PDA

View Full Version : Проблем с 146 1.6 боксер - охладителна система



n1ks0n
15-09-2009, 10:40
:?Имам тази алфа от 3 години вече става по принцип имаше проблеми с охладителната система ... редовно се налага да доливам защото явно от някаде изтича, но нищо сериозно. Вчера я закарах на смяна на мъсло, филтри и антрифрийз ... Сичко се смени, тоя човек вика от спукан маркуч тече и го смени ..., но след като смени сичко колата почна да прекъсва леко и почна от нея стабилно да тече антифрийз от тази сутрин... ,заведох на "КОМПЮТЪРНА ДИАГНОСТИКА" (в кавички щото не видях компютър и нещо особенно) и човека ми извади свещите и ги почисти бяха наистина наводнени и омаслени... каза, че ваобще не са вадени и били много хубави... като ги почисти колата почна да върви супер без прекъсвания и трептенета на мотора..., но тоя антифрийз почна да тече настоятелно и човека го погледна и каза, че от края на радиатора бил избил (спукан) и да си сменям радиатора... но също каза, че маркучите на охладителната система много се надували още преди да е загряла колата и ако сменя радиатора можело пак да се получи... и надуването било ефект от двигателя ... Някви съвети ако можете да ми дадете да сменям ли радиатор или не ... като загрее колата не тече ... Абе ваобще луда работа :?

kolev
15-09-2009, 10:55
колега,виж първо ти от къде ти тече щото това че като загрее и спира е много съмнително да е от радиатор или маркуч.от къде ти смениха антифриза, от пробките или от маркучите. смени си и свещите и кабелите.

Mury
15-09-2009, 10:58
Я си провери водната помпа:afro::afro::afro:

n1ks0n
15-09-2009, 11:06
колега,виж първо ти от къде ти тече щото това че като загрее и спира е много съмнително да е от радиатор или маркуч.от къде ти смениха антифриза, от пробките или от маркучите. смени си и свещите и кабелите.
Антифриза мисля, че го смениха (ако става въпрос от къде го изпуснаха) беше от маркуч ... апак какъв е смисала да сменям свещите и кабелите като ми казаха, че са добре, а и не мисля, че имат нещо общо с охлдатителната система ... ?

dMg
15-09-2009, 13:07
Колега,провери си водната помпа..При мен имаше същите проблеми-губеше ми антифриз отнякъде и постоянно наливах...докато накрая не смених водната помпа и всичко се оправи..Успех.

n1ks0n
15-09-2009, 17:12
Колега,провери си водната помпа..При мен имаше същите проблеми-губеше ми антифриз отнякъде и постоянно наливах...докато накрая не смених водната помпа и всичко се оправи..Успех.
Някъква цена и насока... В сервиз ли я смени ?

BaiJedi
15-09-2009, 20:29
Помпата е 40-50лв. За труд обаче няма да е малко, защото разглобяването е като за ангренаж.

n1ks0n
15-09-2009, 21:15
Помпата е 40-50лв. За труд обаче няма да е малко, защото разглобяването е като за ангренаж.
Аз тъкмо си мислех да сменям ремъка преди няколко дена... тези двете могат ли да се комбинират като 2 в 1 с цел намаляне на цената... или се бъркам какво е ангренаж...? нали този ремък се смена на 70 000 километра ?

zilala
15-09-2009, 21:21
Виж как ти е ремъка :) да не се е скапал

BaiJedi
15-09-2009, 23:14
Ангренажен комплект-демек назъбените ремъци,дето въртят разпределителните валове и ролките които ги обтягат. По принцип се сменят на около 50 хил. Щом са ти за смяна, сменяй и водната помпа. Вземи си обаче такава с метална турбина от 33-ка да е по-сигурна работата.

beboart
09-10-2009, 22:15
Щом ти се надуват маркучите още при суден двигател ти е заминала една от гарнитурите на главите или и двете

godless
10-10-2009, 11:27
Само да попитам и аз нещо. Подготвям моята Алфа за зимата и искам да и направя промивка на охладителната система но нещо не мога да открия пробката за източване на радятора модела е Алфа 145 1.4 Боксер.
Благодаря предварително.

n1ks0n
10-10-2009, 22:57
Щом ти се надуват маркучите още при суден двигател ти е заминала една от гарнитурите на главите или и двете
Ами аз вече мисля, че реших проблема, след смяна на радиатор и смяна на скобата на един маркуч, вече колата от 2-3 седмици я гледам нищо не капе,тече стои си нивото на антифриза... възможно ли е да е било от въздух в системата ? :-)

myato
11-10-2009, 15:16
Възможно е.А за да си сигурен,че нямаш избила гарнитура,отваряш разширителния съд,палиш колата и ако няма да излизат газови мехурчета си ок.

Speeder
11-10-2009, 16:41
Възможно е.А за да си сигурен,че нямаш избила гарнитура,отваряш разширителния съд,палиш колата и ако няма да излизат газови мехурчета си ок.

Не е възможно да има въздух в системата защото боксера се обезвъздушава сам!
Няма пробка на радиатора.

alex1
11-10-2009, 22:17
Само да попитам и аз нещо. Подготвям моята Алфа за зимата и искам да и направя промивка на охладителната система но нещо не мога да открия пробката за източване на радятора модела е Алфа 145 1.4 Боксер.
Благодаря предварително.

отдолу на блока - две пробки за голям и малък кръг
за промивка има писано не ми се търси

Cardinala
11-10-2009, 23:06
Аз миналата седмица си сменях водната помпа сам. Взех си на Граф с метална турбинка за 46,4 и 2 часа и колата стана като нова. Като свалих старата с пластмасова турбина(на 1 година и 3 месеца) имаше 1см луфт на лагера.Големи боклуци продават навсякъде. Ще я видим тази дали ще устиска до на пролет когато сменям ремъци пак.

n1ks0n
12-10-2009, 13:37
А нормално ли е за 3 седмици антифриза да ми е намалял с 1см ? :-(, не се вижда никъде да е текло ... Оффф всичко мирише на изгоряла гарнитура... Сменил съм радиатора дал съм 200 лв и си е чисто нов... маркучи,скоби яко стегнато всичко,но колата ме притеснява,че надува маркучите, имам доста симптоми за игоряла гарнитура:
1. Надува маркучи
2. Губи течност
3. Задното гърне е направо чурдясало (предполагам от конденз)
4. Възможно ли е това да наводнява свещите ?
Другото, което е има ли нещо по-особено в ремонтирането на гарнитурата на БОКСЕР ДВИГАТЕЛ и някой правил ли го е досега и на каква цена ?

mordohy
12-10-2009, 21:43
Това упражнение сме го правили мнозина тука.Имай в предвид,че за смяна на гарнитурите на главите се сваля и мотора.Само руснаците ги сменяват без да го свалят,но резултатите са плачевни .Сваляйки главите се приготви и за ремонт на клапаните и почистване на повдигачите.Изобщо,ако мотора е на повечко километри,сега е времето да смениш и сегменти и семеринги.Частите не са скъпи .Ако вземеш сет,там са и гарнитурите и семерингите и всички гарнитури по мотора.Заслужава си.
Успех!

n1ks0n
12-10-2009, 22:14
...
Колата показва 160к километра вече..., двигателя звучи доста добре(запазен),само това ми е главният проблем, но това не са ли много скъпи всичките работи, които изброи, а и този двигател няма да го разглобявам аз :D, гледах в ютубе,че не земат баш целия двигател да свалят, а на части го свалят(това ли имаш предвид?) За тези другите работи няма ли да искат още пари майсторите? Мисля да ходя в офиц. сервиз на Алфа в Стара Загора...

myato
12-10-2009, 22:19
Колега,в другата ти тама ти бях обещал,че ще направя справка за регулирането на включването на скоростите - става от избирача върху скоростната кутия в крайно ляво и дясно положение.
Това,което искам да ти кажа е,че от всичко което си писъл,стигам до извода,че колата се нуждае от сериозно обслужване и ремонт в сервиз,дето хората разбират от нашите автомобили.
За мокренето на свещите от избила гарнитура-обикновенно се мокри само в единия цилиндър.Ако ти мокри с антифриз свещите през гарнитурите и то и в двете страни,шанса да нямаш антифриз и в маслото е близък до нула.
Абе,накратко казано,бегай колкото можеш по-скоро в сервиз и дано няма големи бели.

mordohy
12-10-2009, 22:23
Остави какво правят мързеливците.Не случайно ти дадох примера с руснаците.За да работиш чисто и лесно се сваля целия мотор,а то не е сложно.Ако сменяваш и биелни лагери,което е задължително при смяна на сегменти,частите са доста под 200 лева.За цените ти препоръчвам да се обърнеш към Лисан.Ще го намериш в Общ технически раздел най-отгоре!

ivan dimitrov
15-10-2009, 12:04
---

mordohy
15-10-2009, 12:20
Сега ако споделиш и как извади старата цена няма да имаш.Вчера го правих това упражнение с подръчни инструменти и ми се стъжни.Докато я отлепя старата .... .Пак за 2 часа стана но умножено по 3.
Взех на Бугати с чугунена турбинка за 45лв.На вид е като истинска, ще видим колко ще издаяни.

С отлепянето са видели зор доста хора.:big_heat:
Поочукай я малко с чук и се отлепва!Ако не ще- с по-голям чук и по фланеца на шайбата!

ivan dimitrov
15-10-2009, 14:03
---

mordohy
15-10-2009, 14:53
:big_heat:Така и баба знае!Колегата може да е намерил чалъм да я смъква тарикатски.Впечатлението ми за марката е че за всичко си има лесен начин.Номерът е да го откриеш.Че за това де!
Иначе както писах я отлепих ама ми се схвана езикът.

Това е чалъма ,колега!На зла круша-зъл прът!:doctor: Аз не съм привърженик на насилието,но друг смислен начин няма.Забиване на секач и отверки ,между корпуса и помпата,както и приспособления за изтегляне са пълна боза и само могат да повредят леглото.после се сещаш,какво следва.С почукването се отлепя ръждата и после излиза лесно!Това важи и за помпите на други модели!