PDA

View Full Version : 147 загрява при изкачване на наклон



kkkrisss
05-09-2009, 20:50
колата е 1.6 ТС. Принципно държи 90 градуса винаги освен при изкачване на наклон. Почне ли да катери температурата почва да се качва. Днес ми качи до 100 градуса по уреда в купето. Ако спра на място без да гася двигателя перката я охлажда....и пада отново на 90 градуса. Мисля си обаче, че ако наклона е по дълъг температурата ще продължи нагоре....
Чудя се термостата ли не отваря до край или има нещо друго...
Според мен това загряване не е нормално...

oem
05-09-2009, 20:53
Перката се пуска на 96 градуса. При тази жега каквато беше днес нормално е да не смогне. на 102 градуса се пуска втората степен.

kkkrisss
05-09-2009, 21:02
Перката се пуска на 96 градуса. При тази жега каквато беше днес нормално е да не смогне. на 102 градуса се пуска втората степен.

Да но тези градуси не са по уреда...
Принципно когато ми пуска първа степен, стрелката на уреда си седи на 90, а на екзаминъра показва 97-98.
Това ме навежда на мисълта, че 100 градуса по уреда в купето са малко повече в реалност...

SandoOne
06-09-2009, 00:12
1 во
На ква скорост катериш

2 ро Нормално е 1.6 ТС да държи повече при мене 96,7 около 100 ми е натоварена с климатик и на баир .

thecleaner
06-09-2009, 00:18
Е то зависи и от баира, по принцип не трявба обаче да загрява.

alvanovo
06-09-2009, 07:33
първото и най-елементарно нещо, което може да направиш е да свалиш двата радиатора, да ги почистиш и измиеш
и след това да мислиш за по-нататъшни ремонти

zombiran
06-09-2009, 09:03
Моята от както съм я взел. Да не викам дявола, но повече от 90 градуса не е мърдала. Баири разни с климатик на големи обороти стои си на 90 градуса.

kkkrisss
06-09-2009, 10:09
Моята от както съм я взел. Да не викам дявола, но повече от 90 градуса не е мърдала. Баири разни с климатик на големи обороти стои си на 90 градуса.

Точно така и трябва според мен. И моята по принцип не мърда от 90, но с това загравяне при изкачване си мисля, че термостата не отваря до край....
Може и нещо друго да е...

alvanovo
06-09-2009, 13:31
нека да започне с най-елементарното и евтиното
да почисти двата радиатора и пространството между тях
след това да мисли за други неща
и за бях така две години - не ми мърдаше стрелката, но в началото на лятото взе да мърда и се оказа точно това

jazzman
10-09-2009, 10:00
Мисля си, че от 90 не трябва да мърда освен при доста сериозно натоварване...

Pepo
10-09-2009, 10:10
Мърда, мърда...и като се набиеш в задръстване, пак мърда :waving:

DerMeister
10-09-2009, 10:28
Не мърда в движение, само в задръстване леко и пуска вентилаторите. Аз моята съм я настъпвал яко с 4 човека, багажи, газ до дупка, баири, топло, студено, над 90 градуса не качва или съвсееем леко над 90 да е отивала, но не съм го забелязвал, а аз си следя уредите постоянно.

Pepo
10-09-2009, 11:07
Ако я напомпиш на макс и шофираш дълго време така, да речем магистрала, леееекинко отделя над 90'C.
Ако е сигурно, че температурният датчик отчита коректно или пък колата не е прегрявана и да е прее..а глава/гарнитури - измиване на радиатора (вътрешния, не външния на климатика) му е майката. По-тежък вариант - водната помпа може да си заминава.
Така както го обяснява колегата, не виждам нищо притеснително. Да кара и да не се притеснява.

jazzman
10-09-2009, 11:18
Аз съм със 147 и стрелката не мърда от 90.

digitalundgrd
10-09-2009, 11:23
Аз съм със 147 и стрелката не мърда от 90.

И при мен е така! Каквото и да правя(баири,ръчка, задръстване), дори и на трак дея...си седеше заковано на 90!! :Lkingsmiley:

Със сменен термостат и нов антифриз съм...

Pepo
10-09-2009, 11:35
Аз съм със 147 и стрелката не мърда от 90.


И при мен е така! Каквото и да правя(баири,ръчка, задръстване), дори и на трак дея...си седеше заковано на 90!! :Lkingsmiley:

Със сменен термостат и нов антифриз съм...
И температурният датчик и самия уред на таблото имат някакъв процент допустимо отклонение (дори и по спецификации на производителя) Освен това, има варианти на когато датчикът за уреда е разположен на блока, а при други е заедно с онзи на термостатът, тоест единия отчита по-рано, а другият по-късно. И на 100'C бега стрелката в някои моменти, не значи задължително проблем. Нека си измие радиаторите добре (силен препарат и водоструйка), па после пак да пише)

kkkrisss
10-09-2009, 19:17
Радиаторът е нов, на няколко месеца. Не изключвам факта, че може да има боклуци по него, но не мисля, че са чак толкова, че да компроментират работата му.

SandoOne
11-09-2009, 00:01
Хора не може да не ви качва на баир голям над 90 градуса ако караш към планината не може да не ги минава колкото и да ви е чист радиатора щото ти качваш не го вярвам

zombiran
11-09-2009, 07:24
Ела да те повозя :) В неделя заминавам за Варна ;). Нямаме полза да лъжем за това. Съвсем сериозно го казвам това и както се вижда не съм единствен, колата повече от 90 градуса не мърда. По какъвто и начин да я карам, натоварена,проходи,климатик,големи обороти, стрелката не мърда :). И аз съм изненадан, но е така!

jazzman
11-09-2009, 09:26
При 147 е така. Може би на 156 уреда в купето е по-чувствителен...

Bobo
11-09-2009, 12:08
Радиаторът е нов, на няколко месеца. Не изключвам факта, че може да има боклуци по него, но не мисля, че са чак толкова, че да компроментират работата му.

Много ми е интересно пробвал ли си да сложиш 100 октанов бензин и да даваш газ по баира ?

kkkrisss
11-09-2009, 12:40
Много ми е интересно пробвал ли си да сложиш 100 октанов бензин и да даваш газ по баира ?

Карам колата само със 100 октанов бензин!
А иначе загряването се получава при съвсем спокойно изкачване с обороти до 3000, като баира не мога да кажа, че е особено впечатляващ.
Отделно съм пробвал да я юркам на равен терен и то доста - стрелката не мърда от 90.
Ще се радвам да получа мнение...

jazzman
13-09-2009, 09:47
Може водната помпа да не смогва?

kkkrisss
16-09-2009, 21:59
Все си мисля, че ако проблема е във водната помпа ще го прави по-често , а не само при изкачване.

Bobo
19-09-2009, 09:57
Все си мисля, че ако проблема е във водната помпа ще го прави по-често , а не само при изкачване.

Мотора 105 коня ли е или 120 ?

kkkrisss
19-09-2009, 11:09
Мотора 105 коня ли е или 120 ?

105.

CrazyElement
21-09-2009, 20:26
Колега така, както го обесняваш пак бива, на мойта и почистих и двата радиатора, смених и термостата , а датчика на диагностика при Bobo ми казаха , че е добре. И въпреки това не ми дава да и включа климатика , пусна ли го и айдее отиваме към 100 градуса и ако има баир още по бързо и на дълъг път подържам някъде около 120 и пак не охлажда даржи към 97 градуса по датчик близо 100 даже. И така като гледам всичко сменено остава само радиатор? Че като гледам е поизяден.

zombiran
21-09-2009, 22:50
Колега така, както го обесняваш пак бива, на мойта и почистих и двата радиатора, смених и термостата , а датчика на диагностика при Bobo ми казаха , че е добре. И въпреки това не ми дава да и включа климатика , пусна ли го и айдее отиваме към 100 градуса и ако има баир още по бързо и на дълъг път подържам някъде около 120 и пак не охлажда даржи към 97 градуса по датчик близо 100 даже. И така като гледам всичко сменено остава само радиатор? Че като гледам е поизяден.

На единт приятел с "Опел Вектра Б" беше така. Радиатора на външен вид беше идеален, но както при тебе.. пусне ли климатика отива към 100-110 градуса. Оказа се радиатора. Взе си нов и проблема се оправи.

CrazyElement
22-09-2009, 01:47
На единт приятел с "Опел Вектра Б" беше така. Радиатора на външен вид беше идеален, но както при тебе.. пусне ли климатика отива към 100-110 градуса. Оказа се радиатора. Взе си нов и проблема се оправи.

То моя ако става въпрос и на външен вид не го докарва :). Иначе на колегите на които им загряват колите вече има няколко начина да се почне проверката. Първо миеш радиатора отвънка ако не се оправи проверяваш датчика на диагностика, ако не е от него термостат и накрая радиатор е аз стигнах до последното :)

jazzman
24-09-2009, 16:35
Колега така, както го обесняваш пак бива, на мойта и почистих и двата радиатора, смених и термостата , а датчика на диагностика при Bobo ми казаха , че е добре. И въпреки това не ми дава да и включа климатика , пусна ли го и айдее отиваме към 100 градуса и ако има баир още по бързо и на дълъг път подържам някъде около 120 и пак не охлажда даржи към 97 градуса по датчик близо 100 даже. И така като гледам всичко сменено остава само радиатор? Че като гледам е поизяден.


Колегата е писал, че радиатора е нов, така че предполагам той отпада като проблем.

JORDANGT
20-10-2009, 23:05
И аз да попитам.
Преди карах 146 1.4ТS и с клима и в задръстване повече от 90гр. не ми е мърдала,а имаше и страхотно парно.А сега имам 146 1.8TS и даже и сега в студеното време стрелката стига почти до горната черта (тази между 90 и 130) при бавно движение и на място.На дълго си седи на 90гр.Водната помпа е нова,на 11000км. на толкова е и двигателя след пълен основен ремонт.Антифриза обаче много бързо стана ръждив на цвят и парното започва да духа топло доста по-късно.Радиатора не съм го мил!
Дайте идея разумно ли е да си промия охладителната система и с какво?

Като изгася фаровете и стрелката пада с полувин деление???

JORDANGT
26-10-2009, 23:20
И аз да попитам.
Преди карах 146 1.4ТS и с клима и в задръстване повече от 90гр. не ми е мърдала,а имаше и страхотно парно.А сега имам 146 1.8TS и даже и сега в студеното време стрелката стига почти до горната черта (тази между 90 и 130) при бавно движение и на място.На дълго си седи на 90гр.Водната помпа е нова,на 11000км. на толкова е и двигателя след пълен основен ремонт.Антифриза обаче много бързо стана ръждив на цвят и парното започва да духа топло доста по-късно.Радиатора не съм го мил!
Дайте идея разумно ли е да си промия охладителната система и с какво?

Като изгася фаровете и стрелката пада с полувин деление???

Благодаря ви,бяхте много изчерпателни:info:

JORDANGT
01-11-2009, 23:37
Благодаря ви,бяхте много изчерпателни:info:

:director::director::director::-(

jazzman
02-11-2009, 10:55
Ми нямаш много варианти:
1. радиаторът ти е за смяна.
2. термостата ти е за смяна - за да загрява толкова трябва термостата да не отваря, което можеш лесно да провериш и сам.
3. Това, че стрелката на уреда ти се влияе от фаровете ме навежда на мисълта, че уреда не е читав.

AR147
02-11-2009, 12:06
Колеги сега в студа какви градуси ви държат JTD-тата извънградско,при мен градско няма проблеми като загрее си стои на 90,обаче извънградско температурата ми се вижда ниска,някъде между 70 и 80 ,понякога падаше и малко под 70(това по индикацията в таблото)

jazzman
02-11-2009, 12:10
Под 70 мисля, че не е нормално. Ако се не лъжа на около 80 трябва да ти затвори термостата.

AR147
02-11-2009, 12:24
Под 70 мисля, че не е нормално. Ако се не лъжа на около 80 трябва да ти затвори термостата.
И аз съм на подобно мнение за под 70 градуса,но все пак реших да се консултирам и с вас преди да бъркам в джоба.