View Full Version : 2 въпроса ? парно и термостат
georgivp145
19-09-2009, 16:00
:unsure: 1ви : когато включа прното не топли и си духа най обикновен въздух какъвто е навън, какво да правя от
каде ще идва този проблем .
2ри : термостат- колата е 1,3 боксер нормално ли е да не загрява все си стои на 78 градуса само в задруствания отива към 90 маи трябва да го сменям или незнам затова питам :please:
нормално е да държи 80 градуса , моита е с чисто нов термостат и загравя до 80. Вече като я настъпя вдика до кам 90 и отгоре но се включва перката , ако трудно загрява колата тогава може да е проблема в термостата
georgivp145
19-09-2009, 17:21
ами 10 мин. мисля ги прави към 80 градуса това добре ли е
това 10 мин е относително , моита е 1.7 и загрява за около 3-4км а тези километри мога ги мина за 5 или за 25мин. зависи от трафиа светофари още една камара фактори . Но си мисля че е нормално като време но това че не духа топло незнам човек , хубаво е да се погледне термостата от маистор
термостата се проверява лесно. когато колата е студена палиш я и хващаш маркуча от термостата който влиза в радиатора. за 10тина минути на място колата трябва да качи 80 градуса и термостата да се отвори. тогава маркуча рязко ще се нагрее. за парното- имаш ли газова и какво е нивото на антифриза.
georgivp145
19-09-2009, 19:10
антифриза си е ок и нямам газова
Иво Кръстев
19-09-2009, 20:24
На мен ми е интересно каква е връзката на парното с газовата? :roll:
Ако може някой да ми обясни,ще съм му благодарен!
georgivp145
19-09-2009, 20:47
наистина и аз се замислих каква е вразката между газова и парно
Много просто: с какво мислите че се затопля изпарителя? Отговор: с антифриза. Обикновено се прави отклонение от кръга за парното, защото не минава през термостата. Ако е правено от аматьор, може изобщо да не ходи "топъл" антифриз към радиаторчето.
Иначе за парното: вероятно не ти работи клапата за топъл/студен въздух. Колата загрява според мен нормално, дори още на 60-70 градуса трябва да прави баня вътре.
Най-вероятно е да има нужда от обезвъздушаване, ако има въздух едно балонче и няма да ти работи. Моята беше така обезвъдуших я и сега нямам проблем.
batmisho
19-09-2009, 23:00
колега ти данекараш москвич от каде я обезваздуши моита 145-ца щто нема такова нящо тесе обезвадушават сами
georgivp145
19-09-2009, 23:50
благодаря за отговорите искам да попитам тая клапа каде се намира и евнтуално как да я поправя че не ми се ходи по сервизи че от последния маистор и имам бял косъм на главата
ivan dimitrov
20-09-2009, 12:08
---
а случайно да си наливал течност за запушване на течове по системата? тъй като при мен това беше причината да нямам парно една зима със старото ми Клио. тоест запуши се радиаторчето и трябваше да се купува ново...
georgivp145
20-09-2009, 18:06
ами не съм наливал такава течност за запушване на течове авсе пак каде се намира това кранче и радиаторче и как да стигна до него аз си мисля че е някаде за таблото ама не съм сигурен и как да разбера примерно че е от кранчето
georgivp145
20-09-2009, 22:58
:cold::dunno:
Vlado_PK
20-09-2009, 23:08
колега ти данекараш москвич от каде я обезваздуши моита 145-ца щто нема такова нящо тесе обезвадушават сами
Колега не винаги се обезвъздушават сами.Понеже се били обезвъздушавали сами такива скандали вдигах в един сервиз щото щях да си прегрея колата заради "маисторите" дето работят там.На повечето има пробка или тапа на радиатора която се маха а ако така не изкара целия въздух се разхлабват и маркучите дето влизат в купето да изкара и от там!
на боксера май няма такива работи. първо проверяваш дали антифриза е на мах. палиш колата и пускаш парното на максимално горещо. изфорсираш яко двигателя и въздуха трябва да си излезе.ако не стане номера -или кранчето или запушен радиатор или модификация някаква е правена.
горе на казанчето има един тънък маркуч.при запален двигател от него трябва да тече антифриз.
georgivp145
22-09-2009, 21:20
да тече си антифриза няма проблеми явно е запушено радиаторчето а това въпросно кранче каде е клапа ли е какво е да проверя дали функционира както трябва
radostin.atanasov
23-09-2009, 14:38
колеги кажете ако се отиде на майстор какви парички ще ми вземе щото и аз го имам този проблем с парното пък и вече идва зимата :)
на боксера май няма такива работи. първо проверяваш дали антифриза е на мах. палиш колата и пускаш парното на максимално горещо. изфорсираш яко двигателя и въздуха трябва да си излезе.ако не стане номера -или кранчето или запушен радиатор или модификация някаква е правена.
горе на казанчето има един тънък маркуч.при запален двигател от него трябва да тече антифриз.
А аз знам,че ти много добре знаеш,че няма МАЙ,а хора,които не си вярват на очите и обвиняват целия свят,но не и себе си.Да не работи парното при нас,причината е само малък отвор,Това включва кранче,газова или просто запушени щуцери.Друго няма.Освен кръстен с добавки радиатор.
ами приятелю, и ти знаеш че при тези коли сигурни работи няма. че ми се случва в последно време по 2-3 пъти да ремонтирам едно и също нещо докато се получи. ама пък е кеф като си я оправиш и после да даваш газ на пътя :cheers:
кранчето е вързано за врътката за топло-студено със жило.като я въртиш трябва да усещаш усилие. най-лесния тест според мен е да откачиш маркуча от тройника и да надуваш с уста към радиаторчето докато някой върти врътката топло-студено.
Е аз съм винаги за това нещата да се решават просто и лесно.Това си е най-сигурно.Сега обаче очаквам някой да ни обвини,че вместо да закачиме парното на компютърна диагностика,правиме свирки на маркучите:rotfl:
georgivp145
25-09-2009, 10:39
колеги благодаря много за инфото след няколко дена я почвам че си захладнява а тоя троиник каквъв е каде е
от термостата тръгва един сравнително тънък маркуч. стига до тройник. от тройника тръгва по-тънък маркуч към дроселовата и после най-отгоре на казанчето, а 3-тия отива към парното. надуваш него и караш някой да върти врътката. ако спира и пуска въздуха значи кранчето работи.
пп
внимавай че антифриза е малко отровен и си вземи литър антифриз и литър дейонизирана вода да долееш после.
georgivp145
25-09-2009, 15:14
:notworthy:е това се казва обяснение направо си върха точно и ясно като за незнаещ човек благодаря много
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.