виждам си има соленойд :wink:

Dodo 155
11-03-2006, 23:30
Има, ама сигурно колегите са се заблудили :wink:

ALFA CORSE
12-03-2006, 00:57
kriss11 на мене нещо ми се губи какво сме сравнявали тогава, ама наистина имаше някаква разлика, но не беше соленоида.

Dodo 155
12-03-2006, 10:16
kriss11 на мене нещо ми се губи какво сме сравнявали тогава, ама наистина имаше някаква разлика, но не беше соленоида.
Гледали сте Vapor Oil Separator :wink:
При теб седи отстрани на интейка, а има модели където е под интейка :wink: