View Full Version : Въпрос за печката на автомобила
Дойде времето и на тази тема.Може би съм споделял че в моята 166-ца има монтирана печка webasto.При закупуването не бях забелязал тази хубава подробност,това стана на по късен етап.След като разбрах за наличието на такава,реших да я пробвам.Контролния панел в колата не реагираше.Оказа се че има липсващ предпазител.Възстанових го с един 25А и печката си заработи.И директния старт и отложените стартове са си ок.Проблема обаче е че в движение нещо не ра работи както трябва.Пимерно паля колата и пускам печката при това положение би трябвало тя да топли и двигателя и купето,аз обаче оставам с впечатление че това не се получава.Въпроса ми е към всички с печки в колите,при какви настройки на климатроника работят техните печки и как и кога ги пускат.
Тоест на място си заработва и топли всичко или? И предполагам става дума за водна печка?
Да, печката има циркулационна помпа и затопля антифриза а от там и двигателя.Освен това подгрява и купето.Примерно, сутрин, ако е настроена се включва в зададеното време и след около 20-30мин се качваш в автомобил със затоплен двигател(60-70С) и затоплен салон.
Pepko-Bepko
26-09-2009, 20:01
Колега и аз имам монтирана печка в колата.....Моята маи и тя нещо не иска да тръгва....Къде се намира този предпазител които си сменил...?
По таблото някъде имаш ли бутони за управление на печката....?Как я включваш?
Печките по принцип биват два вида...
Автономни ....такива които загряват освен двигателя и самото купе.
И полу-автономни....такива като нашите които загряват само антифриза на двигателя ни....
Нашите печки не мога да работят мисля на незапален двигател...
Пинко си беше преправил неговата печка от на автономна но си е сложна задача...
Знам как работи, но питах дали на място топли както трябва. :)
Знам как работи, но питах дали на място топли както трябва. :)
Топли, та се къса. Сутринта проверявам колко градуса е в купето и включвам печката с дистанционното
http://img.photobucket.com/albums/v145/IvanM/Webasto/IMG_4336.jpg
Студ на кутийки - минус седем, ужасТ, външната беше минус 9.
Докато се избръсна, взема един душ и си изпия кафето, минават около 40 минути - и проверявам отново
http://img.photobucket.com/albums/v145/IvanM/Webasto/IMG_4338.jpg
В купето е плюс 14 градуса, напълно нормална температура
А колата външно изглежда така
http://img.photobucket.com/albums/v145/IvanM/Webasto/IMG_4106.jpg
Снега е стопен, стъклата са сухи, палиш топлия (около 70 градуса) двигател и тръгваш. Виж в какво състояние е фиатчето и виж Алфата - няма какво да говорим повече.
П.П. Естествено, ако си мнооооооо зиморничав, може да я оставиш да поработи и повече, около 1 час, че и повече, и тогава в купето си става баня
http://img.photobucket.com/albums/v145/IvanM/Webasto/IMG_3415.jpg
Явно не съм се изразил правилно. Понеже колегата има съмнения за работата й в движение, затова попитах на място дали топли както трябва. Дали затопля двигателя, дали си пуска вентилатора в купето, за да затопли и там и т.н. :) Идеята е да изясним проблема.
И между другото е добре печките да се пускат веднъж месечно да поработят за по 20 минути, дори и лятото.
Благодаря на съпричастните до тук.Разбирам че трябва да обясня малко по подробно.И така,печката има команден панел,от него тя може да се активира моментално със пусков бутон или с програмиран старт от таймер.Пример: настройвам таймера да включва печката всяка сутрин в 7:00ч. и всяка божа сутрин в толкова часа тя се включва.Работи по следния начин:първо се задейства някаква турбинка ама със звук точно като на самолетна турбина(който е летял знае какъв звукът когато се развърта турбината)естествено, не толкова силен , бих казал че е доста приятно да го слушаш.По същото време се активира и вентилатора в купето. После се чува как пали самата печка- нещо като щракане.Почти веднага се усеща приток на топъл въздух в купето, а след 30-на минути, както казва Pinko всичко е на 6.Двигателя е загрян на 60-70 градуса а в купето е около 22.Това съм го пробвал при външна температура +7,ако е по студено вече и затоплянето и достигането на тези температури може би ще е по бавно.Та на място, без да работи двигателя всичко си е ОК за момента.В движение обаче нещата са по други.Включвам печката от бутона, таблото индикира че устройството работи нормално но де факто печката не загрява.При изключване на двигателя веднага започва да топли.Въпроса е че не знам климатроника как трябва да бъде настроен за да не се получава конфликт между двете устройства.И сега карам по интуиция.По принцип нагласям бутона за регулиране на температурата на максимум.Може би има някакви тънкости но не ги знам.Нямам никакв упътване за експлоатация.
По късно ще кача снимки, а предпазителя на печката се намира там където е достъпа за филтъра на купето,в същност там има шина с предпазители и релета и въпросния "бушон".По принцип трябваше да проследя кабела на контролния панел до къде отива и така намерих въпросния предпазител или по точно липсата му.Започнах с проби тъй като не знаех колко ампера е.Първо сложих 10А и т.н. докато стигнах до 25 А.
Не загрява в купето или изобщо, като работи двигателя? Според мен климатроника няма връзка с работата на печката в случая.
А твоята печка Вебасто или Ебершпехер е?
Та на място, без да работи двигателя всичко си е ОК за момента.В движение обаче нещата са по други.Включвам печката от бутона, таблото индикира че устройството работи нормално но де факто печката не загрява.При изключване на двигателя веднага започва да топли.Въпроса е че не знам климатроника как трябва да бъде настроен за да не се получава конфликт между двете устройства.
По принцип печките Вебасто се самоизключват, когато антифриза достигне 72 градуса - може би затова не ти работи в движение. Конфликт между климатроника и печката не може да има - обаче за да работи правилно при сутрешен старт, вечер преди гасене на двигателя трябва да оставяш климатроника на висока температура (напр. 26-28 градуса или High, за да е сигурно, че кранчетата на радиаторчето на парното са отворени докрай), а въздухът да е насочен към предното стъкло или към водача. Скоростта на вентилатора няма значение (но и не трябва да е иззключен), печката активира само една степен, която отговаря на около 2 чертички.
Ако панела ти е такъв,
http://img.photobucket.com/albums/v145/IvanM/Webasto/IMG_3402.jpg
печката принудително може да се запали с бутона долу вляво, но само ако антифриза е под 72 градуса.
Благодаря много колега Pinko,научих това което ми трябваше.Ще пробвам пак сутрин като запаля колата,веднага да пусна и печката да видим дали ще се получи.Предишния път ми се стори че колата си загря нормално и като че ли ефект от печката не видях.Но все пак загряването до 50-60 градуса стана за 3-4 минути.Явно ще се прави опит по един и същ маршрут и при сходни външни темепратури с печка и без печка за колко ще загрее двигателя.Но информацията е ценна за мен, тъй като до сега действах на сляпо и по интуиция.Още един път мерси.
И така колеги да възвърнем малко старата тема на нов глас.Понеже вече два пъти, печката не действа сутрин при отложен старт(работи но не загрява),искам да попитам от евнтуално имащите такова нещо в колата дали някой не е имал подобен проблем.По подробно става на въпрос за следното: снощи оставям таймера включен (6:50h),сутринта (7:20h) отивам при колата чува се че печката работи но купето е на лед,духалките си работят но от тях идва студен въздух,т.е. печката не е запалила,външна темепература -3 гр.Тръгвам с колата,минавам 3км и стрелката почти не помръдва,спирам пред офиса изключвам двигателя и натискам бутона за бърз старт на печката,буквално за 2 минути стрелката на температурата се вдига на 70 гр. и в купето е баня.Ха върви разбери сега какво става...
Трябва да разбереш дали проблема е в отложения старт или в старта по принцип. Възможно е да не е подкачила гориво и затова да не пали (м/у другото откъде е захранена с гориво?). Но пък всички печки, които знам, правят поне 2 опита да запалят и ако не успеят, изписват грешка.
Ами ето и тази сутрин намирам че печката работи а не топли,т.е. включила си е коректно, когато му е било времето но не е успяла да запали.На табълцето и не е изписана никаква грешка.Климатроника го оставих снощи в положение "High".Не знам дали да не се насоча, към проблем с подгряване или както казва колегата, с малко гориво или липса на такова,но пък вчера, като я пробвах при затоплен двигател 40-50 гр. загря за отрицателно време.Може би проблема и е в паленето на студено.
---------- Post added at 07:46 ---------- Previous post was at 07:44 ----------
Трябва да разбереш дали проблема е в отложения старт или в старта по принцип. Възможно е да не е подкачила гориво и затова да не пали (м/у другото откъде е захранена с гориво?). Но пък всички печки, които знам, правят поне 2 опита да запалят и ако не успеят, изписват грешка.
Нямам и представа от къде е захранена, тъй като до сега печката си е работила без проблеми и не съм се занимавал с нея.
Отдели утре 10 минути и я запали ръчно сутринта, за да видиш какво става. Ослушай се за помпичката за гориво - прави "цък-цък" сравнително често (200 херца примерно), като запали печката.
Сега видях в епер - някъде долу до резервоара има тройник, от който печката взима нафта.
Колеги напоследък се случват все изметнати неща...Преди време печката на колата отказа и не запали нито за секунда в големите студове.Вчера сутринта, изгасям колата пред офиса си и разбирам че ни в клин ни в ръкав "мръсницата" работи,междувременно колата загря до 60 гр. от заплаването и пред къщи до офиса за някакви си 3-4 минути.Днес сутринта реших да я включа ръчно с цел да елиминирам всякакви случайности и заблуди и о чудо, оня инат пак работи че даже и подгря колата на място за нула време. Е при това положение какво да кажа и аз не знам.Над 200 лева ми струваше тази нейна прищявка(5 нови свещи+чупене+трошене и т.н.)Относно повредата мога да кажа че единственото което съм направил и намирам връзка е диганостика и триене на грешки предната вечер преди да се оправи.
to_lose_HEART
14-03-2012, 17:26
Значи няма да е лошо да закарам и моята на диагностика. Моята печка понякога включва понякога не, а като включи работи по малко от минута и спира. Датчика за външна тенпература съм го проверил не е от него проблема. Може би не и достига гориво. А веднъж ми се случи да тръгне на загрял мотор до работна температура
Pepko-Bepko
14-03-2012, 19:34
колега Балев с какъв уред правите диагностика на печката.....С Екзаминера не можем да се свържим...Колега to_lose_heart къде се намира температурния датчик на печката?
Има някои, които се четат с ВАГ-КОМ-а, но повечето си искат специализирана апаратура.
По-скоро имаше нещо, че ако печката не запали няколко пъти и колата повече не я търси, но в ЕКУ-то ли се записва или трябва да се влезе в модула на климата, не мога да ви светна.
Това което което направихме беше да нулираме грешка на еърбега,после го накарах да види какво толкова е станало че ми угасна преди няколко дена в движение,запалих колата и поогледахме разни параметри-турбо,помпа високо налягане,дебитомер и т.н. и това беше.Честно казано така и не разбрах какви други грешки е записал освен грешка еърбег.Специално на печката не сме диагностицирали нищо,то по прицип аз я бях отписал вече,нали и аз за това се учудвам че изведнъж проработи.Колкото до устройството мога да кажа че си беше един най обикновен лаптоп,връзката беше безжична а за програмата с която се правеше диагностиката не мога да кажа каква е точно.По принцип майстора ми е приятел,то и колата е снимана точно пред гаража му...та не изключвам да е барнал нещо докато съм бил навън,напълно си е в негов стил да направи нещо без много много да го афишира..Съжелявам че в момента не мога да ви кажа нещо повече,може би трябва да се обадя на човека и да го питам за някои подробности.А бе нали ви казвам то си е повече проклетия отколкото логика.
По скоро повече италиния отколкото логика Тез труднооткриваеми тоци Все пак имаш време да я ползваш още малко тази зима
A, да ти кажа не съм много съгласен че е италиния, защото печката е немска Webasto.Аз от колата нямам причини да съм недоволен, защото тя не ме остави нито за миг, независимо че имаше изгорели свещи,че я карах със скъсани такива,че се наложи да пали на 3-4 цилиндъра и че какви ли не майстори усърдно се мъчеха да я повредят и почти успяха,особено оня дето ми беше зацепил ремъка с два зъба разлика..Колкото до ползването при съответните температури тя сама ще си се включва и аз нямам нищо напротив защото доброто състояние на колата се дължи до голяма степен и на тази печка,просто тази зима разбрах колко безценно нещо е тази придобивка.
to_lose_HEART
15-03-2012, 09:48
Датчика се намира под левия калник точно до свирките зад тръбата където смуче въздух мотора
За датчика на печката, или за някой друг температурен датчик говориш.
Pepko-Bepko
15-03-2012, 19:11
За датчика на печата би трябвало да става дума.
to_lose_HEART
15-03-2012, 20:15
Да точно за него. Ако имаш съмнения че не сработва вадиш му буксата и връзваш на късо двете клеми с едно мостче.
to_lose_HEART
29-11-2012, 15:33
Ето че дойде време пак за тази тема. Днес реших пак да прегледам и замеря по ел. инсталацията на печката. На захранването всичко нормално дава си 12 волта, елиминирах и причината да е от дадчика, като го премахнах от схемата и сложих мостче на негово място. Но като премерих на буксата на помпичката дава едва 10 волта, дали е нормално или трябва да е повече, също така не се чува да цъка. Или проблема е в самата помпичка или управлението на печката не я включва. Обмислям и вариянт да свалям самата печка за профилактика но като гледам къде е навряна .... Някой свалял ли е такава, как става най лесно? Междувременно си проверих и датчика като го поставих за малко в фризера на студено-сработва при ниска температура
ecotronic
29-11-2012, 16:51
Ето че дойде време пак за тази тема. Днес реших пак да прегледам и замеря по ел. инсталацията на печката. На захранването всичко нормално дава си 12 волта, елиминирах и причината да е от дадчика, като го премахнах от схемата и сложих мостче на негово място. Но като премерих на буксата на помпичката дава едва 10 волта, дали е нормално или трябва да е повече, също така не се чува да цъка. Или проблема е в самата помпичка или управлението на печката не я включва. Обмислям и вариянт да свалям самата печка за профилактика но като гледам къде е навряна .... Някой свалял ли е такава, как става най лесно? Междувременно си проверих и датчика като го поставих за малко в фризера на студено-сработва при ниска температура
Тези 10V при включена букса ли ги премери?
В документацията пише, че при работещ подгрев и помпа, напрежението върху помпата (пин 6) на управлението трябва да е в интервала 3,8 - 0,9 V.
to_lose_HEART
29-11-2012, 16:59
Тези 10V при включена букса ли ги премери?
В документацията пише, че при работещ подгрев и помпа, напрежението върху помпата (пин 6) на управлението трябва да е в интервала 3,8 - 0,9 V.
При изключена букса и при запален мотор. Преди това премерих само на контакт даваше 0,29 волта. Отделно мерих и съпротивление на помпичката при изключена букса- има някакво малко беше, заради което си мисля че не е изгоряла
ecotronic
29-11-2012, 17:03
При изключена букса и при запален мотор. Преди това премерих само на контакт даваше 0,29 волта. Отделно мерих и съпротивление на помпичката при изключена букса- има някакво малко беше, заради което си мисля че не е изгоряла
Съпротивлението на намотката на помпата трябва да е 10 ома. Трябва да мериш напрежението на пин 6 на управлението (или на изводите на помпата) при включена букса към помпата и работещ подгрев. Тогава вероятно тези 10 V ще клекнат на 0,9 - 3,8.
to_lose_HEART
29-11-2012, 17:10
Съпротивлението на намотката на помпата трябва да е 10 ома. Трябва да мериш напрежението на пин 6 на управлението (или на изводите на помпата) при включена букса към помпата и работещ подгрев. Тогава вероятно тези 10 V ще клекнат на 0,9 - 3,8.
Какво имаш предвид под работещ подгрев - то точно там е проблема че печката не работи и то когато всички условия са налице
ecotronic
29-11-2012, 17:16
Какво имаш предвид под работещ подгрев - то точно там е проблема че печката не работи и то когато всички условия са налице
Имам впредвид да са налице условията за да работи печката. Работещ двигател + имитиран затворен контакт на датчика + включена функция "допълнителен подгрев". Тогава ако напрежението към помпата е в нормалните граници (0,9 - 3,8V) ще значи, че не е проблемът в управлението а по-скоро в самата помпа. Ако тя не работи при тези условия, може да има механичен проблем - да е клеясала примерно.
to_lose_HEART
29-11-2012, 17:21
Ясно колега. Благодаря ти за информацията тези дни ще пробвам пак и ще пиша.
ecotronic
29-11-2012, 17:26
Ясно колега. Благодаря ти за информацията тези дни ще пробвам пак и ще пиша.
Не съм наясно от какъв тип е въпросната помпа, но си мисля, че може да е мембранна. Т.е, когато развие определено налягане да спира движението на мембраната. В такъв случай за да се провери дали работи, следва да и се откачи изхода и да се пробва. Ако се установи, че помпата работи, може да има запушено нещо след нея и поради това тя да не цъка, защото няма разход на гориво.
Парното на Запорожец беше изпълнено с такава мембранна помпа, но работеше с бензин.
Нищо чудно тези от Вебасто да са копирали от руснаците.
А датчика за температура на водата проверявате ли го? Може и заради него да няма старт.
Bobiuzunov
29-11-2012, 19:21
Айде да питам и аз,откъде мога да си набавя такава печка и как се връзва?Предполагам че цената на нова е безбожно висока и заслужава ли си да се търси втора употреба?
Linkestis
29-11-2012, 20:02
Нова около 1500-2000 бона.На старо 500-600,може и по тънко но със сигурност е за обслужване,и поне още 100-150лв за монтаж.
ecotronic
29-11-2012, 20:14
А датчика за температура на водата проверявате ли го? Може и заради него да няма старт.
В описанието е упоменато как се влияе работата на управлението на печката от температурата на двигателя, но по схемите никъде не видях нещо което да мери въпросната темрература. Отделен датчик ли има, както при електрическия подгрев на 156 или има връзка към ECU - то?
Или пък този датчик, който е за да регистрира долната граница на температурата при която да се пуска подгревът е съставен от последователно свързани термочувствителен контакт и термочувствителен елемент?
Ако е така, колегата то_lose_heart допуска грешка като го окъсява напълно и може това да е причината за да не работи печката. Защото така управлението си "мисли", че температурата на двигателя е над 70 г.
Bobiuzunov
29-11-2012, 20:55
То е ясно че нова няма да е :tooth: От каква кола да търся,има ли значение или става от всички?
Linkestis
29-11-2012, 20:59
То е ясно че нова няма да е :tooth: От каква кола да търся,има ли значение или става от всички?
За това не мога да ти отговоря :(
Bobiuzunov
29-11-2012, 21:34
Предполагам че най добре ще е да намеря от същата 166-а като мойта,но в БГ повечето коли идват от Италия,а незнам предвид климата там дали ще имат печки.Ако някой разбере да се продава печка да свирка.
ecotronic
29-11-2012, 21:46
Тази печка е добро нещо, но още по-добри са тези, които са напълно автономни и имат циркулационна помпа. Палят се без да се пали двигателя, подгряват антифриза и така при минусови температури двигателят стартира на топло.
Такива печки освен че внасят комфорт, удължават значително живота на мотора.
То е ясно че нова няма да е :tooth: От каква кола да търся,има ли значение или става от всички?
Търси от Мерцедес или Опел и да е с аналогово управление, а не по CAN, щото иначе ще си я чукаш в главата. Ако не е напълно автономна е около 300лв.
Bobiuzunov
29-11-2012, 21:54
Колега дай малко повече инфо,защото не ми е много ясно.Поздрави.
Колега дай малко повече инфо,защото не ми е много ясно.Поздрави.
Какво точно те интересува, че малко ми е кофти да драпам на таблета и ми се спи, щото днес си извадих очите със скапани компютри?
В описанието е упоменато как се влияе работата на управлението на печката от температурата на двигателя, но по схемите никъде не видях нещо което да мери въпросната темрература. Отделен датчик ли има, както при електрическия подгрев на 156 или има връзка към ECU - то?
Или пък този датчик, който е за да регистрира долната граница на температурата при която да се пуска подгревът е съставен от последователно свързани термочувствителен контакт и термочувствителен елемент?
Ако е така, колегата то_lose_heart допуска грешка като го окъсява напълно и може това да е причината за да не работи печката. Защото така управлението си "мисли", че температурата на двигателя е над 70 г.
Ами и аз не видях външен, затова подозирам вграден в самата печка такъв. Иначе за температурата на въздуха го дава сензор, а не термоключе - т.е. може наистина да не е правилно окъсяването му. :)
Печката е марка "Webasto" модел termotop C.
Bobiuzunov
29-11-2012, 22:11
От какъв Мерцедес или Опел да търся и от коя година,също така как да позная че е с аналогово управление?Впрочем в продавалник намерих за 450лв. с монтаж,но е чак във Варна.Мерси за помоща колега.
Ами и аз не видях външен, затова подозирам вграден в самата печка такъв. Иначе за температурата на въздуха го дава сензор, а не термоключе - т.е. може наистина да не е правилно окъсяването му. :)
Датчикът е за температурата на въздуха, но нямам спомен дали просто се изключваше или се замостваше. За температурата на антифриза, датчика е в печката.
ecotronic
29-11-2012, 22:20
Щом датчикът за температурата на антифриза е вграден, това обяснява нещата. Външният датчик за температурата на въздуха е термочувствителен контакт, който затваря контакта си, когато околната температура е по-ниска от някаква и подава +12V от алтернатора на печката.
Така,че колегата не греши като го окъсява.
От какъв Мерцедес или Опел да търся и от коя година,също така как да позная че е с аналогово управление?Впрочем в продавалник намерих за 450лв. с монтаж,но е чак във Варна.Мерси за помоща колега.
Обещавам, че утре ще преровя и ще кача всичката информация, която имам по въпроса, щото е на РС-то, пък вече съм се хоризонтирал. Имаше една тема за подгряването на антифриза, в която бях качил доста инфо.
Bobiuzunov
29-11-2012, 22:32
ОК колега.:BBQ:
Щом датчикът за температурата на антифриза е вграден, това обяснява нещата. Външният датчик за температурата на въздуха е термочувствителен контакт, който затваря контакта си, когато околната температура е по-ниска от някаква и подава +12V от алтернатора на печката.
Така,че колегата не греши като го окъсява.
Е обикновено ако е контакт, го означават по схемите като Thermo switch. Но може при Алфа да не е така.
Bobiuzunov
30-11-2012, 08:01
Намерих печка с аналогово управление за 300 лв.
Дайте идея кой може да я монтира качествено в София,защото пича ми каза че трябвало да се обърне по специално внимание на аспуха на печката,защото ставал горещ?
to_lose_HEART
30-11-2012, 09:42
Точно така. Този датчик работи само в 2 положения отворен и затворен, и се влияе от температурата на външния въздух. Получава захранване 12 волта от алтернатора и ако температурата е под 5 градуса затваря контакт и дава сигнал на печката - пин номер 3 от схемата. А другият датчик е вътре в самата печка и нямам идея как се стига до него без да се разглоби печката
ecotronic
30-11-2012, 10:25
Е обикновено ако е контакт, го означават по схемите като Thermo switch. Но може при Алфа да не е така.
Означението на схемата е некоректно. От описанието става ясно, че е термочувствителен контакт. А и колегата го е проверил.
http://www.clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=65367&page=10&highlight=%EF%EE%E4%E3%F0%FF%E2%E0%ED%E5+%E0%ED%F2 %E8%F4%F0%E8%E7%E0
Ето ви материал за забавление :spiteful:
Благодаря, помним я таз тема. :)
За хората в София има алтернатива - РЕЯ МП са представители на Вебасто, имат и сносен сервиз със съответен софтуер. Но извън София става трудно...
Всъщност можете да питате по камионските сервизи - те така или иначе се занимават с печки.
В Плевен познавам представителите на Ебершпрехер. Ако някой има интерес да свирка.
Linkestis
30-11-2012, 14:30
Благодаря, помним я таз тема. :)
РЕЯ МП са представители на Вебасто, имат и сносен сервиз със съответен софтуер. ....
Аз от тях съм разочарован.Некомпетентно посрещане и пълна апатия.С неща закупени от "вън" не се занимават.Слагат само закупено от тях.Макар че са представители на Вебасто,според мен ще са по-добри в представянето на заешки дарадонки.Пинко пък е доволен от тях но при него нещата стоят по друг начин.
Bobiuzunov
02-12-2012, 22:37
Дайте идея къде могат да ми монтират печката без да ми свалят кожата :blah: Самата печка я намерих за 300 лв. а за монтаж ми искат 150 лв,но и това не е проблем ама не ми си ходи до Варна само затова.
Колега, дай линк с намерената печка, защото ако е едно цилиндрично вебасто дбв 46 мисля се водеше, то е от най-старите и лично аз не бих рискувал да си го сложа в колата, защото все пак си е огънче...(буквално турбо реактивен двигател с бренер и супло си е това... :torch:
Колега, дай линк с намерената печка, защото ако е едно цилиндрично вебасто дбв 46 мисля се водеше, то е от най-старите и лично аз не бих рискувал да си го сложа в колата, защото все пак си е огънче...(буквално турбо реактивен двигател с бренер и супло си е това... :torch:
Всичките печки са един дол дренки вътре. Ако е изправна, няма проблем.
Bobiuzunov
04-12-2012, 18:26
Значи ето това е модела на печката.
Термо топ z/c-d
to_lose_HEART
04-12-2012, 19:26
Точно същата е и моята тя се слага заводски, утре ако даде време ще се занимая пак с моята
Bobiuzunov
04-12-2012, 20:19
Доволен ли си ти от твоята?
to_lose_HEART
04-12-2012, 20:39
Доволен съм когато миналата зима благоволи 2-3 пъти да се включи. Уникално бързо загрява мотора. Палиш, пали се и тя, пускаш парното и топлината започва буквално на минутата
alfa156jtd
08-12-2012, 17:51
Колеги,в Пловдив има сервиз за печки и са много добри тел.0887417600 Петър,обадиму се и разбери.
to_lose_HEART
08-12-2012, 18:58
Благодаря колега другата седмица ще се обадя
to_lose_HEART
12-12-2012, 12:46
Днес закачихме колата на диагностика и показа че електрически печката си е наред. Явно проблемът е в самата печка и трябва да се сваля за ремонт
Междувременно измерих напрежение на пин 6 и на буксата на помпичката при включени такива 0 волта, при всички условия налице
to_lose_HEART
17-12-2012, 23:56
Печката е вече свалена и разглобена, утре като се прибера от работа ще снимам и ще кача снимки.
Ето и снимки.
Проверих свеща работи, проверих вентилатора - също работи, забелязах че по платката имаше доста окисление явно е приниквала вода вътре.
Разглобих всичко до последното болче почистих всичко старателно имаше и много сажди и нагар и сглобих.
Ще пробвам сега да видим ако не тръгне - сервиз
Опитът беше неуспешен за съжаление .
Има ли начин да проверя отделно само помпичката дали работи и качва ли гориво. какво напрежение трябва да и подам.
Още малко развитие по темата, тази сутрин пробвах горивната помпичка, като и подавах 12 волта на интервали работи идеално дори и протече нафта от маркуча. Сега вече се изясниха нещата проблема е в самото управление на печката.
to_lose_HEART
23-12-2012, 18:14
Колеги преди няколко дни купих от морга друга печка, видимо почти като нова , но и тя не иска да запали. Всичко работи вентилатор, помпичката за гориво, свеща. Инсталацията по колата също работи нормално получава си захранване, също получава и сигнал на пин 3 от алтернатора и датчика за външна температура. когато дам на контакт почва да върти само вентилатора сякаш прави някъв тест и дотам паля мотора но печката не пали. Незнам вече къде да търся причините.
Сглоби горивната камера към вентилатора и управлението, без да я захлупваш с водната риза. Топни маркучето на помпичката в една бутилка с нафта и подай захранване на печката. Трябва да видиш как сваща се нагрява, да чуеш помпичката да работи и след няколка секунди да видиш пламък от камерата. Ако това не се случи, поне ще видиш нагледно кое не сработва.
ecotronic
23-12-2012, 19:54
Трябва внимателно да се изчете описанието (втория PDF, който е дал Myato). Там е описана следната процедура при паленето:
Diesel
When starting the vehicle engine the heater goes in
standby. With a water circuit temperature below 60 °C and
an outside temperature below 5 °C (option with outside
temperature sensor) the starting sequence commences.
The glow plug and the combustion air fan are activated.
After 30 seconds the fuel dosing pump starts operation
and combustion air fan operation is suspended for
3 seconds. Subsequently the combustion air fan speed is
increased in two ramps within 56 seconds to nearly full
load operation. After a stabilisation phase (constant
speed) of 15 seconds the combustion air fan speed is
again increased in a ramp within 50 seconds to nearly full
load.
After reaching full load fuel delivery the glow plug is
deactivated and the combustion air fan operation
increased to full load.
During the subsequent 45 seconds as well as in normal
operation the glow plug functions as flame sensor to
monitor the flame condition.
After all these events the automatically controlled heating
operation starts. In case of a no flame condition or a
flameout, a restart is automatically initiated. If the no flame
condition persists, fuel delivery is stopped and the heater
enters an error lockout with a run-down of the combustion
air fan.
A flameout during normal combustion operation causes
an automatic restart.
Както става ясно, процедурата отнема 1 - 2 минути.
По натам е описано, че ако възникне проблем/грешка, печката блокира и трябва да се ресетне:
Error Lockout Reset Thermo Top Z
A malfunction will cause an error lockout within the control
unit.
The error lockout condition may only be reset by
disconnection of electrical power to the control unit (e.g.
by removing fuse F1 for at least 10 seconds). The fuse
must be removed with the engine running or within 60
seconds after turning the engine off.
to_lose_HEART
23-12-2012, 22:10
Пробвах това което ме посъветвахте. Ето какво стана: свеща почва да нагрява но не до червено пропушва около нея каквото има остатъчно гориво, помпичката въобще не тръгва а и вентилатора май не тръгва доколкото чувам от щума на двигателя
ecotronic
23-12-2012, 22:18
Цялата процедура по паленето трябва да започне с работата на вентилатора и подгряването на свещта. След около 30 сек. трябва да заработи помпата за горивото и в този момент вентилаторът трябва да спре за 3 секунди.
Провери внимателно дали това е така.
to_lose_HEART
23-12-2012, 22:57
Поне 5 минути работи, маркуча беше изваден от печката така и не пусна нафта. Вентилатора се включва за малко докато е на контакт, като запали мотора не го чувам да работи
ecotronic
24-12-2012, 11:16
Изглежда като да се е заключило управлението в следствие на нередност в последователността при палене, както е казано тук:
If the no flame
condition persists, fuel delivery is stopped and the heater
enters an error lockout with a run-down of the combustion
air fan.
Пробвай рестарт по следния начин:
The error lockout condition may only be reset by
disconnection of electrical power to the control unit (e.g.
by removing fuse F1 for at least 10 seconds). The fuse
must be removed with the engine running or within 60
seconds after turning the engine off.
to_lose_HEART
24-12-2012, 13:49
Пробвах снощи тази процедура пак ще опитам, ако не, се разбрах с сервиза в Пловдив след нова година да ги занеса и двете за ремонт
to_lose_HEART
03-01-2013, 19:10
И така днес ходих до Пловдив и носих печките на диагностика, момчетата казаха че им е игоряло управлението компютъра и за да станат трябват някви суми от 300 лева нагоре и аз се отказах. Сега чакам от моргата ако намерят друга печка да пробвам но е малко вероятно да се случи работеща. ако ли не стига вече ходене по мъките ще си карам така.
security999
18-01-2013, 20:43
Здравейте колеги и от мен, изчетох вниматателно всички коментари по въпроса, но при мен проблемът е следният, имам печка ( нямам представа каква е , като модел ), но най озадачаващото е , че нямам никъде монтирано управление за нея, нито дистанционно, и интересното е , че от време на време явно се вколючва по някакъв начин, защото се чува като звук на реактивен изтребител, е по тихо де, но какво да правя и как да разбера, как работи??, и от къде да търся управление за нея, има ли модели без описаното от вас по горе?
ecotronic
18-01-2013, 20:48
Здравейте колеги и от мен, изчетох вниматателно всички коментари по въпроса, но при мен проблемът е следният, имам печка ( нямам представа каква е , като модел ), но най озадачаващото е , че нямам никъде монтирано управление за нея, нито дистанционно, и интересното е , че от време на време явно се вколючва по някакъв начин, защото се чува като звук на реактивен изтребител, е по тихо де, но какво да правя и как да разбера, как работи??, и от къде да търся управление за нея, има ли модели без описаното от вас по горе?
Би трябвало да се включва автоматично, без знанието на потребителя, когато околната температура е под някаква стойност.
security999
18-01-2013, 20:54
Би трябвало да се включва автоматично, без знанието на потребителя, когато околната температура е под някаква стойност.
Сигурно си прав, но интересното е, че сутрин не се включва и подгрява, така както описвате всичко, по-скоро много често се включва в последствие, и като се прибирам, като изгася двигателя, продължава да работи известно време и след това се изключва, ???, ако има някакъв автоматичен режим, защо не сработва сутрин ??
ecotronic
18-01-2013, 21:13
Ето какво пише за печката в E-learn:
Description
The supplementary heater aids coolant heating immediately following start-up and during running so that the engine heats up faster and engine service temperature and passenger compartment heating are maintained at optimal levels.
The device works completely automatically and is active only when the engine is running with outdoor temperatures less than or equal to +5° C and coolant temperature lower than 60° C.
When coolant temperature reaches 61° C, the control unit reduces burner power and cuts off operation when the temperature reaches 72° C. It is re-activated automatically when the fluid temperature drops to 60° C. If fluid temperature begins to drop immediately after reducing burner power, the control unit cuts in to restore full power.
For more details see DESCRIPTION AND OPERATION: 5020L additional heater .
The control unit supply line is protected by a fuse and a relay located in the service tank (behind the engine bulkhead).
The relay supply line is protected by a fuse located in the junction unit.
---------- Post added at 21:13 ---------- Previous post was at 21:01 ----------
Сигурно си прав, но интересното е, че сутрин не се включва и подгрява, така както описвате всичко, по-скоро много често се включва в последствие, и като се прибирам, като изгася двигателя, продължава да работи известно време и след това се изключва, ???, ако има някакъв автоматичен режим, защо не сработва сутрин ??
Има температурен датчик в двигателния отсек (ограденото в червено):
http://alfa.kachi-snimka.info/images/opt1358536232d.jpg
Този датчик представлява контакт, който трябва да е затворен при температура под +5 градуса. Ако той не работи добре може да е причината за да не се включва печката когато трябва.
security999
18-01-2013, 21:33
Би трябвало да се включва автоматично, без знанието на потребителя, когато околната температура е под някаква стойност.
Ето какво пише за печката в E-learn:
Description
The supplementary heater aids coolant heating immediately following start-up and during running so that the engine heats up faster and engine service temperature and passenger compartment heating are maintained at optimal levels.
The device works completely automatically and is active only when the engine is running with outdoor temperatures less than or equal to +5° C and coolant temperature lower than 60° C.
When coolant temperature reaches 61° C, the control unit reduces burner power and cuts off operation when the temperature reaches 72° C. It is re-activated automatically when the fluid temperature drops to 60° C. If fluid temperature begins to drop immediately after reducing burner power, the control unit cuts in to restore full power.
For more details see DESCRIPTION AND OPERATION: 5020L additional heater .
The control unit supply line is protected by a fuse and a relay located in the service tank (behind the engine bulkhead).
The relay supply line is protected by a fuse located in the junction unit.
---------- Post added at 21:13 ---------- Previous post was at 21:01 ----------
Има температурен датчик в двигателния отсек (ограденото в червено):
http://alfa.kachi-snimka.info/images/opt1358536232d.jpg
Този датчик представлява контакт, който трябва да е затворен при температура под +5 градуса. Ако той не работи добре може да е причината за да не се включва печката когато трябва.
Благодаря ти за схемата и съвета , ще проверя всичко да ли е така
to_lose_HEART
20-01-2013, 12:05
Ако разглобяваш да го гледаш направо му изкарай буксата и дай на късо двете клеми и пробвай така поне ще разбереш от него ли е проблема. Но така както казваш ми се струва че проблема ти ще е като моят. Явно електрониката на тези печки често дефектира. Тези дни един човек ще се позанимава с моята и ще пиша резултата
to_lose_HEART
22-01-2013, 19:31
Днес пак се позанимавах с печката. Свързах я към един акумулатор както си е по схемата свързах си и помпичката но пак без никакви признаци на живот. После реших да направя друго нещо:свалих водната риза и електрония блок, свързах директно свеща към акумулатора и започнах да подавам ръчно импулси на помпичката и наблюдавам какво се случва след няколко секунди се възпламени тогава включих и вентилатора и стана като горелка продължих да си цъкам на помпичката и си гореше доста прилично. Накрая ще взема да си направя някъде в колата едно табълце с 3 ключета за помпата, вентилатора и свеща и става желязно управление, само незнам какво да сложа за импулсите на помпичката . И нещо друго навсякъде чета за някъкъв датчик за пламък(flame sensor) така и не ми става ясно къде е това чудо а вече сигурно 100 пъти ги разглабям тез печки
http://www.youtube.com/watch?v=PK8-60FPIA4 тук са направили ново управление
ecotronic
22-01-2013, 20:45
Сензорът за пламъка и запалителната свещ са едно и също нещо - парче нагревател. В момент на палене се подава напрежиние на въпросния нагревател и той се нагрява за да запали горивото. В последствие управлението мери електрическото съпротивление на същия този елемент, което се променя в зависимост от температурата му. Пламъкът нагрява нагревателя при което електричаското му съпротивление нараства. Когато няма пламък, елементът изстива и съпротивлението му намалява.
Ще го видиш на схемата ограден в червено:
http://alfa.kachi-snimka.info/images/jdv1358879954y.jpg
to_lose_HEART
22-01-2013, 22:08
eco ти разбираш от тези неща за подаване на импулси какъв елемент трябва да се използва
ecotronic
22-01-2013, 22:27
Прост генератор на импулси. Примерно мултивибратор. Може да се ползва и готово реле за мигачи (електронно), като се изведе потенциометър с който да се регулира честотата на импулсите.
Управлението на помпата е лесно да се направи. Малко по-сложно е така да се направи управлението на горелката, че да следи пламъка, респективно да регулира горенето, да следи температурата на антифриза........Изобщо да се направи със същата функционалност като фабричното.
to_lose_HEART
03-10-2013, 17:40
Колеги ето докъде стигнах с моят проект по управлението на печката
http://www.youtube.com/watch?v=QyjoyY5TS34&feature=youtu.be
има още малко за доизмисляне примерно ми се струва че много бърси са импулсите на помпичката и похарчва повечко нафта от необходимито за 10-тина минути около 150 грама изгори . Остава само да я монтирам и да прекарам кабелите където трябва
Linkestis
03-10-2013, 21:12
:respect::bravo:
ecotronic
03-10-2013, 22:02
Около литър на час, по груба преценка е нормално. До голяма степен определящо е това дали нафтата изгаря добре (да не пуши).
Добре е да помислиш за някакви защити - от изгасване на пламъка и от прегряване.
to_lose_HEART
03-10-2013, 22:40
При този режим на работа изобщо не пушеше прегряване според мен няма как да се появи щом антифриза си циркулира през нея по скоро ще си следя температурата на таблото при 70 градуса ще я спирам. Пламъкът дори да изгасне няма какво да се обърка просто няма да работи. А и долу горе си изградих някяква представа за паленето и в каква последователност. Вентилаторът го направих на две степени, но така като гледам бавната може и да отпадне
ecotronic
03-10-2013, 22:49
Продължавам да твърдя, че двете защити, за които говорих по-горе са важни и е добре да ги има.
Ако угасне пламъкът а помпата продължава да подава гориво, не е добре защото ще се накваси горивната камера, в резултат на това последващото палене ще е затруднено, ще има излишен разход на гориво а и може да стане дори пожар.
Ако по някаква причина спре да циркулира течност, това ще доведе до прегряване и вероятно увреждане на самата горелка, а така също отново опасност от пожар.
Не случайно тези 2 защити са заложени във фабричното управление.
Всеки, който е ползвал някакъв вид нафтова горелка знае, че няма фабрична горелка без система за следене на пламъка.
За прегряването може да си ползва оригиналният датчик на печката, който да спира подаването на гориво. Виж с "пламаковият" датчик, нещата са малко по-брадати.
ecotronic
03-10-2013, 23:09
За прегряването може да си ползва оригиналният датчик на печката, който да спира подаването на гориво. Виж с "пламаковият" датчик, нещата са малко по-брадати.
По всяка вероятност ги има и двата датчика. Просто трябва да се ползват с ново управление, щом старото се е предало.
По всяка вероятност ги има и двата датчика. Просто трябва да се ползват с ново управление, щом старото се е предало.
Вероятно е така, но отдавна не съм се занимавал с това и не се сещам как беше реализиран пламаковия контрол.
Между другото сега гледах клипчето и трябва да кажа на колегата, че или трябва да намали горивото или да вдигне оборотите на вентилатора, тоест да обедни сместа.
ecotronic
03-10-2013, 23:35
В повечето нафтови горелки запалването става на електродъгов способ а за следенето на пламъка се ползва фоточувствителен елемент, който се влияе от светлината на пламъка.
В конкретния случай Webasto ползват нагревател за запалване и впоследствие същият нагревател се ползва като термо-резистор за следене на пламъка. Управлението извършва въпросната комутация няколко секунди след като нагревателят е служел като запалка, мери съпротивлението му и ако то е под някаква стойност, отново го ползва като запалка. След няколко неуспешни опита (не помня колко) спира помпата.
В повечето нафтови горелки запалването става на електродъгов способ а за следенето на пламъка се ползва фоточувствителен елемент, който се влияе от светлината на пламъка.
В конкретния случай Webasto ползват нагревател за запалване и впоследствие същият нагревател се ползва като термо-резистор за следене на пламъка. Управлението извършва въпросната комутация няколко секунди след като нагревателят е служел като запалка, мери съпротивлението му и ако то е под някаква стойност, отново го ползва като запалка. След няколко неуспешни опита (не помня колко) спира помпата.
Комай ще е по-лесно да монтира някъде фоторезистор, отколното да го направи по съпротивлението на свещта.
ecotronic
04-10-2013, 11:13
Комай ще е по-лесно да монтира някъде фоторезистор, отколното да го направи по съпротивлението на свещта.
Определено ще е по-лесно, но най вероятно са го направили така поради малкия размер на горивната камера. Ако се ползва такъв елемент, то той би трябвало да е извън камерата и да "гледа" през прозорче.
Определено ще е по-лесно, но най вероятно са го направили така поради малкия размер на горивната камера. Ако се ползва такъв елемент, то той би трябвало да е извън камерата и да "гледа" през прозорче.
Мисля че има чалъм да се сбута до отворите за въздуха, но когато го държиш в ръце е по-лесно да го измислиш.
за защита срещу прегряване на антифриза може да се използва някой от следните термостати като той прекъсва основното захранване
http://vikiwat.com/termozaschita-bimetalna-plastina-70oc-nc-4a-250vac-metalen-korpus-th-a1d-8x20x4mm-izvodi-2x0.35mm2-l-50mm.html
http://vikiwat.com/termostat-bimetalen-ksd-613a-75gradusa-nc-15a-250vac-bakelitov-korpus-s-nepodvizhna-grivna-avtopera.html
дори ми се струва по-удачно използването на такъв за 60 градуса.
втората защита срещу изгасване може да се изпълни с термодвойка
http://vikiwat.com/product/18797/termodvoyka-tip-j-0-c-600-c-f8mm-dalzhina-50mm.html
прост компаратор следи температурата на изгорелите газове и ако тя е по-ниска от Х, подава захранване към свещта като в същото време дава звуков сигнал че печката се опитва да стартира. при достигане на температурата Х отпада и захранването към свещта.
така има 2 защити и системата е автоматизирана.
помпата трябва да се управлява с промяна широчината на импулсите ШИМ , а не промяна на честотата. примерно с 555.
другия вариант е да намериш някой да ти програмира един контролер и системата да стане като и със същата функционалност на оригиналната и дори по-добра.
to_lose_HEART
05-10-2013, 20:16
За стартирането може да се ползва и оригиналният датчик който сработва при температура под 5 градуса и подава напрежение от алтернатора. Но за да стане напълно автоматична ще трябват и релета за време кое след кое трябва да влючва и става много сложно. А идеята ми беше наистина да е максимално опростено и с минимално вложени средства
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.