View Full Version : Идентификация на датчик
Осветлете невежия (пак), моля :-)
Що за джиджавка е това и защо я няма при втория двигател?
http://212.95.183.106/bass/EngineTS-1.jpg
http://212.95.183.106/bass/EngineTS-2.jpg
(Не си бях отварял капака на двигателя от два месеца и като почнах да бърша извътре, попаднах на тоя неизвестен ми артефакт, приличащ на датчик под маншона :D )
Ахааааа... Тогава вероятно вторият ДВГ е 1.7? Ако се не лъжа, при него няма вариатор...?
Аааа аз си имам още 1 екстра .Първото го имам:D . Забелязъл съм обаче , че е дал нещо фира защото маншона се пълни с масло. Мислех първо, че е от гарнитурка и му сложих 1 тънка тефлонова гарнитурка , но избива масло от щифтовете за кабелите.Закрепен е с 2 болта с вътрешен шестограм.
Някакъв датчик за масло е - има 1 мембрана с подобие на съчма в средата.
Ахааааа... Тогава вероятно вторият ДВГ е 1.7? Ако се не лъжа, при него няма вариатор...?
А?!
При нашите ДВГ'та що го няма? :( Този вариатор какво регулира? ...предварението на момента на запалването ли?! ...да не е нещо като VVT системите на японските двигатели?
Създава променливо газоразпределение в две фази.
Пуснете търсачка за повече инфо от теми във форума
Създава променливо газоразпределение в две фази.
тва да не е хондз ата да е на фази бре :wink:
Кво да напрайш така пише у христоматията у килийното училище :D
Създава променливо газоразпределение в две фази.
Я да ми разясните обяснението, че аз май пак нищо не разбрах :oops:
да не е нещо като VVT системите на японските двигатели?
Принципно - да, не знам само как е като реализация. При BMW пък е Vanos (единичен и двоен - само на всмукателния вал или и на двата)
Иначе някъде в общия техн. раздел имаше една много хубава статийка за газоразпределението (май от БМВ-форума)
п.с. Грешка - в Тунинг/Рацинг била темата -
http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopi ... =%E1%EC%E2 (http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=1192&highlight=%E1%EC%E2)
С тази джавка се оптимизира количеството на постъпващия въздух.
Монтира се на смукателния вал в едини край, а другия е захванат за маховичето на вала дето върви ремъка
Прилича на "скоростна кутия" която се задейства от клапан променящ движението на маслото по върешна система от магистрали като прехвърля на "предавка" която променя положението на централния/смукателния/ вал :roll:
Много грубо ама много грубо описано
При максимален усукващ момент - клапан я привежда в "Отворена фаза" променя ъгъла на смукателния вал с 25 градуса.
При свободен ход или максимална скорост е в "затворена фаза" - нормална позиция
Много ми е зле английския и превода може да куца
Принципно Храбри е прав само дето се управлява от масления соленоид кога да е отворено а именно над 3000 оборота ЕКУ-то отваря соленоида и вариятора променя ъглите на всмукателния вал :wink:
голямата риба
02-03-2006, 18:05
Принципно Храбри е прав само дето се управлява от масления соленоид кога да е отворено а именно над 3000 оборота ЕКУ-то отваря соленоида и вариятора променя ъглите на всмукателния вал :wink:
а какво е "маслен соленоид" :roll:
.....Монтира се на смукателния вал в едини край, а другия е захванат за маховичето на вала дето върви ремъка
Aма ние сме с синджир :)
Принципно Храбри е прав само дето се управлява от масления соленоид кога да е отворено а именно над 3000 оборота ЕКУ-то отваря соленоида и вариятора променя ъглите на всмукателния вал :wink:
а какво е "маслен соленоид" :roll:
Това е нещо дето рибите неразбират :lol:
голямата риба
03-03-2006, 11:03
Принципно Храбри е прав само дето се управлява от масления соленоид кога да е отворено а именно над 3000 оборота ЕКУ-то отваря соленоида и вариятора променя ъглите на всмукателния вал :wink:
а какво е "маслен соленоид" :roll:
Това е нещо дето рибите неразбират :lol:
мен като незнаещ не ме е срам да попитам
аз затова и го направих та да може ТИ разбиращият да ми го обясниш :roll:
[quote=Bobo]Принципно Храбри е прав само дето се управлява от масления соленоид кога да е отворено а именно над 3000 оборота ЕКУ-то отваря соленоида и вариятора променя ъглите на всмукателния вал :wink:
а какво е "маслен соленоид" :roll:
Това е нещо дето рибите неразбират :lol:
мен като незнаещ не ме е срам да попитам
аз затова и го направих та да може ТИ разбиращият да ми го обясниш :roll:[/quote:la6qjodq]
Добре .... като се прецака регулатора налягането на горивото не се променя от вакума който го управлява и така когато подадеш газ вместо да имаш 3 бара в рейките имаш 2.5 бара инжекциона не може да навакса разликата от налягането на горивото и колата беднее във почти всички режими, а от опит ти казвам че харчи и по-малко (предполагам точно заради беднеенето) :wink:
...значи, от всичкото четмо и писмо дето бе публикувано тук разбрах (ако не съм в грешка), че 1,7 ТС нямата такъв вариатор и този ДВГ е по-куц...?!
Колега, не го взимай това твърдение за чиста монета :wink: Аз вече втори път повдигам плахо въпроса, но няма категоричен отговор. Причините да се замисля, че няма вариатор при 1.7, са следните:
1. В описанието на кодовете за грешки на ЕКУ-то (ако се сещаш за другата темата, където коментирахме) има една забележка, свръзана с грешка на вариатора - "Важи само за версиите 1.8 и 2.0"
2. Липсата на соленоида при нормално функциониращ двигател (онзи от снимката в началото на темата).
Тва дали има вариатор или не със сигурност го пише някъде из ОНЕЗИ ПДФ-и, но аз вече нямам сили да конвертирам и разгадавам пиксели като букви...
Тва дали има вариатор или не със сигурност го пише някъде из ОНЕЗИ ПДФ-и, но аз вече нямам сили да конвертирам и разгадавам пиксели като букви...
...абе и мен ме гонеше ентусиазма, но вече ми изтекоха очите...
Направо се късам от яд и се чувствам като индианец поради факта, че не мога да намеря подобна техническа литература, но в "по-приличен" вариант. Аз лично бих инвестирал в нещо такова.
ПП
...още повече, че в тези pdf'и не намирам данни за моя мотор AR67105 :x
ама колеги проверката има няма вариатор се свежда до просто отваряне на капака се пак :roll2:
ама колеги проверката има няма вариатор се свежда до просто отваряне на капака се пак :roll2:
...капака на двигателя ли ?! ...или предния капак на колата имаш предвид :lol:
предния капак на колата
:th_up:
логиката е има соленоид има вариатор :wink:
ама колеги проверката има няма вариатор се свежда до просто отваряне на капака се пак :roll2:
Aaaaaa, мразим хардуер - аз се ограничавам само до смяна на крушки :tooth:
ама колеги проверката има няма вариатор се свежда до просто отваряне на капака се пак :roll2:
Aaaaaa, мразим хардуер - аз се ограничавам само до смяна на крушки :tooth:
ма гледам и софт мразиш - пиксел 2 буква конверсията си е чисто софтваре :roll2:
пиксел 2 буква конверсията си е чисто софтваре :roll2:
Мда, га OCR-неш два пиксела в коректната буква (в случай, че е буква, а не препинателен знак :P ), шта замола да оправиш всичките ПДФ-и :D
p.s. И като се похилим малко, моеш да резнеш последните два-трии постинга (или който там има право за това)
p.p.s А за "куция" мотор... то и межди 1.8 и 2.0 разликата не е само в "дихателния" обем :wink: , нооо, тка е в живота - нали трябва да се възхищаваме на батковците :D
за оцр-ването има една колежка дето прави чудеса - това съвсем сериозно
а иначе те тук (http://turtey.alfaromeo-bg.com/docs/variator.pdf) e описанието на вариатора от въпросните пдф-и - даже се чете нормално
та никъде не пише ча 1.7 няма такава анжаклама
Аз не разбирам кво толкова се разисква тука - 1.7 няма вариятор кво толкова :idea:
Аз не разбирам кво толкова се разисква тука - 1.7 няма вариятор кво толкова :idea:
Ееееее, аре, наздраве - имаме констатация :D
Досега в очакване на становище от отварял и виждал си коментираме тука... Щото в мануала наистина няма изрична забележка за липсата на вариатор при 1.7 - в началото на раздела (където става ясно за кои модификации се отнася) са изброени и трите двигателя без изрични уточнения за 1.7 и е малко объркващо на фона на странична информация...
Виждал съм и 1,8 TS ез тази екстра - напр. на Alfa Corce Alfa ta няма.
Dodo 155
09-03-2006, 00:17
Виждал съм и 1,8 TS ез тази екстра - напр. на Alfa Corce Alfa ta няма.
Не може да няма :wink:
Провери и ще се увериш :idea:
Преди 2 събирания сравнявахме и нямаше такъв датчик. Нарочно гледах за него защото при мен се омаслява много маншона върху датчика.
Dodo 155
10-03-2006, 00:13
Преди 2 събирания сравнявахме и нямаше такъв датчик. Нарочно гледах за него защото при мен се омаслява много маншона върху датчика.
Е значи е мотор 1.7 тогава :wink: Или е сменяна главата от 1.7, но си мисля, че няма да пасне върху 1.8 :roll: :?
Kostadin
11-03-2006, 09:30
Преди 2 събирания сравнявахме и нямаше такъв датчик. Нарочно гледах за него защото при мен се омаслява много маншона върху датчика.
ето това е на Alfa Corse Алфата:
http://kostadin.alfaromeo-bg.com/Snimki/HPIM1148copy.jpg
до колкото виждам си има соленойд :wink:
Dodo 155
11-03-2006, 23:30
Има, ама сигурно колегите са се заблудили :wink:
ALFA CORSE
12-03-2006, 00:57
kriss11 на мене нещо ми се губи какво сме сравнявали тогава, ама наистина имаше някаква разлика, но не беше соленоида.
Dodo 155
12-03-2006, 10:16
kriss11 на мене нещо ми се губи какво сме сравнявали тогава, ама наистина имаше някаква разлика, но не беше соленоида.
Гледали сте Vapor Oil Separator :wink:
При теб седи отстрани на интейка, а има модели където е под интейка :wink:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.