PDA

View Full Version : Гадно тропане



zilala
14-09-2009, 21:06
Колеги отвреме на време чувам неприятно потропване в дясно на предницата , не мога да определя от къде е като се има предвид че съм сменял с нови амортесиорите тампоните и шарнирите са идеални , имам предположение за пантата на вратата , но дайте предложения че е дразнещо :cry:

Kris
14-09-2009, 21:11
като тампон ли хлопа ? кога хлопа ?

zilala
14-09-2009, 21:16
Заглушено и се чува рядко в много сериозна дупка или ако много рязко пусна суединителя и много газ но не е нищо от карета и двигател

dimo
15-09-2009, 09:38
Вероятно е някой от тампоните на двигателя или скоростната кутия .

Grozdan
15-09-2009, 09:47
На мен ми тропа вратата откъм возещия се. Качи някой да придържа вратата и ще видиш дали е от нея. Гадното при този проблем е, че се чува откъм предницата.

zilala
15-09-2009, 16:06
Именно и аз имам подозрения че е точно това , най вече има едно праче метал което държи вратата в отворено положение подозирам че е от него какво може да се направи по въпроса :)

Grozdan
15-09-2009, 16:58
Погледни уплътнението(гуменото) на вратата. Може да се е износило от вибрациите, които създават този шум.Виж по-подробно горната част на уплътнението.

zilala
15-09-2009, 18:40
Колега оказа се прав от вратата е :( уплатнението изглежда смачкано от годините какво да правя ти как реши този проблем придполагам ново не може да се намери

Stranger65
15-09-2009, 22:58
Колега оказа се прав от вратата е :( уплатнението изглежда смачкано от годините какво да правя ти как реши този проблем придполагам ново не може да се намери
пантите ти клопат. Хвани вратата и я повдигай и пускай нагоре и надолу. Сигурно има луфт

Grozdan
15-09-2009, 23:50
Колега оказа се прав от вратата е :( уплатнението изглежда смачкано от годините какво да правя ти как реши този проблем придполагам ново не може да се намери

Ами все още не съм решил проблема. Нямам много време, за което. Нека някой друг колега, който се е занимавал с този проблем да сподели.

Kris
16-09-2009, 01:13
имаш от мен уплътнението ... и пантите ако ти вършат работа, предполагам твоите са се усукали

zilala
16-09-2009, 08:54
Благодаря на всички , мойто съмнение е в ограничителя който държи вратата в отворено положение , а със него нз какво може да се направи :( разглобявал съм я няколко пъти врата и нз как да се справя с този ограничител

McNicko
17-09-2009, 00:24
И аз имам подобен проблем с тропането и си мислих, че е от някой тампон отпред или от лагерите на макферсона, но при смяна на амортесьорите ги проверявах, бяха си добре. Интересното е че на мен ми се затварят трудно вратите, та предполагам ще е същия проблем описан по-горе. Утре ще разхвърлям вратите да огледам май :new_Eyecrazy: Благодаря и аз за идеята и информацията :)

zilala
17-09-2009, 08:01
Кото откриеш нещо пиши защотото звука е много дразнещ

zilala
17-09-2009, 23:00
Колеги значи със сигорност проблема ми е във вратата като я хвана спира да трака дайте акъл как да се оправи сякакви предложения са от полза :)

McNicko
18-09-2009, 00:07
И моя проблем е там :(
Ама не можах днес да го отстраня, не мога просто да фиксирам от къде точно идва цялата тая работа.

Утре пак ще издирвам причината(след като си изправя двете леви джанти, да *&^*% грозните българси пътища... :censored: )

И като сме на темата с тропането, да попитам. На някой друг да му дрънчат ламарините зад дисковете отпред и ако да евентуално да е решил проблема някак, че дразни много(сякаш имам 20-30 тенекии от сирене вързани за гумите...)

zilala
18-09-2009, 09:10
Значи проблема във вратите е отпред пантите точно и като хванеш вратата спира ,нз може би трябва да лепнем малко допълнително оплатнение

McNicko
18-09-2009, 11:56
Мда... предполагам уплътнението ще реши проблема. Аз ще пробвам след секунда да си поиграя с ключалката на вратата, примерно да я прибира малко по-плътно при затварянето. Ако има някакъв ефект ще пиша.

Stranger65
18-09-2009, 15:45
само смяна на пантите!!!

JORDANGT
18-09-2009, 20:42
само смяна на пантите!!!
С нови ли???

mordohy
18-09-2009, 22:03
Колеги значи със сигорност проблема ми е във вратата като я хвана спира да трака дайте акъл как да се оправи сякакви предложения са от полза :)
В неделя сме във Владая.Там ще се разтропаме.Уточненията със Зилата!

Утчнявам,поради каръка,който не е кон та да се умори,срещата е с гаджетата,на бири и кебабчета,ако после направиме нещо е в плюс.Иначе изчукваме врати всякакви

Stranger65
19-09-2009, 12:51
С нови ли???
Nowi nqma вече. Но можеш да си ги оправиш и тези ама не е лесно - например преса, приспособление. А и са гадни за сваляне - сваля се калника

mordohy
20-09-2009, 23:36
Поблема се оправя по следния начин:Взимаш един чук и един тъп секач или някакъв дорник.Слагаш дорника на горната панта,казваш вълшебните думички и налагаш няколко пъти здраво!Няма нужда от други операции.

McNicko
22-09-2009, 02:43
Веднага като се върна в Добрич ще го пробвам варианта, мерси mordohy:dance:

А да попитам пак, някой да знае как да отстраня дрънченето на предпазните ламарини зад дисковете без да отстранявам самите тях? Или само аз имам този проблем.:sad:

Kris
22-09-2009, 11:55
Огъни ги назад

McNicko
22-09-2009, 17:15
Мерси, още един лош звук отстранен :wow:

McNicko
24-10-2009, 20:21
Първо се извинявам, че ще възродя темата, но днес ми се появи ново тропане и то доста притеснително(поне за мен), а не нещо което просто дразни. Утре ще ида до кварталния канал, да огледам по-добре, но се обръщам към вас за някой насоки къде да гледам.
Звука идва от предна дясна страна и е по-скоро почукване метал в метал. Чува се когата сменям от 1-ва към 2-ра и от 2-ра към 3-та, секунда след като натисна съединителя, от 3 към 4 и 4 към 5 го няма, както и като връщам предавките надолу. Вдигнах колата от нея страна, мърдах, бутах, дърпах, лягах, гледах... нищо! Единственото което открих, е че спирачния диск има известен луфт напред назад между главината и джантата, което ми се вижда малко странно. Звукът е подобен на този който чувах в движения, но не мога да определя точно.
Освен това, лявото външно каре ми е за смяна, възможно ли е да е от него, но да ми се струва, че го чувам от дясната страна?

Та така, приемам всякакви съвети, какво да гледам утре. Днес бях прекалено изморен за да предприемам каквито и да е действия освен гледане. Благодаря ви предварително :)

П.С. Тампоните на носачите са здрави, та може да ги изключите от предположенията.

RaIDeR
24-10-2009, 21:17
Аз имам същия проблем само че от ляво ,има луфт на главината обеден съм че тропането идва от там джянтите стоят | \ като правата е с луфта маншоните са здрави а челустта се клати малко дисковете са с голям ръб и неспира добре ! Та въпроса ми е има ли вероятност това да не е от разбита главина ?

mordohy
25-10-2009, 00:28
Първо и двамата хванете и проверете,да не ви са се разхлабили гайките на главините.Често срещано е.После си вижте болтовете на вътрешните карета.

Kris
25-10-2009, 02:26
гайките на главините нямат развиване, разхлабени викаш :)

zilala
25-10-2009, 07:46
Аз не мога да разбера карето с какво се държи към колелото това ми е малко тъмна Индия ,там има ли нещо което воже да се стяга защото към мотора гайките са натегнати и е перфектно

McNicko
25-10-2009, 12:53
Проблема е открит.
Отпред съм с VW джанти като едната от Голф другата от Пасат(имах едни 14-ки зимни и тея джанти, та викам защо да не ги сложа и да си спестя търсенето на зимни 13). Та джантата от голфа не опира в диска където трябва и остава около мм луфт между него и местата където джантата трябва да легне върху него. Следователно диска мърда напред и назад опирайки в болтовете в двете посоки и подрънква. Решенията които ми идват на ум са 2 - търся джанта като от другата страна или ще се стругова на тая централния отвор.

Следователно, ако някой случайно има джанта от Пасат B3 ето такава: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/72/VW_Passat_B3_Variant_rear_20080215.jpg може спокойно да ми пише(за препоръчване ако е от Пловдив)

Другия вариант е, ако някой има някакви железни джанти 14 които стават на 33-ката и са на промоционална цена(пусти студентски живот...) също може да ми пише.

Speeder
25-10-2009, 13:38
Колега, имам стоманени джанти 4х98 със зимни гуми. 25 лева бройката (джанта+гума).
Оригинални Алфа Ромео са от 145.
0889893277 - Митко.
Даже днес мога да ги донеса в Пловдив.

Kris
25-10-2009, 17:52
Аз не мога да разбера карето с какво се държи към колелото това ми е малко тъмна Индия ,там има ли нещо което воже да се стяга защото към мотора гайките са натегнати и е перфектно

хванато си е за полуоската, която е хваната пък с голямата гайка на главината ... после се избива леко

Иначе аз имам две железни 13ки за без пари, ако има нещо - лс ... да не го обръщаме на пазар тука.

McNicko
25-10-2009, 20:56
Така, малко развитие. След като първоначално се предадох в борбата с проблема, направих втори опит след обилен обяд. Размених двете предни джанти(гумите са без посока, та не е проблем) и тази проблемната я стегнах с по-голям ключ малко по-стабилно и О ЧУДО! джантата легна идеално и плътно до диска, както и другата от отсрещната страна. Та този проблем е решен, благодаря ви искренно за помощта отново :) Подрънкването спря, но остана едно почукване, което вече явно си е от карето(почнах вече да го чувам как трака не само на леви, а и на десни завои). Чувам го и като върна рязко газта на първа и втора, без да изключвам от скорост.

На колегата Speeder благодаря за предложението, ще се замисля, понеже задните ми са летни.

Kris и на теб благодаря за предложението за джантите, но 13-ки имам 5 броя, просто ми е прекалено ниска с тях колата :)

Stranger65
25-10-2009, 21:00
Така, малко развитие. След като първоначално се предадох в борбата с проблема, направих втори опит след обилен обяд. Размених двете предни джанти(гумите са без посока, та не е проблем) и тази проблемната я стегнах с по-голям ключ малко по-стабилно и О ЧУДО! джантата легна идеално и плътно до диска, както и другата от отсрещната страна. Та този проблем е решен, благодаря ви искренно за помощта отново :) Подрънкването спря, но остана едно почукване, което вече явно си е от карето(почнах вече да го чувам как трака не само на леви, а и на десни завои). Чувам го и като върна рязко газта на първа и втора, без да изключвам от скорост.

На колегата Speeder благодаря за предложението, ще се замисля, понеже задните ми са летни.

Kris и на теб благодаря за предложението за джантите, но 13-ки имам 5 броя, просто ми е прекалено ниска с тях колата :)
И все пак височината на колата не зависи от цолажа само. Ако не сложиш 185/60/14 или май беше 195/50/15 няма да имаш верен километраж. А височината от оста до периферията на гумата си е все една и съща

McNicko
25-10-2009, 21:16
Е тя не зависи само от цолажа, а и от размера на гумите, както и най-вече окачването, но най-лесно малко височина се печели с по-високи гуми. В момента съм с 185/70/14, вярно че не показва съвсем вярно на 100% но разликата е минимална. Другия факт е, че колата ми стандартно е с 13-ки, а не 14 или 15 мисля 165/70/13 беше заводския размер. Та общо взето не ми пречи особено факта че километража не е 100% верен.

Kris
25-10-2009, 21:51
с 215/40/16 също ще имаш 100% верен скоростомер .. помисли си :)

Stranger65
25-10-2009, 22:10
с 215/40/16 също ще имаш 100% верен скоростомер .. помисли си :)
Е, не писах за тоя размер щото вече ще си на джанта само :drive:. А и гумите са скъпи, а дупките - мнооооого

McNicko
25-10-2009, 23:50
с 215/40/16 също ще имаш 100% верен скоростомер .. помисли си :)

То само това му липсва на хайванчето :roll: Ще бързам да си намеря такива даже преди да сменя карето, че да съм сигурен в разпадането му :roll: Пък и с тая силно изразена липса на хидравлика, паркирането ще е просто удоволствие :D

mordohy
26-10-2009, 10:58
Аз не мога да разбера карето с какво се държи към колелото това ми е малко тъмна Индия ,там има ли нещо което воже да се стяга защото към мотора гайките са натегнати и е перфектно


Като погледнеш колелото отвънка има на оста една голяма гайка,която се стяга с глух ключ 36.Тя стяга карето към главината.Като се охлаби тая гайка,се охлабва и лагера и от там се явява луфт в колелото.

RaIDeR
26-10-2009, 16:23
Аз го проверих това на всичките колела са смачкани тея гайки и нямат мърдане !

McNicko
26-10-2009, 16:42
Мдам и тук идва въпроса, първо има ли някавка специална тактика при развиването или и тук важи принципа - напъваш с дълга тръба и се надяваш гайката да се развие преди да се огъне търбата или въртока на ключа?

И могат ли после пак да се ползват тея гайки?

Питам, понеже след няколко дни(да спре да вали) ми предстои смяна на карето(днес ми го донесоха).

Stranger65
26-10-2009, 16:49
Мдам и тук идва въпроса, първо има ли някавка специална тактика при развиването или и тук важи принципа - напъваш с дълга тръба и се надяваш гайката да се развие преди да се огъне търбата или въртока на ключа?

И могат ли после пак да се ползват тея гайки?

Питам, понеже след няколко дни(да спре да вали) ми предстои смяна на карето(днес ми го донесоха).
Ами желателно е с един секач внимателно да изправиш гайката и после напън. А ако после сложиш нова гайка трябва да внимаваш с натягането, докато старата вече е маркирана

McNicko
26-10-2009, 16:58
Благодаря, ще се боря значи по този начин с проблема, а гайката после ще си е старата най-вероятно(ако взимам нова, ще преброя първо броя на резбите преди да сваля старата)

Сега остава да ида да дам някой друг лев за "камък" 36

Stranger65
26-10-2009, 17:00
Благодаря, ще се боря значи по този начин с проблема, а гайката после ще си е старата най-вероятно(ако взимам нова, ще преброя първо броя на резбите преди да сваля старата)

Сега остава да ида да дам някой друг лев за "камък" 36
С броене не става

McNicko
26-10-2009, 17:04
То или броене или мерене от външната страна до гайката, другия вариант освен на усет, както си притягам на задните главини гайките(не че не се получава, ама се надявах да има някакъв по-точен метод...)

Kris
26-10-2009, 17:46
Такива нови гайки продават в някои комплекти лагер-главина. Развиването става ужасно трудно, може и да не успееш сам. Един трябва да седи върху спирачките и примерно двама на щангата - единия скача, другия дърпа.

Stranger65
26-10-2009, 17:47
То или броене или мерене от външната страна до гайката, другия вариант освен на усет, както си притягам на задните главини гайките(не че не се получава, ама се надявах да има някакъв по-точен метод...)
Само на усет - нито да клопа, нито да е натегнато

zilala
26-10-2009, 17:50
Дайте малко инфо за тези гайки :) значи по много големи павета се мува някво тропане което се усеща на волана отдолу сичко е точно нови гуми прави джанти ,шарнирите са наред ,дайте някакви идеи :(

Kris
26-10-2009, 17:55
Едва ли ще е от тази гайка, виж си тампоните ... и на ск. кутия също

McNicko
26-10-2009, 18:49
Дайте малко инфо за тези гайки :) значи по много големи павета се мува някво тропане което се усеща на волана отдолу сичко е точно нови гуми прави джанти ,шарнирите са наред ,дайте някакви идеи :(

На мен от рейката ми се чува такова тропане по паветата като минавам и се усеща леко във волана.

П.С. Та гледам развиването ще ми е голяма трудност, някой ентусиаст от колегите в Пловдив да иска да удари едно рамо като е по-свободен и като се пооправи времето? Почерпката е от мен :)

Kris
26-10-2009, 18:55
Стефо, ако го усещаш във волана при леко завиване е доста вероятно да са наредените лагери на амортисьора!

mordohy
26-10-2009, 20:04
Гайката на предните главини се навива до откат.На задните съм описал в доста теми,как точно се регулира.Крайния резултат трябва да е луфт по периферията на гумата от половин до един милиметър.Това на студени лагери.Всичко останало е боза!

Stranger65
26-10-2009, 20:16
Стефо, ако го усещаш във волана при леко завиване е доста вероятно да са наредените лагери на амортисьора!
Те ще пукат и при въртене на волана на място

Kris
26-10-2009, 20:21
Неуспорим факт! Чува се глухо тропане от към предната част и се усеща силно с волана.

Stranger65
26-10-2009, 20:31
Неуспорим факт! Чува се глухо тропане от към предната част и се усеща силно с волана.
Бих казал гадно пукане!!! Само като го чуя и ми иде да :brickwall:

zilala
26-10-2009, 21:10
Добре де ако е от рейката как се прави :)

Kris
26-10-2009, 21:13
Купуваш си втора 33ка, кво задаваш ся отговори. Виж си лагерите, повтарям;-) Ако рейката не тече, не виждам проблем.

Stranger65
26-10-2009, 21:25
Купуваш си втора 33ка, кво задаваш ся отговори. Виж си лагерите, повтарям;-) Ако рейката не тече, не виждам проблем.
Имам една 1.3V за продаване на части :)

McNicko
26-10-2009, 22:45
Е моята не тече, но все пак трака от някъде и се опитвам да установя от къде точно...

Kris
26-10-2009, 22:48
Що не се разходиш до Варна да видим кво хлопа, ако си в Добрич де...

McNicko
26-10-2009, 23:01
То ако бях в Добрич, с удоволствие, ама съм в Пловдив и скоро надали ще си ходя с колата, че ми идва скъпичко.

Kris
26-10-2009, 23:10
В Пловдив се сещам за поне 3ма които могат да ти помогнат, те да си кажат.

McNicko
26-10-2009, 23:42
Аз май всъшност за рейката се сещам къде почуква(на снимката в червено оградено, т.е. то не е рейката ами прътите от вътрешната страна).

zilala
26-10-2009, 23:59
Каква му е майката натягане ли

mordohy
27-10-2009, 00:05
То там не се натяга много силно,че резбата е много ситна,но не е зле да се притегне и да се видят контриращите шайби как са!

Stranger65
27-10-2009, 07:21
Е моята не тече, но все пак трака от някъде и се опитвам да установя от къде точно...
Tamponite na amortisorite, които са с лагер дори и нови чукат по дефоулт почти всички. Отваряш капака, слагаш ухо горе на амортисьора и клатиш нагоре-надолу

zilala
27-10-2009, 11:14
Днес останових че там кедето е вързан накрайника към реиката има някакви тампони който най-вероятно са за смяна