View Full Version : Въпрос относно двигателите 1.6 16V и 1.8 16V
от мануалите за алфа 155 гледам, че разлика има между двигателите е в хода на буталото. главата на двигателя и буталата доколкото разбирам са еднакви на 2-та двигателя. така ли е наистина?
от мануалите за алфа 155 гледам, че разлика има между двигателите е в хода на буталото. главата на двигателя и буталата доколкото разбирам са еднакви на 2-та двигателя. така ли е наистина?
по принцип е така.... :) иначе с 2.0 има и други разлики
Не. Разпределителните валове са различни. А, общото на буталата е, че са 82 мм. Останалите размери са им различни (дали в действителност са взаимозаменяеми - не знам):
благодаря колеги! добих представа за нещата :grin:
имам друг въпрос относно разпределителните валове. качил съм 2 таблици за да не приказваме на изуст. може ли да се използват валовете от 1.8 16 на 1.6 16 за да се търси някакво увеличение в мощността на двигателя?
thecleaner
24-09-2009, 17:23
За можене може аз съм карал с такива 4 години на мойта, за мощност не мога да твърдя нищо, по лични мой наблюдения колата след 6000 оборота вместо да върви умираше. Опссссссссссс пак съм чел между редовете аз бях с 1,8 и карах с валове от 1,4-1,6. а ти питаш за обратното.
За можене може аз съм карал с такива 4 години на мойта, за мощност не мога да твърдя нищо, по лични мой наблюдения колата след 6000 оборота вместо да върви умираше. Опссссссссссс пак съм чел между редовете аз бях с 1,8 и карах с валове от 1,4-1,6. а ти питаш за обратното.
Обандежден съм след твоя коментар! :idea:
Ако картинките на буталата са реални, може да видиш, че на 1.6 са изпъкнали, а и засеците за клапаните са различни. Ако и валовете за 1.8-2.0 са и с по-големи гърбици (логично, би трябвало да е така), спокойно може да смажеш клапаните, ако смениш само валове, без бутала. Това, обаче е само предположение. Как е в действителност, може да напише само някой с опит от първа ръка.
thecleaner
25-09-2009, 00:13
Ако картинките на буталата са реални, може да видиш, че на 1.6 са изпъкнали, а и засеците за клапаните са различни. Ако и валовете за 1.8-2.0 са и с по-големи гърбици (логично, би трябвало да е така), спокойно може да смажеш клапаните, ако смениш само валове, без бутала. Това, обаче е само предположение. Как е в действителност, може да напише само някой с опит от първа ръка.
Подкрепям, аз навремето не си слоожих оргиналните валове от 1,8-2,0 поради опастноста да не са сменени и буталата т. е. да са сложени от 1,6 и да стане салата. Пък и да не стане нищо мисля че ще се сгъсти много колата (за което не съм сигурен де).
Подкрепям, аз навремето не си слоожих оргиналните валове от 1,8-2,0 поради опастноста да не са сменени и буталата т. е. да са сложени от 1,6 и да стане салата. Пък и да не стане нищо мисля че ще се сгъсти много колата (за което не съм сигурен де).
Това означава, че ако се прави нещо с тези валове трябва и буталата да се сменят. Някой ако знае колко разстояние остава между буталото в най-горно положение и клапана моля да сподели.
Това означава, че ако се прави нещо с тези валове трябва и буталата да се сменят. Някой ако знае колко разстояние остава между буталото в най-горно положение и клапана моля да сподели.
Не е нужно да сменяш и буталата. Достатъчно е в челата им да направиш по един подрез за клапаните - да не се удрят в буталото.
За целта обаче, ще трябва да замериш колко точно е повдигането на клапана при ГМТ на буталото, и то при включен вариатор. Иначе, като безопасно разстояние м/у клапана и челото на буталото може да приемеш 1мм.
Другия аспект на въпроса е, че като направиш подрези в челото на буталото, това ще разреди малко мотора (ще ти падни степента на сгъстяване). Това в комбинация с по-големия вал ще доведе да влошаване на динамичните харектиристики на мотора в ниските и средните обороти, но пък във високите - ще се подобри. За целта, може да компенсираш загубата на компресия с малко прешлайфане на главата. всичко това обаче трябва внимателно да се прецени и изчисли.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.