Log in

View Full Version : Проблем в двигателя, не може да запали!



146_JTD
01-09-2009, 19:33
Колеги, прегледах много теми, свързани с палене и стратер, но не открих нищо.
Проблемът е следния: не може да запали, дори не върти нищо. интересното е,че има ток, включват се всички индикации по таблото, все едно проблем няма. радиото свири,фаровете и т.н. при завъртане на ключа изчаквам да изгаснат всички лампички, както обикновено, НО като завъртя ключа, за да запаля, се чува "чък-чък" и дори не върти на празно..
да добавя също, че при бутане запали и нямаше никакви проблеми, набира, ускорява както винаги. ако изчистя клемите на ааклумулатора? или четки на генератора да са за смяна? или акумулатора да не подава ток към стартера?
моля за помощ! благодаря!

ivan dimitrov
01-09-2009, 19:59
---

CHIKI
01-09-2009, 19:59
може да са четките на стартера

serafim
01-09-2009, 20:02
възможни причини в стартера - 1-изгоряла намотка на бендикса (не изхвърля пиньона), 2- изгорял ротор (или четки), трето - тотално оронени зъби на пиньона.
навремето при руските коли понякога се оправяше след едно почукване (блъскане :-) с чука, но тук не знам...

146_JTD
01-09-2009, 20:10
а пиньона го чувам за първи път, той каква работа върши?
ако са четки на стартера, би трябвало да не се зарежда акумулатора, а от това следва, че не би трябвало да има ток.

Bodom
01-09-2009, 20:43
а пиньона го чувам за първи път, той каква работа върши?
ако са четки на стартера, би трябвало да не се зарежда акумулатора, а от това следва, че не би трябвало да има ток.

Грешно разсъждаваш. Четките на стартера нямат нищо общо с генератора, който зарежда акумулатора.
Моята кола имаше абсолютно същите симптоми като тези, които описваш. И проблема се оказа точно в тези четки на стартера. Велин ("клубния" сервиз) ми я оправи (смени ги) за около 100лв.

146_JTD
01-09-2009, 20:46
а пиньона го чувам за първи път, той каква работа върши?
ако са четки на стартера, би трябвало да не се зарежда акумулатора, а от това следва, че не би трябвало да има ток.

да, обърках се, исках да кажа четките на генератора. добре, благодаря, дано излезе нещо лесно поправимо.

hrsitow
01-09-2009, 22:30
не е бендикс.чаткането е защото изхвърля и зацепва към венеца на маховика.но не се развърта мотора.най безболезнено ще е ако излезе четки.

146_JTD
01-09-2009, 22:51
не е бендикс.чаткането е защото изхвърля и зацепва към венеца на маховика.но не се развърта мотора.най безболезнено ще е ако излезе четки.


кажи по-болезнените варианти ако може

ves_v8
02-09-2009, 01:39
гръмнала намотка на ротора, скъсана ос на ротора, гръмнал стартер все такива хубави работи. до тука съм сменил 3 коли и на трите съм правил стартер. знам едни момчета много са добри. ако искаш координати пиши на лични. :) Успех

Xtrime7
02-09-2009, 07:30
Пробвай първо с подаване на ток.Ако не е акомулатора значи стартера е за ремонт.

Satanism
02-09-2009, 08:23
И аз имах подобен проблем на път за Англия, мокреше се нещо и не щеше да върти стартера, а тоци си имаше.Ако е стартера, не трябва ли поне малко от малко да завърта?Провери, дали отива ток до стартера, като врътнеш ключа.

mordohy
02-09-2009, 08:28
Апокалипсиса за сега се отлага!:Suicide:Ще обобщя постовете на колегите:Ако не е акумулатора,проверява се най-лесно със смяната му или подаване на ток,причината за тая аврия е по линията:клеми на акумулатора,клема на шалтера,четки и маса на мотора към купето или акумулатора.Най-вероятни са четките и клемите на акумулатора.Шалтера също може да аварира,но е по-рядко срещана причина.Какавото ида е-аутопсия!

146_JTD
02-09-2009, 12:34
колеги, след малко отивам да взема колата от бокса. оказаха се четки на стартера, които съвсем ги няма и държача им, който пък при въртенето леко е одраскал ротора от вътрешната страна, но ще го оправят и него.
благодаря на всички, почерпката е от мен :wein: :)

CHIKI
02-09-2009, 20:09
Моята кола имаше абсолютно същите симптоми като тези, които описваш. И проблема се оказа точно в тези четки на стартера. Велин ("клубния" сервиз) ми я оправи (смени ги) за около 100лв.


тоя ти е одрал кожата, аз моите ги смеих за 17 лв.

146_JTD
02-09-2009, 20:17
моята част струваше 29.80лв., труд 18.
не знам как се казва,но е едно кръгло, в/у което са четките и се върти около ротора и го сменихме цялото. в смисъл май само четките не могат да се сменят (пак се изказвам некомпетентно).
та като отидох да я вземам, моя познат в Тойота, който оправя стартера, ми погледнал накладките и каза че карам на предела на накладките. (все пак возя племенницата му ;) ) та си поръчах и утре ще ги сменям.. 100лв предни и задни

mirchozo
05-09-2009, 14:58
Това което държи четките се казва "четкодържател", а тва дето контактуват четките (пак е кръгло, само че стои на оста на ротора) се казва колектор (макар думата да обхваща и други понятия нямащи нищо общо с ел.моторите)
Общо взето си се разминал с малкия дявол, дано нямаш ядове занапред.