PDA

View Full Version : Italian Track Day:Да караш със сърцето си



kongogo
03-09-2009, 17:32
В днешният брой на Ауто Билд има статия за Italian Track Day ще напиша един откъс който много ме издрадва.
"От всички, които се състезаваха за време, най-добро време 1:02,40 даде Аспарух Марков Pooh с Алфа 156 1.9MJTD 16V, тунингована до над 220к.с и 480 Нм на колелата от Extreme Tuning . Същият постигна и най-висока скорост на правата 188 км/ч.Pooh натри носовете на всички с бензинови резачки и доказа, че нафтата не е само за отопление" :thumbup:Иначе статията е 2 стр има и доста снимки, купете си го няма да съжалявате.:)

Kuku
03-09-2009, 17:40
Пухчо има много да ме черпи, че не дойдох :spell:

kongogo
03-09-2009, 17:47
Щом има да те черпи пък може някой ден да дойда на някоя среща да пиенем по едно :blush:

soldier
03-09-2009, 19:42
Сега ми е интересно тези дето спореха в оная тема Бензин срещу Дизел какво ще кажат.

Alfa User
03-09-2009, 19:48
Ми какво има да казват - изправяте бензинка и дизеларка с еднакви (или поне сходни характеристики), тунинговани в еднаква степен, и тогава говорите. Щото въпреки цялото ми уважение към дизелите, и най-вече към Аспарух (поздрави от Майнатаун, колега), не можете да сравнявате свръх-напомпан дизел със атмосферен обикновен бензинов мотор...

Доко
03-09-2009, 20:42
В днешният брой на Ауто Билд има статия за Italian Track Day ще напиша един откъс който много ме издрадва.
"От всички, които се състезаваха за време, най-добро време 1:02,40 даде Аспарух Марков Pooh с Алфа 156 1.9MJTD 16V, тунингована до над 220к.с и 480 Нм на колелата от Extreme Tuning . Същият постигна и най-висока скорост на правата 188 км/ч.Pooh натри носовете на всички с бензинови резачки и доказа, че нафтата не е само за отопление" :thumbup:Иначе статията е 2 стр има и доста снимки, купете си го няма да съжалявате.:)

Тези пари които са наляти по дизела на Pooh, ако Бобо ги шибне в мойто ГТВ 1.8 сигурно ще удари към 300 кончета, зависи колко ми е дълбок джоба. Всичко е кинти..... В "Екстриим" имат подобно барната 145 2.0 ТС с турбо около 300 к.с. :spell: А от дизела са извадени само 220.... сами се сещайте кое е по бързо. Ето ви равностойно сравнение на два еднакви по кубатура , турбинирани и тунинговани двг-та , но предимството си е на бензина.

ФЕРАРИСТ
03-09-2009, 21:28
Тези пари които са наляти по дизела на Pooh, ако Бобо ги шибне в мойто ГТВ 1.8 сигурно ще удари към 300 кончета, зависи колко ми е дълбок джоба. Всичко е кинти..... В "Екстриим" имат подобно барната 145 2.0 ТС с турбо около 300 к.с. :spell: А от дизела са извадени само 220.... сами се сещайте кое е по бързо. Ето ви равностойно сравнение на два еднакви по кубатура , турбинирани и тунинговани двг-та , но предимството си е на бензина.
Красноречиво.....

kongogo
04-09-2009, 17:36
Тези пари които са наляти по дизела на Pooh, ако Бобо ги шибне в мойто ГТВ 1.8 сигурно ще удари към 300 кончета, зависи колко ми е дълбок джоба. Всичко е кинти..... В "Екстриим" имат подобно барната 145 2.0 ТС с турбо около 300 к.с. :spell: А от дизела са извадени само 220.... сами се сещайте кое е по бързо. Ето ви равностойно сравнение на два еднакви по кубатура , турбинирани и тунинговани двг-та , но предимството си е на бензина.


Красноречиво.....
Що бе колегата може да е сънувал нещо :roll2:

Доко
04-09-2009, 18:07
Що бе колегата може да е сънувал нещо :roll2:

Кой колега ? За сънищата и фантазиите е ясно, много фантазьори има. А от бюджетна кола бегачка не става, а от дизела по-бюджетни няма . :crazy:

boian
04-09-2009, 18:38
А Италфест ще има ли? В статията пише, че ще има. Някакви подробности за Ланчата Делта интеграле?

Sm0k
04-09-2009, 21:01
Абе нямам нищо против дизела, нито казвам, че няма бързи коли с дизели, ама все пак не са реални тия сравнения - на всички е ясно, че въпросната кола е доста обработена. Вие за колко сток и атмосферни бензинови 156 се сещате да са по 220 коня? ;) 3.2 V6 е единствения по-силен от въпросната кола, всички останали, дори 2.5 V6 са под 200 коня - ясно е че с тая мощност и с високия въртящ момент на дизела ще ги бие. Ето ги обаче данните за най-силните сток дизел и бензин (като съм изключил ГТА, взел съм ги от wikipedia):

Model Engine Displacement Max. power output Peak torque 0–100 km/h,s 0-62 mph,s Top speed Years Note
2.5 V6 V6 2,492 cc (152.1 cu in) 141 kW (192 PS (189 hp)) @6300 rpm 218 N·m (161 lb·ft) @5000 rpm 7.3 230 km/h (143 mph) 2001–2006 Euro3
2.4 JTDm I5 20v 2,387 cc (145.7 cu in) 129 kW (175 PS (173 hp)) @4000 rpm 385 N·m (284 lb·ft) @2000 rpm 8.3 216 km/h (134 mph) 2003–2006 2nd facelift

Вижда се, че при приблизително еднакви обеми бензина има малко по-висока мощност, по-висок top speed и ускорява със секунда по-бързо (към последните две отношение вероятно има и теглото ;) ).
И това сравнение в края на краищата пак нищо не значи, щото все пак двете неща са си различни - очевидно са различни като гориво ;), единия е атомсферен а другия с турбо, единия в V6, а другия I5 - така, че всеки да си кара квото му харесва ;) Може би наистина, ще е интересно да се види 1.9 JTD срещу 2.0 с добавено турбо, на еднакви купета и ако и двете са тунинговани ;)

P.S. като добавим и факта, че тук става дума за времена в затворен маршрут, влизат в играта и други фактори освен двигателя - ако тая кола е със спортно окачване е ясно, че това помога доста в завой, а времето за обиколка зависи колкото от ускорението на колата, толкова и от скоростта която може да поддържа в завой ;) Освен това става дума и за най-висока скорост постигната на правата. На всички писти по света преди и след правите има завой, а от скоростта с която излизаш от завоя на правата, естествено зависи и скоростта ти в края на правата. Същото е и за следващия завой - ако можеш да подържаш по-висока скорост в него ще спреш по-късно, а по-късното спиране ти дава повече време за ускоряване по правата (т.е. я удължава). Спирачките също помагат, щото с по-добри спирачки можеш да спреш още по-късно и с това да си удължиш правата още малко. Сега аз не знам колата на Pooh дали е с модифицирани спирачки и окачване, ама е логично да е (поправете ме ако греша), а пък ако е става така, че нещата вече не опират само до двигател и дизел/бензин, а до цялостните характеристики на колата. Точно за това и времената в затворени обиколки са най-добрия начин за оценяване за комплексното представяне на колата (спрямо друга кола), защото дават представа за всички характеристики, а не само за ускорение, както е при драга ;)

ФЕРАРИСТ
04-09-2009, 21:30
Освен това става дума и за най-висока скорост постигната на правата. На всички писти по света преди и след правите има завой, а от скоростта с която излизаш от завоя на правата, естествено зависи и скоростта ти в края на правата. Същото е и за следващия завой - ако можеш да подържаш по-висока скорост в него ще спреш по-късно, а по-късното спиране ти дава повече време за ускоряване по правата (т.е. я удължава). Спирачките също помагат, щото с по-добри спирачки можеш да спреш още по-късно и с това да си удължиш правата още малко. Сега аз не знам колата на Pooh дали е с модифицирани спирачки и окачване, ама е логично да е (поправете ме ако греша), а пък ако е става така, че нещата вече не опират само до двигател и дизел/бензин, а до цялостните характеристики на колата. Точно за това и времената в затворени обиколки са най-добрия начин за оценяване за комплексното представяне на колата (спрямо друга кола), защото дават представа за всички характеристики, а не само за ускорение, както е при драга ;)
Още по красноречиво....

fred
04-09-2009, 21:33
Сега ми е интересно тези дето спореха в оная тема Бензин срещу Дизел какво ще кажат.

Ами една птичка пролет неправи :)Честито на колегата

soldier
04-09-2009, 21:36
Ами една птичка пролет неправи :)Честито на колегата

А аз искам да става спор, но нещо защитниците на дизела си малчът :sayjin: