View Full Version : Гори масло?
vodafona
05-09-2009, 20:44
Здравеите колеги! Значи имам 146 1.7 боксер и преди 8 месеца сменях масло защото имаше бенз в него. И преди седмица смених ламбда сондата и вървенето се подобри. Обаче днес гледам маслото( Selenia 20k )-беше на долната граница. Та ми мина на ума с умрялата ламбда, поради богата смес пак да се налял бензин в маслото и сега с новата сонда на дълъг път да го е изгорила с маслените пари и заради това да е паднало нивото на маслото:razz:
На Вас какво ви минава Ви минава през ума:D
На първо четене да те питам колко км си минал за тия 8 месеца с това масло?
astronoma
05-09-2009, 22:42
по принцип колега тези двг не си знаят хилядите,това значи че е нормално един двг да гори масло.... и се доуточни колко хиляди си минал.....и много зависи от карането....:rosso_racers:
vodafona
05-09-2009, 23:31
Ами не съм много сигурен но към 5000 км а не беше наред инжекцията заради това не е много напъвана
thecleaner
05-09-2009, 23:33
Ами не съм много сигурен но към 5000 км а не беше наред инжекцията заради това не е много напъвана
Ако за 5000км гориш литър масло трябва да черпиш а не да се вайкаш.
vodafona
05-09-2009, 23:37
ми ще почерпим на срещата.........ама нз щото сме от село Ловеч :D
Ако за 5000км гориш литър масло трябва да черпиш а не да се вайкаш.
Абе чак пък да черпи. Литър масло не е ли малко множко за 5000 км. На моята и смених 20К-то на 15000 км и не съм доливал между смените. Ако на 5000 км гори литър, за един нормален интервал за смяна трябва да се долее 3 литра (или 2, ако е с масло с по-къс живот), т.е. изобщо после няма да има нужда от смяна щото тя събира 4 и то ще е почти сменено :)
И кви са тия хипотези "един ДВГ е нормално да гори масло". Верно, че боксерите са по-стари и износени, ама това не значи, че трбява да му слагаш масло на всяко зареждане с бензин, като на двутактов :) Много масло горят или доста износени двигатели, или спортни, тунинговани такива, които се настъпват яко. За всички останали разхода трябва да го няма или да в разумни граници, ако колата е ОК :)
А колега, преди тия 8 месеца и 5000 км, т.е. преди смяната на маслото, горила ли ти е, или сега започна това?
И още нещо, тая кола като е с боксер, май Selenia 20K не най-подходящото масло (не съм поддържал боксер никога, но така съм чувал от колеги). До колкото знам за боксера било по-добре Selenia Gold, а има едно Selenia HPX за стари и износени мотори, които горят масло - било сваляло разхода на масло - така, че може да пробваш и с друго масло, ако не намериш друго обяснение ;)
thecleaner
06-09-2009, 01:10
Абе чак пък да черпи. Литър масло не е ли малко множко за 5000 км. На моята и смених 20К-то на 15000 км и не съм доливал между смените. Ако на 5000 км гори литър, за един нормален интервал за смяна трябва да се долее 3 литра, т.е. изобщо после няма да има нужда от смяна щото тя събира 4 и то ще е почти сменено :)
А колега, преди тия 8 месеца и 5000 км горила ли ти е, или сега започна изведнъж това?
Ако за 5000 дърпа 1л. масло значи че ще долее 1л. и след още 5000 ще е на минимума тоест ще е за смяна. За 15000 не го карай 20К щото дори и да издържи масления филтър ще е на салата.
Колега,има значение на колко километра е двигатела и дали маслото е истинско или е поредното менте.Моята кола е 1.6 боксер смених доста масла и се оказа,че всичко е до масло.Пред последното масло ми беше МАГ1 Американско,на което пишеше,че пази двигатела и беше с доста по-добри характеристики от Селенията.Колата гореше масло като луда.Сега съм с Валволин 10в40 и за 3000 км съм долял около 100мл. :paddle: Като сменях маслото смених всички филтри и свещите с най-обикновенно Дензо за 12 лева.Колата с доста зверско каране ми дава м/у 11 и 13 литра градско разход газ.
А на никой ли не му направи впечатление, че в маслото е имало бензин!?! И проблемът е решен само със смяна на маслото ли? Нищо не пише колегата по въпроса.
Иначе харченето на масло не е новост за боксерите, особено ако са стари и особено ако се карат с неподходяхо масло. Това, че кара със Селения 20К изобщо не му решава въпроса -даже напротив. Следващият път да сложи 5W40 за проба, пък тогава да пише за разхода на масло! А, ако вземе още по рядко масълце пък да налее, ще е истинско чудо, ако след 100 км изобщо има нещо в картера.
Ако някой не разбра какво препоръчвам на колегата, то е да кара с по-гъсто масълце -15W40, 15W50 или 20W50. Или да си направи основен ремонт на двигателя!
Моят мотор , не е износен защото сега мина ремонт но глави , а другото е наред и съм със Selenia HPX и да ви кажа съм доволен вече около 3000 к маслото не е пепано и като извада пробката мазни на пръста въобще не се е разредило , другото дори и в най големите жеги и яко каране температурата на колата си седи на 95-6 градуса :) Маслото е добро и на добра цена :)
Selenia HPX е 20W-50, което е много добре. Значи си направил каквото трябва. Обаче, ремонтът на главите няма чак толкова голямо отношение към горенето на масло (ако не броим гумичките на клапаните). Основно маслото го губиш през сегментите! А там май не си пипал.
vodafona
06-09-2009, 09:57
Не знам колко е износен двг, но само през зимата имаше бензин в маслото обаче не го беше изгорила заради ландата и се чудя дали е възможно нивото на маслото да е спаднало, защото на дълъг път с новата ланда сонда е изгорила бензина от маслото :)
Selenia HPX е 20W-50, което е много добре. Значи си направил каквото трябва. Обаче, ремонтът на главите няма чак толкова голямо отношение към горенето на масло (ако не броим гумичките на клапаните). Основно маслото го губиш през сегментите! А там май не си пипал.
ами прегледан е мотора и сичко е изрядно , не пуши колата , а най показателно за горенето на масло е ауспуха ако има омасляване като на трабант значи си нагаря ,такаче преди да се впуснеш в основни ремонти пробвай само с масло :)
Ако за 5000 дърпа 1л. масло значи че ще долее 1л. и след още 5000 ще е на минимума тоест ще е за смяна. За 15000 не го карай 20К щото дори и да издържи масления филтър ще е на салата.
Добре съгласен съм, че може да изкара от смяна до смяна с едно доливане. Аз мойте смени ги броя на 15 000, защото пише, че такъв двигател (16v), с това масло (20K), може да се кара 15К км. Тъй казват в упътването на колата, на тубата на маслото и на сайта на FL, аз го пробвах - нямах проблеми - изкара 15К. Но съм съгласен, че с повечето масла 10 000 км е нормалния интервал за смяна. И при това положение при разход от литър на 5000 км, за 10 000 км разхода е 2 литра, което за мен е много. Дали ще долее 1 път по 1 литър или 10 пъти по 100 грама си е личен избор, но разхода от смяна до смяна си е около половината от общото количество, и за мен е височък. При това положение или е за основен ремонт или за друго масло. Колегата Panchev добре обясни, че тия мотори и то на тая възраст са за по-гъсто масло.
Не знам колко е износен двг, но само през зимата имаше бензин в маслото обаче не го беше изгорила заради ландата и се чудя дали е възможно нивото на маслото да е спаднало, защото на дълъг път с новата ланда сонда е изгорила бензина от маслото :)
Сега да се изкажем по върпоса на колегата:) На мене тая хипотеза не ми звучи невероятна, може и така да е станало, само дето нямаме представа имало ли е или е нямало бензин в маслото. Въпреки това не съм сигурен, дали може сбърканата смес да е причината да влезе бензин в маслото, нито съм сигурен дали после може да го изгори. Който има предположение и компетенции по въпроса, да каже ;). Може обаче да се провери, ако смениш маслото или долееш, и ако спре да гори вероятно е било това.
Все пак, ако е на много км (не че може да е сигурно на колко е), и няма други проблеми освен оправения ламбда сензор, сложи по-гъсто, примерно HPX. Ако причината е износен мотор, би трябвало да помогне :) Само, че тогава няма да разберем дали е било от маслото или се е станало това дето ти го предполагаш :)
А, той друг се похвалил, че сипва Selenia HPX и че правил ремонт на глави, не този който задава въпросите! Що се обаждат тези хора в чуди теми не знам. Така само внасят объркване.
Значи колегата vodafona (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=2895) си е за основен ремонт, но първо може да пробва с по-гъсто масълце. Ако си намали разхода -добре. Пък ако няма други оплаквания и няма пари за ремонт, да си кара само с доливане и без смяна на масло, както правят много хора и това е. То и без това си се подменя, като го гори. Ама с толкова оскъдна информация и толкова неясно поднесена, не виждам какъв друг съвет може да се даде.
Брех,че много компетентни колеги имало.
Това като личен упрек ли да го приемам?
Ако според теб е нормално да имаш по литър масло загуба на 2500км -добре. И то от гъстото. Мислиш си, че всичко е наред и си караш -твое право. Но според някои това не е нормално. Ако те устройва ситуацията, караш си така и си доливаш колкото искаш, докато върви. Даже пестиш от смяна на масло, щото няма смисъл. Ако искаш, обаче, да си върнеш колата в заводските параметри -ремонтче. Дали ти харесва или не -твой проблем. И на мен не ми се спори!
А, той друг се похвалил, че сипва Selenia HPX и че правил ремонт на глави, не този който задава въпросите! Що се обаждат тези хора в чуди теми не знам. Така само внасят объркване.
Значи колегата vodafona (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=2895) си е за основен ремонт, но първо може да пробва с по-гъсто масълце. Ако си намали разхода -добре. Пък ако няма други оплаквания и няма пари за ремонт, да си кара само с доливане и без смяна на масло, както правят много хора и това е. То и без това си се подменя, като го гори. Ама с толкова оскъдна информация и толкова неясно поднесена, не виждам какъв друг съвет може да се даде.
Колега много крайно изказване е това за основния ремонт , аз просто изказвам мнение и впечетления от едно масло и мисля ме форума не се дели на свои чужди раздели , основният ремонт се прави като се опита сичко друго защото това се е нож с две остриета , и недеи вкарва филми в главата на човека като дори ни си чул колата как работи , като ходиш на лекар се изкашляш по телефона и той ти казва че си за сърдечна операция така ли :) дайте да не се плашим излишно няма смисъл :)
thecleaner
06-09-2009, 21:20
Пак си подържам тезата че ако за 5000км колата е изгорила 1л масло, може да си свирка колегата и да си се вози без да му пука. Относно мириса на бензин, той се появява понякога ако колата не е палена дълго време. За последното не съм много сигурен де. :unsure:
Колега много крайно изказване е това за основния ремонт , аз просто изказвам мнение и впечетления от едно масло и мисля ме форума не се дели на свои чужди раздели , основният ремонт се прави като се опита сичко друго защото това се е нож с две остриета , и недеи вкарва филми в главата на човека като дори ни си чул колата как работи , като ходиш на лекар се изкашляш по телефона и той ти казва че си за сърдечна операция така ли :) дайте да не се плашим излишно няма смисъл :)
Хубаво, аз се съгласявам, че това за основния ремонт е крайно и се извинявам, щото и аз го споменах, а пък наистина може да уплашим човека. Има много хора, които си карат така, доливат и продължават.
И все пак литър на 5000 или 3 литра на 8000 са големичък разход. Моята е с приличен теч от пробката, на 116 000 км пише че е, а никой не знае колко са, и пак не губи толкова масло за тия километри.
П.С. Темата се изроди доста - все пак има ли някой, който да каже на колегата дали е възможно това, което си го мисли с изгарянето на бензина от маслото (ако е имало такъв) и за това да е паднало нивото. И на мен ми стана интересно дали е възможна такава случка, пък и така ще помогнем повече от спора "колко масло трябва да гори", който сигурно вече е воден :)
Ако е имало бензин в маслото ( друг е въпросът кво е правел там!), то тогава сместа, която се е получила в картера е била много рядка и "тънка" и е минавала отвсякъде. Затова двигателя го е изгорил като за световно. Обаче, според написаното, проблемът си е останал след смяна на маслото.
Колеги,следя ви цял следобед и всички говорят и никой не слуша.Бензина в маслото е нормално да се изпари след определен пробег.Отделен е въпроса,какво става с лагерите,филтъра и изобщо с мазителната уредба.Тая смес измива основно мотора и ха сетете се къде отиват боклуците.Разход от 2 литра на 8 000 км,прави разход от 250 грама на 1 000 км.Това още не е повод за основен ремонт.Такъв разход може да се получи и от свещи и кабели или изобщо от запалването.Защо-писах по темата.Запушен и мръсен отдушнук също.Масло всеки слага каквото му харесва.Вярно е,че Голда е по-подходящ от 20К за боксерите,но има и други добри масла.
Като пишете,мислете и за колегата,чиято е темата!Най-лесно е да му кажеме да си купи нова кола!
Колеги,следя ви цял следобед и всички говорят и никой не слуша.Бензина в маслото е нормално да се изпари след определен пробег.Отделен е въпроса,какво става с лагерите,филтъра и изобщо с мазителната уредба....
А как може да се озове бензина в маслото, че, както казах, заинтересува ме казуса :)
Последния път,когато се сблъсках с тоя проблем,беше от разкачен маркуч на МАР сензора.Давеше мотора от бензин и той нормално си проникваше в маслото.Всъщност утре ще дозглобя и кача въпросния мотор.От Ситроен е,но е със същата електроника,като на боксерите с Магнетмарели.
vodafona
08-09-2009, 00:16
Не е ли всеизвесно че боксерите имат бензин в масло през зимата когато се карат на къси разстояния- 2км примерно. Това ми се случва всяка зима и бензина от картера се изгаря с маслените пари на дълъг път с изряден инжекцион(цялата електроника) разбира се. Също така поради богата смес, заради ландата, или сдухан двг заклепваше свещи. наи-често една и съща през зимата.
renegat74
18-09-2009, 12:44
Самия факт,че при обогатяване на сместа се е получило разреждане на маслото с бензин подсказва за износена бутало-цилиндрова група.При посочения разход на масло има влияние и състоянието на гумичките.За да си сигурен в състоянието на двигателя замери компресията и ще си направиш извод(дори и това да не е показателно за масления сегмент).
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.