PDA

View Full Version : Kак не се прави бизнес!!! - Плесио!



pent
16-09-2009, 17:10
http://zoosviat.com/biser/wp-content/uploads/2009/09/Logo.jpg
Имам телефон закупен от Плесио преди 2 години. Вече няколко пъти съм го носил в техният сервиз защото през време започва да дава дефекти. Екрана му започва да гасне и да се включва когато си иска. Изглежда, че работи но никой не може да се свърже с мен – дава че телефона е изключен!!!

След поредното носене, момчето ме увери че пак ще ми го оправи. Да ама след 1 месец гаранцията ми изтича и тоя филм с носенето и оправянето може да продължи още дълго. Отгоре на всичко не смятам, че е редно да продават стока която системно се ‘разваля’. Поисках да говоря с мениджъра им. Дойде един плешивец който започна да върти една и съща плоча. Оказа се че този телефон трябва да се отремонтира в Германия, защото тук могат да му сменят само софтуера(ебати сервиза!). Това пътуване до Германия отнемало максимум месец през който аз съм оставен без телефон.

Тук вече чашата преля и го попитах дали наистина си вярва??? Клиент който е оставил 1200лв. за телефон бива оставен цял месец без такъв!!! Дори не предлагат ‘слушалка’ за временен заместител. На мен ми се налага да пътувам в чужбина в петък и съм готов да си доплатя за новият HTC Hero който струва 1000лв. Аз съм готов да доплатя останалите 900лв, ако ми оценят моят на 100лв! Но плешивият мишок, който се нарича мениджър и това не може да направи!

Учудвам се как още продават някаква стока тези?

Flame
16-09-2009, 17:15
Тъпаци,един приятел има HTC,но не е от плесио и сега и той цял месец е без телефон,защото сервиза има бил в Румъния,преди на стария HTC,трябваше да ми калибрират екрана,пак 1 месец в Румъния.

pent
16-09-2009, 17:18
тъпото знаеш ли кое е, като теглиш чертата тия мишоци гонят клиент който е готов да им остави още пари!!!

освен ако тоя плешо работи за милиони и 900лв не представляват интерес за него!!!

тъпото също е че не предлагат 'работен' телефон!

тъпото е, че вдигат рамене и вместо да видим какво можем да направим, оня се прави на важен и плямпа като латерна!

nhg
16-09-2009, 17:24
Колега, провери какво ти пише на гаранционната карта: координати на вносител и/или на оторизиран от него сервиз; НТС имат 'официален вносител' - ВИП Трейдинг (внасят още доста марки - Моторола, Пентакс, Полароид...)
Ако телефона е внесен от тях - няма да имаш проблеми, мисля, че ще мога да ти дам допълнително инфо. Проблемът е ако вносител е друг - съответно тогава той си поема гаранцията и евентуално може да има проблеми със сервиза (предполагам, че точно такъв е случая)

Flame
16-09-2009, 17:27
Просто се опитват да са бизнесмени без покритие,не може да продаваш толкова скъпи и модерни телефони,без дори да можеш да им осигуриш сервиз:new_Eyecrazy:,какво е тва,ти не си длъжен да имаш 5 гсм-а да си ги менкаш като един откаже.

trustworthy
16-09-2009, 17:27
Ако не се лъжа, след 3 влизания в гаранционен сервиз за един и същ дефект, клиентът има право да му бъде заменен продуктът с нов. така беше по закон. дано не греша.
Отивай в сервиза, удари един келембаш по плешивата тиква на онзи мениджър и да се мятат да го сменят. В сервиза на Мтел ми имат снимката с черните черти по диагонал, редом до стикерите със сладоледа и кучето на входната врата :) Именно заради безхаберно сервизно обслужване.
Тъпото е, че при продукт на НТС няма на кого да се оплачеш извън България - проверено е:(

SPEEDER_BG
16-09-2009, 17:27
Какво им се чудите - по тия магазини 90% са некадърници, които нищо не разбират от това, което работят. В технополисите, техномаркетите, начело с Мултирама са едни от най-големите некадърници за персонал. В Плесио са същите идиоти с единствената разлика, че в Плесио поназнайват нещо от тук-от там.

mim
16-09-2009, 17:38
разгледай това, пише доста интересни и полезни неща
http://www.kenanoff.com/blog/archives/190

pent
16-09-2009, 17:46
разгледай това, пише доста интересни и полезни неща
http://www.kenanoff.com/blog/archives/190

мерси много за линка, наистина пише интересна информация!

Jivko7777
16-09-2009, 17:50
Днешно време всеки гледа да ти вземе парите и въобще не им пука повече за нищо...

търтей
16-09-2009, 18:15
Ма те в плесио са на заплата всичките
от твоите 900 лв нищо няма да види
нали се сещаш
но пък му създаваш ралбота

pent
16-09-2009, 18:40
те хубаво да вземат парите, дори аз сам ще им ги дам... ама да има за какво!

тъпака заел позицията и си кюта... викам му, "постави се на моето място да идваш за един и същи проблем през 2 месеца?" и мишока вдига рамене...

Old Fox
16-09-2009, 18:49
тъпото знаеш ли кое е, като теглиш чертата тия мишоци гонят клиент който е готов да им остави още пари!!! а!

Само дето мишока му е една и съща заплатата, независимо колко телефона ще си купиш..

П.П. търтея вече ме е изпреварил

Оги
16-09-2009, 18:56
Истината е ,че ние тука в БГ.не си знаем правата.
Преди месец моя телефон дефектира , и понеже знаех ,че като го нася за гаранция ще ми го бават поне месец си взех един втора ръка , а моя го дадох за ремонт.
В гаранционната карта пише 1че в 30 дневен срок трябва да ми го отремонтират в противен случай ми го сменят с нов.Изчаках ги точно 32дни , след което им се обадих и телефона пристигна на 33 ден с разредена батерия , като преди да го нося го бях заредил.Тази разредена батирия ме усъмни , че нещо не е наред но се подписах в протокола ,че взимам телефона и си тръгнах.В къщи зареждам телефона ,слагам карто включвам го и о чудо проблемите на телефона си стоят даже и по зле.Веднага паля колата и отивам в магазина , каката дето ми върна телефона се беше окрила и ми пратиха някакво момче.Той разгледа телефона и каза да го оставям пак да го пращали в сервиза , а аз му отвърнах ,че този телефон ще им го оставя само ,ако ми го заменят с друг или с него отивам в зъщита на потребителя.Пича вдига рамене и казва ,че нямал права да ми го смени , казах му да викне нтякой който има тези права.Дойде управителя на магазина той също ми предложи да го прати в сервиза , а аз му отказах с обяснението , че няма да стоя още месец без телефон , и му обясних какво пише в гаранционната карта на телефона и какво искам аз.Управителя се зачерви ,запоти почеса се там където не го сърби и каза на продавача да го сменя.На момента си оправих бъкийте с тоя телефон , но знаех какво искам и как да го искам.
През цялото време всички в магазина бяха много вежливи и много учтиви , аз също не съм повишавал тон.
Може и да съм попаднал на хора ,знае ли се , но едно е сигурно ,ако не ми го бяха сменили телефона щях да отида в защита на потребителя пък каквото сабя покаже.
Моя телефон също го ползвах близо 2 -години.

Kuku
16-09-2009, 19:09
Биси, ако имаш гаранция 24 месеца, а телефона стои при тях 1-2-3 месеца, то докато телефона е на ремонт, този период се приспада от гаранцията ;)
Пример: Носиш телефона за ремонт на десетия месец, той стои там един месец и когато си го получиш обратно, не ти се смятат единадесет изминали месеца, а продължава да важи гаранцията от десетия.
Докато е на ремонт, гаранцията е на "пауза" ;)
Другото са ти го казали колегите....

Jivko7777
16-09-2009, 19:18
Биси, ако имаш гаранция 24 месеца, а телефона стои при тях 1-2-3 месеца, то докато телефона е на ремонт, този период се приспада от гаранцията ;)
Пример: Носиш телефона за ремонт на десетия месец, той стои там един месец и когато си го получиш обратно, не ти се смятат единадесет изминали месеца, а продължава да важи гаранцията от десетия.
Докато е на ремонт, гаранцията е на "пауза" ;)
Другото са ти го казали колегите....

Ето това е интересна информация която не я знаех..Мерси много!

Mind_Control
16-09-2009, 19:22
Биси, ако имаш гаранция 24 месеца, а телефона стои при тях 1-2-3 месеца, то докато телефона е на ремонт, този период се приспада от гаранцията ;)
Пример: Носиш телефона за ремонт на десетия месец, той стои там един месец и когато си го получиш обратно, не ти се смятат единадесет изминали месеца, а продължава да важи гаранцията от десетия.
Докато е на ремонт, гаранцията е на "пауза" ;)
Другото са ти го казали колегите....

Не съм чувал за такъв закон.. Сигурен ли си?

Kuku
16-09-2009, 19:36
Закон за защита на потребителите

Глава пета - БЕЗОПАСНОСТ И КАЧЕСТВО НА СТОКИТЕ И УСЛУГИТЕ

Раздел II - Гаранция на потребителската стока

Чл. 115. (1) Потребителят може да упражни правото си по този раздел в срок до две години, считано от доставянето на потребителската стока.
(2) Срокът по ал. 1 спира да тече през времето, необходимо за поправката или замяната на потребителската стока или за постигане на споразумение между продавача и потребителя за решаване на спора.

detelazurno
16-09-2009, 22:20
@pent: Ако ти е много наложително и си готов да плащаш по-добре го занеси на сервиз на който да платиш и да ти свършат работа. Провери в магазина на O-Connect (http://o-connect.com/index.php?type=contact) Мисля, че извършваха и извънгаранционен сервиз. Намира се на бул. Патриарх Евтимий 25. Иначе имам една връзка в Plesio и ако искаш мога да се опитам да помогна. Проблема е, че може малко мудно да стане понеже въпросния човек не е лично мой познат, та ще трябва да се обадя на приятел, който го познава, той да се свърже с него и в последствие да ни свърже нас с него. Ако си навит на тази процедура ми кажи. А btw за кое HTC става въпрос, понеже и аз ползвам телефони от тази марка?

fred
16-09-2009, 23:16
В такива случаи се разкатава фамилията на подобни продавачи с писания до всевъзможни инстанции-защита на потребителя, министерства и так дале, резултатът винага е добър, ако магазина не е квартален, наистина просто трябва да си отстояваме правата.Това е

trouble
17-09-2009, 00:19
Всички клиенти сте прави. Понеже аз стоя от другата страна..там при "плешивеца..." знам как изглежда всичко и от вашите очи и от моите. Ако има такъв случай като на pent аз също няма да заменя телефона с нов, а и не мога да оценя неговия за някаква сума, защото това не е взимане даване. Понякога чисто технически причини при обработката на продажбите не позволяват смяна. Другия фактор са моите началници. Аз работя в много голяма фирма за телефони, не е квартална. Моите началници са ми втълпили, да не сменям телефон. И аз мога да се потя и червя пред вас, но не мога да ви го сменя. Може да ме накарате да се обадя по телефона нагоре по йерархията, но отговора ще бъде - оправи се...няма смяна на телефона. Аз не съм против вас, клиентите, не харесвам и системата на управление, каквато е в повечето магазини, но не очаквайте от някой в магазина да ви смени телефона. Ако се случи, то е било много слънчев ден. Управител на магазин не значи шеф на фирмата. Права за сменяне нямам. Ако реша мога, но после ще има последствия за мен. И вие си браните правата и аз пък моята работа. За съжаление така съм принуден. Аз лично много пъти съм се карал с моите шефове заради това, но нищо не мога да променя. Единствения вариант е да се оплачете в Защита на потребителя. Както много пъти се е случвало при мен. Хем така няма как да бъде отказана смяната...Но не плюйте момчетата и момичетата в магазините...те ви казвам - не са виновни. Иначе случаи колкото искаш всеки ден. Връщат телефони неремонтирани...е аз какво да направя, да не съм сервиз. Единственото което мога да направя е да се обадя на сервиза и да го пратя пак. Какво друго. Още 1 месец да...Съветвам ви да се обръщате директно към Комисията или директно към сервизите. Не бъдете като клиенти които искат да узнаят защо им е 16 лева сметката като таксата им е 5 лева....а не са говорили. И вие си имате право, но и ние. И да, запомнете че телефон ходил поне 2-3 пъти в сервиз, със сигурност подлежи на подмяна, освен това и нов телефон до 45 дни, независимо от повредата, може и да е причинена от вас, също подлежи на подмяна. Това се крие от клиентите умишлено. И бъдете по усмихнати като влизате в магазините :).....

pent
17-09-2009, 00:39
... мерси, няма смисъл да се търсят познати...

---------- Post added at 00:39 ---------- Previous post was at 00:34 ----------


.... разбирам те и тебе, не се сърдя на момчето от сервиза или на плешото който мига на парцали. системата по която работят им е кофти. това на бизнес жаргон се наричат 'еднодневки' - разичтат на единични продажби, а не на доволни клиенти които ще се връщат пак и пак. това може да им генерира временен успех, но дългосрочната тенденция означава само едно - КРИЗА!

Как да си купя още нещо от тях? На какъв сервиз да разчитам?

Ок, айде малко математика, тегли чертата и виж, от един клиент биха направили 1200+900лв = 2100лв от 2 телефона!!! Но ще си останат само с 1200лв, защото са малоумни и още не са останали без работа да гладуват!!!

Sm0k
17-09-2009, 01:24
Моите началници са ми втълпили, да не сменям телефон. И аз мога да се потя и червя пред вас, но не мога да ви го сменя. ... Това се крие от клиентите умишлено. И бъдете по усмихнати като влизате в магазините :).....

Добре де, хубаво, забранили са на хората си да сменят телефони. Ясно, че това определени ситуации е право на клиента. Ясно е и, че това се крие умишлено от клиентите. Ясно е, че голяма част от българските "бизнесмени" са дребни тЕрикати. Ама кажи ми, като работиш на такова място, имаш ли обяснение що поне не се бръкнат за 5-10 оборотни телефона, ей така от хорски срам да ги дават на клиентите докато им ремонтират техните. За тая фирма, ако е проблем да купи 10, 20 или 50 от най-евтините телефони дето имат единствено функциите телефон и часовник, каква точно голяма фирма е... Реноме на голяма фирма не се прави с откриване на магазини на всяко кръстовище, а с отношение към клиента. Като искат да мамят, поне да го правят малко с малко повече финес ;)


Ок, айде малко математика, тегли чертата и виж, от един клиент биха направили 1200+900лв = 2100лв от 2 телефона!!! Но ще си останат само с 1200лв, защото са малоумни и още не са останали без работа да гладуват!!!
Лошото е, че няма и да останат да гладуват, щото ти ще идеш при другите, ама и те същите боклуци. През това време някой друг, се е разочаровал от тях, и отива при първите от които ти си избягал. Докато и двамата се разочаровате от "новия" избор, и двата участника на пазара, пак са направили същите мангизи, които щяха да направят и ако бяха обслужвали клиентите както трябва ;) И кръга си се върти, върти... Лошото е това, че почти няма играчи на пазара, които да са коректни в по отношение на рекламациите и сервизите и няма при кого да се спасят клиентите, като същевремнно докарат тЕрикатите до гладуване ;)

Наистина единствения начин е да си търсим правата и ако боклуците се дърпят - в комисията по защита на потребителя и толкоз. Ако всички недоволни клиенти подаваха сигнали и им слагаха глоби на тарикатчетата, досега да са влязли в пътя...

Bottata
17-09-2009, 08:22
И така се прави щото БГ клиента е магаре в 99% от случаите. Нито си знае правата, нито си чете договорите, нито си прави сметката. А е на принципа дават ли ти вземай, този който дава е балъка (пример кредитите от банки, джет, мет и т.н. с безумни лихви). Ако стане нещо ще го мислим, ще се оплачем на държавата(арменския поп) и най-често ще теглим по една майна много пъти.
И много хора горят, разбиват си живота завинаги само с една своя глупост - то не са жилищна мафия, телефонни измамници и т.н. И от това много се печели, изключително много - от невежеството на хората.
Като знам комп. специалисти познати как са лъгали приятелите си по маса (стар комп на 3 год. за 1800лв са продавали). И така правят всички или поне тези които остават на пазара и трупат пачки - само на гърба на невежеството на хората. Тука нормален бизнес е изключително трудно да оцелееш - не да се развиваш и печелиш!

Един показателен пример:
на предишната работа вносяхме итал бонбони - скъпи. По едно време се появиха същите на много места по магазините на 1/2 цена(под цена на производител) - оказа се че са внесени нелегално от Турция и са взети без пари като брак от катастрофирал камион (тир). Ама като границите ни са разграден двор, като няма никакъв контрол, като се продават 1/2 от стоките без документи и т.н.

fred
17-09-2009, 09:15
Изводът е, че човека зад шанда има инструкции "отгоре", а ние трябва да си осттояваме правата, да не се караме с лицето, което е пред нас, а със институцията, която го е наела.

nhg
17-09-2009, 09:19
Колеги, вижте пак кааво е написал trouble - много верни работи, просто 'системата е такава'.
Ще ви дам и един пример: в нашия сервиз имаме оборотни телефони, съответно стари и в повечето случаи от най-ниския клас, но РАБОТЕЩИ; познайте в колко процента от случаите клиентите отказват да ги вземат, 'щото са мноо стари/прости/нямат функции и т.н. Разбирам, че като даваш телефон за ремонт очакваш да получиш оборотен, но ако се касае за примерно 1 ден това практически няма смисъл (отделен въпрос е, че някои искат оборотния телефон да е по-хубав от техния...) Това са съвсем реални и ежедневни неща, не си измислям нищо - trouble, вероятно и други колеги могат да потвърдят. Далеч съм от мисълта, че pent е такъв клиент, но просто се опитвам да обясня и другата гледна точка.
@pent: гарантирам ти, че ако 'плешивкото' имаше някаква изгода и/или мислеше за фирмата, в която работи щяхте да направите веднага доплащането за новия телефон!

Sm0k
17-09-2009, 14:39
Ще ви дам и един пример: в нашия сервиз имаме оборотни телефони, съответно стари и в повечето случаи от най-ниския клас, но РАБОТЕЩИ; познайте в колко процента от случаите клиентите отказват да ги вземат, 'щото са мноо стари/прости/нямат функции и т.н. Разбирам, че като даваш телефон за ремонт очакваш да получиш оборотен, но ако се касае за примерно 1 ден това практически няма смисъл (отделен въпрос е, че някои искат оборотния телефон да е по-хубав от техния...)

Е сега, ямата с простотията е бездънна. Ясно е, че някои префърцунени пикли, или епилирани момчета с мерцедеси не могат да се движат няколко дни с тоя прост телефон, щото гъзарския им е на ремонт ;)
Залепете на оборотните телефони някви лепенки от типа на тия по колите "другата ми кола е ферари". Примерно "другия ми телефон е много скъп - тоя ми го дадоха от сервиза" и ще се избият тях ;)

trouble
17-09-2009, 16:23
Ние имаме оборотни телефони, даже 3 броя. Горе долу спасяваме положението. А когато е разрешена смяна на телефон и то не със същия, а с друга марка и модел, телефона на клиента се оценява по текуща ценова листа, а не по неговото състояние, няма значение че не става вече за нищо. Все пак правим доста за клиентите, важното е те да не злоупотребяват понякога с отношението си към продавачите, защото и ние носим душа. Аз лично отдавна отпуските не мога да си почивам, все за нещо се стряскам, психически вече съм зел-дал.... :)

pent
17-09-2009, 18:33
Сега идвам от магазина, незнам предният ден колко съм се развикал, но ми се обадиха че телефона ми ще бъде сменен и да ходя да си взимам нов.

Избрах си телефонът който исках като доплатих за него.

Можело значи! Но защо трябваше да се стига до тук, сякаш съм първият за който тези неща се правят. Трябва да има стандартна процедура и когато клиента отиде в магазина да го посрещнат с готово решение, а не с вдигане на рамене.

Оги
17-09-2009, 18:39
Във въпросния магазин ,където ми смениха телефона не съм се карал с никого , даже бях прекалено учтив ,което е невероятно , но телефона ми го смениха за 30-40мин. докато попълнат некви документи.Даже не си харесах телефон от наличните им и ми разрешиха да си избера друга стока за парите.

nhg
18-09-2009, 10:11
Ние имаме оборотни телефони, даже 3 броя. Горе долу спасяваме положението. А когато е разрешена смяна на телефон и то не със същия, а с друга марка и модел, телефона на клиента се оценява по текуща ценова листа, а не по неговото състояние, няма значение че не става вече за нищо. Все пак правим доста за клиентите, важното е те да не злоупотребяват понякога с отношението си към продавачите, защото и ние носим душа. Аз лично отдавна отпуските не мога да си почивам, все за нещо се стряскам, психически вече съм зел-дал.... :)

Хм, колега, много навътре вземаш нещата...
Аз лично продавам мобилни телефони от средата на 2000 г., отдаавна претръпнах - не се коси, нищо няма да промениш - нито отношението на клиентите към персонала (няма как да превъзпиташ 'пазара'), нито пък 'системата' - всики проблеми се знаят, просто това е готовото решение.
@пент: радвам се, че все пак проблема е разрешен по удобен за всички начин и няма недоволни.

trustworthy
18-09-2009, 14:37
'Удобен за всички начин' щеше да е да му го сменят още първия път без да се дърпат като ощипани моми.
Правата на купувача са си ПРАВА. Няма какво да се мъчите да променяте отношението към персонала. Променя се начинът на работа на фирмата спрямо законите.
Не може в 'бели' държави да отидеш по някое време да върнеш стока и да ти дадат парите 'ноу куесчънс аскд' като причината ти може да е, че просто не ти харесва вече, а тука да не ти сменят дори полуразпаднал се продукт с явен фабричен дефект, какъвто е бил на Бисер телефонът примерно.
Отделно, служителят, който посреща недоволния клиент, няма какво да се засяга толкова, защото това му е част от работата - работи с хора.
Отношението към клиента тип 'Балкантурис' вече е в миналото. Приспособявайте се ;)

nhg
18-09-2009, 14:54
Съгласен съм, затова казах, че не може да се 'превъзпитават' клиентите - затова работата на консултант-продавачите е трудна и изморителна.
Все пак не може да очакваш, че нещата ще станат веднага - нито качеството, нито цената на предлаганите продукти/стоки/услуги и пр. не е на нивото, на което обикновено са в 'белите' държави, където ти подменят стоката 'ноу куешчънс аскд'.
И бай дъ уей: аз не съм имал нито един случай като този на колегата, може въпросния плешивко да не си е точно на мястото на тази работа...

morfius
18-09-2009, 14:57
Аз друго не разбирам, гаранцията кой я отнася... производителя, вносителя/дистрибутора или крайния продавач, че е такъв зора да се размотава клиента всякак, само и само да не се замени устройството?

nhg
18-09-2009, 15:11
Значи по принцип гаранцията е от производителя; ако той няма собствен обект може да оторизира някой сервиз; ако обаче телефона е внесен от примерно ЕТ Иван Драганов Петканов, съответно гаранцията трябва да се поеме или от него (вече той си решава проблема със сервиза - собствен или външен), или от фирмата, която продава телефона на крайния клиент чрез собствен сервиз; В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ крайния клиент не бива да бъде ощетен откъм гаранция (това не е битак все пак).
Обикновено проблемите възникват в комуникацията между т.нар. оторизирани сервизи (тези, които извършват гаранционните ремонти) и търговците, които все пак не са технически лица и НЕ МОГАТ да преценят дали дадена повреда е 'гаранционна' или не; а замяната (с или без доплащане) си е една проста търговска операция, която обаче може да стане СЛЕД като е ясно какво се случва със стария телефон

trouble
18-09-2009, 16:28
Ами nhg, такъв съм си приемам всичко толкова лично, уж да върша услуги на хората за да са доволни, ама на...:).....понякога е обратен ефекта и върху мен и върху клиента. Както и да е....все по някакъв начин ние се справяме и досега не сме навредили на клиент. След всичко казано мога да допълня и още една причина за трудности или забавяния или неотремонтирани телефони и това е, че някой от гаранционните телефони не постъпват в нашия сервиз, а в официален, с който нямаме нищо общо. Аз го пращам на нашия сервиз, те го пращат на официалния. Ако официалния не го ремонтира или го забави и ние го бавим и отнасяме плувката... :mrgreen: