PDA

View Full Version : чип?



danito__77
02-09-2009, 09:00
Имам Алфа 155 TS 1.6 16V `97 120hp и искам да и сложа чип.Чела съм,че максималната мощност която дават е 20 коня.Можете ли да кажете къде мога да проверя и какви пари е

S_G_M
02-09-2009, 09:12
Виж в платените обяви :prescription:

zdravio
02-09-2009, 09:32
~300 лв.

Furious 155
02-09-2009, 10:17
~300 лв.

аха и 20 коня нагоре е силно оптимистично... то е важно едно 20Nm да даде нагоре, тогава идва кефа!

danito__77
02-09-2009, 11:23
Аха ясно.300лв ок ама къде

zdravio
02-09-2009, 11:40
Аха ясно.300лв ок ама къде
http://www.clubalfaromeo.com/forum/forumdisplay.php?f=67 От тук.

BuR7oNnN
30-09-2009, 20:06
vqrno e che po vajni sa Nm ot kolkoto konete povecheto chipove davat max 12 procenta uvelichenie na konete no istinskata sila se useshta ot uvelichenieto na Nm ... tursi v google - chip alfa romeo az taka namerih imashe go redolo max 350-400 lv v zavisimost ot markata
---------------------------------------------------------------------------------
Колега, ако обичаш - пиши на кирилица !

icedoc
30-09-2009, 20:22
Аз пък знам че един чип вдига до 10% от началната мощност на колата в зависимост от настройката , също знам че не е добре да е настроен на 10 % --- някъде към 7 % съм чувал че е най-добре .... дали е вярно всичко това , само мога да гадая ...
Други казват че чиповете са за ТУРБО двигатели ... за атмосферните нямали много дествие ... незнам и аз ...

robygas
30-09-2009, 21:26
vqrno e che po vajni sa Nm ot kolkoto konete povecheto chipove davat max 12 procenta uvelichenie na konete no istinskata sila se useshta ot uvelichenieto na Nm ... tursi v google - chip alfa romeo az taka namerih imashe go redolo max 350-400 lv v zavisimost ot markata
Колега, моля те спазвай правилата на форума и пиши на Кирилица!

Xman
01-10-2009, 13:10
Имам Алфа 155 TS 1.6 16V `97 120hp и искам да и сложа чип.Чела съм,че максималната мощност която дават е 20 коня.Можете ли да кажете къде мога да проверя и какви пари е

Мощността за тоя мотор се вдига 10-12 к.с., но за да се усети ефекта трябва всичко по мотора да е на 100% изправно. за мен няма смисъл от чип, но това е мое мнение

155_8000rpm
01-10-2009, 20:09
Мощността за тоя мотор се вдига 10-12 к.с., но за да се усети ефекта трябва всичко по мотора да е на 100% изправно. за мен няма смисъл от чип, но това е мое мнение
Абсолютно споделям...аз ако имах възможност бих отворил мотора,да му направя една ревизия пълна и едно спортно филтърче най-много и тва е...Това е най-добрият чип за нашите изтормозени мотори,а не да ги тормозим още повече,ако не са напълно изрядни.

icedoc
01-10-2009, 20:31
Абсолютно споделям...аз ако имах възможност бих отворил мотора,да му направя една ревизия пълна и едно спортно филтърче най-много и тва е...Това е най-добрият чип за нашите изтормозени мотори,а не да ги тормозим още повече,ако не са напълно изрядни.
Като спомена отваряне на мотора и ревизиране , сподели ако знаеш колко би струвало такова нещо ...

155_8000rpm
02-10-2009, 20:13
Като спомена отваряне на мотора и ревизиране , сподели ако знаеш колко би струвало такова нещо ...
Ами да кажем колкото 4 чипа,ама знаеш че имаш нов мотор,а не изтормозен и с чип отгоре на тва...
Аз ако имах парите не бих се зачудил за миг(за ревизията),а после ще мисля за чипове...Лично мнение споделям,всеки решава сам за себе си!

Wolfy
05-10-2009, 12:01
Чипът не предизвиква кой знае какви промени при атмосферните двигатели... По-скоро нагласата на водачите се променя и карането става по-спортно... Ако един двигател е изтормозен - той ще си е такъв и с чип и без чип... Аз лично съм на принципа "Първо чип, пък като му дойде времето и отваряне..." Чипа няма да счупи атмосферен двигател(стига да не е "измислен"), задкормилното устройство ще го направи...

Satanism
05-10-2009, 19:00
Мощността за тоя мотор се вдига 10-12 к.с., но за да се усети ефекта трябва всичко по мотора да е на 100% изправно. за мен няма смисъл от чип, но това е мое мнение

Вдига се, ама друг път... :)
Малко живот се усеща в най-ниските обороти и това е, пък трябва да караш с читав(98/100октана) бензин...най-много разхода да падне с някоя друга половинка литър

Pastora
05-10-2009, 21:22
Надявам се да се усеща, че след основния мисля да направя един ремап, само да мина километрите за разработка.

Satanism
06-10-2009, 00:33
Ако си познаваш колата, се усеща... ;)

Bobo
06-10-2009, 11:24
Вдига се, ама друг път... :)
Малко живот се усеща в най-ниските обороти и това е, пък трябва да караш с читав(98/100октана) бензин...най-много разхода да падне с някоя друга половинка литър

А според дино графиките не е друг път (освен ако си с некъв ментак) и най много се усеща във високите.

TS
06-10-2009, 19:48
А според дино графиките не е друг път (освен ако си с некъв ментак) и най много се усеща във високите.

Точно така.

stefoo
19-03-2010, 11:41
един въпрос защо трябва да се кара с 98 или 100 октана след чип??? защо не с 95 аз усещам разлика във вървенето като смена бензина от 95 на 100 веднъж на 2-3 месеца пълна до горе с100 еи така да намаже устенца алфата с по добър бензин но какво толкова ще промени бензина след чип 100октана

Alfa User
19-03-2010, 12:29
Ако си подредиш малко въпроса, може и да разберем какво всъщност искаш да попиташ ...
Макар че вижда сега, че отговора всъщност е в самите ти думи...

bass
19-03-2010, 13:10
Докато не се обади с повече детайли някой от чипващите, ето общите съображения по спомени:

Ефектът от чипа в известна степен идва от "обиране" на разни резерви, заложени от производителя с цел безпроблемна експлоатация извън идеалните условия - включително гаден бензин.
Освен това при чипването обикновено се вдига и ограничителят на оборотите, съответно при "недохранване" следва детонация и зрелищни поразии. Високооктановият бензин е с по-малка склонност към самозапалване (детонация), откъдето изводът за ползването му е ясен.

Мойто дзвер и преди чипа, и след него ползва само високооктанов бензин, но не мисля, че е проблем да се слага редовен при нормално каране (особено при такива като мен, дет си слагат чип, щото няма какво по-интересно да правят докато им сменят ламбдата :tooth: ).

Pastora
19-03-2010, 14:33
Усеща се наистина във високите, иначе е малко по-пъргава в ниските, ако може да се нарече тогава така. По-добър ефект има при комбинация на чипа със спортен филтър и права генерация, поне при мен се получи прилично.

Bobo
19-03-2010, 14:51
Май няма нужда да обеснявам Пастора и Басс са го обеснили идеално :respect:

CrazyElement
19-03-2010, 15:16
Нямам преки впечетления , но определно според мен си заслужава, и не вярвам да се изтормозва повече двигателя, можеби ако му дигнеш изключвателя на 7600 и я караш до там, тогава, но като цяло доколкото разбрах дори чипа запазва двигателя във високите обороти(скорости) , дочух , че да кажем при едно 200 и нагоре сместа обеднява и ако се кара продължително резултата не бил мн приятен :). Лошо е , че 300 лева от бюджета трудно се отделят за тунинг :) , но ако беше по евтин чипа , тогава всеки 2ри щеше да е с чип :). Иначе така като гледам една добра комбинация , за подобрение на колата , чип с филтър,генерация и шайбичка

don_pepone
22-03-2010, 19:53
Ефектът от чипа в известна степен идва от "обиране" на разни резерви, заложени от производителя с цел безпроблемна експлоатация извън идеалните условия - включително гаден бензин.
:tooth: ).
Чудно ми е какви си мислим че са тези "резерви" на производителя или по-точно някой знае ли колко процинта от потенциала на двигателите си използваме. И колко процента от детонацията на сместа в цилиндрите се използава за задвижване на буталото и колко отива в топлина при ДВГ.

Bobo
22-03-2010, 21:58
Чудно ми е какви си мислим че са тези "резерви" на производителя или по-точно някой знае ли колко процинта от потенциала на двигателите си използваме. И колко процента от детонацията на сместа в цилиндрите се използава за задвижване на буталото и колко отива в топлина при ДВГ.

0% колега ако има детонация в цилиндрите това което можеш да използваш ще бъдат купчина строшени бутала!

WhitePower
24-03-2010, 15:40
0% колега ако има детонация в цилиндрите това което можеш да използваш ще бъдат купчина строшени бутала!

мм да буталата след това са едно от най иделаните пепелници

mimouzunov
24-03-2010, 16:48
И двата поста над моя остават според мен грешни...
Човека има в предвит колко процента от сместа в цилиндъра върши някаква полезна деиност ,колко процента отиват за преодоляване на триенето ,колко процента отиват за всякакъв вид загуби и тн...
Вие го тълкувате все като бедна смес писанието му...

don_pepone
24-03-2010, 19:04
И двата поста над моя остават според мен грешни...
Човека има в предвит колко процента от сместа в цилиндъра върши някаква полезна деиност ,колко процента отиват за преодоляване на триенето ,колко процента отиват за всякакъв вид загуби и тн...
Вие го тълкувате все като бедна смес писанието му...
точно това имам предвид колега, и грешката е моя че писах детонация вместо визпламеняване или както там биха го разбрали по-лесно хората

The_Game
24-03-2010, 21:53
ooo KПД-то на двигател с вътрешно горене е доста ниско. Поне аз незнам да са направили дизел с КПД-над 50%. Гледал съм за 40 и няколко процента коефициент на полезно действие ама повече незнам.
Мулти Еър моторите някъде казват ли КТД-то колко им е ?

mimouzunov
24-03-2010, 22:29
ooo KПД-то на двигател с вътрешно горене е доста ниско. Поне аз незнам да са направили дизел с КПД-над 50%. Гледал съм за 40 и няколко процента коефициент на полезно действие ама повече незнам.
Мулти Еър моторите някъде казват ли КТД-то колко им е ?


Кпд-то наистина е ниско принципно ,но откъде ги вади тези допълнителни коне и нютони въпросния чип!?
Конете от обороти примерно ама нютоните!?
Триенето в двигателя преди и след "чипосването" е едно и също ,въздуха които засмуква двигателя също е константа а горивото (бензина) нали се впръсква в зависимост от това колко въздух се засмуква ,нали уш сместа трябва да е точна (а не бедна или богата)... Незнам вече...

krasisashkov
24-03-2010, 23:24
Коифициента на полезно деиствие на мащините и агрегатите е интересна и доста обемна тема за дискусия :) но мога да кажа само едно :никои не е измислил все още перпетомобиле,защото все още никои не е достигнал кпд на 100% :):)
Въртящия момент на мащината е пряко сързана с вложената енергия ,затова при тъи нареченото ''чип'' се промена горивната карта на агрегата и по тоз начин се променя процеса на горене в агрегата,но според мен си е тъй наречено ''ощипване'' ,ако същия агрегат се качи на динамичен тест(не щялата машина ,а само агрегата ) ще се види не особено приятна гледка за клиента :):)детонационно горене,преразход на гориво(всички агрегата са ака изчислени че да се доближават максимално до пълното изгаряне на сместа или казано 1 тегловна еденица гориво към 14,7 тегловни еденици атмосверен въздъх, при които кислорода да го приемем, че е около 21% в целия обем) ,прегряване на свещи и горивна камера с което ряско се намалява моторесурса на агрегата и не особено голяма промяна в въртящия момент.
Принципите,законите и теорията на термодинамиката и процесите заложени от основни природни закони едвали някои всеощи е успял да преобрази и да ги заобиколи ,че да постигне чудеса.Може би имаме гении готови за Нобелови награди :):):)

Ivan_Calibra
25-03-2010, 02:31
Колега, провери на ''bg.powerchip-germany'',цената на самия чип е 100 лв., а с монтажа-160 лв.Фирмата се намира в Пазарджик.

---------- Post added at 02:31 ---------- Previous post was at 02:27 ----------

Поправка-''bg.powerchip-germany.de''

bass
25-03-2010, 08:44
...всички агрегата са ака изчислени че да се доближават максимално до пълното изгаряне на сместа...

Дори и това не е вярно, защото дизелите например при пълно изгаряне отделят по-опасни вещества отколкото при недоизгаряне. Чипът не се "бори" с природните закони, а с разни инженерни съображения, различни от чистата техническа ефективност (екология, данъчни разпоредби ако щеш...).

mimouzunov
25-03-2010, 08:44
Коифициента на полезно деиствие на мащините и агрегатите е интересна и доста обемна тема за дискусия :) но мога да кажа само едно :никои не е измислил все още перпетомобиле,защото все още никои не е достигнал кпд на 100% :):)
Въртящия момент на мащината е пряко сързана с вложената енергия ,затова при тъи нареченото ''чип'' се промена горивната карта на агрегата и по тоз начин се променя процеса на горене в агрегата,но според мен си е тъй наречено ''ощипване'' ,ако същия агрегат се качи на динамичен тест(не щялата машина ,а само агрегата ) ще се види не особено приятна гледка за клиента :):)детонационно горене,преразход на гориво(всички агрегата са ака изчислени че да се доближават максимално до пълното изгаряне на сместа или казано 1 тегловна еденица гориво към 14,7 тегловни еденици атмосверен въздъх, при които кислорода да го приемем, че е около 21% в целия обем) ,прегряване на свещи и горивна камера с което ряско се намалява моторесурса на агрегата и не особено голяма промяна в въртящия момент.
Принципите,законите и теорията на термодинамиката и процесите заложени от основни природни закони едвали някои всеощи е успял да преобрази и да ги заобиколи ,че да постигне чудеса.Може би имаме гении готови за Нобелови награди :):):)


Нали и аз това питам!?
Как тоя чип променя въртящия момент примерно!?

Bobo
25-03-2010, 22:11
точно това имам предвид колега, и грешката е моя че писах детонация вместо визпламеняване или както там биха го разбрали по-лесно хората

Ако това имаш предвид просто ползваш чичо гугъл и всичко ти става ясно - отделно че за всеки тип мотор тези неща са лекинко различни ;)

don_pepone
26-03-2010, 17:48
на мен ми е пределно ясно че за всеки мотор е различно и че се използва много малък процент от отделената енергия за задвижване и пивечето от нея отива в топлина. Исках хората да се замислят малко че и с чипът използваме много по-малко отколкото би ни се искало,а не да си мислим че чиповете изцеждат мотора много.

Bobo
27-03-2010, 02:21
Коифициента на полезно деиствие на мащините и агрегатите е интересна и доста обемна тема за дискусия :) но мога да кажа само едно :никои не е измислил все още перпетомобиле,защото все още никои не е достигнал кпд на 100% :):)
Въртящия момент на мащината е пряко сързана с вложената енергия ,затова при тъи нареченото ''чип'' се промена горивната карта на агрегата и по тоз начин се променя процеса на горене в агрегата,но според мен си е тъй наречено ''ощипване'' ,ако същия агрегат се качи на динамичен тест(не щялата машина ,а само агрегата ) ще се види не особено приятна гледка за клиента :):)детонационно горене,преразход на гориво(всички агрегата са ака изчислени че да се доближават максимално до пълното изгаряне на сместа или казано 1 тегловна еденица гориво към 14,7 тегловни еденици атмосверен въздъх, при които кислорода да го приемем, че е около 21% в целия обем) ,прегряване на свещи и горивна камера с което ряско се намалява моторесурса на агрегата и не особено голяма промяна в въртящия момент.
Принципите,законите и теорията на термодинамиката и процесите заложени от основни природни закони едвали някои всеощи е успял да преобрази и да ги заобиколи ,че да постигне чудеса.Може би имаме гении готови за Нобелови награди :):):)

Господине целият ви пост се основава на обща теория и на всичкото отгоре има толкова невярни твърдения че ако ги приложите на собственната си кола едва ли ще изкара дълго ;) Да не говорим че теорията ти е неприложима за коли с директно впръскване на бензина ;)