View Full Version : Прегрях си жестоко спирачките
спрях екстремно от около 180 км и как забуча колата помислих че нещо стана с мотора, а то са оказа че дисковете бучаха жестоко и ги прегрях. станаха цветни синкави и ся като спирам и бие жестоко сякаш са криви дисковете и лумкат по апаратите и шуми ужасно. интересното е че колата си спира все едно нищо не е станало. задните и те бяха посиняли леко, дъли трябва всички дискове да сменям ,че като спирам и така бие жестоко чак в купето вибрира:big_whoops:
Максималната разрешена скорост в България е 130 км/ч.
И се радвай че ще сменяш само дискове а не отиваш към гробищата.
trustworthy
13-09-2009, 22:59
Най-вероятно само с предни ще се разминеш - те обират по-голямото спирачно усилие
DanewRomeo
13-09-2009, 23:05
Простено му е на колегата. Нали е от Асеновград. Който е имал контакт с местните, знае. Не ги слуша особено куфалницата.
thecleaner
13-09-2009, 23:36
спрях екстремно от около 180 км и как забуча колата помислих че нещо стана с мотора, а то са оказа че дисковете бучаха жестоко и ги прегрях. станаха цветни синкави и ся като спирам и бие жестоко сякаш са криви дисковете и лумкат по апаратите и шуми ужасно. интересното е че колата си спира все едно нищо не е станало. задните и те бяха посиняли леко, дъли трябва всички дискове да сменям ,че като спирам и така бие жестоко чак в купето вибрира:big_whoops:
Изкривил си дисковете и си опекъл накладките, мисля че с предните ще се разминеш само. И без това си джигит намери си едни апарати за вентилирани дискове и слагай от 2.0ТС, не съм сигурен но май се сменят само апаратите и скачаш на вентилирани дискове.
tokata_pz_flex
13-09-2009, 23:57
Та той си е с вентилирани дискове . Другия път недей толкова бързо да шофираш , и няма да посинеят дисковете :)
thecleaner
14-09-2009, 00:35
Та той си е с вентилирани дискове . Другия път недей толкова бързо да шофираш , и няма да посинеят дисковете :)
Не знаех, мислех че 1,9 на 156 105 коня е с плътни дискове, но щом си му ги виждал ок.
Е кво му се карате на човека... Cигурен съм, че просто си е тествал спирачките на безлюдно извънградско пътче :p
Jivko7777
14-09-2009, 01:03
Moйта както си дойде от Италия вече 9 месец не съм сменял дискове и накладки...Спират просто идеално...А съм безпрой такива спирания и им няма нищо...дано разбера каква марка са, че при толкова много натоварвания и са супер...
карах на изоставено летище. плътни дискове са. тва е втори път в който ги прегрявам , но тоя път беше малко по екстремно спирането щото изведнъж са оказа че пътя почна да свършва хаха
нови дискове,нови накладки от пред и нови накладки отзад:prescription:
Колега каква марка са ти накладките?
Furious 155
14-09-2009, 10:56
Колега каква марка са ти накладките?
сини... след спирането ;)
сини... след спирането ;)
И тука стана като антифриза,розаф ,бел,пембен.
ПС: Сори за спама :)
незнам кви марки ми са щото така е купих колата. накладките бяха дебели един пръст а дисковете бая износени ми изглеждат но не са надраскани. е вече не стават за нищо :)
Бе, много ми е интересно, едни дискове едно спиране ли са направени да издържат? :wierdo: В случая, даже, май не са издържали и толкова. Значи, караш, караш, налага ти се да спреш веднъж и после ги сменяш! Това ли е нормалната ситуация? Аз нямам много познати, които си носят резервни дискове в багажника, за да си ги сменят, след като им се наложи да спират.
Бе, много ми е интересно, едни дискове едно спиране ли са направени да издържат? :wierdo: В случая, даже, май не са издържали и толкова. Значи, караш, караш, налага ти се да спреш веднъж и после ги сменяш! Това ли е нормалната ситуация? Аз нямам много познати, които си носят резервни дискове в багажника, за да си ги сменят, след като им се наложи да спират.
Тея спирачки не са изчислени за спиране от 200 до 0 за секунди,знаеш какви са спирачните дискове на спортните автомобили.Тези алфи колкото и спортна визия,дух и сърце да имат не са предвидени да се карат като Ламбота,та се радвайте че са издържали.
ПС:Стоманата при 600 градуса почервенява при 1300 се топи(данни по спомен,не 100% точни)
Аз не си спомням някъде по книжките с инструкции да съм чел: " Тая кола дига 180, ама после спиране няма!". Все пак, това е една съвсем нормална ситуация. Не казвам, че е ежедневие, но, все пак! В германия се кара кой-колкото може. А задръстванията по магистралите са нещо обичайно. Не мога да се съглася, че след всяко настъпване до ламарината и спиране зад предната кола, която е в задръстването, хората тичат веднага да си сменят дисковете. Пък там са и по-скъпи тези работи, особено услугите. Нещо не мога да се примиря, че това е нормалното положение.
Виж, да се пуснеш на писта и газ-спирачки, газ-спирачки, тогава е друго. Макар че, при едно планинско каране също се получава такъв ритъм, но да кажем, че не е същото -по-разтоварено е и не е спи такива скорости. Изгарянето на дисковете не е чак такова ежедневие. То излиза, че тези дискове са ебати халвата!
Dodo 155
14-09-2009, 13:54
Аз не си спомням някъде по книжките с инструкции да съм чел: " Тая кола дига 180, ама после спиране няма!". Все пак, това е една съвсем нормална ситуация. Не казвам, че е ежедневие, но, все пак! В германия се кара кой-колкото може. А задръстванията по магистралите са нещо обичайно. Не мога да се съглася, че след всяко настъпване до ламарината и спиране зад предната кола, която е в задръстването, хората тичат веднага да си сменят дисковете. Пък там са и по-скъпи тези работи, особено услугите. Нещо не мога да се примиря, че това е нормалното положение.
Виж, да се пуснеш на писта и газ-спирачки, газ-спирачки, тогава е друго. Макар че, при едно планинско каране също се получава такъв ритъм, но да кажем, че не е същото -по-разтоварено е и не е спи такива скорости. Изгарянето на дисковете не е чак такова ежедневие. То излиза, че тези дискове са ебати халвата!
Нали не си вярваш, че германците карат с 200 и хоп - задръстване?
Такива верижни ще има, че няма да стигнат линейките :wierdo:
Колкото до спирачките - от 180 до 0 е страхотно натоварване! Ако дисковете са били износени, напълно нормално е да ги изкриви, да прегрее накладки или да спука дори някой от тях!
Един колега по-горе спомена за подобни скорости - дай боже да не се случва на никой :shutup:
Затова винаги спирачки, окачване и управление трябва да са в изрядно техническо състояние, защото никой не знае кога ще изпадне в дадена ситуция ;)
Ако дисковете са били износени, напълно нормално е да ги изкриви, да прегрее накладки или да спука дори някой от тях!
Е това имах и за предвид! Това може да се случи ако дисковете са били с дебелина 4мм, което не е нормално. Ако е била изправна системата, едно такова спиране не би трябвало да се отрази по никакъв начин.
Що се отнася за Германия - ами карал съм там и са ме возили достатъчно. В началото ми се взимаше акълът когато шофьорът скачаше на спирачките в момента, в който видеше пред себе си червени стопове, които на мен ми изглеждаха много далечни. При скоростта, с която караше, изобщо не бяха толкова далеч, колкото си мислех. Но ако се возиш с 200 и след завоя видиш спрели/спиращи коли, няма друг начин за спиране, освен този. Затова и на новите автомобили при такова спиране им се включват аварийните. А за верижните катастрофи по аутобаните всички сме чели и гледали.
Колкото до спирачките - от 180 до 0 е страхотно натоварване! Ако дисковете са били износени, напълно нормално е да ги изкриви, да прегрее накладки или да спука дори някой от тях!
Абсолютно вярно - кривят се като стой та гледай. Потвърждавам от собствен опит. Дисковите беха Ricambi плътни, а накладките TEXTAR. За секунди станаха на халва и то гарантирам за истински, а не ментета. При смяната сложих апарати и дискове от двойка. Засега всичко е ок :hitbycupid:
Панчев,стига глупости !
180 - 0 км/ч и аз съм го правил на 156 и естествено хвърлих дискове и накладки. Ако дисковете са загряли и спреш така ще хвърлиш само накладки.
ФЕРАРИСТ
14-09-2009, 18:12
Пауъра бил нотинг без контрол.....голямо мото, аз затва със сичко мога да направя компромис, но със спирачките никога......
дисковете са си износени. тва го забелязах като е купих. преди пак от 180 спирах ама не екстремно но тогава почнаха да свират при спиране. обаче миналия ден просто ги напрайх пепел. не виждах края на пистата щото беше леко на нагорнище и изведнаш кат видях края и са оказа че има място колкото да почна да спирам веднага. поне си взех поука. :)
Jivko7777
14-09-2009, 18:38
Панчев,стига глупости !
180 - 0 км/ч и аз съм го правил на 156 и естествено хвърлих дискове и накладки. Ако дисковете са загряли и спреш така ще хвърлиш само накладки.
Е не ми е ясно как така...Аз до сега съм спирал най малко 10 пъти от 160-200 до почти 0 и всико си е наред...Незнам вие как от едно спиране и айде всичко за хвърляне...незнам ...
Е не ми е ясно как така...Аз до сега съм спирал най малко 10 пъти от 160-200 до почти 0 и всико си е наред...Незнам вие как от едно спиране и айде всичко за хвърляне...незнам ...
дай да ти покажа :)
ReLeFNIQ
14-09-2009, 19:42
Е не ми е ясно как така...Аз до сега съм спирал най малко 10 пъти от 160-200 до почти 0 и всико си е наред...Незнам вие как от едно спиране и айде всичко за хвърляне...незнам ...
Е твойте на 2,4 Jtd са малко по издържливи защото са "нарязани" и по лесно се охлаждат.
дисковете са си износени. тва го забелязах като е купих. -Значи ето каква е причината!
преди пак от 180 спирах ама не екстремно но тогава почнаха да свират при спиране. -Изкривили са се от нагряване и от това, че са били тънки!
обаче миналия ден просто ги напрайх пепел. не виждах края на пистата щото беше леко на нагорнище и изведнаш кат видях края и са оказа че има място колкото да почна да спирам веднага. поне си взех поука. :) -При скачането върху спирачките с криви дискове, триенето не е върху цялата площ, а само на изпъкналите места от диска. В резултат на което дисковете се нагряват екстремно, но само на местата, в които има триене. В тях те прегряват и се кривят като макарони. Не знам дали някои хора ще се съгласят с това мнение, но за мен така са се развили нещата! Причината за тази случка са износените дискове. А, теорията с дискове за еднократна употреба е, меко казано, смешна!
SandoOne
15-09-2009, 11:59
Добре ,че не си се отрепал батка мани ги дисковете ще дадеш некви 200 лева ама си жив поне .
Jivko7777
15-09-2009, 13:14
Е твойте на 2,4 Jtd са малко по издържливи защото са "нарязани" и по лесно се охлаждат.
Абе нарязани те...нормални са си...Ама са си от Италия и си дойде така, не са някакви ментаци купени от тук ;)
Абе нарязани те...нормални са си...Ама са си от Италия и си дойде така, не са някакви ментаци купени от тук ;)
колегата искаше да каже че са ти вентилирани, а не нарязани
Георги Савов
15-09-2009, 18:13
Колега,слагаш Брембо и решаваш въпроса!От скъпите!Като кихнеш към 400 лв, и всичко е ОК,като си състезател!поздрави:crazy:
Е що да не ги вдигне бе колега, това да не е много, има оше доста. Колега дай некви снимки след като смениш диковете и на накладките да видим щетите, ако се виждат с просто око.
За*би колега! Смени ли дисковете, и с какви?
spe4elist
16-09-2009, 11:29
Имам Молба към всички, участващи в дебата - придържайте се към темата и спазвайте добрия тон!
В противен случай - кошчето ми е на един бутон разстояние...
Поздрави
вече колко време мина от както ги прегрях и все едно нищо не е станало. пак сичко си е наред. даже свиренето при спиране се намали
SPEEDY-SD
13-11-2009, 16:33
вече колко време мина от както ги прегрях и все едно нищо не е станало. пак сичко си е наред. даже свиренето при спиране се намали
И при мене се получи почти същото-от около 100-120км направо си скочих в/р спирачките,пък и за късмет тогава бях изклюкил от скорост:gruebel: питай ме защо...и от тогава пищяха адски мн. сега нищоо.Тишина!
сигурно се истъргва слоя дето е развален :)
SPEEDY-SD
13-11-2009, 16:52
Прав си,напълно възможно е.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.