Log in

View Full Version : ВАРИАТОРА ИЛИ .....



kemo_nike
16-09-2009, 00:21
Здр.колеги проблема е като колата е студена забива муцуната яко така 4-5 мин и след това е добре.Та исках да питам диагностиката 6те покажели вариатора?А ако е дебитомера дали ако го отка4а преди да я запаля 6те си работи нармално без да забива като дам газ?

jivko15
16-09-2009, 01:34
Едва ли е от вариатора, най вероятно е дебитомера.

Sm0k
16-09-2009, 03:16
Здр.колеги проблема е като колата е студена забива муцуната яко така 4-5 мин и след това е добре.Та исках да питам диагностиката 6те покажели вариатора?А ако е дебитомера дали ако го отка4а преди да я запаля 6те си работи нармално без да забива като дам газ?

Ако го откачиш, ще работи близо до нормалното в случай, че заминал наистина. Ако не е заминал и проблема е другаде, няма да има особена промяна. С други думи, когато дебитомера ти е дал фира и го откачиш ще върви по-добре без него. Ако си е ОК ще върви по-добре с него. Ама в тоя режим с отакчения дебитомер, аз лично не бих я карал постоянно. Може да го отакчиш за да пробваш, ама да не ти става навик, все пак това е авариен режим.
Вариатора мисля, че няма как да се види с компютърна диагностика, поне не се записва като грешка. Който е по-запознат с диагностиката да каже. Пък и на него какво да му диагностицират, като той се чува веднага :)
Все пак проблема ти не звучи като вариатор. Това забиване на студен мотор обикновено е от дебитомер, ламбда, свещи или бог знае какво :) Пусни едно търсене има много теми по въпроса ;) И я закарай на диагностика :)

KalinAlfista
16-09-2009, 08:55
направи една профилактика...дросел..горивен филтър

dimo
16-09-2009, 11:59
Здр.колеги проблема е като колата е студена забива муцуната яко така 4-5 мин и след това е добре.Та исках да питам диагностиката 6те покажели вариатора?А ако е дебитомера дали ако го отка4а преди да я запаля 6те си работи нармално без да забива като дам газ?

със сигурнос не е вариатора .

kemo_nike
16-09-2009, 13:00
направи една профилактика...дросел..горивен филтър

И аз първо отидох да сменя горивен филтър,но се оказа че неможе да се сменя бил в бензиновата помпа.А колата е 145 1.4t.s 16v

chico
16-09-2009, 14:21
И аз първо отидох да сменя горивен филтър,но се оказа че неможе да се сменя бил в бензиновата помпа.А колата е 145 1.4t.s 16v

Ако е от по-новите след 98-ма - да, така е...
Аз ще добавя като препоръка чистене инжектори, ако не се оправи от дебитомер...

kemo_nike
16-09-2009, 15:45
Ако е от по-новите след 98-ма - да, така е...
Аз ще добавя като препоръка чистене инжектори, ако не се оправи от дебитомер...

и тях ги 4истих няма оправяне,зна4и си е дебитомер маи

dimo
16-09-2009, 15:56
Внимателно огледай маркучите въздоховоди и маншоните на всмукателния колектор ако няма спукани или разхлабени
то вероятно е дебитомера .

kai77
16-09-2009, 19:21
колега преди 1час смених дебитомера със нов,но забиването си остана някакви идеи други или да ходя на диагностика вече,а между другото доста я карах със откачен дебитомер проблем ли е сега при новия

serafim
16-09-2009, 20:01
Колега, моля те опиши по-подробно какво точно се случва с колата. Мисля си че имам подобен проблем, но понеже карам на газ, мине ли на газ (а тя минава почти веднага), всичко става нормално. Говорих с газаджията, той твърди че моето ГИ ползва инфото от дебитомера и ламбдата (не емулира). Сега се чудя и си я карам така (моят дебитомер е от скъпите 0 280 217 102 на Бош) и не ми се дават пари за четвърт кола просто ей-така.

kai77
16-09-2009, 20:05
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=39116
Колега, моля те опиши по-подробно какво точно се случва с колата. Мисля си че имам подобен проблем, но понеже карам на газ, мине ли на газ (а тя минава почти веднага), всичко става нормално. Говорих с газаджията, той твърди че моето ГИ ползва инфото от дебитомера и ламбдата (не емулира). Сега се чудя и си я карам така (моят дебитомер е от скъпите 0 280 217 102 на Бош) и не ми се дават пари за четвърт кола просто ей-така.

kemo_nike
16-09-2009, 21:00
Колега, моля те опиши по-подробно какво точно се случва с колата. Мисля си че имам подобен проблем, но понеже карам на газ, мине ли на газ (а тя минава почти веднага), всичко става нормално. Говорих с газаджията, той твърди че моето ГИ ползва инфото от дебитомера и ламбдата (не емулира). Сега се чудя и си я карам така (моят дебитомер е от скъпите 0 280 217 102 на Бош) и не ми се дават пари за четвърт кола просто ей-така.

Виж има една тема за дебитомерите,които са савместими и можеш да минеш с по-евтин ако го има номерати http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=25278

xapu
16-09-2009, 21:14
Еми то и аз имам същия проблем и вече се чудя какво да правя,то не бяха нови-свещи,вариатор,ламбда сонда,чистене на грешки на дебитомера след уверението,че той си е читав.Сутрин като я паля или по-късно през просто когато е студена я чакам да загрее 5-10мин иначе забива муцуна и гърми като се 1 ще се изтрелва.Колега ако решиш твоя проблем свиркай та да мога и аз да оправя моя,че вече незнам какво да правя освен последната възможност да я залися към Панчаревското езеро и да и се решава проблема :D

serafim
16-09-2009, 21:45
Еми то и аз имам същия проблем и вече се чудя какво да правя,то не бяха нови-свещи,вариатор,ламбда сонда,чистене на грешки на дебитомера след уверението,че той си е читав.Сутрин като я паля или по-късно през просто когато е студена я чакам да загрее 5-10мин иначе забива муцуна и гърми като се 1 ще се изтрелва.Колега ако решиш твоя проблем свиркай та да мога и аз да оправя моя,че вече незнам какво да правя освен последната възможност да я залися към Панчаревското езеро и да и се решава проблема :D
При мен не гърми, ами се получава следното - палиш и тръгваш - ако подадеш по-рязко газ, не поема, мисли или почва да придръпва, и след секунда две като се юрне - и така докато не позагрее (не знам на колко, щото уреда започва да отчита от 40...). ако галиш нежно газта, няма проблем. самопри рязко ускорение. като се замисля, аз май така я взех, ама тогава много нежно я галех... но в езеро няма да я пускам:spell:. Това на бензин. На газ пердаши независимо от температурата на двг.

xapu
17-09-2009, 17:01
"Юрка" се след 3000об/мин. и ако примерно изцедиш скоростите за може и следващата да почне над 3000 об/мин. няма проблем,нз ще гледам още какво може да се оправи,а колега да пише ако се справи с проблема.

krasvag
18-09-2009, 12:38
Здравейте, при мен проблема е същия. Когато двигателя още е студен забива муцуна и и след 2-3 мин се оправя, но интерсното е, че не всеки път се усеща- зависи от температурата... вечер когато си тръгвам от работа примерно тези дни при около 20 С го прави ужасно, докато сутрин при по хладно не толкова осезаемо. Тази алфа я карам вече две години / около 35 000 км/ и винаги си е била така. Същевременно дори и след като позагрее си е малко мудна- разбира се значително по -добре.... не ми свиркат по светофарите да се изнасям по-бързо :) , но например не може да завърти гуми /да избуксува/ при тръгване с повечко газ- само на пясък може :) . Миналата година и сложих газов инжекцион и се надявах, че ще има разлика когато върви на газ, но положението си е същото. По всички теми чета: "вървете на диагностика", но нещо не успях да намеря препоръки за добър диагностик с нужната апаратура.... така, че моля Ви напишете някои, от които сте доволни /става дума за София/. Вероятната причина според мен специално за моя проблем е комплексна: може би температурен датчик, дебитомер, за вариатора не знам когато я запаля сутрин притраква като дизел за малко, но дали са повдигачи това или вариатора незнам. Трябва да се ходи на майстор вече защото не е добре и изведнъж ще спре напълно. За тези изминати километри заедно с алфицата не съм правил нищо: единствено- смяна термостат и разбира се консумативите.
Благодаря, Ви предварително!

RahzeL
18-09-2009, 18:53
Здравейте, при мен проблема е същия. Когато двигателя още е студен забива муцуна и и след 2-3 мин се оправя, но интерсното е, че не всеки път се усеща- зависи от температурата... вечер когато си тръгвам от работа примерно тези дни при около 20 С го прави ужасно, докато сутрин при по хладно не толкова осезаемо. Тази алфа я карам вече две години / около 35 000 км/ и винаги си е била така. Същевременно дори и след като позагрее си е малко мудна- разбира се значително по -добре.... не ми свиркат по светофарите да се изнасям по-бързо :) , но например не може да завърти гуми /да избуксува/ при тръгване с повечко газ- само на пясък може :) . Миналата година и сложих газов инжекцион и се надявах, че ще има разлика когато върви на газ, но положението си е същото. По всички теми чета: "вървете на диагностика", но нещо не успях да намеря препоръки за добър диагностик с нужната апаратура.... така, че моля Ви напишете някои, от които сте доволни /става дума за София/. Вероятната причина според мен специално за моя проблем е комплексна: може би температурен датчик, дебитомер, за вариатора не знам когато я запаля сутрин притраква като дизел за малко, но дали са повдигачи това или вариатора незнам. Трябва да се ходи на майстор вече защото не е добре и изведнъж ще спре напълно. За тези изминати километри заедно с алфицата не съм правил нищо: единствено- смяна термостат и разбира се консумативите.
Благодаря, Ви предварително!
Тракането със сигурност е вариатор, това ще ти го каже всеки... А отностно проблема с забиването на муцуната който имат 60% от алфите, моето лично мнение е че колата просто си е така... Аз имам същия проблем като е студена, но от време на време. В смисъл един път забива друг - не... Но съм се примирил. Като изляза от нас до 1вия светофар и е пушка.

Sm0k
18-09-2009, 19:12
А отностно проблема с забиването на муцуната който имат 60% от алфите, моето лично мнение е че колата просто си е така... Аз имам същия проблем като е студена, но от време на време. В смисъл един път забива друг - не... Но съм се примирил. Като изляза от нас до 1вия светофар и е пушка.

Абе няма такава кола, дето просто да си е така. При тебе ако е от време на време, може и да зачести. То и при мен беше от време на време отначало. Оправи се, като смених само ламбда сензора, при други са ми казвали че е било от свещи, трети дебитомер (най-често срещаното решение), може да е дюзи, чувал съм за температурен датчик, абе вариантите са много и тая тема не е първата в която се обсъждат. А може и да е комбинация от няколко от възможностите. Пуснете едно търсене и най-вече направете по една диагностика. Има какво да се опита, преди да го пишете безнадеждно ;)


така, че моля Ви напишете някои, от които сте доволни /става дума за София/.

Е, в техническия раздел ги има. Избери си някой от най-посещаваните от колегите във форума, Extreme, Румен, Лисан и я закарай при някой от тях. Смятам, че могат да ти помогнат по тоя върпос.

xapu
19-09-2009, 11:12
Хайде стига с това "Отиди на диагностика",аз ходя правят ми я и ми казват,че всичко ми е наред взимат ми паричките и казват екстра е.Паля колата на другия ден пак студена пак го прави този номер.И какво излиза отишъл съм на диагностика нищо не са ми открили,но проблема си го има,а и както казах вече всичко което описвате като възможен проблем съм го сменил.Така,че пробвайте с някой друг вариант.
Благодаря предварително и се извинявам ако тонът ми ви се е сторил груб. :)

didko_boy
19-09-2009, 13:01
при мен е същата работа (като жигула без смукач) ръмжи а не поема ,подмине ли 3500 се изстрелва при смяна на скоростите ако оборотите паднат под 3000 пак забиваме (дори и топла) замисля се 2-3 сек. и после тръгва . Откачал съм всяка буксичка дето може да се откачи и нищо не се променя .Пробвал съм с 5 различни дебитомера (работещи) и 2 ламбди ,голяма мистерия
сега нямам време за опити но няма да се откажа .ако някои разбере от какво е да свирка ще черпим

П.П ходил съм поне 5-6 пъти на диагностика (на няколко различни места) винаги всичко е ПЕРФЕКТНО . СО2 в изгорелите газове е като на нов автомобил а нямам дори катализатор (мотора е отварян и напълно ревизиран ,нови клапани гумички водачи и сегменти) голяма мистерия

mordohy
20-09-2009, 11:22
Колеги,попрочетох темата!Независимо от типа на мотора, да забива на студено има едни и същи причини.Бедна или много богата смес и запалителна система.Качеството на сместа при нас зависи от датчика за температура на охладителната течност.Масово в ниските температури дават най-разнообразни стойности,а от там и грешна смес.Тука няма място да се обсъжда сондата,защото тя изобщо не работи в тоя режим.Остава да обърнеме внимание на запалителната система.Свещите са основния проблем.Някога те бяха доволно калпави и за това им се обръщаше достатъчно внимание.Сега слагаме и забравяме за тях,а това е неправилно.Богатата смес не търпи голямо разстоние между електродите,а я си признайте,колко от вас обръщат внимание на това.Едно регулиране на разстоянието прави чудеса.Пробването на свещите,като ги извадиме и гледаме каква искра дават е пълна загуба на време.В цилиндъра нещата са други.Отвънка на чистия въздух може да работи перфектно,но вътре да пробива в изолацията и изобщо да няма искра.Защо ли!?Ами защото ток и вода откачени няма.Водата тече от горе на долу,а тока където му е най - лесно.Като е голямо разстоянието между електродите си цъка вътре.Това са основните причини да забива на студено мотора.Калпав датчик за температурата и калпава искра.Тоест свещи,кабели,а много често и клеясали букси на бобините!

oem
21-09-2009, 10:06
Бедна смес! И не е в темепературния датчик проблема. Както и в ламбдата не е проблема. Или дърпа въздух от някъде, или дросела се нуждае от настройка или инжекторите са с много намален дебит. Знаете ли че само 5 микрона да има отлагане на мръсотия по инжекторите си загубват до 25% от дебита. След като ви загрее колата и ламбда контрола заработи адкватно, ЕКУ-то коригира сместа, чрез времето на връскване. И тогава проблема изчезва. Започва да дозира горивото по-точно с повече време за впръскване.

Моите инжектори ги чистих 3 пъти и пак не могат да достигнат нормалния дебит 180 - 185 кубика. Идете на диагностика на инжекторите. Там където имат стенд за измерване на дебит и ултразвукова вана. Мерят, чистят, пак мерят, ако не е на ред пак чистят и така докато се достигне близка до фабричната стойност дебит на инжектор. Да сменяте дебитомери и темпертурни датчици само защото ви се струва, че в тях е порблема е безумие.

Знам какво се получава при вас. Подавате газ и нищо не се случва, а мотора се чува да буботи все едно е 8 цилиндров. Бедна смес. Действайте.

Ще оспоря вднага мнението на колегата по-горе за свещите. Не, че не е прав, но не е и това проблема. Откачете си температурния сензор и палете сутрин и карайте. Няма да има забиване. Но това не значи, че проблема е в него! Просто инжекторите работят с максимално време на пръскване. Демек си наливат доволно бензинец.

При бедна смес е точно обраното. Трябва по-дълго разстояние на свещите. По-дълга искра.

didko_boy
21-09-2009, 11:11
колега съгласен съм с теб , но специално в моя случаи (предполагам и при другите алфи след 98г. ) температурния датчик е мултифункционален за стрелката за перката и за компа информацията идва от 1 датчик . Термостата ми е нов колата загрява до 90 градуса и заковава там , перката си включва малко след 90 , (мерил съм го показанията са верни) е питам се тоз комп нали и тои от там чете информация , защо обогатява сместа :bash:
свещите са denso iridium на 15 000 км

П.П. и все пак не съм пробвал да закача колата на диагностика когато е студена или да отворя аутодатата и с мултицета да премеря целия процес на загряването на автомобила и да видим какви стоиности ще покаже

oem
21-09-2009, 11:20
колега съгласен съм с теб , но специално в моя случаи (предполагам и при другите алфи след 98г. ) температурния датчик е мултифункционален за стрелката за перката и за компа информацията идва от 1 датчик . Термостата ми е нов колата загрява до 90 градуса и заковава там , перката си включва малко след 90 , (мерил съм го показанията са верни) е питам се тоз комп нали и тои от там чете информация , защо обогатява сместа :bash:
свещите са denso iridium на 15 000 км

П.П. и все пак не съм пробвал да закача колата на диагностика когато е студена или да отворя аутодатата и с мултицета да премеря целия процес на загряването на автомобила и да видим какви стоиности ще покаже

Нещо не си разбрал или аз теб. Прочети пак моите писанки.

П.С. Недей закача Денсото. То си е фабрично настроено. При кола със същи япорблем и с денсо съм провал да слагам свещи с платиниев електрод и с отстояние .030 .035 и .040. С денсото работи най-добре. Иридеивата свещ има способност да пали и по-бедните смеси. Така, че ако сложиш примерно медни свещи проблема ти ще се изостри още повече.

Не е проблема в свещите.

didko_boy
21-09-2009, 11:37
Бедна смес! И не е в темепературния датчик проблема. Както и в ламбдата не е проблема. Или дърпа въздух от някъде, или дросела се нуждае от настройка или инжекторите са с много намален дебит. Знаете ли че само 5 микрона да има отлагане на мръсотия по инжекторите си загубват до 25% от дебита. След като ви загрее колата и ламбда контрола заработи адкватно, ЕКУ-то коригира сместа, чрез времето на връскване. И тогава проблема изчезва. Започва да дозира горивото по-точно с повече време за впръскване.

Моите инжектори ги чистих 3 пъти и пак не могат да достигнат нормалния дебит 180 - 185 кубика. Идете на диагностика на инжекторите. Там където имат стенд за измерване на дебит и ултразвукова вана. Мерят, чистят, пак мерят, ако не е на ред пак чистят и така докато се достигне близка до фабричната стойност дебит на инжектор. Да сменяте дебитомери и темпертурни датчици само защото ви се струва, че в тях е порблема е безумие.

Знам какво се получава при вас. Подавате газ и нищо не се случва, а мотора се чува да буботи все едно е 8 цилиндров. Бедна смес. Действайте.

Ще оспоря вднага мнението на колегата по-горе за свещите. Не, че не е прав, но не е и това проблема. Откачете си температурния сензор и палете сутрин и карайте. Няма да има забиване. Но това не значи, че проблема е в него! Просто инжекторите работят с максимално време на пръскване. Демек си наливат доволно бензинец.

При бедна смес е точно обраното. Трябва по-дълго разстояние на свещите. По-дълга искра.

бедна смес ама ако застана до ауспуха на студен двигател си мирише на бензин (суров) а и топла понамирисва (не споря с тебе коментирам си)

---------- Post added at 08:37 ---------- Previous post was at 08:28 ----------


Нещо не си разбрал или аз теб. Прочети пак моите писанки.

П.С. Недей закача Денсото. То си е фабрично настроено. При кола със същи япорблем и с денсо съм провал да слагам свещи с платиниев електрод и с отстояние .030 .035 и .040. С денсото работи най-добре. Иридеивата свещ има способност да пали и по-бедните смеси. Така, че ако сложиш примерно медни свещи проблема ти ще се изостри още повече.

Не е проблема в свещите.

разбрах те но вече го бях написал и тогава видях че си писал . Свещите няма да пипна знам че са си настроени растоянията .

oem
21-09-2009, 12:50
При бедна смес пак може да мирише на неизгорял бензин. Позамисли се защо. Имаш променлив ъгъл запалване. Тя неможе да доизгори горивото при нормална искра. А какво остава когато палим прекалено късно (след ГМТ)? За да избегне ЕКУ-то детонации какво прави? Пали късно. Това гориво все пак което е в цилиндъра му трябва време да изгори. Нищо, че е по-малко от колкото трябва. Сега разбираш ли?

Ако ти е богата сместа повярвай няма да забие муцуна :) Това не е Балканче, че да го удавиш :)

Abar7h
21-09-2009, 13:06
Свещите на Бош са част от проблема, другата част се състои в лошото състояние на запалителната система. Имах абсолютно същия проблем - сутрин забива муцуна при рязко настъпване или каране в много ниски обороти, гърми и .т.н. Преди 30мин си реших проблема като почистих хубаво лулите и дебитомера. Като запалих колата имах чуството че съм в друга кола :D:D Всичките проблеми изчезнаха. От информацията която имам от висшите алфисти ако си с иридиеви свещи, дори замърсяването няма да накара колата да се държи така....но които сме с Бош ще търпим...

п.п. Аз съм с големи свещи Бош и малки Беру а за колегите с 8 свещи Бош - за съжаление може и да не изчезне проблема колкото и да почиствате....

didko_boy
21-09-2009, 13:41
При бедна смес пак може да мирише на неизгорял бензин. Позамисли се защо. Имаш променлив ъгъл запалване. Тя неможе да доизгори горивото при нормална искра. А какво остава когато палим прекалено късно (след ГМТ)? За да избегне ЕКУ-то детонации какво прави? Пали късно. Това гориво все пак което е в цилиндъра му трябва време да изгори. Нищо, че е по-малко от колкото трябва. Сега разбираш ли?

Ако ти е богата сместа повярвай няма да забие муцуна :) Това не е Балканче, че да го удавиш :)

събота вечер бях на РД неделя на Сватба , днес на работа .НЕ мога да мисля в момента . Просто ще си изчистя дюзите.

п.п тва с балканчето ми хареса :clap:

oem
21-09-2009, 13:56
Не. Недей просто да ги чистиш. Занеси ги на диагностика. Има елементи които се сменят по самите инжектори. Преди евентуално чистене или ремонт трябва да се диагностицират. Да се види дебита им. Изчистването може да не стане от 1 път. За това първо се мери дебит. След това се чисти, после пак се мери и така.

Ако просто ги изчистиш ще си мислиш, че са готови, и ако проблема го има пак ще мислиш, че не е от тях. За това със сигурност трябва да се проверят. И да се каже "ДА, били са зле, след ремонта вече са достигнали фабричните си данни".

Трябва да бъдеш сигурен, че инжекторите са на ред и налягането на горивото при рейката е 3 бара и се държи такова постояно. От самото палене до прекъсвач в движение. От там на сетне ако има проблем се търси вече по системата на сензорите или други механични повреди.

Mury
21-09-2009, 15:30
Хайде стига с това "Отиди на диагностика",аз ходя правят ми я и ми казват,че всичко ми е наред взимат ми паричките и казват екстра е.Паля колата на другия ден пак студена пак го прави този номер.И какво излиза отишъл съм на диагностика нищо не са ми открили,но проблема си го има,а и както казах вече всичко което описвате като възможен проблем съм го сменил.Така,че пробвайте с някой друг вариант.
Благодаря предварително и се извинявам ако тонът ми ви се е сторил груб. :)

щот незнаеш къде да отидеш на диагностика:tongue2::tongue2::tongue2:

xapu
21-09-2009, 17:41
щот незнаеш къде да отидеш на диагностика:tongue2::tongue2::tongue2:

Е АутоИталия и Клубния при Румен не са ли квалитетни диагностици ???? :tongue2::tongue2::tongue2::tongue2:

kemo_nike
21-09-2009, 18:05
Здр.пак.Днес ми направи впе4атление 4е между възд.филтар и дебитомера отгоре то4но,кадето се сабират е станало "мазно петно" като от масло,но от какво може да е? А и също така намясто пробвах да и дам газ тя пак неможе едвам,едвам вдига оборотите и се дави и след това гледам зад колата съм направил локва от ауспуха хвар4и яко вода(поне така мисля де не 4е разбирам много ама на ни6то немири6е6е)

oem
21-09-2009, 18:58
Пфффф... антифриза ти как е? Намирисва ми на гарнитура или пукната глава. Виж си антифриза дали не изчезва безследно. Както и новото на маслото.

kemo_nike
21-09-2009, 19:45
Пфффф... антифриза ти как е? Намирисва ми на гарнитура или пукната глава. Виж си антифриза дали не изчезва безследно. Както и новото на маслото.

еми маслото ми е на над минимума ама малко а за антифриза несам забелязал да из4езва несам доливал изоб6то

Psycho87
21-09-2009, 22:41
При мен не гърми, ами се получава следното - палиш и тръгваш - ако подадеш по-рязко газ, не поема, мисли или почва да придръпва, и след секунда две като се юрне - и така докато не позагрее (не знам на колко, щото уреда започва да отчита от 40...). ако галиш нежно газта, няма проблем. самопри рязко ускорение. като се замисля, аз май така я взех, ама тогава много нежно я галех... но в езеро няма да я пускам:spell:. Това на бензин. На газ пердаши независимо от температурата на двг.
Колега мойта има абсолютно сьщия проблем когато е студена !!! Аз карам с откачен вариатор ,но едва ли е от това :notify:

oem
21-09-2009, 23:13
еми маслото ми е на над минимума ама малко а за антифриза несам забелязал да из4езва несам доливал изоб6то

Трябва да се погледне.

krasvag
23-09-2009, 16:44
Благодаря за инфото, явно са си така повечето алфи.... малко са спънати и искат високи обороти за да вървят, което много не ми е по вкуса. Ще се настройвам следващата кола да ми бъде 147 JTD по възможност 16V- надявам се няма нищо общо с 1.4 ТС, както и 1.6 ТС.
А за диагностика ще намеря време и ще отида.
Още веднъж Ви благодаря :))))

oem
23-09-2009, 16:54
Ще плачете с тия дизели ей.... :pokey:

didko_boy
25-09-2009, 15:59
Бедна смес! И не е в темепературния датчик проблема. Както и в ламбдата не е проблема. Или дърпа въздух от някъде, или дросела се нуждае от настройка или инжекторите са с много намален дебит. Знаете ли че само 5 микрона да има отлагане на мръсотия по инжекторите си загубват до 25% от дебита. След като ви загрее колата и ламбда контрола заработи адкватно, ЕКУ-то коригира сместа, чрез времето на връскване. И тогава проблема изчезва. Започва да дозира горивото по-точно с повече време за впръскване.

Моите инжектори ги чистих 3 пъти и пак не могат да достигнат нормалния дебит 180 - 185 кубика. Идете на диагностика на инжекторите. Там където имат стенд за измерване на дебит и ултразвукова вана. Мерят, чистят, пак мерят, ако не е на ред пак чистят и така докато се достигне близка до фабричната стойност дебит на инжектор. Да сменяте дебитомери и темпертурни датчици само защото ви се струва, че в тях е порблема е безумие.

Знам какво се получава при вас. Подавате газ и нищо не се случва, а мотора се чува да буботи все едно е 8 цилиндров. Бедна смес. Действайте.

Ще оспоря вднага мнението на колегата по-горе за свещите. Не, че не е прав, но не е и това проблема. Откачете си температурния сензор и палете сутрин и карайте. Няма да има забиване. Но това не значи, че проблема е в него! Просто инжекторите работят с максимално време на пръскване. Демек си наливат доволно бензинец.

При бедна смес е точно обраното. Трябва по-дълго разстояние на свещите. По-дълга искра.

колега да те питам утре ще ходя на стенд вече за тея дюзи ,обаче това 180-185 кубика за минута ли е за час ли е . сигурно задавам адски глупав въпрос ама 10 баш майстори питам и те гледат като "телета" кви са тея кубици (гледало се само РАЗПРАШАВАНЕТО на дюзите) стенда (на който ще ходя) имал някакви колбички (руски стенд) майстора разбирал ама и аз да съм в час да не гледам и аз като "теленце" :surrender:

kemo_nike
28-09-2009, 19:53
здр.пак,днес имах малко време и откачих дебитомера(но без него гасне след 5 секунди)та като го бях свалил вече,го изчистих колкото мога закачих го пак и колата стана като нова,няма давене,няма нищо вървиси перфектно,но излезна друго оборотите сега пак са малко нестабилни и светна някаква червена лампичка,като дюза дали е възможно докато сам откачал дебит.да сам прецакал нещо друго

alfa boy Qv
28-09-2009, 21:19
Колега смених дебитомера и се родих,в такав смисал колата направо си показа вазможностите,аз не сам вервал че така може да варви!!!!!:super:

BillyBoy`
29-09-2009, 10:48
Колега смених дебитомера и се родих,в такав смисал колата направо си показа вазможностите,аз не сам вервал че така може да варви!!!!!:super:Аиде сменяи и вариатора и да вървим да я замерим:smile:

alfa boy Qv
30-09-2009, 15:03
:boost: