View Full Version : чип?
danito__77
02-09-2009, 09:00
Имам Алфа 155 TS 1.6 16V `97 120hp и искам да и сложа чип.Чела съм,че максималната мощност която дават е 20 коня.Можете ли да кажете къде мога да проверя и какви пари е
Виж в платените обяви :prescription:
Furious 155
02-09-2009, 10:17
~300 лв.
аха и 20 коня нагоре е силно оптимистично... то е важно едно 20Nm да даде нагоре, тогава идва кефа!
danito__77
02-09-2009, 11:23
Аха ясно.300лв ок ама къде
Аха ясно.300лв ок ама къде
http://www.clubalfaromeo.com/forum/forumdisplay.php?f=67 От тук.
BuR7oNnN
30-09-2009, 20:06
vqrno e che po vajni sa Nm ot kolkoto konete povecheto chipove davat max 12 procenta uvelichenie na konete no istinskata sila se useshta ot uvelichenieto na Nm ... tursi v google - chip alfa romeo az taka namerih imashe go redolo max 350-400 lv v zavisimost ot markata
---------------------------------------------------------------------------------
Колега, ако обичаш - пиши на кирилица !
Аз пък знам че един чип вдига до 10% от началната мощност на колата в зависимост от настройката , също знам че не е добре да е настроен на 10 % --- някъде към 7 % съм чувал че е най-добре .... дали е вярно всичко това , само мога да гадая ...
Други казват че чиповете са за ТУРБО двигатели ... за атмосферните нямали много дествие ... незнам и аз ...
vqrno e che po vajni sa Nm ot kolkoto konete povecheto chipove davat max 12 procenta uvelichenie na konete no istinskata sila se useshta ot uvelichenieto na Nm ... tursi v google - chip alfa romeo az taka namerih imashe go redolo max 350-400 lv v zavisimost ot markata
Колега, моля те спазвай правилата на форума и пиши на Кирилица!
Имам Алфа 155 TS 1.6 16V `97 120hp и искам да и сложа чип.Чела съм,че максималната мощност която дават е 20 коня.Можете ли да кажете къде мога да проверя и какви пари е
Мощността за тоя мотор се вдига 10-12 к.с., но за да се усети ефекта трябва всичко по мотора да е на 100% изправно. за мен няма смисъл от чип, но това е мое мнение
155_8000rpm
01-10-2009, 20:09
Мощността за тоя мотор се вдига 10-12 к.с., но за да се усети ефекта трябва всичко по мотора да е на 100% изправно. за мен няма смисъл от чип, но това е мое мнение
Абсолютно споделям...аз ако имах възможност бих отворил мотора,да му направя една ревизия пълна и едно спортно филтърче най-много и тва е...Това е най-добрият чип за нашите изтормозени мотори,а не да ги тормозим още повече,ако не са напълно изрядни.
Абсолютно споделям...аз ако имах възможност бих отворил мотора,да му направя една ревизия пълна и едно спортно филтърче най-много и тва е...Това е най-добрият чип за нашите изтормозени мотори,а не да ги тормозим още повече,ако не са напълно изрядни.
Като спомена отваряне на мотора и ревизиране , сподели ако знаеш колко би струвало такова нещо ...
155_8000rpm
02-10-2009, 20:13
Като спомена отваряне на мотора и ревизиране , сподели ако знаеш колко би струвало такова нещо ...
Ами да кажем колкото 4 чипа,ама знаеш че имаш нов мотор,а не изтормозен и с чип отгоре на тва...
Аз ако имах парите не бих се зачудил за миг(за ревизията),а после ще мисля за чипове...Лично мнение споделям,всеки решава сам за себе си!
Чипът не предизвиква кой знае какви промени при атмосферните двигатели... По-скоро нагласата на водачите се променя и карането става по-спортно... Ако един двигател е изтормозен - той ще си е такъв и с чип и без чип... Аз лично съм на принципа "Първо чип, пък като му дойде времето и отваряне..." Чипа няма да счупи атмосферен двигател(стига да не е "измислен"), задкормилното устройство ще го направи...
Satanism
05-10-2009, 19:00
Мощността за тоя мотор се вдига 10-12 к.с., но за да се усети ефекта трябва всичко по мотора да е на 100% изправно. за мен няма смисъл от чип, но това е мое мнение
Вдига се, ама друг път... :)
Малко живот се усеща в най-ниските обороти и това е, пък трябва да караш с читав(98/100октана) бензин...най-много разхода да падне с някоя друга половинка литър
Надявам се да се усеща, че след основния мисля да направя един ремап, само да мина километрите за разработка.
Satanism
06-10-2009, 00:33
Ако си познаваш колата, се усеща... ;)
Вдига се, ама друг път... :)
Малко живот се усеща в най-ниските обороти и това е, пък трябва да караш с читав(98/100октана) бензин...най-много разхода да падне с някоя друга половинка литър
А според дино графиките не е друг път (освен ако си с некъв ментак) и най много се усеща във високите.
А според дино графиките не е друг път (освен ако си с некъв ментак) и най много се усеща във високите.
Точно така.
един въпрос защо трябва да се кара с 98 или 100 октана след чип??? защо не с 95 аз усещам разлика във вървенето като смена бензина от 95 на 100 веднъж на 2-3 месеца пълна до горе с100 еи така да намаже устенца алфата с по добър бензин но какво толкова ще промени бензина след чип 100октана
Alfa User
19-03-2010, 12:29
Ако си подредиш малко въпроса, може и да разберем какво всъщност искаш да попиташ ...
Макар че вижда сега, че отговора всъщност е в самите ти думи...
Докато не се обади с повече детайли някой от чипващите, ето общите съображения по спомени:
Ефектът от чипа в известна степен идва от "обиране" на разни резерви, заложени от производителя с цел безпроблемна експлоатация извън идеалните условия - включително гаден бензин.
Освен това при чипването обикновено се вдига и ограничителят на оборотите, съответно при "недохранване" следва детонация и зрелищни поразии. Високооктановият бензин е с по-малка склонност към самозапалване (детонация), откъдето изводът за ползването му е ясен.
Мойто дзвер и преди чипа, и след него ползва само високооктанов бензин, но не мисля, че е проблем да се слага редовен при нормално каране (особено при такива като мен, дет си слагат чип, щото няма какво по-интересно да правят докато им сменят ламбдата :tooth: ).
Усеща се наистина във високите, иначе е малко по-пъргава в ниските, ако може да се нарече тогава така. По-добър ефект има при комбинация на чипа със спортен филтър и права генерация, поне при мен се получи прилично.
Май няма нужда да обеснявам Пастора и Басс са го обеснили идеално :respect:
CrazyElement
19-03-2010, 15:16
Нямам преки впечетления , но определно според мен си заслужава, и не вярвам да се изтормозва повече двигателя, можеби ако му дигнеш изключвателя на 7600 и я караш до там, тогава, но като цяло доколкото разбрах дори чипа запазва двигателя във високите обороти(скорости) , дочух , че да кажем при едно 200 и нагоре сместа обеднява и ако се кара продължително резултата не бил мн приятен :). Лошо е , че 300 лева от бюджета трудно се отделят за тунинг :) , но ако беше по евтин чипа , тогава всеки 2ри щеше да е с чип :). Иначе така като гледам една добра комбинация , за подобрение на колата , чип с филтър,генерация и шайбичка
don_pepone
22-03-2010, 19:53
Ефектът от чипа в известна степен идва от "обиране" на разни резерви, заложени от производителя с цел безпроблемна експлоатация извън идеалните условия - включително гаден бензин.
:tooth: ).
Чудно ми е какви си мислим че са тези "резерви" на производителя или по-точно някой знае ли колко процинта от потенциала на двигателите си използваме. И колко процента от детонацията на сместа в цилиндрите се използава за задвижване на буталото и колко отива в топлина при ДВГ.
Чудно ми е какви си мислим че са тези "резерви" на производителя или по-точно някой знае ли колко процинта от потенциала на двигателите си използваме. И колко процента от детонацията на сместа в цилиндрите се използава за задвижване на буталото и колко отива в топлина при ДВГ.
0% колега ако има детонация в цилиндрите това което можеш да използваш ще бъдат купчина строшени бутала!
WhitePower
24-03-2010, 15:40
0% колега ако има детонация в цилиндрите това което можеш да използваш ще бъдат купчина строшени бутала!
мм да буталата след това са едно от най иделаните пепелници
mimouzunov
24-03-2010, 16:48
И двата поста над моя остават според мен грешни...
Човека има в предвит колко процента от сместа в цилиндъра върши някаква полезна деиност ,колко процента отиват за преодоляване на триенето ,колко процента отиват за всякакъв вид загуби и тн...
Вие го тълкувате все като бедна смес писанието му...
don_pepone
24-03-2010, 19:04
И двата поста над моя остават според мен грешни...
Човека има в предвит колко процента от сместа в цилиндъра върши някаква полезна деиност ,колко процента отиват за преодоляване на триенето ,колко процента отиват за всякакъв вид загуби и тн...
Вие го тълкувате все като бедна смес писанието му...
точно това имам предвид колега, и грешката е моя че писах детонация вместо визпламеняване или както там биха го разбрали по-лесно хората
The_Game
24-03-2010, 21:53
ooo KПД-то на двигател с вътрешно горене е доста ниско. Поне аз незнам да са направили дизел с КПД-над 50%. Гледал съм за 40 и няколко процента коефициент на полезно действие ама повече незнам.
Мулти Еър моторите някъде казват ли КТД-то колко им е ?
mimouzunov
24-03-2010, 22:29
ooo KПД-то на двигател с вътрешно горене е доста ниско. Поне аз незнам да са направили дизел с КПД-над 50%. Гледал съм за 40 и няколко процента коефициент на полезно действие ама повече незнам.
Мулти Еър моторите някъде казват ли КТД-то колко им е ?
Кпд-то наистина е ниско принципно ,но откъде ги вади тези допълнителни коне и нютони въпросния чип!?
Конете от обороти примерно ама нютоните!?
Триенето в двигателя преди и след "чипосването" е едно и също ,въздуха които засмуква двигателя също е константа а горивото (бензина) нали се впръсква в зависимост от това колко въздух се засмуква ,нали уш сместа трябва да е точна (а не бедна или богата)... Незнам вече...
krasisashkov
24-03-2010, 23:24
Коифициента на полезно деиствие на мащините и агрегатите е интересна и доста обемна тема за дискусия :) но мога да кажа само едно :никои не е измислил все още перпетомобиле,защото все още никои не е достигнал кпд на 100% :):)
Въртящия момент на мащината е пряко сързана с вложената енергия ,затова при тъи нареченото ''чип'' се промена горивната карта на агрегата и по тоз начин се променя процеса на горене в агрегата,но според мен си е тъй наречено ''ощипване'' ,ако същия агрегат се качи на динамичен тест(не щялата машина ,а само агрегата ) ще се види не особено приятна гледка за клиента :):)детонационно горене,преразход на гориво(всички агрегата са ака изчислени че да се доближават максимално до пълното изгаряне на сместа или казано 1 тегловна еденица гориво към 14,7 тегловни еденици атмосверен въздъх, при които кислорода да го приемем, че е около 21% в целия обем) ,прегряване на свещи и горивна камера с което ряско се намалява моторесурса на агрегата и не особено голяма промяна в въртящия момент.
Принципите,законите и теорията на термодинамиката и процесите заложени от основни природни закони едвали някои всеощи е успял да преобрази и да ги заобиколи ,че да постигне чудеса.Може би имаме гении готови за Нобелови награди :):):)
Ivan_Calibra
25-03-2010, 02:31
Колега, провери на ''bg.powerchip-germany'',цената на самия чип е 100 лв., а с монтажа-160 лв.Фирмата се намира в Пазарджик.
---------- Post added at 02:31 ---------- Previous post was at 02:27 ----------
Поправка-''bg.powerchip-germany.de''
...всички агрегата са ака изчислени че да се доближават максимално до пълното изгаряне на сместа...
Дори и това не е вярно, защото дизелите например при пълно изгаряне отделят по-опасни вещества отколкото при недоизгаряне. Чипът не се "бори" с природните закони, а с разни инженерни съображения, различни от чистата техническа ефективност (екология, данъчни разпоредби ако щеш...).
mimouzunov
25-03-2010, 08:44
Коифициента на полезно деиствие на мащините и агрегатите е интересна и доста обемна тема за дискусия :) но мога да кажа само едно :никои не е измислил все още перпетомобиле,защото все още никои не е достигнал кпд на 100% :):)
Въртящия момент на мащината е пряко сързана с вложената енергия ,затова при тъи нареченото ''чип'' се промена горивната карта на агрегата и по тоз начин се променя процеса на горене в агрегата,но според мен си е тъй наречено ''ощипване'' ,ако същия агрегат се качи на динамичен тест(не щялата машина ,а само агрегата ) ще се види не особено приятна гледка за клиента :):)детонационно горене,преразход на гориво(всички агрегата са ака изчислени че да се доближават максимално до пълното изгаряне на сместа или казано 1 тегловна еденица гориво към 14,7 тегловни еденици атмосверен въздъх, при които кислорода да го приемем, че е около 21% в целия обем) ,прегряване на свещи и горивна камера с което ряско се намалява моторесурса на агрегата и не особено голяма промяна в въртящия момент.
Принципите,законите и теорията на термодинамиката и процесите заложени от основни природни закони едвали някои всеощи е успял да преобрази и да ги заобиколи ,че да постигне чудеса.Може би имаме гении готови за Нобелови награди :):):)
Нали и аз това питам!?
Как тоя чип променя въртящия момент примерно!?
точно това имам предвид колега, и грешката е моя че писах детонация вместо визпламеняване или както там биха го разбрали по-лесно хората
Ако това имаш предвид просто ползваш чичо гугъл и всичко ти става ясно - отделно че за всеки тип мотор тези неща са лекинко различни ;)
don_pepone
26-03-2010, 17:48
на мен ми е пределно ясно че за всеки мотор е различно и че се използва много малък процент от отделената енергия за задвижване и пивечето от нея отива в топлина. Исках хората да се замислят малко че и с чипът използваме много по-малко отколкото би ни се искало,а не да си мислим че чиповете изцеждат мотора много.
Коифициента на полезно деиствие на мащините и агрегатите е интересна и доста обемна тема за дискусия :) но мога да кажа само едно :никои не е измислил все още перпетомобиле,защото все още никои не е достигнал кпд на 100% :):)
Въртящия момент на мащината е пряко сързана с вложената енергия ,затова при тъи нареченото ''чип'' се промена горивната карта на агрегата и по тоз начин се променя процеса на горене в агрегата,но според мен си е тъй наречено ''ощипване'' ,ако същия агрегат се качи на динамичен тест(не щялата машина ,а само агрегата ) ще се види не особено приятна гледка за клиента :):)детонационно горене,преразход на гориво(всички агрегата са ака изчислени че да се доближават максимално до пълното изгаряне на сместа или казано 1 тегловна еденица гориво към 14,7 тегловни еденици атмосверен въздъх, при които кислорода да го приемем, че е около 21% в целия обем) ,прегряване на свещи и горивна камера с което ряско се намалява моторесурса на агрегата и не особено голяма промяна в въртящия момент.
Принципите,законите и теорията на термодинамиката и процесите заложени от основни природни закони едвали някои всеощи е успял да преобрази и да ги заобиколи ,че да постигне чудеса.Може би имаме гении готови за Нобелови награди :):):)
Господине целият ви пост се основава на обща теория и на всичкото отгоре има толкова невярни твърдения че ако ги приложите на собственната си кола едва ли ще изкара дълго ;) Да не говорим че теорията ти е неприложима за коли с директно впръскване на бензина ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.